Zamieszczone przez groszek25
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Jaki olej do Civica 8gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Przed wyborem powinieneś przeglądnąć karty olejowe i zwrócić uwage na takie parametry :
Lepkość w 100 st C
Temperatura zapłonu
Ilość TBN
Im wyższe tym olej lepszy .
Jeśli jeździsz spokojnie i silnik bez turbo to za rok olej będzie trzymał parametry jeśli nie zrobisz wiecej niż 10 tys .
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez chromaticall Zobacz postaNie rozwodni się przez rok? Zrobi sie 5/25 i będzie problem. Silnik ma juz troche nalatane, nie wiadomo, co bylo lane i jak bylo lane kilka lat temu. A nasze lata coraz dłuższe, coraz gorętsze. Za kilka lat dobijemy pewnie do 40 st.....
Jeśli jeździsz spokojnie i silnik bez turbo to za rok olej będzie trzymał parametry jeśli nie zrobisz wiecej niż 10 tys .
Tak sobie teraz myślę że skoro teraz wymienię olej to następna wymiana wypadnie za rok też mniej więcej o tej porze a co za tym idzie okres gorących dni letnich przypadnie na koniec okresu wymiany oleju. Więc tak jak pisze kolega chromaticall olej 5W30 straci nieco swoje właściwości.
Comment
-
Żeby olej się rozrzedził benzyną czy parą wodną, to trzeba robić bardzo krótkie odcinki non stop, a więc ciągle jazda w mieście, dosłownie po parę km dziennie, a widać to np. najbardziej jesienną i zimową porą, gdy jak odkręcimy korek od wlewu oleju to widać od spodu kremowy "majonez". To jest właśnie skutek skraplania pary wodnej która nie zdąży jeszcze odparować, jeśli zaś auto lata w trasy to efekt rozrzedzenia jest mniejszy. Decyzja należy do Ciebie, możesz wypośrodkować i wlać 0W40
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaPytanie do znawców norm jakościowych, czy olej o takich normach d r-serii się nadaje:
Acea A3, B3, E3
Api CG-4, SJ
olej ten zawiera MOS2 i grafit.A co to za olej, tak z ciekawości?
Comment
-
Chciałbym w swoim R20A3 który bierze olej do czasu naprawy w celu ochrony gładzi cylindra aby uniknąć szlifu zalewać coś takiego:
Półsyntetyczny, wysokiej jakości olej silnikowy FUCHS TITAN CFE MC 10W40 oparty na nowatorskiej bazie MC i starannie dobranym pakiecie dodatków min. dwusiarczku molibdenu MoS2. SAE 10W40, ACEA E3/A3/B3, API CG-4, SJ, Opakowanie 5 litrów. BCS oficjalny dys
Tam gdzie mieszkam temperatura spada do max -18
Comment
-
olej ten zawiera MOS2 i grafit.
Nowy obraz mapy bitowej.jpg4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
-
Posiadam Hondę 1.8 i od 8 tys. km jeżdżę na półsyntetycznym Castrol 10w40. Jako, że to moje 1 auto, to wcześniej niezbyt byłem rozeznany w tym temacie i zaufałem warsztatowi, w którym mi ten olej wymieniali. Przeglądając posty widzę, że zaleca się jednak stosowanie syntetyka np. 5w30, a nie półsyntetyka. Nie wiem jaki olej wcześniej był wlany. Czy warto rozważyć zmianę?
Honda ma przejechane 153 tys. km.Last edited by themenskyy; 09-10-2018, 23:19.
Comment
-
To może najpierw zacznij od Instrukcji Obsługi. Warto wiedzieć co mówi fabryka i dopiero poczytać forum i na końcu wyrobić sobie własne zdanie.
Tu masz skany IO
Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.
do tego nieco komentarza co jest co.
Jak widzisz nie ma żadnego zalecenia dla olejów syntetycznych. Mówi tylko że olej ma istotny wpływ na żywotność silnika i przestrzega przed olejami o gorszych własnościach, niestety nie wyjaśnia które to są te "gorsze" a które to te "lepsze". Mowa jest wyłącznie o Normach i lepkości.
Warsztat zatem nalał Ci olej "bezpieczny" nie najgorszy i nie najlepszy, bo warsztat nie zna kondycji twojego silnika. Zdałeś im relację o kondycji swojego silnika?, zasugerowałeś warunki użytkowania?, nie? no to dobrali, po swojemu, zostawiłeś to im nie dając żadnych wytycznych, więc nie ma co na nich gadać.
Proponuję przeanalizuj powyższy link, zastanów się nad zapisami.
Tak że IO nie zaleca żadnego syntetyka, i nie zaleca sztywno SAE 5W-30. IO zaleca tylko i wyłącznie ACEA i SAE odpowiednie do temp otoczenia, niczego więcej nie zaleca.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Z racji zbliżającego się terminu wymiany oleju przeczytałem cały wątek olejowy jeszcze raz, wiem, jestem psychiczny
Po odświeżeniu sobie wiedzy pobiegłem do dwóch pobliskich branżowych sklepów auto-moto po akcesoria. Z zakupem wszelkiej maści filtrów nie było problemu, natomiast zakup oleju to komedia, a nawet tragedia. W pierwszym sklepie poprosiłem o pokazanie wszystkich olejów syntetycznych 5W30, dostałem cztery, wszystkie do diesli z normą ACEA C2 i C3 były to jakieś Gulf, Castrol Magnatec i inne, poczytałem podziękowałem i poszedłem dalej żegnany zdziwionym wzrokiem sprzedawców. W drugim sklepie pełnym fachowców zaproponowano mi Shella 5W30 (oczywiście C, bo A3/B4 już praktycznie jest nie do kupienia w Polsce) no i sprzedawca lat 21 z miną znawcy zaczął mi wciskać Motula 8100 X-CLEAN FE 5W30 którego nawet dobieraczka Motula nie poleca do mojej hondy. Wyśmiałem gościa i poszedłem do domu, przez neta zamówiłem VALVOLINE SynPower 5W30. Coraz głupsi ludzie pracują w branży motoryzacyjnej
Last edited by MarcelWro; 14-10-2018, 20:17.
Comment
Comment