Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Ależ ten osad na korku to jest z pozostałość fabrycznego smaru z części silnika który zmieszał się z olejem 0W20
    ależ nie, amerykańscy naukowcy twierdzą że to są te zajebiste dodatki stosowane w olejach na pierwszy montaż .
    Zamieszczone przez ASz
    Na tym pierwszym nie mam przynajmniej szlamu pod korkiem.
    ehhh wylać taką magiczną miksturę ... . a nie było lepiej odcedzić te dodatki spod korka i wrzucić ponownie do silnika? ..toż to sam miód dla silnika.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
      Jednoznacznie nikt nie jest w stanie zaprzeczyć ani potwierdzić, że ten olej spełnia albo nie spełnia normę ACEA. Wiele osób skreśliło go ostatnio dlatego, że stwierdzili, że definitywnie nie spełnia norm ACEA. Tyle, żadnych konkretnych źródeł ani dowodów na to - tylko prywatna opinia I interpretacja słowa "sugeruje" w specyfikacji użycia oleju. Problem w tym, że ani Ty ani ja nie mamy niezbitych dowodów na to a wielu osobom przydałaby się definitywna I pewna informacja, czy spełnia czy nie - zwłaszcza tym, którzy zastanawiają się nad zastosowaniem tego oleju...
      Nie będę "walczył z wiatrakami", nie rozumiesz różnicy pomiędzy rekomendacją PRODUCENTA oleju dotyczącą stosowania jego produktu w samochodach wymagających określonej normy (W przypadku Amsoil Signature Series 0W30 (AZO) jest to ACEA A1/B1 lub ACEA A5/B5) a aktualnym zapewnieniem producenta, że spełnia te normy.

      Jeśli naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy dwoma przykładami kart charakterystyki to nie mamy o czym rozmawiać.

      AMS SS 0W30:
      AMS.PNG

      Penrite HPR 0W30:
      PENRITE.PNG

      Penrite w przypadku norm API pisze otwarcie - produkt spełnił normę SN i SM, lecz wyższa zawartość cynku nie pozwala na formalne sklasyfikowanie oleju według powyższych norm.
      Takiego podejścia brakuje w AMSOIL. Zamiast tego zostawiają pole do interpretacji i wątpliwości, co jak widać w niektórych przypadkach działa na ich korzyść.

      Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
      Posądzanie mnie o jakieś zabarwienia handlowe jest trochę zabawne - równie dobrze mogę powiedzieć, że pracujesz "dla konkurencji" bo próbujesz tę markę zdyskredytować bez konkretnych I potwierdzonych informacji.
      Zrobiłem to dlatego, że Twój fanatyzm w odniesieniu do AMS jest nieprawdopodobny. Nie próbuję zdyskredytować produktów firmy Amsoil (jak widać po tabeli zamieszczonej powyżej parametry techniczne ich produktów są bardzo dobre), chcę jedynie uświadomić forumowiczów że tak naprawdę ten olej nie spełnia wymagań zawartych w instrukcji obsługi IX-gen.
      Last edited by Lukas; 19-07-2017, 10:03.

      Comment


      • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
        Nie będę "walczył z wiatrakami", nie rozumiesz różnicy pomiędzy rekomendacją PRODUCENTA oleju dotyczącą stosowania jego produktu w samochodach wymagających określonej normy (W przypadku Amsoil Signature Series 0W30 (AZO) jest to ACEA A1/B1 lub ACEA A5/B5) a aktualnym zapewnieniem producenta, że spełnia te normy.

        Jeśli naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy dwoma przykładami kart charakterystyki to nie mamy o czym rozmawiać.

        Penrite w przypadku norm API pisze otwarcie - produkt spełnił normę SN i SM, lecz wyższa zawartość cynku nie pozwala na formalne sklasyfikowanie oleju według powyższych norm.
        Takiego podejścia brakuje w AMSOIL. Zamiast tego zostawiają pole do interpretacji i wątpliwości, co jak widać w niektórych przypadkach działa na ich korzyść.

        Zrobiłem to dla tego, że Twój fanatyzm w odniesieniu do AMS jest nieprawdopodobny. Nie próbuję zdyskredytować produktów firmy Amsoil (jak widać po tabeli zamieszczonej powyżej parametry techniczne ich produktów są bardzo dobre), chcę jedynie uświadomić forumowiczów że tak naprawdę ten olej nie spełnia wymagań zawartych w instrukcji obsługi IX-gen.
        Rekomendacja producenta oleju jest dla mnie bezprecedensowa, bo nigdy nie spotkałem się z butelką oleju/olejem, żeby jego użycie było "sugerowane" do silników spełniających dane normy.
        Zawsze było proste - albo spełnia normę, albo nie. Jeśli nie spełnia normy, to albo jest napisane coś w stylu tego Penrite (apropos API SN) co na zdjęciu umieściłeś, albo nie było ani słowa o danej normie.

        Tutaj natomiast mam coś, co jest podatne na interpretacje I mi się to nie podoba - pomijam tu fakt czy Ams jest super olejem, czy nie.
        Nie bronię z fanatyzmem tego oleju. Mi zależy tylko na tym, żeby sprawdził się w moim silniku a inni nie bali go używać, bo jego właściwości ochronne są doskonale udokumentowane w sieci a silniki Hondy wydają się go "lubić".

        Zresztą nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że ja nie bronię tego oleju a raczej informacji zawartych w jego ulotce, w zasadzie intensywnie dyskutuję z Tobą I innymi na temat tej "rekomendacji" i jak ją rozumieć.
        Jak bym taką ulotkę znalazł na jakimś Mobil1 który zalałem, tak samo bym dyskutował.

        Dla Ciebie jest wyraźna różnica pomiędzy rekomendacją producenta a "zapewnieniem", że spełnia normę.

        Póki co jednak, Ty I ja tego nie wyjaśnimy wspólnie. Napisałem do Amsa I ACEA w Belgii - jak się coś jednoznacznie dowiem, wyklaruję status tego oleju wobec Europejskiej normy ACEA.
        Do tego momentu, przyjmuję do wiadomości Twoją interpretację I ma ona dla mnie sens jednak nie ogarniam, że producent mógłby rekomendować olej do użycia wobec pewnych norm, których ten olej nie spełnia...

        Jeśli producent oleju sugeruje albo rekomenduje mi użycie jego produktu do silników ACEA A5 to dla mnie znaczy, że olej ten spełnia parametry normy ACEA A5 a nawet je może przewyższać. Moja interpretacja może być I kompletną bzdurą I przyznam się do winy, bez bicia!

        Sorki, @Lukas, za te wywody. W tej sprawie dam znać coś więcej jak będę miał potwierdzone informacje.
        Last edited by un hombre; 19-07-2017, 10:24.

        Comment


        • Zamieszczone przez ASz
          W ASO stwierdzili, że ten szlam jest z powodu jazdy na krótkich odcinkach a nie pozostałości smaru.
          To jest oczywiste.. temu pisałem, że doświadczysz jeszcze nie raz tegoż szlamu na swoim korku.. a szczególnie jesienią czy zimą.. teraz tego nie zobaczysz, bo jest ciepło.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Zamieszczone przez ASz
            jeżdżąc na fabrycznym 0w20 szlam spod korka wycierałem 3 razy. W przypadku Amsoila 0w30 korek po jesieni i zimie jest czyściutki.
            Jedyne co mi przychodzi do głowy odnośnie tegoż osadu na korku to to, że Amsoil ma dużo lepszą (mniejszą, parametr Noack) odparowalność w porównaniu do fabrycznego 0W20. Fabryczny 0W20 jest tragiczny pod tym kątem.. u siebie na fabrycznym 0w20 po przebiegu 13tys.km odnotowałem niewielki ubytek tegoż oleju, potem jeżdżąc na Millersie 5W30 ACEA A5 zrobiłem 15tys. i zero ubytku..
            Last edited by Grzechu; 19-07-2017, 11:59.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Panowie, ale ubytki to nie tylko olej przecież. Myślę, że wystarczy, że przez tydzień codziennie zaśpicie do pracy i codziennie jechać będziecie cały czas na maksa, żeby jednak zdążyć. I już troszkę oleju zniknie. Nie wiem, gdzie mieszkacie i jaki macie dojazd, ale ja mam do pracy 16 km z czego ok. 14 ekspresówką, gdzie (teoretycznie) mogę cisnąć ile fabryka dała a prawa strona obrotomierza staje się codziennością. I do tego nie rozgrzany wystarczająco silnik... Całe szczęście ja się do pracy nie spóźniam, tylko przychodzę później

              Comment


              • Ile na tym oleju macie oszczędności, że tak namiętnie porównujecie 0W20 z 0W30 ? Kupujecie olej beczkami czy jak ? I to do nowego samochodu ?
                Honda Hybrid 3,4L/100km
                sigpic
                https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                Comment


                • czyli jak każdy kto zaczyna przygodę z olejami na zasadzie "mieć ciastko i zjeść ciastko" .
                  Każdy olej chroni sinik to jego główne przeznaczenie przecież .
                  Jeśli nie patrzymy na oszczędności, to czemu używany jest olej o którym Honda piszę wyraźnie w Instrukcji Obsługi: "olej specjalnie zaprojektowany w celu oszczędzania paliwa".
                  ASz, takich zapisów nigdy nie było w żadnej starszej instrukcji samochodów Honda . To się pojawiło w momencie gdy motoryzacja zmieniła kierunek w ewolucji... środowisko.
                  Gdybyś miał jak ja do czynienia z 6 z rzędu generacjami Hondy to byś widział jak się zmieniają treści zapisów. Wcześniej było "używaj olejów najwyższej jakości (...) w celu ochrony silnika" .
                  Gdzie masz teraz takie zapisy w instrukcji? . Priorytety ochrony zostały nadal a tą różnicą że dziś wiodącym, jedynym istotnym kryterium ochrony przestał być silnik, a jest - środowisko.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez ASz
                    Ja nie patrzę na oszczędności tylko na inne zakety/wady a szczególnie na to, jak dany olej chroni silnik.
                    To po kiego wuja wlewasz ten szajs?
                    Ja mam flaszkę 0w20 wymieszanego z przekładniówką mniej wiecej 50/50.
                    Tnę grubą tekturę na kawałki ok. 5x5cm ,potem każdy kawaleik zwilżam kroplą tego szabejsu i wkładam do reklamówki wiszącej za altaną.
                    Nie ma chyba lepszego wynalazku na rozpalanie ogniska

                    Comment


                    • Zamieszczone przez ASz
                      Nie ma Hond, przynajmniej ja takich nie znam, które miałyby spore przebiegi na 0w20 ...
                      Hondy też nie znam, ale znam Toyotę benzyna 2.0 od 7 lat na 0w20. Jazda w 80% miasto - korki i inne uroki. Przebieg znikomy ok. 130 tys. km. Oleju nie bierze, silnik pracuje pięknie (badając "organoleptycznie" ).

                      Comment


                      • Zamieszczone przez degenerat Zobacz posta
                        Toyotę benzyna 2.0 od 7 lat na 0w20. Jazda w 80% miasto - korki i inne uroki. Przebieg znikomy ok. 130 tys. km. Oleju nie bierze
                        Mało kto przyznaje się, że w całkiem nowym aucie chleje olej... ja np. znam przypadek, Toyoty Avensis z tym silnikiem 2,0 (niezbyt popularny) który po przebiegu 200tys. km chlał tak olej, że nie można było nastarczyć.. aż poszedł do remontu.. Auto chyba z 10 latek miało. Poza tym do miasta olej 0W20 jest jak najbardziej zalecany, częste zimne starty, silnik niedogrzany..
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez ASz
                          Nie ma Hond, przynajmniej ja takich nie znam, które miałyby spore przebiegi na 0w20. Jest to zbyt nowy wynalazek i możemy jedynie sobie gdybać, czy 0w20 jest szajsem czy nie i jaki ma wpływ na ochronę czy żywotność silnika. Może okazać się, że te oleje bardzo dobrze służą nowoczesnym silnikom. Na to jednak jest za wcześnie.
                          W Polsce może nie ma, ale w USA ludzie jeźdżą na tych olejach (5W-20, 0W-20) już od prawie dziesięciu lat.
                          Proponuje poczytać amerykańskie fora np. Hond czy Toyot (jak również bobistheoilguy). Honda oleje 5W-20 specyfikowała w instrukcji do amerykańskiego Accorda już w 2010 roku. Co więcej nasza polska instrukcja dopuszcza oleje o różnych lepkościach byleby spełniały normy ACEA odpowiednie, natomiast w Ameryce ich instrukcje już takich kombinacji nie dopuszczają. Tam Honda "nakazuje" używać 0W-20 (a kiedyś 5W-20) niezależnie czy to Alaska czy California. I większość ludzi tam jeździ zgodnie z instrukcją na tych olejach. Robią przebiegi rzędu kilkuset tysięcy kilometrów i raczej nikt się nie skarży, że się silnik rozleciał albo że bierze olej.

                          Tyle, że należy wziąc pod uwagę, że tam są jednak zupełnie inne warunki użytkowania samochodu. Kilometry auta robią w większości na trasach i to trasach spokojnych - nie trzeba nic wyprzedzać, nie przekracza się 110 km/h itd. No i większość Amerykanów wymienia olej średnio co 3 tyś mil (4 razy w roku, minimalnie 2 razy w roku).

                          Dlatego myślę, że nie można u nas założyć, że też sobie będziemy stosować 0W-20, a potem poginać po 180 km/h na autostradach, albo non stop wyprzedzać tiry na krajówce kręcąc do odcinki, albo pałować auto w mieście na każdych światłach na 1-ce i 2-ce i jeszcze potem zmienimy olej dopiero jak komputer każe po 20 tyś km i będziemy mieli super świetny niezniszczony silnik. Tak się raczej nie da na tym specyfiku.
                          Także te oleje (0W-20) sprawdzają się bardzo dobrze w Ameryce od wielu lat dla przeciętnego użytkownika, ale u nas jednak jest zupełnie inny model jazdy autem. Więc tak jak rambo7 wiele razy podkreślał - trzeba sobie przemyśleć jak auto będzie użytkowane i dobrać odpowiedni olej (ale dobrać pod kątem jego specyfikacji - lepkość, normy itp, a nie marki - bo tu powiedzmy sobie szczerze przy zwykłej eksploatacji nie będzie większej róznicy czy pod maską jest Mobil, Amsoil, Lotos czy nawet Selektol -> wszystkie te firmy produkują oleje wiele lat i są na rynku wiele lat, więc ich produkty dobrze dobrane na pewno silnika nie zniszczą).
                          Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                          Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
                            No i większość Amerykanów wymienia olej średnio co 3 tyś mil
                            Zgadzam się z postem kolegi na 150%, z wyjątkiem interwału zmiany oleju za wielką wodą. W różnych markach są różne interwały w książkach obsługi, ja jeżdżąc w Stanach (+ znajomi ze słyszenia) używałem interwału 5 tys. lub 7,5 tys. mil - nie słyszałem żeby ktoś wymieniał co 3 tys.
                            Co nie zmienia faktu, że wymiany są dużo częściej niż u nas, czyli można się aż tak bardzo nie przejmować marką czy jakością oleju.
                            bonito

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Mało kto przyznaje się, że w całkiem nowym aucie chleje olej...
                              Nie słyszałem żeby 2.0 valvematic (bardzo popularny) miał problemy olejowe - to nie 1.8 (1ZZ).

                              Comment


                              • Dobra Panowie, mam konkretną odpowiedź na temat olejów Amsoila od samego Amsoila, natomiast zupełnie niekonkretną odpowiedź od ACEA w Belgii.

                                Zacznijmy od ACEA - zapytałem ich generalnie, czy Amsoil SS 0w-30 spełnia ACEA A5, bo nie mam dostępu do ich rejestru a na opakowaniu jest tylko napisane, że jest "rekomendowany" I cholera wie co to znaczy.

                                Odpisali mi tak:

                                "Od: Statistics ACEA <[email protected]>
                                Data: 19 lipca 2017 11:06:00 GMT+1
                                Do: Ja
                                Temat: Odp:⁨ Does American Amsoil Signature Series 0w-30 oil meet ACEA A5 requirements?⁩
                                Dear Mr Ja,

                                The oils in our database are registered on a voluntary basis. It is therefore not exhaustive. In any case, ACEA does not certify oils. We strongly recommend you to use the oil advised by your car manufacturer.

                                Best regards,
                                --
                                Statistics Team
                                European Automobile Manufacturers' Association – ACEA
                                Avenue des Nerviens 85 | B-1040 Brussels | www.acea.be | @ACEA_eu
                                T +32 2 738 73 59 | F +32 732 66 61 | [email protected]"

                                Czyli napisali mi, że:

                                - Oleje w ich bazie danych są rejestrowane dobrowolnie,
                                - W związku z tym lista jest niewyczerpująca,
                                - ACEA nie certyfikuje olejów,
                                - Usilnie nakłaniają używać olejów rekomendowanych przez producenta auta.

                                Napisałem im, że producent zaleca m.in ACEA A5 I mam Amsoila którego chciałbym użyć ale nie wiem czy spełnia wymagania A5. Na tego maila mi nie odpowiedzieli jeszcze.

                                Przejdźmy do Amsoila.

                                Mój oryginalny email:

                                "Hi, Can you tell me why Signature Series or European Car formula oils, do not have ACEA certification? It only says on the bottle, that those oils are recommended for certain ACEA specification but in fact, none of your oils are officially certified by European ACEA? Thank you, Ja"

                                Odpowiedź Darryna (Senior Technical Service Representative):

                                "Thank you for taking the time to contact AMSOIL with your questions.

                                AMSOIL chooses not to certify many of our engine oils as it is not a specific requirement for manufacturer warranties. Certifying your oils, in many instances, requires you to give proprietary information, which AMSOIL chooses not to do. Also, your formulations are locked in, and prevent you from making any improvements or changes to your lubricants. For automobile warranties, using an oil that meets and/or exceeds the ACEA specifications (or manufacturer specifications) will not void the warranty.

                                We hope this is helpful.

                                Darryn Wallace
                                Sr. Technical Service Representative

                                AMSOIL INC.
                                ADDRESS: 1101 Susquehanna Avenue, Superior, WI 54880
                                E-MAIL: [email protected]
                                PHONE: 715-399-8324
                                FAX: 715-399-6531"

                                Czyli na moje pytanie o całą tą historię z ACEA I "rekomendowany" przez Amsoila, odpisał:

                                - Amsoil zdecydował się nie certyfikować niektórych swoich olejów gdyż nie jest to wymaganiem dla zachowania gwarancji producenta (silnika),
                                - Certyfikacja oleju, w wielu przypadkach, wymaga zdradzenie całkowitego składu oleju, czego Amsoil nie chce zrobić,
                                - Dodatkowo, certyfikacja "blokuje" możliwość ingerencji w skład oleju I zapobiega jego zmianom, czyli np usprawnieniu jego składu I użyciu nowych dodatków,
                                - Używanie oleju który spełnia I/albo przewyższa specyfikację ACEA (albo specyfikację producenta) nie wpłynie na utratę gwarancji.

                                Ok, zaczynamy gdzieś dochodzić. Olejcie trzy pierwsze zdania gdyż koleś mówi o API I ograniczeniach przez nie nadawanych. Ostatnie zdanie jest istotne.
                                Przycisnąłem go dalej I zapytałem się, czy w takim razie na opakowaniu Amsoila "rekomendowany" oznacza, że Amsoil spełnia I/lub przewyższa rekomendację ACEA?:

                                "Thanks for coming back to me, Darryn.

                                The question I have is because I am using your Signature Series in My 2017 Honda Civic 1.5 turbo. I live in Europe, and as you know, here we have to adhere to ACEA standards when choosing oils.

                                Can you confirm, that AMSOIL Signature Series 0w-30 meets and/or exceeds ACEA A5 standard and if so, it does not void European cars warranty?

                                What does the "Recommended for applications requiring the following" mean, on the back of the bottle of Amsoil? Does it mean it meets and or exceeds and thus, it is recommended?

                                Regards"

                                Definitywna odpowiedź kolesia:

                                "Od: "Wallace, Darryn" <[email protected]>
                                Data: 20 lipca 2017 14:26:39 GMT+1
                                Do: Ja
                                Temat: Odp:⁨ Technical Service Contact Form⁩

                                Thank you for your reply.

                                The Signature Series 0W-30 meets ACEA A5/B5, A1/B1 specifications, so it will not void any manufacturer warranty. “Recommended for” refers to the oil meeting and exceeding the specifications.

                                We hope this is helpful.

                                Darryn Wallace
                                Sr. Technical Service Representative

                                AMSOIL INC.
                                ADDRESS: 1101 Susquehanna Avenue, Superior, WI 54880
                                E-MAIL: [email protected]
                                PHONE: 715-399-8324
                                FAX: 715-399-6531"

                                Tłumaczenie: "Signature Series 0w-30 spełnia ACEA A5/B5, A1/B1 specyfikacje, w związku z czym nie unieważnia gwarancji producenta. "Rekomendowany" odnosi się do oleju spełniającego I przewyższającego daną specyfikację."

                                Są dwie opcje:

                                1) Koleś kłamie/mataczy/kombinuje/nie ma pojęcia co mówi mimo, że pracuje u Amsoila
                                2) Wie co mówi I właśnie rozwiał nasze wątpliwości

                                Ja wybieram opcję nr 2).

                                Róbcie sobie z tą informacją co chcecie ale w związku z powyższym prosiłbym o nie mieszanie użytkownikom tego forum, iż Oleje Amsoil SS Xw-30 nie spełniają normy ACEA A5. Wg powyższych informacji zaczerpniętych u źródła, oleje Amsoil SS 0/5W-30 spełniają I przewyższają normę ACEA A5.
                                Last edited by un hombre; 20-07-2017, 16:23.

                                Comment

                                Working...
                                X