Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • myślę, że olej każdego znanego producenta, który swojego loga się nie wstydzi posiadając je ponad 2 dekady, jeśli spełnia parametry producenta silnika i jego zalecenia, to będzie dobry olej.

    Czasami zbyt głębokie wejście w szczegóły nie jest potrzebne.. musi mieć zalecają klasę jakościową, lekkość i atesty..

    Comment


    • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
      myślę, że olej każdego znanego producenta, który swojego loga się nie wstydzi posiadając je ponad 2 dekady, jeśli spełnia parametry producenta silnika i jego zalecenia, to będzie dobry olej.
      Z tym to, tak nie do końca jest, jest taki gość, na yot.. co bada parametry oleju po określonych przebiegach i jest jedna marka, znana marka, która, niezbyt dobrze wypada, są duże spadki lepkości.. Co do wyboru oleju, to ja bym unikał olejów 0W40, ewentualnie, jak już brać, to np. marki, która miesza oleje z dobrej jakości składników.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Ale tu znowu wchodzimy w "rozkładanie oleju na atomy" a w swojej wypowiedzi odszedłem od tego sposobu patrzenia.
        Nie wiem jaki ten olej, co mu się lepkosc rozjeżdża i nie będę przeszukiwał stron YT aby to odnaleźć, a i tak wydaje mi się, że jest na mojej osobistej liście "producentów zakazanych" , bo są tacy od których (ze względów osobistych) oleju nie kupię.

        Chodziło mi o to, że w zasadzie wszystkie oleje zalecanej lepkościn i klasy jakościowej w czasie tego resursu 10tys km nadają się do użytku, jeśli jest wyjątek - cóż czarna owca zawsze się znajdzie...

        Napisz może który to olej/producent - ja stawiam na rozpoczynającego się na "C" ale pewność będzie po Twoim wpisie..

        Jeżdżę na Totalach i uważam je za wystarczające i relatywnie tanie..
        Zupę można jeść złotą łyżeczką, ale to jednak tylko zupa...

        Comment


        • Dlaczego nie zdecydowałbyś się na 0w40? Jakie marki masz na myśli?
          Dobra panowie, dzięki za pomoc... dokopałem się do jakiejś co najmniej dziwnej tabelki, po "analizie" wybieram Shell Helix Ultra 5w40
          Last edited by Szczepanx; 07-03-2023, 19:39.

          Comment


          • Zamieszczone przez Szczepanx Zobacz posta
            Dlaczego nie zdecydowałbyś się na 0w40? Jakie marki masz na myśli?
            Jak dokopałeś się do tabelki to na samym końcu olejów o SAE 5W40 jest ta marka Oczywiście, nie wszystkie oleje są słabe, ale te typowo "popularne", niestety średnio wypadają. Czemu nie 0W40 - no cóż pisałem, o tym, nie raz, nie brałbym tego oleju ze względu na dużą ilość VM, co niestety przykłada się na większy spadek lepkości, w czasie, oraz większa zawartość kiepskiej jakości VM, po przez szybszą jego degradację, powoduje odkładanie się większych ilość nieczystości w silniku.

            Zamieszczone przez Szczepanx Zobacz posta
            wybieram Shell Helix Ultra 5w40
            I elegancko, olej, stosunek jakość/cena jest bdb.
            Last edited by Grzechu; 07-03-2023, 20:00.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Ja leje taki od paru lat i jest idealnie wymiana zawsze okolo 10 tys...km Olej silnikowy syntetyczny Shell Helix Ultra 4 l 5W-40

              Comment


              • A na oil club naciskają, żeby zamiast 5w40 brać 0w40.

                Comment


                • Cześć i czołem,
                  Niedawno kupiłem wyszukiwanego długo Civica VIII UFO 1.8 140KM, 105 kkm przebiegu i wypadałoby wymienić olej.
                  Autko będzie robiło ok. 35 kkm rocznie, na teraz jest benzyna, ale w maju dokładam LPG i pod tym kątem szukam oleju, jazda w 95% po ekspresówkach i autostradach z prędkościami ok. 110-130 km/h, także nie za dużymi, codziennie minimum 2x60 km. Olej zawsze będzie wymieniany co 10-12 kkm, zwykle 10, ale gdybym akurat nie miał możliwości wjechać na kanał to może się trafić trochę więcej, max do tych 12. Z tego względu zależy mi na czymś pośrednim między oszczędnością a ochroną silnika. Równa, spokojna jazda, bez pałowania i kręcenia na wysokich obrotach, powiedziałbym - prawie dziadkowa.
                  Na ten moment nie wiem czy bierze olej i ile, za mało przejechałem, żeby ocenić - przez 2 kkm nie zauważyłem różnicy na bagnecie. Poprzedni właściciel ostatnio zalał Millersa 5W30, nie znam niestety normy, szukałbym jednak czegoś trochę tańszego ze względu na częsty interwał. Czy możecie polecić coś, co najbardziej pasowałoby do takiej jazdy i jednocześnie przesadnie nie drenowało portfela?

                  Comment


                  • Pozostań przy 5W30, norma raczej ACEA A3, ciut większa lepkość raczej będzie na plus w gazie, co do tańszej marki, to masz np. Valvoline SynPower 5W30, Shell Ultra Helix 5W30, może coś z Elfa, Mobila, Motula.. coś tam zawsze znajdziesz, kwestia ile chcesz wydać, ale oleje w tej samej kategorii cenowej, jakościowo niewiele się od siebie różnią.. Fajny olej - bdb olej- z tej samej półki co Ravenol, koło 200zł 4l np. PMO 5W30 4L EST EXTREME. Musisz popatrzeć coś wybrać.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Od siebie podpowiem, że u mnie dobrze wpisują się produkty Total.
                      To jest bodajże "elf" dla PSA o innej nazwie, ale to nie jest potwierdzone info.
                      Olej parametrami plasuje się gdzieś w średniej półce jakościowej, ale spełnia wszystkie wymagania a auto nie przysparza problemów.
                      Do przebiegu 10tys km nie muszę dolewać, natomiast jeśli przeciągnę wymianę do 14tys, to muszę odrobinę uzupełnić.
                      Jeżdżę podobnie jak Ty, miesięcznie ok 2500km z LPG od 85tys km.
                      Auto ma obecnie 242tys km i nie protestuje w związku z totalem.
                      Kupuję od długiego czasu u jednego sprzedawcy, w bańkach 5l (gdzieś czytałem, że 5 litrówki są robione na rynek niemiecki, a pojemności 4ltr idą na wschod).
                      Robię 2 wymiany rocznie, cena przystępna a że nie jest to marka w Polsce TOP ONE to niższa jest szansa na trafienie podróbki.
                      Pamiętaj, że dobre filtry są ważniejsze od lepszego oleju..

                      Na Totalu lanym do citroena c4 Picasso 2007r 1,6 lpg ojciec przekręcił ponad 340tys km i sprzedał auto w dobrym stanie. Brak dolewek - wiem, bo sam mu to auto olejowo obsługiwałem.
                      Chyba to mnie najbardziej przekonało do tego producenta już pomijając nawet bardzo dogodną cenę i objętość bańki.

                      Comment


                      • Civic VIII UFO 1.8 140KM, 150 tyś przebieg
                        miasto/trasa 70%/30%, max 12 tyś rocznie

                        -LIQUI MOLY Synthoil Longtime 0W30 ACEA A3 - syntetyczny

                        -Shell Ultra Helix 5W30

                        -LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W40 ACEA A3 - syntetyczny


                        Z góry dziękuje za podpowiedzi

                        Comment


                        • wlej każdego z nich po 1,2 literka i będziesz miał super smarowanie .

                          Tak naprawdę każdy z nich jest aż za dobry..
                          Wybrałbym najtańszy z nich i wymieniałbym odpowiednio często.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                            Tak naprawdę każdy z nich jest aż za dobry..
                            Wybrałbym najtańszy z nich i wymieniałbym odpowiednio często.
                            zgadzam się, to jest klu sprawy. Z tym że oczywiście przy SAE 5W-30 nie podałeś Normy ...bo wiadomo że z Normą A3 kupić ten olej jest bardzo trudno. Jest, ale u sprzedawcy firmowego. Na Allegro głównie ten C3 do diesla z DPF.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Koledzy, ja jeżdżę na Ravenol VSI 5W-50 od dwóch lat. Nie pamietam czemu akurat wybór padł na ten olej. Konfigurator Ravenola po wybraniu modelu auta zaleca inne typy tego oleju. Mogę pozostać przy VSI ?


                              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Panicz Zobacz posta
                                Konfigurator Ravenola po wybraniu modelu auta zaleca inne typy tego oleju.
                                konfigurator wszystkich wyszukiwarek działa zawsze tak samo, wybiera olej zgodny a najnowszą Normą środowiskową. Większość użytkowników jednak woli olej o najlepszej Normie do ochrony silnika. Niestety w konfiguratora nie można wybrać tego kryterium. Interes wyszukiwarek najczęściej nie jest interesem użytkownika, nie wybiera tak, jak by chciał wybrać użytkownik. Mi jeszcze żaden konfigurator nie wybrał oleju takiego jak ja bym chciał.

                                Zamieszczone przez Panicz Zobacz posta
                                Koledzy, ja jeżdżę na Ravenol VSI 5W-50 od dwóch lat(...) . Mogę pozostać przy VSI
                                jak tylko uda się to kupić to jak najbardziej.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X