Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • U mnie Ravenol SSO 0W30 czeka na wymianę w dwóch Hondach.

    Comment


    • Zamieszczone przez Bumber Zobacz posta
      dobrałem sobie olej i padło właśnie na Motul X-cees 5W-40 ACEA A3/B4. I wychodzi na to, że pasuje do silnika i jeszcze wiele osób go stosuje i poleca

      Dodam od siebie, że przy wyborze kierowałem się stylem jazdy i warunkami klimatycznymi
      A rozważałeś Motul 8100 Xmax 0w40 ?

      Comment


      • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
        A rozważałeś Motul 8100 Xmax 0w40 ?
        Nie, ze względu na styl jazdy zostaję przy 5W z przodu
        Mój czarny 8gen

        Comment


        • Zamieszczone przez Bumber Zobacz posta
          Nie, ze względu na styl jazdy zostaję przy 5W z przodu
          ..W40 rozumiem, ale co ma styl jazdy do 5W z przodu ?

          Comment


          • Bumber stosuje Motul X-cees 5W-40 ACEA A3/B4. Jest też w opcji Motul X-max 0W-40 ACEA A3/B4. 5W będzie tańszy od 0W.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Witam
              Przejrzałem wiele stron tego wątku ale mam mętlik w głowie , toteż pozwolę sobie zadać pytanie.
              Kupuję Hondę Civic rocznik 2009, wersja sedan, z silnikiem 1.8 140KM, przebieg 125 tys.km od pierwszego właściciela.
              Do tej pory podobno był wlewany olej Shell Helix Ultra 5W30. Zastanawiam się czy kontynuować gdyż gdzieś tu czytałem, że ma klasę C3 a te nie są polecane do tego silnika?

              Moje użytkowanie to 90% jazda w mieście na krótkich odcinkach do 2km, częste odpalanie i gaszenie silnika a więc dość trudne warunki.
              Czy zostawać przy tym oleju czy zmienić na coś lepszego (jeśli tak co zalecacie przy takiej eksploatacji?) A jeśli zmieniać czy dalej na 5W30 innej marki czy można z powodzeniem na 0W...?

              Comment


              • Zamieszczone przez onifer2 Zobacz posta
                Witam
                Przejrzałem wiele stron tego wątku ale mam mętlik w głowie , toteż pozwolę sobie zadać pytanie.
                Kupuję Hondę Civic rocznik 2009, wersja sedan, z silnikiem 1.8 140KM, przebieg 125 tys.km od pierwszego właściciela.
                Do tej pory podobno był wlewany olej Shell Helix Ultra 5W30. Zastanawiam się czy kontynuować gdyż gdzieś tu czytałem, że ma klasę C3 a te nie są polecane do tego silnika?

                Moje użytkowanie to 90% jazda w mieście na krótkich odcinkach do 2km, częste odpalanie i gaszenie silnika a więc dość trudne warunki.
                Czy zostawać przy tym oleju czy zmienić na coś lepszego (jeśli tak co zalecacie przy takiej eksploatacji?) A jeśli zmieniać czy dalej na 5W30 innej marki czy można z powodzeniem na 0W...?
                Witam.
                Masz bardzo podobne warunki jazdy do moich. Ja robie kilka 2-6 km odcinków dziennie między kórymi auto stygnie i na dodatek w terenie mocno górzystym. Olej zmieniam 2 x w roku, na zimę 0W30 na lato 0w40-zawsze A3, średnio wymiana wypada co 7-8 kkm, po pokrywą zaworów nie ma szlamów, pobór oleju nieozauważalny. Gdy mechanim rok temu regulował mi zawory łapał się za głowę jak czysto i bez szlamów można utrzymać 10 letni motor

                Weź olej przede wszystkim z normą A3, zapomnij o olejach C.... Oleje 0W nieco ułatwiają pracę silnikowi ciągle niedogrzanemu na krótkich dystansach, ale są nieco droższe od 5W...Kup taki na jaki cię stać.
                Wybór jest spory: pilnuj tylko normy A3/B3/B4, zaś lepkosci SAE 0w30, 0w40, 5w30, 5w40 dobierz do warunków uzytkowania.
                pozdr
                dareq

                Comment


                • Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Przy takiej krótko-odcinkowej miejskiej jeździe dobrze jest zmieniać olej 2 razy w roku. Najlepiej przed zimą i po zimie przykładowo Marzec i Październik / Kwiecień i Listopad - coś w tym stylu. Oleje 0w30 maja niższą lepkość w temperaturze 40 stopni warto zajrzeć do charakterystyk, co będzie korzystne przy krótkich odcinkach i pracy silnika często w niskich temperaturach nie osiągając temperatury pracy. Należy pamiętać, że wskazanie temperatury pokazuje temperaturę cieczy chłodzącej która nagrzewa się znacznie szybciej. Czesto oleje 0w30 są w klasie A5/B5 która mniej chroni silnik niż klasa A3/B3 i A3/B3. Zaglądaj do kart technicznych tam jest bardzo dużo informacji. Parametr od którego zaczynasz wyszukiwanie to Klasa ACEA polecana to A3/B3 lub A3/B4, warto zwrócić uwagę na popiołowość im wyższa tym lepiej dla silnika przynajmniej te 1% 1,1% i więcej. W twoim wypadku warto zwrócić uwagę na lepkość w temp 40 stopni im niższa tym lepiej, ale przy spełnieniu klasy ACEA oraz zawartosci popiołu. Kolejny istotny parametr to HTHS najlepiej żeby miał powyżej 3,5 to odporność wysokotemperaturowa oleju. Możesz też zwrócić uwage na Vi - wskaznik lepkości im wyższy tym lepiej. Dodatkowe parametry jak Noac to odparowywalność im mniejsza tym lepiej, ale dla małych przebiegów i częstych interwałów wymian praktycznie bez znaczenia przy dobrej klasie olejów. Kolejny parametr to całkowita liczba zasadowa TBN liczba zasadowa pomaga neutralizować kwasowe środowisko w komorze silnika wiekszość dobrych olejów ma około 10. Podsumowując Interesuje Cię parametr ACEA następnie Popiołowość następnie HTHS oraz lepkość w temp 40 stopni. Przykładowe dobre oleje : RAVENOL SSO SAE 0W-30 USVO® RAVENOL SSL SAE 0W-40 USVO® LIQI MOLY SYNTHOIL LONGTIME 0W-30 Warto dodać, że olej Ravenol ma możliwość weryfikacji autentyczności ponieważ zawiera specjalny kod na opakowaniach którym można potwierdzić oryginalność. Ja zastosowałem wyżej wymieniony Liqui Moly, ale również wypróbuje Ravenol. Zamiesciłem również Ravenol 0w40 ponieważ ma bardzo zbliżoną lepkość w 40 stopniach natomiast jest bardziej odporny w wysokich temperaturach ( np kilkugodzinna jazda w lecie na autostradzie ).
                  Last edited by Konziu; 23-03-2019, 20:21.

                  Comment


                  • Ja bym na Twoim miejscu lał 5/40 a nie 0/40. Nie mieszkasz na biegunie zimna, nie ma sensu wydawać kasy na olej 0W. Nie skorzystasz z jego możliwości. Tak jak koledzy piszą: dwa razy częstsze interwały wymian (wtedy możesz sobie wskoczyć na zimę na 0/30 jeśli już koniecznie chcesz mieć 0W a na lato 5/40). Natomiast nie ma co gadać o ACEA. Choć jeśli nie pałujesz auta i rzadko odwiedzasz prawą stronę obrotomierza i liczysz spalanie i kasę, to A5 też będzie dobry.

                    Comment


                    • Jeśli zaleję po dotychczas stosowanym 5w30 np. 5w40 czy 0w40, nic się nie stanie?
                      0W trochę zbyt drogie.
                      A możecie polecić jakiś dobry olej 5W30? Do tego porządny płyn chłodniczy, płyn hamulcowy oraz filrt oleju? Mogę prosić o konkretne dobre przykłady? Z góry dziękuję.
                      Last edited by onifer2; 24-03-2019, 00:06.

                      Comment


                      • Nic się nie stanie jak zmienisz SAE. Ja miałem 0/20, potem 5/40, potem 0/40. Silnik żyje i ma się dobrze. Filtr zawsze wymieniałem w ASO więc nie wiem co polecić. Spokojnie możesz oryginalny dać. A olej to sobie wejdź w jakiś porządny sklep internetowy typu filtrytotu, petrostar, wymienolej czy kolegaberlin i tam sobie coś znajdź. Valvoline, Liqui Moly, Ravenol, Motul, jest tego od pyty. I nigdy nie sugeruje się tzw wyszukiwarkami olejów pod konkretną markę na stronach konkretnych producentów. Wychodzą głupoty. A hamulcowy i chłodziwo to już wyszukiwarka forum

                        Comment


                        • Ja osobiście wymieniłem płyn chłodniczy i hamulcowy w ASO dodatkowo sam zakupiłem filtr oleju OEM made in Japan. Należy pamiętać że filtr oleju to nie tylko odpowiednie filtrowanie ale też musi być odpowiednio zaprojektowany pod określone ciśnienie w magistrali olejowej. Dlatego polecam OEM. Dobre filtry robi również Mann. Ten filtr który kupiłem możesz zobaczyć 2 strony do tyły ( nie sugeruj się filtrem kabinowym niestety to był jakiś błąd katalogowy filtrona ).

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Konziu Zobacz posta
                            w ASO dodatkowo sam zakupiłem filtr oleju OEM made in Japan. Należy pamiętać że filtr oleju to nie tylko odpowiednie filtrowanie ale też musi być odpowiednio zaprojektowany pod określone ciśnienie w magistrali olejowej. Dlatego polecam OEM.
                            Myślisz, że inne filtry przeznaczone do tego silnika nie są projektowane pod określone ciśnienie ?

                            Comment


                            • Są jasne, ale czy spełniają tą normę ? w jakim zakresie, bo nie jest to sztywna liczba, dla jakich temperatur ? bo lepkość zmienia się z temperaturą, każdy olej ma nieco inny skład. Pytanie po jakim czasie i jakim okresie używania dany filtr dalej spełnia taką normę? Dlatego uważam, że OEM jak i firmy dobrych marek są godne polecenia. Nie szukałbym oszczędności, gdyż ciężko zweryfikować jakość materiałów filtrujących i ich odporność na zużycie i utrzymanie parametrów pracy. Co więcej nieraz zdołałem się przekonać, iż to co twierdzi producent to jedno, a jak jest naprawdę to drugie, gdyż opakowanie przyjmie wszystko. Dlatego polecam OEM ( produkcja japońska ) poleciłem jako zamiennik również firmę Mann. Tanie marki w przypadku filru oleju omijałbym szerokim łukiem. Nie ma się co łudzić, że różnica w cenie to tylko opłata za markę.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                                ..W40 rozumiem, ale co ma styl jazdy do 5W z przodu ?
                                Może niedokładnie się wyraziłem.

                                Leję 5Wx ze względu na to, że olej wymieniam raz w roku, czyli musi być uniwersalny pod kątem dostosowania do warunków pogodowych i temperatur zewnętrznych. Nie planuję zmieniać oleju oddzielnie na zimę i lato, stąd decyzja.


                                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                Bumber stosuje Motul X-cees 5W-40 ACEA A3/B4. /.../
                                Tak, dokładnie ten


                                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                /.../ Jest też w opcji Motul X-max 0W-40 ACEA A3/B4. 5W będzie tańszy od 0W.
                                Tak z ciekawości, skąd te różnice w cenach pomiędzy 5W a 0W?
                                Mój czarny 8gen

                                Comment

                                Working...
                                X