Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • U mnie zostało do 1 go przeglądu 70 dni , harfa 1,5 vitec 130 ps , jest olej Hondy 0w20 , może 0,5 mm-1 mm ubyło od max.

    Mam zamiar zalać olej 0w20, lub 0w30 Revenol .
    Zaś anawiam się , który bo idzie zima więc temperatura zewnętrzna nie skoczy powyżej 20 st, ale mam dużo prz biegu autostradą te 150-160 , w porywach 180 km h i trasa 1300 km X2 miesięcznie . Od 27 lipca przejechane 10500 km.
    Chyba lepiej 0w30 .
    @Rambo, Co sądzisz?

    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Zamieszczone przez Zibi_PL_ Zobacz posta
      A Shell Helix Ultra 5W-40 nie ma normy o której piszesz- A3/B4?
      No ma. W 5/40 jeszcze coś znajdziesz z A3, ale w 0/40 kilka doslownie (Revenol, Mobil, Motul i Total bodajże). A w 0/30 lipa całkiem. 5/30 też marnie. Firmy wycofują się z A3 najwyraźniej. Nastawiają się powoli w kierunku GPFów, a to na dziś bodajże C5 najlepiej wchodzi.

      Comment


      • Zamieszczone przez Zibi_PL_ Zobacz posta
        A Shell Helix Ultra 5W-40 nie ma normy o której piszesz- A3/B4?
        Ma, spokojnie można go kupić

        Comment


        • Taki też niedawno zalałem

          Comment


          • Ja na razie regularnie i bez problemów kupuję olej Shell Helix Ultra 5W-30 ACEA A3/B4 do Yarisa żony. Nie lubię pisać gdzie kuuję bo nie chce być odbierany że lansuję, ale skoro piszecie że jest problem to kupuję tu: Lokalizacja: Sulechów, Polska - Oficjalny Dystrybutor Shell Polska olej o Normie ACEA A3/B4 jest dostępny bez problemu, kupuję tu go od lat. Aukcja allegro nr: 7616927484. Taki olej kupimy też w sieciówce o nazwie LucArt w wielu miejscowościach w PL.

            Marcelo, niestety to normalne, ja też się z tym spotykam, dlatego aby się nie denerwować zamawiam przez internet lub w Lucart kupuję jeśli jest dostępny bo ceny mają niższe niż z wysyłką na allegro.
            Gadka ze sprzedawcami nie ma sensu, oni prowadzą działalność dot. sprzedaż olejów, oni nie są expertami olejowymi a za takich się uważają prowadząc biznes, co oczywiście jest nieprawdą, gówno się znają.
            Z tego co pamiętam to twój poprzednik Marcelo lał to co leje ASO czyli SAE 5W-30 natomiast nie pamiętam co konkretnie ale prawdopodobnie ACEA C3, czego nie polecam.

            Każdy olej Shell Helix Ultra 5W-40 ma ACEA A3/B4 nie sprawdzałem innych Norm, ale A3/B4 występują tu najczęściej. Tak samo Shell Helix Ultra 0W-40 ma ACEA A3/B4.

            Bodex1, instrukcja mówi wyraźnie jak i wszelka techniczna wiedza, że do dużych obciążeń a takim jest długotrwała jazda z prędkościami autostradowymi należy stosować odpowiednie olej. Takim olejem na pewno nie jest oleje Eko-energy SAE 0W-20. Zatem stosowanie go w takich warunkach jak opisujesz jest mocno wątpliwe. Chyba że auto sprzedajesz po lizingu za 3 lat, no to w sumie to nie twój problem. Natomiast jeśli rozważamy olej dla takich warunków jak opisałeś to weź pod uwagę nie tylko wytrzymałość oleju ale i rodzaj syntetyczny, (Revenol jaki??? ACEA???) bo przy dużych przebiegach warto stosować oleje pełnosyntetyczne, ponieważ wolniej się starzeją, a to ma znaczenie bo nie musisz wymieniać takiego oleju co 10-12 tys tylko spokojnie 15 a nawet 20 tys km powinien wytrzymać. (kwestia danego oleju).
            Nie mogę powiedzieć co powinieneś nalać bo to twoja decyzja, natomiast z opisu warunków jakie masz to olej energy-conserving odpada zupełnie. Czy olej o SAE 0W-30 (który Revenol? jaka Norma??) spełni oczekiwania i zabezpieczy silnik w takich warunkach, też trudno powiedzieć, na pewno lepiej niż 0W-20, tylko na ile wyraźnie lepiej? trudno powiedzieć. Biorąc pod uwagę nadchodzącą zimę i warunki bo nie polatasz przecież w śniegi 180km/h powinno być dobrym wyborem. Weź też pod uwagę że jeśli przyjdzie lato to bądź konsekwentny w działaniu, (lato /olej eko / jazda dynamiczna ) no to nie jest dobre połączenie. W takim zestawieniu zmieniłbym albo olej albo styl jazdy. Poprawnie powinno być: (lato / olej eko / jazda eko), w takim układzie wszystko gra.
            Last edited by rambo7; 15-10-2018, 11:12.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Tego Lucarta to we Wrocławiu nie ma niestety, a w necie nie mogłem znaleźć Shella 5w30 z Acea A3/B4, widać słabo szukam

              Comment


              • W sklepach to mają niezłe przebicie. Shell w punktach potrafi kosztować 120-130 zł za 4 litry...

                Comment


                • Jedz do ASO na wymianę na ich olej to zobaczysz co to jest przebitka. I do tego wyleją Ci cudo pasujące do wszystkiego: od kosiarki do koparki

                  Comment


                  • Zamieszczone przez MarcelWro Zobacz posta
                    Tego Lucarta to we Wrocławiu nie ma niestety, a w necie nie mogłem znaleźć Shella 5w30 z Acea A3/B4, widać słabo szukam
                    Proszę bardzo Firma nazywa się Automedan z KRK.
                    Shell na zamówienie 4 litrowa bańka około 130zł.
                    Sklep sprawdzony i pewny, przedstawiciel shella w KRK.
                    Stronę mają w przebudowie. Tel. 12 637 68 77.
                    Last edited by luzny41; 15-10-2018, 18:54.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                      Jedz do ASO na wymianę na ich olej to zobaczysz co to jest przebitka. I do tego wyleją Ci cudo pasujące do wszystkiego: od kosiarki do koparki
                      Dziękuję, znam temat :P

                      Comment


                      • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                        Proszę bardzo Firma nazywa się Automedan z KRK.
                        Shell na zamówienie 4 litrowa bańka około 130zł.
                        Sklep sprawdzony i pewny, przedstawiciel shella w KRK.
                        Stronę mają w przebudowie. Tel. 12 637 68 77.
                        Dzięki, będzie na następny rok.

                        Comment


                        • Witam.
                          1) Krótki opis pacjenta HONDA Civic FN2 1.8 V-tec, przebieg 105 tyś, obecnie zalany olej 5w30 Castrol niestety nie mogę dokładnie określić jaki.
                          2) Zastosowanie auta : dojazdy do pracy droga szybkiego ruchu pkoło 20 km dziennie, około raz w miesiącu trasa 600 km drogi krajowe trochę szybkiego ruchu, okazyjne wyjazdy wakacyjne nie unikając autostrad.
                          3) Styl jazdy raczej spokojny lobie niskie spalanie, ale jeśli trzeba wyprzedzić kolumnę aut to nie boje się kręcić pod czerwone.
                          4) Interwał wymian do 12 tyś km.
                          Pytanie jest następujące jaki rodzaj oleju polecacie w moim przypadku. Z lektury postu wynika że rekomendowane przez ASO oleje SHELL są dobrej jakości i fajnej cenie wiec przeglądam ich ofertę.

                          Moje propozycje :
                          1 - https://www.petrostar.pl/oleje/oleje...4l,p2030892275
                          2- https://www.petrostar.pl/oleje/oleje...5l,p1753890507
                          3- https://www.petrostar.pl/oleje/oleje...5l,p1762913718

                          Jeszcze dodatkowe pytanie ile oleju potrzebuje do wymiany? Jeśli macie jakieś własne najlepsze propozycje to dajcie znać . Głównie chodzi mi o dobór lepkości do naszych warunków bo wiadomo producenci to sprawa mocno indywidualna.

                          Comment


                          • Z tego co piszesz do twojego stylu użytkowania samochodu wybrałbym pierwszą pozycję z listy.
                            Masz dobry sprawdzony produkt w dobrej cenie.
                            Spełni oczekiwania.

                            Comment


                            • Z dokumentacji serwisowej mojego autka wynika że na przeglądach w ASO raz wlali 5w30 AL później 5w40 teraz jak już wspominałem jest Castrol 5w30 ( to ja już nie wiem co wybrać ) . Mam pytanie jak duże znaczenie ma zastosowanie oleju na spalanie? No i ile go potrzebuje do wymiany .

                              Comment


                              • Posiadam Honde Civic VIII 1.8 2009 i Honde Jazz IV 1.3 2015 rok.
                                Jak wiadomo do Civica zalecane ACEA A1,A3,A5/B1,B3,B5
                                do Jaza producent zaleca ACEA A3,A5/B3,B5.
                                Czyli dobrze rozumiem, że mogą być to te same oleje do benzyniaka spełniające przynajmniej A3/B3?

                                Comment

                                Working...
                                X