Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz posta
    Posiadam Honde Civic VIII 1.8 2009 i Honde Jazz IV 1.3 2015 rok.
    Jak wiadomo do Civica zalecane ACEA A1,A3,A5/B1,B3,B5
    do Jaza producent zaleca ACEA A3,A5/B3,B5.
    Czyli dobrze rozumiem, że mogą być to te same oleje do benzyniaka spełniające przynajmniej A3/B3?
    Dokładnie tak. Ale nie pisz *przynajmniej" bo wyższa cyferka nie oznacza niczego. A5 nie jest lepszy od A3. Po prostu jest przeznaczony dla innego stylu jazdy czyli ochrony silnika. To jest kolejny numer certyfikacji i tyle

    Zamieszczone przez monti18 Zobacz posta
    Z dokumentacji serwisowej mojego autka wynika że na przeglądach w ASO raz wlali 5w30 AL później 5w40 teraz jak już wspominałem jest Castrol 5w30 ( to ja już nie wiem co wybrać ) . Mam pytanie jak duże znaczenie ma zastosowanie oleju na spalanie? No i ile go potrzebuje do wymiany .
    Parametry temperaturowe są w tym wypadku mnie istotne. Nie mamy w Polsce ani żadnych mroźnych zim ani Sahary, choć z tym różnie się robi. Zainteresuj się ACEA i zobacz co ci tam zalewali, bo jak znam ASO to wlewali co bylo na stanie i drozej. Zazwyczaj olej do ropniakow jak na przykład SHell AML.
    Chcesz oszczędzać paliwo to wlewaj acea A5, wystarczą Ci 4 litry
    Last edited by rambo7; 21-10-2018, 20:22.

    Comment


    • Jeżeli nie połyka oleju bierz 4 litrową bańke.
      Jak coś bierze to lepsza będzie 5 bo coś na dolewki zostanie.

      Comment


      • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
        Dokładnie tak. Ale nie pisz *przynajmniej" bo wyższa cyferka nie oznacza niczego. A5 nie jest lepszy od A3. Po prostu jest przeznaczony dla innego stylu jazdy czyli ochrony silnika. To jest kolejny numer certyfikacji i tyle
        Ravenol zaleca inne oleje do civic a inne do jazz przy dobieraniu oleju.

        Comment


        • Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz posta
          Ravenol zaleca inne oleje do civic a inne do jazz przy dobieraniu oleju.
          Bo masz nowszego Jazza i starszego Civa. I nie patrz na silniki tylko na rok produkcji i wymagania ekologiczne. Natomiast jeśli lubisz pocisnąć do odcinki, nie dbasz o spalanie i zależy CI na ochronie silnika śmiało do obu lej A3. Chcesz oszczędzać paliwo i oszczędnie jeździsz lej do obu A5. To proste.
          Last edited by chromaticall; 21-10-2018, 17:01.

          Comment


          • Czyli tak A3 lepsza ochrona gorsze spalanie. A5 lepsze spalanie gorsza ochrona? A ktos z was ma doswiadczenie jakie sa ruznice w spalaniu? Bo raczej ochrony silnika to ciezko sprawdzic

            Comment


            • Zamieszczone przez monti18 Zobacz posta
              A ktos z was ma doswiadczenie jakie sa ruznice w spalaniu?
              to musisz laboratorium zapytać o to, bo ja na A3 robię (jak chcę) takie samo spalanie jak nie mniejsze niż średnia forumowa użytkowników, natomiast (watek jest długi ale interent Ci powie) Wymagania dla oleju eko energy są takie że musi on wykazać korzyść w porównaniu z olejem o SAE 15W-40. Nie udowodniono, lub laboratoria nie przedstawiły dowodów na to że oleje o niższych parametrach SAE np. 10W, 5W powodują zwiększone zużycie. Lub inaczej nie udowodniono że oleje o ACEA A5 przynoszą korzyści spalania w stos do A3.
              Natomiast udowodniono bezdyskusyjnie że oleje A3 to oleje do ochrony silnika. Wystarczy poszukać oleje o dobrych właściwościach ochrony silnika, to są praktycznie wyłącznie oleje ACEA A3.
              Last edited by rambo7; 21-10-2018, 20:38.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Dobra czyli aby silniczek byl sprawny damy mu do obiegu olej z norma A3/B3. A ktos sie wypowie na temat lepkosci najbardziej optymalnej dla naszego klimatu? 5w30 czy 5w40 a moze jeszcze cos innego? Oczywiscie z dostepnych i rekomendowanych marek.

                Comment


                • Na pewnym forum, gdzie także sprzedaje się oleje pan na pytanie czy do Civica 1.8 będzie odpowiedni olej Neste City Pro 0W40 ACEA A3/B4 o czym raczej byłem przekonany odpowiedział, że jest za gęsty i będą za duże opory toczenia - ciekawa teoria.
                  Jeżdzę spokojnie i delikatnie rzadko ciągne wysoko, obecnie Neste City Pro 0W30, teraz chyba zaleje Ravenol 0W40 A3B4, dobrze myślę że będzie dobry?

                  Wyszukiwarka ich akurat tego mi nie zaleca natomiast inne 0W40, których znowu nigdzie nie znalazłem.

                  Comment


                  • Wyszukiwarka jak pisałem pincet razy ...nie jest wyznacznikiem właściwego oleju! Często wyszukiwarka zaleca olej niezgodny z IO ale zgodny z trendami ekologii, co wcale nie jest dobre. To jest ogłupianie użytkownika. Jedynym kryterium jest IO.
                    Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz posta
                    Na pewnym forum, gdzie także sprzedaje się oleje pan na pytanie czy do Civica 1.8 będzie odpowiedni olej Neste City Pro 0W40 ACEA A3/B4 o czym raczej byłem przekonany odpowiedział, że jest za gęsty i będą za duże opory toczenia
                    analfabeta olejowy, typowe dla sprzedawców, zero wiedzy ale ma do powiedzenia. "Gęsty" to on powinien nieć na drugie imię. W olejach mówmy o lepkości.
                    Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz posta
                    Jeżdzę spokojnie i delikatnie rzadko ciągne wysoko, obecnie Neste City Pro 0W30, teraz chyba zaleje Ravenol 0W40 A3B4, dobrze myślę że będzie dobry?
                    Będzie bardzo dobry a przede wszystkim zgodny z IO. Natomiast idzie zima i jeśli jeździsz krótkie odcinki i definiujesz się jako ekonomiczny użytkownik, to niekoniecznie szerokie SAE, możę być nadal 0W-30 tylko celuj z ACEA A3 i będzie ok.
                    Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz posta
                    Wyszukiwarka ich akurat tego mi nie zaleca natomiast inne 0W40, których znowu nigdzie nie znalazłem.
                    Wracamy do Instrukcji Obsługi. Otwieramy i czytamy... kolego... poczytaj najpierw IO aby mieć pojęcie.
                    W instrukcji pisze jak byk o Normach i jak byk o lepkości.... Normy - wiadomo jakie, lepkość ... co tam pisze: "dobierz olej o lepkości odpowiedniej do temperatury otoczenia" ...pisze .? ...pisze. no to zastanów się .... zastanów się nad Wymaganiami i własnymi warunkami użytkowania.
                    Czy zdajesz sobie sprawę że mamy 2018 rok? czy wiesz że od czasów gdy używało się wyłącznie w rozmowach SAE dziś to jest parametr drugorzędny? czy wiesz że powstało wiele Norm które determinują właściwy olej...a nie SAE, "sae" dziś to jest dodatkiem o którym mówimy "przy okazji" wyboru oleju, a nie jako najważniejszy parametr.
                    SAE jest dziś parametrem determinującym głównie czy olej jest eko czy nie eko, nic więcej o oleju nie mówi. Dla niektórych po prostu musi być napisana cała tabela SAE.
                    SAE - lepkośc to nie Wymaganie !!!!! czyli nie jest to kluczowy parametr przy wyborze oleju! W latach 80tych tak, bo były wyłącznie i tylko oleje do ochrony silnika. Dziś mamy co najmniej jeszcze 3 rodzaje olejów, ekonomiczne, ekologiczne i specjalne. Nie ma oleju 3 w 1 , jeszcze nie zrobili... pracują nad tym.

                    mareckiabc, po prostu przykryj tabelkę kartką, albo wytnij z IO tą ogłupiający rysunek. Pamiętaj, rysunek nie jest Wymaganiem, a rysunkiem ... po prostu. Zasłoń ten rysunek, który kompletnie nic nie znaczy i poczytaj zapisy. Przemyśl dlaczego nie ma w Instrukcji 3 w 1 tylko podane są aż 3 możliwości Norm i przeczytaj tekst o lepkości. Włącz myślenie... czy nadal potrzebujesz rysunek?
                    To ja dla CIebie przygotuję lepszy rysunek tak byś miał obraz całości a nie tylko malutkiego wycinka tego rysunku co skopiowano do IO, bo ten co pisał te IO po prostu posiłkował się całą tabelą i namalował to co namalował, a powinien namalować całą tabelę SAE tak by użytkownik zrozumiał istotę lepkości o której napisał w treści.

                    Więc jeśli w IO pisze: "dobierz olej o lepkości odpowiedniej do temperatury otoczenia" - podawana jest tylko część tabeli SAE oznacza to ...manipulowanie użytkownikiem. Bo wiadomo że 10% tylko skuma o co idzie a reszta ma kupić ...to co sprzedaje ASO lub trendy i lobby.
                    Last edited by rambo7; 21-10-2018, 21:55.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Chyba racja lepszy będzie 0W30 A3 przy mojej jeżdzie bo odcinki mam krótkie. Dużo startów.
                      Tylko który:
                      Opis produktu: RAVENOL Super Synthetic Hydrocrack SSH 0W-30 to syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy w technologii CleanSynto® do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa  do zastosowania w samochodach osobowych. Minimalizuje tarcie i opory pracy wyraźnie ograniczając zużycie paliwa. Zapewnia doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika zwiększając bezpieczeństwo w początkowej fazie pracy oraz […]


                      Opis produktu: RAVENOL WIV SAE 0W-30 jest w pełni syntetycznym olejem silnikowym o niskiej lepkości HTHS w technologii CleanSynto® do samochodów osobowych WV i Audi dla silników benzynowych oraz diesla (modele od roku 2000 z wydłużonym cyklem wymiany oleju WIV) w tym do silników z pompowtryskiwaczami. Wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Zmniejsza tarcie i opory […]

                      Comment


                      • Do Hondy Ravenol wyszukuje takie :


                        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • To czemu u mnie inne podsuwa.
                          Screenshot_20181022-074748_Chrome.jpg

                          Comment


                          • A bo ty masz 1,8 2012 r , ja mam 1,5 2018 r
                            Jeśli masz większy przebieg 0w40 będzie odpowiedni , ciut większą lepkość utworzy mocniejszy film olejowy na nieco już poluzowanych łożyskach ślizgowych.

                            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • tu chodzi o Wymagania środowiskowe, inne ma 1,8 inne ma 1,5T. Wyszukiwarka jest ustawiona zawsze pro środowiskowo. Kondycja silnika nie ma tu nic do rzeczy.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Rambo7 tak jak pisaleś do mojej jazdy moze byc 0w30 A3 bo i zima idzie ale latem tez bede na nim jezdził to nie lepiej 0w40?

                                Comment

                                Working...
                                X