Czystość silnika = interwał wymiany oleju. Jak ktoś zmienia olej co 20tys.km, to jak najbardziej płukanka może zdać egzamin, ale jak ktoś zmienia co 10tys.km, to w silniku nie zdąży się odłożyć za dużo osadu, silnik jest czystszy. Nie wiem czy jest sens robić płukankę w tym drugim przypadku, co każdą zmianę oleju. Oczywiście można, ale czy nie jest to lekka przesada? Jest wiele aut co ma nabite 200-300tys.km i nie biorą dużych ilości oleju i ich użytkownicy nie stosowali w ogóle płukanek. Nie neguję, ale moim zdaniem nie ma co przesadzać. Olej sam w sobie czyści silnik, jeśli nie "zapchasz" go, to spełnia swoją funkcje- między innymi - utrzymanie czystości silnika.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Olej zmieniam co 9/10 tysięcy.
Z racji niskiego przebiegu, stosowanie płukanek może i jest nadgorliwością z mojej strony, ale już tak po prostu mam.
Podobnie z interwałami regulacji zaworów, oleju mtf, świec itp itd :P Jak dbasz tak masz, a że Hondy mi się nie psują to wydaję na nadgorliwy/ przyśpieszony serwis :P
Comment
-
Witajcie serdecznie,
szukam porady Panowie ;-) mój egzemplarz to 1.8 z okrytego z kiepską sławą 2012 roku. Auto kupiłem z przebiegiem 70k, sam zrobiłem kolejne 70. Od momentu kupienia muszę co parę miesięcy uzupełniać ubytki oliwy. Co ciekawe, mimo że to 2012 to ubytki utrzymują się na stałym poziomie ok 1.5 litra na 15 tyś km (tyle robię w rok i co tyle wymieniam olej jako maksymalny przebieg). Od nowości auto przez poprzedniego właściciela lane było shellem 5w30 AM-L (czyt. niezgodny z instrukcją), ja po kupieniu lałem motula 5w30 C3 (również niezgodnego z instrukcją). Fakt faktem dopiero jak zacząłem czytać wątek olejowy doszedłem do tego, że stosuje zły olej. Już po lekturze zacząłem stosować valvoline 5w30 synpower A3, ubytki oleju tak jak pisałem na tym samym poziomie co Shell i Motul. Mój styl jazdy to 70% trasa, reszta miasto, zdarza się że auto robi krótkie odcinki po mieście na zimnym silniku. Ze względu na pobór oleju (swoją drogą to jest moja pierwsza Honda i słysząc legendy o pijących olej hondach bałem się, że będzie gorzej) oraz na te krótkie niekiedy dystanse myślicie czy może warto byłoby zmienić olej na coś solidnego lepkości 0w40? Po głowie chodzi mi M1 FS. Czy nie patrzeć na rozruchy na zimno i zalać solidne 5w40 (myślę nad PMO extreme) licząc na ograniczenie spożywania oleju przez silnik? Ktoś ma jakieś doświadczenie i zechciałby się podzielić? (Ps. Ze względu na raczej dynamiczny sposób jazdy w grę wchodzą tylko i wyłącznie oliwy A3) Pozdrawiam!
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Comment
-
Masz teraz obraz sytuacji i wiesz że to 70+70 tys km latał nie na tym co potrzeba a początkowy okres, czyli to co stosowane jest na początku warunkuje stan późniejszy. Generalnie 1,5L na 15 tys to nie tragedia, jeszcze przy tych egzemplarzach z 2012r to w sunie i tak nieźle, tzn. dobrze. Sama zmiana SAE niewiele wniesie, idzie o to że to co się już "wytarło" się nie naparuje, a olej to nie lekarstwozdajesz sobie sprawę. Dlatego przy kolejnych kiedyś zakupach samochodów zawsze zacznij od ACEA potem od SAE. SAE to lepkośc oleju w temperaturze otoczenia, czyli ma to jedynie wpływ na opory pracy silnika, biorąc pod uwagę że idzie lato (ciężko idzie ale idzie) to prędzej bym poszedł nie w 0W bo w lato 0W nie ma żadnego uzasadnienia mrozów nie będzie, a w coś wyżej czyli w 40 jak najbardziej, ale 5W. PMO extreme jest w 5W-40 i ogólnie ten olej jest dobrze oceniany jako marka, SAE 5W-40 to dobry zakres nawet na zimę, ja w UFO leję któryś raz Shella Helix Ultra 5W-40 ACEA A3/B4 i zmiana co około 12 tys bo tyle wychodzi mi na rok. Z kolei do Aurisa leję M1 FS 0W-40 ACEA A3.B4 ale to dlatego że ma mniejszy od H i słabszy silnik i po prostu chce mu zapewnić nieco mniejsze opory w zimę, no i staram się go normalnie traktować.
Zamieszczone przez flyingfish705 Zobacz postamyślę nad PMO extreme) licząc na ograniczenie spożywania oleju przez silnik?
Wyjście jest takie by stosować optymalny olej, tzn kompromis między ceną, jakością a interwałem wymiany. I tutaj jakoby od razu wychodzi na to że sugeruję olej Shell Helix Ultra 5W-40 ACEA A3/B4 bo chyba jest to takie właśnie optimum. Oczywiście może być cokolwiek innego o takich parametrach. Mogę Ci tylko powiedzieć o oleju to że, spełnia mi właśnie takie kryteria, cena, jakość, wytrzymałość, bo używam go od około 50tys km i silnik taki sam jak twój ale w UFO co ma przebieg około 140tys km oleju nie bierze ani grama. Więc widać że to nie jest zaleta oleju, a stan techniczny silnika. Po prostu miałem szczęście że są tam normalne pierścienie i ktoś lał olej o prawidłowym ACEA. W tym twoim silniku jedynie co pomorze to jak wiesz wymiana tłoków i pierścieni na te właściwe.
Dlatego moim zdaniem nie ma sensu byś wydawał na mocne, drogie oleje bo one nie wniosą znaczącej poprawy, jedynie zwiększysz koszta.
Podsumowując, trzymałbym się ACEA A3, nie drogiej ceny, interwał max 15 tys km. I tak jeździsz, aż sprzedasz, lub wymienisz tłoki.
Jak ktoś ma do zaproponowania inną alternatywę niech pisze.
Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez flyingfish705 Zobacz postaPo głowie chodzi mi M1 FS. Czy nie patrzeć na rozruchy na zimno i zalać solidne 5w40 (myślę nad PMO extreme)
Comment
-
Wyjaśni mi ktoś dlaczego do r18z4 lepszy będzie ravenol FO od FDS??
Bo czytając ten temat jest wiele postów leje fds, jest ok, żeby potem przeczytać że fds nadaję się bardziej do 1.5T.
Oczywiście, jak ktoś olej zmienia co 8/10 tysięcy to pewnie wszystko jedno, silnik się nie rozpadnie. Sam zauważyłem różnice w dźwięku świeżo po zalaniu jednego i drugiego i to tyle.
Comment
-
Zamieszczone przez slepak Zobacz postaWyjaśni mi ktoś dlaczego do r18z4 lepszy będzie ravenol FO od FDS??
Bo czytając ten temat jest wiele postów leje fds, jest ok, żeby potem przeczytać że fds nadaję się bardziej do 1.5T.
Oczywiście, jak ktoś olej zmienia co 8/10 tysięcy to pewnie wszystko jedno, silnik się nie rozpadnie. Sam zauważyłem różnice w dźwięku świeżo po zalaniu jednego i drugiego i to tyle.
A różnica pomiędzy tymi olejami to fds jest w technologi USVO ultra strong Vascosity Oil, czy jakoś tak.
Comment
-
To kolejny temat, acea A3 czy A5 ?
Bo wiele osób piszę o A3 i maśle pod korkiem oleju...
Czytając tematy olejowe można zwariować, bo każdy inną opinie ma.
Dlatego chce się trzymać jednego oleju i stąd pytanie FO czy FDS do r18 czy może jednak olej: COMMA X-Tech 5W30 (API SL CF, ACEA A5/B5) który teraz zalałem ?
Comment
-
Zamieszczone przez slepak Zobacz postaTo kolejny temat, acea A3 czy A5 ?
Bo wiele osób piszę o A3 i maśle pod korkiem oleju...
Czytając tematy olejowe można zwariować, bo każdy inną opinie ma.
Dlatego chce się trzymać jednego oleju i stąd pytanie FO czy FDS do r18 czy może jednak olej: COMMA X-Tech 5W30 (API SL CF, ACEA A5/B5) który teraz zalałem ?
Pamiętaj, olej dobieramy do warunków użytkowania.
Comment
-
Zamieszczone przez slepak Zobacz postaTo kolejny temat, acea A3 czy A5 ?
Bo wiele osób piszę o A3 i maśle pod korkiem oleju...
SAE A5 vs A3 w zasadzie składem nie różni się niczym, jedyna zasadnicza różnica to to, że A5 z definicji Normy musi być olejem o niższych oporach w stos do A3. Czyli jest olejem o niższej lepkości co jest uzasadnione np. w zimę, przy jeździe ekonomiczniej nawet po autostradzie ale w granicach jazdy ekonomicznej.
Czyli jeśli nie jeździsz ekonomicznie, (wolno) nie oszczędzasz paliwa, to nie jest to olej do takich warunków użytkowania.
Zamieszczone przez slepak Zobacz postaNiby lepiej jeździć na 5w40 gdy latamy głównie po trasach, też myślę czy to prawda czy jakiś mit.. Niektóre instrukcje napisane lepiej niż instrukcja H np Toyoty czy Kia, mówi wyraźnie "zastosuj olej o wyższej lepkości jeśli obciążasz silnik długotrwała jazda autostradową".
Oczywiście 8km to nie jest długotrwała, ale przy np. temp. +35stC w lato to są warunki trudne dla silnika, pojeździsz tak 8 lat na oleju o niskiej lepkości i będą efekty... brania oleju.Last edited by rambo7; 02-05-2022, 09:30.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaale przy np. temp. +35stC w lato to są warunki trudne dla silnika, pojeździsz tak 8 lat na oleju o niskiej lepkości i będą efekty... brania oleju.
Zamieszczone przez slepak Zobacz postaNiby lepiej jeździć na 5w40 gdy latamy głównie po trasach, też myślę czy to prawda czy jakiś mit.Last edited by Grzechu; 02-05-2022, 10:19.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaKrytyczna wartość lepkości wysokotemperaturowej (HTHS), poniżej której następuje znaczny wzrost zużycia części trących to coś około 2,3cP w temp. oleju 150st.C. Jeżdżąc autem, nawet autostradą, przy wysokiej temp. otoczenia, zazwyczaj, temp. oleju nie przekracza 110st.C., minie około 10 min zanim silnik (pracujący z A/C ON) wiatraki na max ..ostygnie, niektóre, potrafią się zapalić, co nie raz mogliśmy oglądać na bramkach
lub tuż za nimi
. W tym momencie wszystkie te rozważania i liczby nabierają mniejszego znaczenia
.
Kiedy rozważam wybór oleju, jakoś bardziej mam przed oczami to co widziałem, niż to, co tam przewidział konstruktor pod naciskiem ekologów i księgowych.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Hmm czyli reasumujac : lato olej A3/ 5w40 /// zima A3/ 5w30 jak ma się ciężka nogę i autostrady bez limitów prędkości do dyspozycji?
Czy zostać przy ravenolu? Pytanie dalej otwarte : fo czy fds? Pewnie wielu użytkowników r18 zadaję sobie to pytanie teraz
Comment
Comment