Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ciekawa i uczona dyskusja - fenomen tematów olejowych na forach jest powszechnie znany...
    Nie zmienia to jednak faktu (każdy mechanik to potwierdzi), że jeżeli chodzi o zużycie w samochodach najpierw poddaje się osprzęt (różnego rodzaju), potem nadwozie (korozja), a sam silnik (rozumiany jako "słupek") w końcówce życia pojazdu jest zwykle w dobrym stanie. Czyli można lać co kto lubi (zgodnie z specyfikacją producenta i zdrowym rozsądkiem jak ktoś wcześniej napisał).
    bonito

    Comment


    • Dobra Panowie, jako że dużo też było gadania o normach ACEA I nie spełnianiu tych norm przez dany olej - ze strony oficjalnej mamy takie informacje: https://www.acea.be/industry-topics/...ory/lubricants

      "The ACEA European Oil Sequences 2016 define the minimum quality level of service-fill oils that ACEA members demand for using these oils in their vehicles.
      Oil and lubricant producers can register and self-certify their products (see page 3 of the 2016 Oil Sequences document) in order to make claims that the oil(s) meet the ACEA requirements.
      ACEA encourages oil suppliers to register their products on this page (see “ACEA Engine Oil Registration” link) so we can better trace which oil manufacturers and oil marketers are making ACEA claims and where those oils are being marketed.
      ACEA does not certify oils, nor license, nor register, compliance certificates. Oil manufacturers are themselves responsible for carrying out all oil testing and evaluation according to recognised engine lubricant industry standards and practices. In particular the ACEA European Oil Sequences refer to many standard CEC tests.
      Oil manufacturers are also responsible and liable for all claims made that their products meet the ACEA Oil Sequences."

      "Wolne" Tłumaczenie:

      - Standardy ACEA określają minimalne poziomy jakości określone przez członków ACEA, jakie oleje muszą spełniać, aby stosować je w ich pojazdach,
      - Producenci olejów I lubrykantów mogą się rejestrować I samo-certyfikować ich produkty (zobaczyć stronę 3 z dokumenty 2016 Oil Sequences document) aby móc twierdzić, że ich oleje spełniają wymagania ACEA.
      - ACEA zachęca producentów olejów aby rejestrowali ich produkty na tej stronie (zobaczyć "ACEA Engine Oil Registration" link) żebyśmy mogli lepiej śledzić który producent olejów I marketer olejów spełnia wymogi ACEA,
      - ACEA nie certyfikuje olejów, nie licencjonuje, nie rejestruje, nie daje certyfikatów zgodności. Producenci olejów są odpowiedzialni za testowanie olejów I ewaluowanie ich zgodnie ze standardami przemysłowymi I praktykami.
      - Producenci olejów są odpowiedzialni za wszystkie "twierdzenia" o zgodności ich olejów ze standardami ACEA.

      Wnioski:

      - Dla porównania API w USA jest instytucją, która testuje I przyznaje certyfikaty (I pozwala używac ich loga na opakowaniach, jak się płaci opłaty licencyjne) olejów. Europejskie ACEA nie robi nic z takich rzeczy - producent odpowiedzialny jest za przetestowanie oleju wg standardów przemysłowych I norm I zamieszczenie na opakowaniu, jakie normy ACEA spełnia dany olej.
      - Nie istnieje "certyfikat" ACEA, żadne logo czy znaczek, które jeśli znajduje się na opakowaniu oleju świadczy o tym, ze olej oficjalnie spełnia dane wymagania, np A3 albo A5,
      - Każdy olej, który ma napisane, że spełnia albo przewyższa daną normę ACEA oznacza, że producent go przetestował wg wytycznych ACEA I jeśli spełnia daną normę, może napisać na opakowaniu, że spełnia normę ACEA czy nawet ją przewyższa.

      Jest tylko kwestia tego "rejestru" ACEA. Nie mogę go znaleźć I zobaczyć np, które oleje/producenci są tam zarejestrowane ale pytanie jest, czy ma to znaczenie? Ten rejestr służy chyba tylko szybkiej weryfikacji ale nie oznacza tego, że jeśli dany olej nie jest tam zarejestrowany, to nie spełnia norm ACEA? Wygląda na to, że do tej pory rejestracja w bazie ACEA nie była obowiązkowa, od 2017 ma się to chyba zmienić (Jeśli któryś producent twierdzi, ze dany olej spełnia normę ACEA, musi zarejestrować go na serwerze ACEA).

      Teraz pytanie jak się mają do tego oleje typu Amsoil, czy jakiekolwiek inne - Castrol, Mobil 1 czy Liqui Moly, jak niektórzy tutaj lubia.
      Amsoil pisze na opakowaniu 0w-30 (tego co ja zalałem do X), że olej ten jest sugerowany dla silników wymagających normy A1/A5.
      Nie wiem co jest napisane na opakowaniu Liqui Moly, ale podejrzewam, że też coś w stylu, że spełnia normę ACEA albo jest sugerowany do silników ACEA A3 itp?

      Teraz pytanie, co to oznacza, że jest sugerowany?

      Moja interpretacja jest następująca: Jeśli wg powyższego, producent oleju sugeruje użycie danego oleju w autach, które wymagają normy ACEA A1/A5 to oznacza, że olej ten został przetestowany wg wytycznych/standardów ACEA, spełnia parametry danej normy a w związku z tym gwarantuje, że może być użyty bez szkody dla silnika.

      W przypadku Liqui Moly, Amsoila, Castrola czy innych - jeśli silnik padnie od Oleju to I tak gwarantem jest producent oleju.

      Sorry za offtopic, ale wydaje mi się, że powyższe może uświadomi niektóre osoby co do tego jak działa ACEA. Ja nie zdawałem sobie sprawy, myślałem, że na opakowaniach oleju powinny być jakieś loga czy certyfikaty ACEA.

      Interpretacja zapisu na opakowaniu Amsa jest moja interpretacja, chętnie usłyszę wasze uwagi. Wg tego powyższego mi się wydaje, że jednak Ams spełnia normę ACEA...

      Edit: Wysłałem maila do biura ACEA na temat tego oleju, bo moja interpretacja czy nie - ciekaw jestem co na ten temat uważa źródło. Jak dostanę odpowiedź to tutaj napiszę.
      Last edited by un hombre; 18-07-2017, 13:07.

      Comment


      • Oj tam Amsoil spełnia normy ACEA wystarczy poczytać karty produktu:
        Źródło: karta specyfikacji Amsoil Signature Series
        0W-20 (ASM): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
        ACEA A1/B1; GM dexos1™ (supersedes 6094M) Fortified with detergents that exceed
        dexos1 sulfated ash specifications; Chrysler MS-6395; Ford WSS-M2C947-A
        5W-20 (ALM): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
        ACEA A1/B1; Ford WSS-M2C945-A, WSS-M2C930-A; Chrysler MS-6395;
        GM dexos1™ (supersedes 6094M) Fortified with detergents that exceed dexos1
        sulfated ash specifications.
        0W-30 (AZO): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
        ACEA A5/B5, A1/B1; Chrysler MS-6395; GM dexos1™ (supersedes LL-A-025,
        6094M and 4718M) Fortified with detergents that exceed dexos1 sulfated ash
        specifications.
        5W-30 (ASL): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
        ACEA A5/B5, A1/B1; Honda HTO-06; Ford WSS-M2C946-A, WSS-M2C929-A;
        Chrysler MS-6395; GM dexos1™ (supersedes LL-A-025, 6094M and 4718M)
        Fortified with detergents that exceed dexos1™ sulfated ash specifications.
        10W-30 (ATM): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
        ACEA A5/B5, A1/B1; GM LL-A-025, 6094M, 4718M; Ford WSS-M2C205-A;
        Chrysler MS-6395
        0W-40 (AZF): API SN, SM…; Chrysler MS-12633, MS-10725, MS-10850;
        Nissan GT-R®
        5W-50 (AMR): API SN, SM…; Ford WSS-M2C931-C (Mustang)
        Jak poczytacie karty innych olejów to tych specyfikacji stworzono od groma co marka to norma, pewnie wiąże się to z ekonomicznym aspektem sprzedaży oleju i powiązań z odbiorcami.
        Jak już czeszemy normy to powinniśmy się przyjrzec w naszym przypadku na normę Hondy/Acury która dotyczy naszych silników:HTO-6, nie każdy olej ją posiada a my się ACEA przejmujemy.
        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

        Comment


        • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
          Oj tam Amsoil spełnia normy ACEA wystarczy poczytać karty produktu:
          Nie spełnia, screenshot ze specki (https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf) poniżej:

          Capture1.PNG

          Jest różnica pomiędzy stwierdzeniem 'It is recommended' a 'It fulfills and/or exceeds'.

          Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
          The ACEA European Oil Sequences 2016 define the minimum quality level of service-fill oils that ACEA members demand for using these oils in their vehicles.
          Oil and lubricant producers can register and self-certify their products (see page 3 of the 2016 Oil Sequences document) in order to make claims that the oil(s) meet the ACEA requirements.
          ACEA encourages oil suppliers to register their products on this page (see “ACEA Engine Oil Registration” link) so we can better trace which oil manufacturers and oil marketers are making ACEA claims and where those oils are being marketed.
          ACEA does not certify oils, nor license, nor register, compliance certificates. Oil manufacturers are themselves responsible for carrying out all oil testing and evaluation according to recognised engine lubricant industry standards and practices. In particular the ACEA European Oil Sequences refer to many standard CEC tests.
          Oil manufacturers are also responsible and liable for all claims made that their products meet the ACEA Oil Sequences."
          Odpowiedz sobie na pytanie, skoro jest to tzw. 'self assessment questionnaire' ze strony producentów i to jest takie proste do wypełnienia to dlaczego Amsoil tego nie zrobił?
          Poza tym, widzisz różnicę pomiędzy poniższymi opakowaniami i normami tam pokazanymi?

          1171_1436356709444_ctx-1.jpg
          AMSOIL-0w-30.jpg
          Last edited by Lukas; 18-07-2017, 13:26.

          Comment


          • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
            Nie spełnia, screenshot ze specki (https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf) poniżej:

            [ATTACH=CONFIG]36706[/ATTACH]

            Jest różnica pomiędzy stwierdzeniem 'It is recommended' a 'It fulfills and/or exceeds'.


            Odpowiedz sobie na pytanie, skoro jest to tzw. 'self assessment questionnaire' ze strony producentów i to jest takie proste do wypełnienia to dlaczego Amsoil tego nie zrobił?
            Poza tym, widzisz różnicę pomiędzy poniższymi opakowaniami i normami tam pokazanymi?

            [ATTACH=CONFIG]36707[/ATTACH]
            [ATTACH=CONFIG]36708[/ATTACH]
            Owszem, jest różnica, ale odpowiadając na Twoje pytanie: Liqui Molly ma bardziej czytelną butelkę I tabelkę z normami, natomiast Amsoil ma normy wyspecyfikowane z tyłu. Liqui ma prostą tabelę, bez ubierania w słowa, natomiast Amsoil opisuje, że sugeruje użycie tego oleju w przypadku wyspecyfikowanych norm - dla mnie to jest tożsame z taką tabelą Liqui Moly?
            Na opakowaniu Liqui nie widze nigdzie zresztą "Fulfills and/or exceeds", chyba, że masz to napisane z tyłu?

            Nie wiem jak Ty, ale nie wyobrażam sobie, żeby na opakowaniu oleju producent sugerował mi jego użycie wg norm, których ten olej by nie spełniał! Mogę się mylić, ale jeśli producent X mówi mi, że sugeruje używać tego oleju do silników wymagających A5, to dla mnie oznacza, że:
            - Przetestował to wg norm ACEA I olej te normy spełnia,
            - Producent odpowiada w przypadku, gdyby mimo tych zapewnień, olej zrobił silnikowi kuku.

            Wyobrażasz sobie, żeby było inaczej? Mogę się mylić oczywiście, ale dla mnie najlepszym przykładem jest olej Fuchs Titan Race Pro S. Od tego roku, na nowych opakowaniach, producent nie podaje już, że olej spełnia ACEA A3! Zmienili formułę i co więcej, powiedzieli mi, że nie zalecają uzywania tego oleju do silników podlegających gwarancji i wymagających ACEA A3! To jest wyraźne krycie swojej dupy przez Fuchs, nie ma żadnej wzmianki na opakowaniu o ACEA i nie ma mowy o nieścisłościach albo domysłach.

            Kto powiedział, że Amsoil nie zrobił "Self assessment questionnaire"? Możesz mi pokazać dokładnie źródło, które by na to wskazywało? Skąd ten wniosek?


            Last edited by un hombre; 18-07-2017, 13:44.

            Comment


            • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
              Standardy ACEA określają minimalne poziomy jakości określone przez członków ACEA
              kim jest członek?
              czym się kieruje w kryterium Jakości? (w domyśle = wymagania).
              Co to jest System EELQMS ?
              Co to jest standard ISO?
              Co to są zalecenia ACEA ? (czyli kogo?)
              Co to jest akredytacja Stowarzyszenia ACEA?

              Przeciętny człowiek na te pytania odpowie tyle samo ile ma do pozwiedzania na temat Bełtwy festonowej.


              Jakoś ... Amsoila nie dostrzegam... a BP czyli Castrol czyli SAE 0W-20 w butelce Honda Typ 2 SAE 0W-20 jest ... ciekawe...
              (proszę zwrócić uwagę za zapis "A3").

              Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
              Dla porównania API w USA jest instytucją, która testuje I przyznaje certyfikaty (I pozwala używac ich loga na opakowaniach, jak się płaci opłaty licencyjne) olejów.
              takie trochę pierdu pierdu...
              Klasyfikacja API nie jest Normą ! jest klasyfikacją czyli z definicji nie jest Normą. https://adwa.eu/wp-content/uploads/2...Bciowa-API.pdf
              API uwzględnia wyłącznie podstawowe parametry oleju. Co to oznacza?
              Oznacza że poszczególne oleje w klasyfikacji API różnią się od siebie, i tak np. olej Fordowski SM/CI może się różnić od oleju Toyoty SM/CI.
              W Normach ACEA taki "myk" nie występuje, dlatego m.in. Honda i większość producentów Europejskich polega na Normach ACEA które stworzono po to aby nie było aż takich różnic jakościowych.
              Dziwi mnie tylko to że takie sklepy handlujące olejami jak ten nieraz tu przytaczany* (moim zdaniem beznadziejny w wiedzę, ale bogaty w produkty) mógłby chociaż umieć przepisać poprawnie z wiarygodnych źródeł a nie cedzić głupoty dla mas które i tak tego nie rozumieją.

              Nie będę odnosił się do całości o ACEA, ale to jest naprawdę przeciętnemu jeźdźcowi kompletnie do niczego nie potrzebne, nadal uważam że
              Instrukcja czyli wymagania wg zaleceń zawartych w zapisach instrukcji + odpowiedni dobór pod własne warunki i klimat + własne doświadczenie = spokój głowy.
              Last edited by rambo7; 18-07-2017, 14:25.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                kim jest członek?
                czym się kieruje w kryterium Jakości? (w domyśle = wymagania).
                Co to jest System EELQMS ?
                Co to jest standard ISO?
                Co to są zalecenia ACEA ? (czyli kogo?)
                Co to jest akredytacja Stowarzyszenia ACEA?

                Przeciętny człowiek na te pytania odpowie tyle samo ile ma do pozwiedzania na temat Bełtwy festonowej.


                Jakoś ... Amsoila nie dostrzegam... a BP czyli Castrol czyli SAE 0W-20 w butelce Honda Typ 2 SAE 0W-20 jest ... ciekawe...
                (proszę zwrócić uwagę za zapis "A3").


                takie trochę pierdu pierdu...
                Klasyfikacja API nie jest Normą ! jest klasyfikacją czyli z definicji nie jest Normą. https://adwa.eu/wp-content/uploads/2...Bciowa-API.pdf
                API uwzględnia wyłącznie podstawowe parametry oleju. Co to oznacza?
                Oznacza że poszczególne oleje w klasyfikacji API różnią się od siebie, i tak np. olej Fordowski SM/CI może się różnić od oleju Toyoty SM/CI.
                W Normach ACEA taki "myk" nie występuje, dlatego m.in. Honda i większość producentów Europejskich polega na Normach ACEA które stworzono po to aby nie było aż takich różnic jakościowych.
                Dziwi mnie tylko to że takie sklepy handlujące olejami jak ten nieraz tu przytaczany* (moim zdaniem beznadziejny w wiedzę, ale bogaty w produkty) mógłby chociaż umieć przepisać poprawnie z wiarygodnych źródeł a nie cedzić głupoty dla mas które i tak tego nie rozumieją.

                Nie będę odnosił się do całości o ACEA, ale to jest naprawdę przeciętnemu jeźdźcowi kompletnie do niczego nie potrzebne, nadal uważam że
                Instrukcja czyli wymagania wg zaleceń zawartych w zapisach instrukcji + odpowiedni dobór pod własne warunki i klimat + własne doświadczenie = spokój głowy.
                Czym ACEA jest to doskonale wiesz tak samo kim są członkowie tej grupy - producenci aut.
                Nie wiem do czego zmierzasz z kolejnymi pytaniami - odpowiedzi na nie nie są istotne w kontekście czy dany olej spełnia normę ACEA, np A3, czy nie.

                Nie dostrzegasz tam Amsoila bo dokument wyraźnie mówi: "...Do najbardziej znanych producentów...". To nie jest jakaś wyrocznia, to że jakaś marka nie została wymieniona nie oznacza, że nie spełnia kryteriów. Amsoil to marka niszowa, nawet w kontekście rynku amerykańskiego.

                Nie wiem czemu służy wywód odnośnie API, gdyż dyskusja była na temat ACEA. API został wspomniany tylko jako przeciwny biegun dla ACEA:
                - API testuje oleje I wydaje certyfikaty - ACEA nie. ACEA narzuca obowiązek przetestowania olejów przez danego producenta I z tego co rozumiem, żadne certyfikaty nie są oferowane przez stowarzyszenie ACEA,
                - API udziela licencji do używania loga na opakowaniu, co jest wyznacznikiem tego, że dany olej "oficjalnie" spełnia np API SM, SN itd - ACEA nie posiada żadnego znaczka ani loga. Używanie nazw normy ACEA przez danego producenta powinno oznaczać, że olej został przetestowany wg danych kryteriów I spełnia daną normę ACEA.

                Chodzi o to, że próżno szukać jakiegoś oficjalnego znaczka/loga czy innej jednoznacznej informacji, która byłaby gwarantem, że dany olej spełnia ACEA A3. Producent oleju albo wspomina o tym standardzie, albo nie. Inna sprawa co w przypadkach, gdy producent sugeruje użycie danego oleju.

                W przypadku API to jest jasne - nie masz loga API na opakowaniu? Oznacza to, że nie masz certyfikatu API i serwis w USA Ci powie, że olej nie ma standardu SN i "niby" nie powinno się go użyc. Dlaczego "niby", to już inna historia.
                W przypadku ACEA wygląda na to, że jest troche inaczej - producent oleju testuje dany olej i określa jaką normę ACEA dany olej spełnia. Musi to mieć poparte testami wg jakichś tam ściśle określonych standardów, ale wygląda na to, że nie ma jakiegoś "centralnego" źródła, ktore jednoznacznie zaprzeczy albo potwierdzi, czy dany olej spełnia ACEA Ax czy nie. Istnieje jakiś tam rejestr, w którym znajdują się producenci i nazwy olejów które spełniają daną normę, ale nie mogę go znaleźć. Nie jest też jasne, czy to, że olej nie występuje w tym rejestrze oznacza, że nie spełnia normy ACEA. To co się dowiedziałem podałem w poście #571.

                Dokładnie jest tak jak mówisz, przeciętnemu Kowalskiemu większość tego co napisaliśmy jest kompletnie nieprzydatne - problem jest jednak inny. Staram się jednoznacznie określić co musi posiadać na opakowaniu dany olej, żeby było pewne, że spełnia normę ACEA!

                Podejrzenie jest, że np Amsoil nie spełnia normy ACEA A5, bo producent na opakowaniu określił, że sugeruje użycie tego oleju do silników wymagających ACEA A5.

                Czy sugerowanie oznacza, że spełnia czy nie spełnia normę?

                Czy mianem spełniania normy jest użycie słów "spełnia i przewyższa" oraz podanie tabelki, zamiast paru zdań ubranych w słowa "sugeruje"?
                Last edited by un hombre; 18-07-2017, 15:14.

                Comment


                • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                  Nie wiem jak Ty, ale nie wyobrażam sobie, żeby na opakowaniu oleju producent sugerował mi jego użycie wg norm, których ten olej by nie spełniał! Mogę się mylić, ale jeśli producent X mówi mi, że sugeruje używać tego oleju do silników wymagających A5, to dla mnie oznacza, że:
                  - Przetestował to wg norm ACEA I olej te normy spełnia,
                  - Producent odpowiada w przypadku, gdyby mimo tych zapewnień, olej zrobił silnikowi kuku.
                  Dla mnie to oznacza, że:
                  -producent przetestował to wg swoich własnych norm i uważa, że olej powinien spełniać również określoną normę ACEA. Jest różnica pomiędzy 'powinien spełniać' a 'spełnia'.

                  BTW. Twoje ostatnie posty i ciągła obrona Amsoil, wraz z mieszaniem użytkownikom forum w głowach i sugestiami, że spełniają one normy ACEA zaczynają mieć zabarwienie handlowe.

                  BTW2. Zobacz co Panowie z Royal Purple sądzą o "niezależnych testach" gości z Amsoil - https://www.facebook.com/RoyalPurple...54720231257493

                  "Amsoil doesn’t have any 3rd party independent studies done that show their product out performs ours and the ones they do claim are conducted by dealers or their own labs."

                  "The ASTM D4172 Test (4 ball wear test) is NOT an accepted engine oil test nor indicative of actual field wear performance for engine oils. Per the ASTM 'Significance of Use description", the ASTM declares that there is no correlation between oils of different formulas or to actual field wear data. This test was designed to quickly compare 'batch to batch' quality of the exact same formula of oil during production.
                  Amsoil also has a bad habit of claiming ASTM, API acceptance and/or test protocol and then modifying the test in-house. The ASTM D4172 should run at 1200 rpm and 75 C. Amsoil ran it at 1800 rpm and 150 C. At that point, it becomes an 'Amsoil' in-house test, not an ASTM repeatable test. Why did they modify the test? To make their oils 'look' better? Amsoil has taken this test and made it a big selling point and consumers have no idea what the test was intended for."

                  Comment


                  • Ja bronię "Amsoila" tylko I wyłącznie z jednego powodu (już nie chodzi o to, że sam go używam):
                    - Jednoznacznie nikt nie jest w stanie zaprzeczyć ani potwierdzić, że ten olej spełnia albo nie spełnia normę ACEA. Wiele osób skreśliło go ostatnio dlatego, że stwierdzili, że definitywnie nie spełnia norm ACEA. Tyle, żadnych konkretnych źródeł ani dowodów na to - tylko prywatna opinia I interpretacja słowa "sugeruje" w specyfikacji użycia oleju. Problem w tym, że ani Ty ani ja nie mamy niezbitych dowodów na to a wielu osobom przydałaby się definitywna I pewna informacja, czy spełnia czy nie - zwłaszcza tym, którzy zastanawiają się nad zastosowaniem tego oleju...

                    Chciałbym to wyjaśnić, bo sam używam ten olej I chciałbym wiedzieć dokładnie czy oficjalnie spełnia te normy, czy nie - dla mojej I Waszej ciekawości.
                    Ostatnio @ASz panikował, że gwarancja silnika zagrożona, bo zalał Amsoilem, który nie spełnia norm. Po co siać panikę skoro nie ma żadnej informacji, która by potwierdziła tę tezę.

                    Posądzanie mnie o jakieś zabarwienia handlowe jest trochę zabawne - równie dobrze mogę powiedzieć, że pracujesz "dla konkurencji" bo próbujesz tę markę zdyskredytować bez konkretnych I potwierdzonych informacji.

                    Jeśli to tak Ciebie I innych boli, to nie będę używał nazwy tej marki. Mnie nie obchodzi czy mowa o nich czy Fuchs, Shell czy inni - ja chcę się dowiedzieć I podzielić tutaj, jak jednoznacznie możemy stwierdzić, czy dany olej spełnia normę ACEA Ax czy nie. Tyle

                    Co do Panów od RP I ich stanowiska do firmy na "A", to nie znam jej i z ciekawości przeczytam, ale niespecjalnie mnie ona interesuje. Dlaczego? Bo nie jestem handlowcem tego oleju i nie mam zamiaru go bezsensownie bronić. Nie chce też się bezsensownie skupiac na producencie tego oleju, gdyż nie wnosi to nic do opinii na temat tego oleju - czy spełnia normę i się sprawdza, czy nie.

                    Moja wierdza o tym oleju jest oparta na moich własnych poszukiwaniach, nauce i czytaniu tego co znajdę. Znalazłem dziesiątki analiz olejowych i wiem jak sprawdza się m.in w silnikach Hondy, nawet Civic X. Nie interesuje mnie co mówi konkurencja, tak samo nie interesowałoby mnie co na temat RP mówi firma na "A". Interesują mnie rezultaty, opinie ludzi używających dany olej i ich doświadczenie.
                    Last edited by un hombre; 18-07-2017, 16:10.

                    Comment


                    • Ja także używam Amsoil (0W20) także nie jestem handlowcem od olejów i także jestem bardzo zadowolony z tego produktu.
                      Zaś pisanie prac doktorskich z interpretacji norm ACEA pozostawiam innym.
                      Na pewno firma Amsoil (i żadna inna) nie utrzymała by się na bardzo konkurencyjnym rynku amerykańskim, produkując tandetę.
                      bonito

                      Comment


                      • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                        wielu osobom przydałaby się definitywna I pewna informacja, czy spełnia czy nie - zwłaszcza tym, którzy zastanawiają się nad zastosowaniem tego oleju...
                        Ale to jest bardzo proste.
                        Nie ma info na opakowaniu czy w karcie, że spełnia albo taka informacja jest.
                        To jest zero jedynkowe. Nie takiego info, więc nie spełnia.
                        Poza tym w tym instrukcji jest taka wzmianka
                        IMG_20170707_073244.jpg

                        Comment


                        • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                          Ale to jest bardzo proste.
                          Nie ma info na opakowaniu czy w karcie, że spełnia albo taka informacja jest.
                          To jest zero jedynkowe. Nie takiego info, więc nie spełnia.
                          roar, obadaj zdjęcie tylnej naklejki opakowania tego oleju (zaznaczone na zdjęciu w poście #574). Znajdziesz tam symbol A1/B1, A5/B5 okraszone słowami "Zalecany do zastosowań wymagających następujących: API SN.... ACEA A1/B1, A5/B5..." (Jeśli to ma jakiś sens w tłumaczeniu dosłownym).

                          Dla mnie, jeśli olej nie spełnia danej normy czy specyfikacji, nie powinien wspominać o niej w jakimkolwiek kontekście... Jeśli nie spełnia, to niech mi nikt na opakowaniu nie pisze, że zaleca albo sugeruje.

                          Jeśli olej spełnia, to może sobie pisać "spełnia" albo "przewyższa" albo "zalecany do". Dla mnie jeśli coś jest zalecane do użycia w danym przypadku, to znaczy że spełnia wymagania a może nawet je przewyższa.
                          Last edited by un hombre; 18-07-2017, 16:59.

                          Comment


                          • Widziałem, ale dla mnie słowa recommend i approve znaczą co innego.
                            Niemniej wierzę, że będzie ok natomiast marketingowo tego nie kupuję, bo jaki jest sens nie posiadania norm, na których stoi olej i o które to normy opierają się producenci silników.
                            Toż handlowo to się słabo klei.

                            Nie cytuj całych postów - regulamin.

                            Comment


                            • Źle zinterpretowałeś instrukcję, wg instrukcji zaleca się normalną wymianę oleju, ale nie wymaga stosowania dodatków do oleju. Czyli wlewania różnych polepszaczy.
                              Chodzi tu o cerateki ceramiki ceramizery, stabilizatory, modyfikatory tarcia, rewitalizanty czy też finalnie motodoktory. O to tutaj chodzi.
                              Oleje silnikowe to bazy olejowe + dodatki w postaci np. cynku fosforu molibdenu etc. i innych przeciwzużyciowych i antykorozyjnych i przeciw tworzeniu się piany.
                              Tego na butelce nie wyczytasz.
                              Last edited by rat4; 18-07-2017, 19:08.
                              4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                              Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                              https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                              Comment


                              • Zamieszczone przez ASz
                                nie mam przynajmniej szlamu pod korkiem
                                Ależ ten osad na korku to jest z pozostałość fabrycznego smaru z części silnika który zmieszał się z olejem 0W20 który zalany został w fabryce i z parą wodną która zalegała w twoim silniku... Zmieniłeś olej na nowy i już nie widzisz smaru z olejem bo wylałeś go z silnika ze starym 0W20.. a poza tym ten szlam ujrzysz jeszcze nie raz na swoim korku jak tylko przyjdą chłodne poranki.. i żaden cudowny olej temu nie zapobiegnie..
                                Last edited by Grzechu; 18-07-2017, 21:44.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X