Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Cześć
    Po przeczytaniu całego postu zrobiłbym doktorat z eksplatacji oleju. Mam prawie 10.000 na liczniku. Chcę w ASO Hondy wymienić olej (ten eco rosół fabrycznie zalany) i nie stracić gwarancji. Mam automat, każdy kickdown to prawie max obroty, żeby coś wyprzedzić. Lubię ciśnąć i nie zależy mi na oszczędzaniu paliwa....TO CO MAM KUPIĆ???
    Proszę o konkrety bardziej doświadczonych użytkowników na co mogę liczyć.
    Pozdrawiam

    Comment


    • Jak chcesz mieć dupochron w postaci odpowiedzialności ASO za ewentualną awarię to najpierw zapytaj, jakie oleje Ci zaproponują. Może coś z nich da się dobrać?
      Moje ASO wcale nie pali się do lania 0w20 - proponują 5w30 tyle, że AM-L Shella.
      był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
      jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
      sigpic
      http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

      Comment


      • ASO często kupuje jeden olej spełniający jednocześnie np C3 A3/B4 5w30 (jak takie zjawisko: https://www.petrostar.pl/oleje/oleje...-4l,p283982611) i leje to do wszystkiego co do nich przyjedzie. Marka nieważna, ważne by była duża marża. Większość klientów i tak po gwarancji wybierze niezależne warsztaty.
        Last edited by degenerat; 25-07-2017, 14:23.

        Comment


        • Zamieszczone przez Kaflowski Zobacz posta
          Cześć
          Po przeczytaniu całego postu zrobiłbym doktorat z eksplatacji oleju. Mam prawie 10.000 na liczniku. Chcę w ASO Hondy wymienić olej (ten eco rosół fabrycznie zalany) i nie stracić gwarancji. Mam automat, każdy kickdown to prawie max obroty, żeby coś wyprzedzić. Lubię ciśnąć i nie zależy mi na oszczędzaniu paliwa....TO CO MAM KUPIĆ???
          Proszę o konkrety bardziej doświadczonych użytkowników na co mogę liczyć.
          Pozdrawiam
          Z tego co się już jakiś czas temu dowiedziałem (I tutaj wspomniałem), ASO rozróżnia dwa rodzaje olejów:

          1) Ten co oni sprzedają i
          2) Wszystkie pozostałe...

          Nieważne jaki lejesz - czy ten kupiony u nich czy jakiś inny u dystrybutora - dopóki spełnia on normy wymagane przez producenta auta, nie mają prawa Ci grozić, że utraciłeś gwarancję silnika samym faktem zalania takim olejem.

          Wszystko I tak sprowadza się do jednego - prawdopodobieństwa, że w okresie gwarancyjnym pieprznie Tobie silnik I że będzie to wina oleju. Samo prawdopodobieństwo rozwalenia silnika Hondy w okresie 3 lat (przy prawidłowej, normalnej eksploatacji) jest raczej małe. Jeszcze mniejsze jest, że jego awaria spowodowana była złą jakością oleju.

          Wtedy, różnica chyba sprowadza się do tego:

          - Jeśli olej zalany przez ASO (z ich beczki) rozwalił Ci silnik, ASO kontaktuje się z dystrybutorem/producentem oleju, który mają w beczkach, I oni egzekwują zadośćuczynienie/pieniądze za naprawę gwarancyjną, od producenta oleju czy tam jakiegoś ubezpieczenia (???),
          - Jeśli olej zalany przez ASO to butelkowany oryginalny Hondy, to rozumiem, że wszystkim zajmuje się centrala Hondy (???)
          - Jeśli olej zalany przez ASO to tzw "olej klienta", to wtedy Ty masz problem. Zachować dowód zakupu, butelkę (numer serii itd) żeby móc w razie czego dochodzić praw I zadośćuczynienia (???)

          Tak to działa, panowie???

          Także wydaje mi się, że jedyna zaleta lania oleju, który ma na stanie serwis ASO to taka, że w razie kuku oni wszystkim się zajmują a Ty nie musisz łysieć ze stresu.

          Jeśli zaś już zdecydujesz się zalać coś spoza oferty ASO - to najlepiej chyba 0/5w-30 i wzwyż. Najlepiej pełen syntetyk i już nie tak istotne czy ACEA A5 czy A3 - obydwa standardy powinny dać Ci o wiele lepszą ochronę silnika niż 0w-20 zalewany fabrycznie.
          Last edited by un hombre; 25-07-2017, 14:39.

          Comment


          • Jak już tu kilkukrotnie pisałem też jeżdżę na shellu AM-L. Powoli dobijam do 100 tyś z czego ponad 70 na LPG.
            Absolutnie nie mogę narzekać. Oleju nie ubywa i silnik pracuje poprawnie. Jedynie ostatnio skróciłem trochę interwały wymiany: na 1 regulację zaworów wychodzą mi 2 wymiany oleum.
            Powietrze świszcze pod uszczelkami szyb przy 330 km/h, czy to normalne?!
            Była: Honda CIVIC IX 1.8 2013, Jest: Mazda CX-5 2.0 2017

            Comment


            • Wymiany byly wg. wskazań (14.5, 32.5, 50.5, 69.5).
              Ostatnio: 80.6 i jutro robię 94.4
              Także normalnie ale jednak trochę wcześniej niż pokazuje przypominacz.
              Powietrze świszcze pod uszczelkami szyb przy 330 km/h, czy to normalne?!
              Była: Honda CIVIC IX 1.8 2013, Jest: Mazda CX-5 2.0 2017

              Comment


              • Jeździ ktoś obecnie na Fuchs Titan Pro Gaz 5w40 ?

                Comment


                • Zamieszczone przez hondtom9 Zobacz posta
                  Jak już tu kilkukrotnie pisałem też jeżdżę na shellu AM-L. Powoli dobijam do 100 tyś z czego ponad 70 na LPG.
                  Absolutnie nie mogę narzekać. Oleju nie ubywa i silnik pracuje poprawnie. Jedynie ostatnio skróciłem trochę interwały wymiany: na 1 regulację zaworów wychodzą mi 2 wymiany oleum.
                  A świece już wymieniałeś czy dopiero będziesz ?

                  Comment


                  • Jeszcze nie. Planuję przy następnej wymianie oleju, ok 105 tyś.
                    Powietrze świszcze pod uszczelkami szyb przy 330 km/h, czy to normalne?!
                    Była: Honda CIVIC IX 1.8 2013, Jest: Mazda CX-5 2.0 2017

                    Comment


                    • Zamieszczone przez ASz
                      Czy taka świeca to może być zasługa oleju C3?
                      nie dziczymy, nie za wszystko olej odpowiada. To co jest na tej świecy to nie olej winny, olej tu najmniej ma do rzeczy.
                      Na podstawie wyglądu świecy można wyciągnąć takie wnioski:
                      - świeca jest zbyt "zimna" za niska jest jej wartość cieplna,
                      - mieszanka paliwowo-powietrzna jest zbyt bogata,
                      - auto jeździ na krótkich dystansach,
                      - możliwe że czasem trudniej pali na zimno (niska ciepłota świecy /bogata mieszanka).
                      - filtr powietrza zbyt rzadko zmieniany, (za mało przepuszcza powietrza).

                      Takie świece w Hondzie? jeśli tak, to sugeruję lepszy* - właściwy dobór cieplny.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • o tym twoim VW już się dowiedziałem dużo , silnik pracuje inaczej niż hondy, (sam pisałeś) i zwalałeś to na olej, to nie z powodu oleju, ten motor już widać po świecach że coś mu dolega.

                        tak mniej więcej powinno wyglądać widać różnicę na izolatorze.

                        Last edited by rambo7; 26-07-2017, 08:04.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • dlatego tyle ględzę o olejach by nie dobierać z wyszukiwarki producentów, a jeśli już to konfrontować to co taka wypluje z Instrukcją obsługi. Mi też dobiera "gówno" ... po prostu one idą z duchem czasu .
                          a świeca to przykład, ja mam obecnie żarowe świece , ale tak wyglądały u mnie świece w każdej civic jaką miałem wcześniej, bez względu na przebieg, mówię o kolorach, jedyna różnica była taka że jak dłużej na jednych jeździłem to elektroda "L" była na szpic i iskrownik też był wyoblony.
                          Last edited by rambo7; 26-07-2017, 13:21.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Było o tym kilka razy. Nie jedynie MST C3. Widać jest ustawiony jakiś algorytm albo jego brak
                            Rozwiń "więcej" i tam będziesz miał więcej olejów.
                            Mnie do 1.8 podpowiadaczka dobrała ENV C2 5W30 jako pierwszy
                            Last edited by roar; 26-07-2017, 13:23.

                            Comment


                            • ASz Ja też szukałem z Valvoline i wybralem synpower 5w30 bez MST

                              Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
                              MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

                              Comment


                              • Kupić kupilem, ale jescze nie wymieniłem, dopiero w poniedziałek będę wymieniał z braku czasu. Ktoś tam z forumowiczów jeździ na tym oleju 5w40 o chyba nie narzeka. Jak wymienię to napiszę cos, w miesiącu robię około 3kkm więc coś będę mógł napisać.

                                Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
                                MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

                                Comment

                                Working...
                                X