Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • żeby to nie był kolejny wątek olejowy, bo to co piszemy to treści oczywiste a temat dotyczy opinii o konkretnych olejach.
    Zamieszczone przez ASz
    Ja bardziej skupiam się na drugim parametrze oleju (a raczej pierwszym), który z punktu widzenia zimnego rozruchu i trwałości silnika jest ważniejszy.
    ale to są utarte herezje które się ciągną od lat. Z powyższego wynika że moje silniki, żaden nie powinien już działać, a działa i ma się zajebiście.
    Zamieszczone przez ASz
    Mam bezpośrednie porównanie oleju 0w30 (w Hondzie) vs 5w30 (w VW) bo na zmianę jeżdżę do pracy obydwoma autami. I widzę, jak VW ma ciężko w pierwszych kilometrach względem Hondy
    tak nie można porównywać, masz coś nie tak z WV. To są Twoje doświadczenia i to jest subiektywne. Porównaj Hondę na oleju SAE 0W-30 i taką samą Hondę na oleju SAE 5W-30 i jeszcze jedną Hondę na oleju SAE 5W-40... nie zauważysz żadnej różnicy, bo fizycznie jej nie ma . Oleje te są podobnie płynne w niskich temperaturach. Daj WV do mechanika bo on szwankuje, albo nie dawaj bo to jest wieśwagen a te tak mają.
    Zamieszczone przez ASz
    Stąd zamierzam na jesieni zalać VW olejem 0w30, tym samym co Hondę.
    to nie jest prawidłowe podejście. VW to zabytek w porównaniu do Hondy. Mierzysz te technologie jedną miarą i na tej podstawie wyciągasz nieprawidłowe wnioski.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • w cyferkach jest informacja, nie magia, jak byś wiedział dla jakich warunków temperaturowych jest SAE 0W i 5W no to byś nie pisał że jest różnica, bo jej praktycznie nie ma. Laboratoria te różnice podają dla zasady. Ruscy na głębokiej Syberii są w stanie nieco powiedzieć o różnicy. Ty mówisz że czujesz różnicę , no to mówię Ci że to niemożliwość techniczna te oleje mają płynność mierzoną w różnicy 3stC ! -39stC - 42stC no gdzie w PL masz takie temperatury? Oleje 15W stosowane są na klimat PL z powodzeniem. 10W bez problemu płyną w każdych warunkach w PL i o każdej porze roku. 5W to oleje już rzadkie 0W podobnie. No to jedyną różnicę widzę w tym że coś jest nie tak z samochodem.
      Zamieszczone przez ASz
      jak VW ma ciężko w pierwszych kilometrach
      no taka to jest technologia, pracują ciężko, ale nie od oleju SAE 0W czy 5W. Honda to nie kosmos, raczej co jest z tymi innymi? Każda Honda w każdych warunkach pojedzie normalnie na każdym z zalecanych SAE nie zauważysz różnicy, ale VW już to czuć? no to co to za zabytek?
      Last edited by rambo7; 14-07-2017, 08:27.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Miałem przez rok wlany olej 5W30 teraz mam 0W30, żadnej różnicy zimą nie zauważyłem.. a 0W30 zalałem tylko dlatego, że sporo teraz robię km rocznie i chcę mieć olej który pozwoli mi zaoszczędzić trochę paliwa ( niska lepkość w 100st.C jak na olej ACEA A3 przy wysokim HTHS >3,5 ).
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Zamieszczone przez ASz
          skoro w tych magicznych cyferkach olejowych nie ma magii to, po co producenci je ciągle i wszędzie umieszczają? Czyżby dla herezji?
          Według wymagań SAE jest różnica w lepkości dynamicznej CCS i pompowalności MRV, ale nie jest na tyle duża żebyś ją poczuł/zmierzył.
          Zaś wymagania dla lepkości kinematycznej w 100 stopniach są takie same dla klas 0W i 5W.

          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Miałem przez rok wlany olej 5W30 teraz mam 0W30, żadnej różnicy zimą nie zauważyłem.. a 0W30 zalałem tylko dlatego, że sporo teraz robię km rocznie i chcę mieć olej który pozwoli mi zaoszczędzić trochę paliwa
          Grzechu, przejechałeś już chyba trochę km od wymiany - jak oceniasz LM 0W30?
          Last edited by Lukas; 14-07-2017, 08:46.

          Comment


          • Jeśli ktoś twierdzi że widzi różnicę w warunkach Polskich w SAE 0W-30 a SAE 5W-30 no to musi wziąć pod uwagę ten sam pojazd i te same warunki. Jeśli jest jakakolwiek różnica to:
            - czy na pewno jest/był to olej?
            - czy coś nie dzieje/działo się z silnikiem?
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
              jak oceniasz LM 0W30?
              Nie mam żadnych krytycznych uwag co do oleju, silniczek na zimno jak i na gorąco elegancko pracuje, na tym oleju schodzę ze spalaniem do poziomu 4,7l/ 100km (na forum są moje wpisy odnośnie spalania), a więc olej jest też bardzo dobry do jazdy ECO tak jak oleje A5, z tą różnicą, że LM 0W30 jest A3 a więc też jest lepsza wysokotemperaturowa ochrona silnika HTHS >3,5... Od wymiany zrobiłem już prawie 9 tys. km, nie dolewałem jeszcze ani grama, chodź jak sprawdzam co jakiś czas to mam wrażenie lekkiego ubytku ( na 5W30 A5 nie miałem w ogóle ). Olej ma słaby parametr NOACK - powyżej 10%... Organoleptycznie czyli wzrokowo i palcami, olej w dotyku widać, że nadal ma bardzo dobre właściwości smarujące, zaś jego kolor jest już ciemnawy, a wiec widać, że robi swoje... wchłania "syf" z silnika..
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Można wiedzieć, czemu tak niektórzy kombinują z olejami?

                Jeśli sprawdza Ci się Amsoil to czemu chcesz kombinować z innym - albo vice versa? Tylko ze względu na normy na opakowaniu?

                W kulturze pracy silnika zapewne nie znajdziecie wielkiej różnicy pomiędzy olejem A i B, jeśli chodzi o najwyższą półkę? (to samo SAE).
                Jeśli zaś chodzi o stwierdzenie jak silnik jest chroniony przez dany olej - to bez badania chemicznego zużytego oleju nie da się przecież nic określić?

                Comment


                • Kolega ASz ma Amsoila ACEA A5 i chyba chce zmienić na olej o specyfikacji ACEA A3 mimo, że SAE jest to samo.. to jednak różnica jest.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    Kolega ASz ma Amsoila ACEA A5 i chyba chce zmienić na olej o specyfikacji ACEA A3 mimo, że SAE jest to samo.. to jednak różnica jest.
                    Szkopuł w tym, że Amsoil 0W30/5W30 żadnych norm ACEA oficjalnie nie spełnia...

                    https://www.amsoil.com/shop/by-produ...tic-motor-oil/

                    Comment


                    • Najlepiej ochraniające oleje to te, które nie spełniają żadnej normy ACEA - w tym jest cholerny szkopuł...

                      Oleje Millersa z najwyższej serii, Fuchs titan race pro, Amsoil SS, Motul 300V i pare innych - jeśli zobaczycie sobie analizy próbek tych olejów i jakieś tam dostępne testy to wyjdzie, że nie mają w zasadzie konkurencji, jeśli chodzi o ochronę silnika w zwykłych i ekstremalnych warunkach. Oleje te mają najlepsze bazy syntetyczne i wypasione dodatki do oleju, ale żaden z nich nie spełnia norm ACEA...
                      Problem w tym, że ten brak certyfikacji ACEA może przyspożyć kłopotów w serwisie, dlatego producenci i serwisy ich nie zalecają i dlatego niekoniecznie warto ryzykować przez te pierwsze 3 lata posiadania auta.

                      Tak czy siak jeśli chcesz wymienić na LM tylko ze względu na certyfikację ACEA (bo gwarancja, serwis itd) to śmiało. Jeśli sie jednak łudzisz, że silnik Ci za to podziękuję bo "lepszy" olej - szczerze wątpię.

                      Masz już bardzo dobry olej w obu silnikach, UDOKUMENTOWANE w wielu analizach olejowych (od Muscle cars zaczynając a po Hondy kończąc), że zajebiście ochrania silnik. Żeby było jasne, mówię o użytkownikach, którzy auto używali na codzień jak i na wypady na tor - na tym samym oleju.
                      LM nie ma zbyt wielu dostępnych takich analiz a te co widziałem dla Hondy, wypadają bardzo przeciętnie (różnica np 8 ppm żelaza Ams kontra 48 ppm LM - ppm to cząstek na million)... Oczywiście nie da się takich wyników bezpośrednio porównać, dlatego nie należy krytykować LM bo próbka jest zbyt mała i nie jest do końca miarodajna. Inna kwestia, czy różnica np 6x mniejszej ilości cząstek żelaza pomiędzy A i B świadczy tak wiele, w skali 1:1 000 000? Nie wiem.

                      ACEA A3 może ma znaczenie w silnikach BMW i innych Europejczykach, ale szczerze wątpię, żeby były konieczne dla małolitrażowych Japończyków - mimo, że instrukcja od 20 lat wspomina o A3 jako preferowany olej po tym Hondowskim.
                      Ostatnio chyba Alix albo Grzechu pokazał ciekawy test Toyoty z początku lat 2000tych, gdzie w pewnych okolicznościach i warunkach, olej o HTHS >= 3.5 gorzej ochraniał silnik niż taki z HTHS 3.1 - nie pamiętam czy chodziło o korbę i łożyska, czy o coś innego.
                      Last edited by un hombre; 14-07-2017, 15:29.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                        Najlepiej ochraniające oleje to te, które nie spełniają żadnej normy ACEA...

                        Oleje Millersa z najwyższej serii, Fuchs titan race pro, Amsoil SS, Motul 300V i pare innych - jeśli zobaczycie sobie analizy próbek tych olejów i jakieś tam dostępne testy to wyjdzie, że nie mają w zasadzie konkurencji, jeśli chodzi o ochronę silnika w zwykłych i ekstremalnych warunkach.
                        Aha, w takim razie po co istnieje wogóle ACEA i produkuje normy które nic nie znaczą?
                        Logicznie rzecz biorąc, skoro olej lepiej ochrania od typowej normy 'protection' ACEA A3 to powinien także ją spełniać, prawda?
                        Podaj linki do tych testów, przeprowadzonych przez niezależne laboratoria, wtedy Twoje stwierdzenie będzie na czymś oparte.

                        Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                        Tak czy siak jeśli chcesz wymienić na LM tylko ze względu na certyfikację ACEA (bo gwarancja, serwis itd) to śmiało. Jeśli sie jednak łudzisz, że silnik Ci za to podziękuję bo "lepszy" olej - szczerze wątpię.
                        Ja tam dziękuję za Amsoil i jego brak certyfikacji. Do tego ich wyznawcy, olejowe MLM


                        Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                        Ostatnio chyba Alix albo Grzechu pokazał ciekawy test Toyoty z początku lat 2000tych, gdzie w pewnych okolicznościach i warunkach, olej o HTHS >= 3.5 gorzej ochraniał silnik niż taki z HTHS 3.1 - nie pamiętam czy chodziło o korbę i łożyska, czy o coś innego.
                        Grzechu wrzucał (https://www.oil-club.ru/maslo-s-kakim-hths-vybrat/) i jest tam wyraźnie pokazane, że tylko w dwóch przypadkach na 30 (testy dla 5000 rpm i 6000 rpm) zużycie jest marginalnie większe w porównaniu do oleju o HTHS >= 3.5
                        Last edited by Lukas; 14-07-2017, 15:50.

                        Comment


                        • 1) ACEA służy klasyfikacji jakościowej olejów - ze względu na ochronę silnika, ochronę układu wydechowego, norm ekologicznych itd itp. W dzisiejszych czasach to przede wszystkim normy EKO... Nikt nie powiedział, że te normy nic nie oznaczają i może w poprzedniej wypowiedzi się źle wyraziłem. Chodziło mi o to, że najlepiej ochraniające oleje często nie posiadają certyfikacji ACEA - z takich czy innych względów. Może być to kwestia nie spełniania norm eko, zbyt duża ilośc jakiegoś tam dodatku czy czegoś innego. Czemu Honda nie certyfikuje swoich olejów? - kolejny przykład. To, że olej nie posiada znaczka ACEA nie znaczy, że nie spełnia normy, może ją przewyższać, ale z jakiegoś tam powodu nie ma certyfikacji. Z jakiego powodu dany producent nie posiada? Nie wiem, chesz, to możemy się ich zapytać.
                          Testów niezależnych laboratoriów nie znajdę Tobie, tak samo jak Ty mi nie wskażesz żadnego testu porównawczego, pokazującego, że dany olej ACEA A3 lepiej ochrania silnik X, niż Fuchs, Motul czy innych z najwyższej półki, które nie posiadają certyfikacji ACEA. To co Ci mogę znaleźć, to masa analiz UOA, które pokazują w jakim stopniu zużywa się silnik, przy stosowaniu tych olejów.
                          Jeśli chcesz udowodnić wyższość oleju A nad B to jedyne co możesz zrobić to po każdej wymianie danego oleju oddać go do analizy - wtedy będziesz miał odpowiedź i mógł sobie porównać.

                          Porównanie niezależnego kolesia co prowadzi blog, jedyne co mi się udało znaleźć https://540ratblog.wordpress.com
                          Wieksze psi oznacza wieksza odporność filmu olejowego a numerze na początku to miejsce w rankingu. Nie jest niezależnym laboratorium ale jest inżynierem mechanikiem z wykształcenia, pasjonatem i prowadzi te stronę i statystykę od lat.

                          30. 0W30 Amsoil Signature Series 25,000 miles, API SN synthetic = 105,008 psi
                          zinc = 824 ppm
                          phosphorus = 960 ppm
                          moly = 161 ppm
                          calcium = 3,354 ppm
                          TBN = 11.4

                          159. 5W40 Liqui Moly Leichtlauf High Tech Oil, synthetic = 69,580 psi
                          zinc = TBD
                          phos = TBD
                          moly = TBD
                          This oil is made in Germany and is available in the U. S. It comes in 1 Liter bottles which is slightly more than a quart.


                          2) Ja tam nie jestem wyznawcą żadnego oleju - Amsoila wybrałem tylko i wyłącznie dlatego, że mam do niego nieutrudniony dostęp, masę analiz olejowych wskazujących na bardzo dobra ochronę silnika, opinie warsztatów i ludzi stosujących ten olej od dekad. Nie obchodzi mnie czy stosujesz ten olej czy zalewasz Toskańską oliwą z oliwek, z pierwszego tłoczenia. Mnie interesują moje kryteria, jakimi się kierowałem przy wyborze oleju i nie mam zamiaru nikogo przekonywać nad wyższością tego oleju. Jedyne co mówię to to, że jest doskonale udokumentowane jak się sprawdza ten olej w wielu silnikach. Producent nawet udostępnia wyniki niezależnych badań, gdzie porównuje, jak się sprawdza Ams w stosunku do Mobil 1 i innych olejów.

                          3) Tak samo jak przy dużej ilości testów było pokazane, że różnica między HTHS 3.1 a wyższą daje albo żadne różnice w ochronie, albo maryginalne.
                          Last edited by un hombre; 14-07-2017, 16:15.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez ASz
                            Mądrze napisane...

                            A jak ma się mój "zajefajny" AMS 0w30 do np. Penrite HPR 0 0W-30 (https://www.penrite.pl/produkty/pl/h...synthetic.html)? Podobno to półka wyżej od AMSa? HPR 0 chyba ma certyfikację bo na opakowaniu umieszcza literki ACEA?
                            Na stronie producenta jest wyraźnie napisane:

                            "HPR 0 passes all engine test performance requirements of API SN and SM but although using the same base chemistry, cannot claim API SM or SN due to the full zinc content.". W wolnym tłumaczeniu ten olej spełnia wymagania API SN I SM ale nie może pochwalić się certyfikatem API, bo przewyższa ich normy jeśli chodzi o ilość cynku. W związku z tym jestem pewien, że nie spełnia jakiejkolwiek normy ACEA
                            To są najwyższa półka oleje Penrite a mimo wszystko nie mają jakiejkolwiek certyfikacji ACEA. O tym właśnie mówię, Lukas.
                            Najwyższa półka I oleje wyścigowe przeważnie nie spełniają norm ACEA.

                            Jakie masz auto, jaki silnik? Na gwarancji? Jeśli już po gwarancji to pozostań przy tym oleju co masz, gwarantuje Ci że silnik przeżyje blachę... Jeśli jesteś zadowolony z danego oleju to po cokombinować?
                            Last edited by un hombre; 14-07-2017, 17:37.

                            Comment


                            • Ja też zalałem Amsoilem 0w-30 w nowym Civicu, dopiero dzień przed wymiana zorientowałem się, ze nie ma certyfikatu API SN ani ACEA A5... Tylko producent zaleca do użycia w samochodach, wymagających oleju o tych normach.

                              Także nie przejmuj się, jesteśmy w tej samej sytuacji razem. Jak szukałem oleju full wypas do tego auta to wszystko najlepsze co znajdowałem, okazywało się, ze nie ma certyfikacji ACEA. Nie ma tego Fuchs titan race pro, nie ma tego motul 300v, nie maja tego millers z serii race, Gulf competition, nie ma tego Amsoil SS.

                              Jako że olej miałem już kupiony i jako alternatywę miałem olej hondy 0w-20, postanowiłem mimo wszystko zalać Amsa. Serwis nie protestował, nie ostrzegał ani nie odradzał.

                              Nie przejmuj się, prawdopodobieństwo, ze coś ci się stanie z silnikiem hondy w okresie gwarancyjnym jest cholernie małe. Jeśli (odpukać) coś by się działo i serwis zwalałby na olej, to amsoil ma jakaś tam swoją gwarancje i w takich przypadkach służą pomocą prawną i gronem swoich specjalistów. Ciekawe jak by to się sprawdziło w europejskich warunkach ale miejmy nadzieje, ze nie będzie takiej potrzeby sprawdzić.
                              Last edited by un hombre; 14-07-2017, 17:56.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                                1) ACEA służy klasyfikacji jakościowej olejów - ze względu na ochronę silnika, ochronę układu wydechowego, norm ekologicznych itd itp. W dzisiejszych czasach to przede wszystkim normy EKO... Nikt nie powiedział, że te normy nic nie oznaczają i może w poprzedniej wypowiedzi się źle wyraziłem. Chodziło mi o to, że najlepiej ochraniające oleje często nie posiadają certyfikacji ACEA - z takich czy innych względów. Może być to kwestia nie spełniania norm eko, zbyt duża ilośc jakiegoś tam dodatku czy czegoś innego. Czemu Honda nie certyfikuje swoich olejów? - kolejny przykład. To, że olej nie posiada znaczka ACEA nie znaczy, że nie spełnia normy, może ją przewyższać, ale z jakiegoś tam powodu nie ma certyfikacji. Z jakiego powodu dany producent nie posiada? Nie wiem, chesz, to możemy się ich zapytać.
                                Testów niezależnych laboratoriów nie znajdę Tobie, tak samo jak Ty mi nie wskażesz żadnego testu porównawczego, pokazującego, że dany olej ACEA A3 lepiej ochrania silnik X, niż Fuchs, Motul czy innych z najwyższej półki, które nie posiadają certyfikacji ACEA. To co Ci mogę znaleźć, to masa analiz UOA, które pokazują w jakim stopniu zużywa się silnik, przy stosowaniu tych olejów.
                                Jeśli chcesz udowodnić wyższość oleju A nad B to jedyne co możesz zrobić to po każdej wymianie danego oleju oddać go do analizy - wtedy będziesz miał odpowiedź i mógł sobie porównać.
                                Nie sugeruj czegoś, czego nie napisałem - nie twierdzę, że Amsoil jest gorszy niż LM/Mobil1/Valvoline itp. Podaję fakty - Amsoil SS 0W30 oficjalnie nie spełnia norm ACEA - tyle i aż tyle. Bezsens marketingowy takiego zachowania pomijam milczeniem.
                                A co do samej normy ACEA to nie jest "rocket science", wejdź na stronę Lubrizol to zobaczysz jakich parametrów wymaga np. ACEA A3/B4.

                                ACEA.PNG

                                Nie ma tam ani słowa o zawartości cynku - są wymagania dotyczące HTHS, siarki, popiołów siarczanowych, fosforu, NOACK i TBN.

                                Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                                Porównanie niezależnego kolesia co prowadzi blog, jedyne co mi się udało znaleźć https://540ratblog.wordpress.com
                                Wieksze psi oznacza wieksza odporność filmu olejowego a numerze na początku to miejsce w rankingu. Nie jest niezależnym laboratorium ale jest inżynierem mechanikiem z wykształcenia, pasjonatem i prowadzi te stronę i statystykę od lat.

                                30. 0W30 Amsoil Signature Series 25,000 miles, API SN synthetic = 105,008 psi
                                zinc = 824 ppm
                                phosphorus = 960 ppm
                                moly = 161 ppm
                                calcium = 3,354 ppm
                                TBN = 11.4

                                159. 5W40 Liqui Moly Leichtlauf High Tech Oil, synthetic = 69,580 psi
                                zinc = TBD
                                phos = TBD
                                moly = TBD
                                This oil is made in Germany and is available in the U. S. It comes in 1 Liter bottles which is slightly more than a quart.
                                Fajnie, ale jaki sens ma porównanie pełnego syntetyka z olejem opartym na technologii syntetycznej?

                                Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                                Mnie interesują moje kryteria, jakimi się kierowałem przy wyborze oleju i nie mam zamiaru nikogo przekonywać nad wyższością tego oleju. Jedyne co mówię to to, że jest doskonale udokumentowane jak się sprawdza ten olej w wielu silnikach.
                                Tak samo ja, nie przekonuję nikogo do danej marki, lepkości czy normy - każdy jako istota rozumna jest w stanie wydedukować jaki olej ze względu na warunki użytkowania jest dla niego najlepszy.

                                BTW.
                                Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                                Tak czy siak jeśli chcesz wymienić na LM tylko ze względu na certyfikację ACEA (bo gwarancja, serwis itd) to śmiało. Jeśli sie jednak łudzisz, że silnik Ci za to podziękuję bo "lepszy" olej - szczerze wątpię.
                                - jednak przekonujesz o wyższości AMS nad LM.

                                Zamieszczone przez ASz
                                Czytam i włosy się jeżą bo... auto jest na gwarancji a ja zalałem je niecertyfikowanym olejem. I widzę, że inne oliwy też nie są certyfikowane. Tylko modlić się, żeby nic się nie walnęło w silniku bo serwis się na mnie totalnie wypnie. Strach się bać.
                                Nie przejmuj się, wolnossącego dinozaura L15, podobnie jak R18 nie zabije w okresie gwarancji żaden niecertyfikowany olej.

                                Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                                To są najwyższa półka oleje Penrite a mimo wszystko nie mają jakiejkolwiek certyfikacji ACEA. O tym właśnie mówię, Lukas.
                                Mijasz się z prawdą, delikatnie mówiąc un hombre - oba przytaczane w tym wątku oleje Penrite spełniają normę ACEA A3/B4. Dlatego mając do wyboru Penrite albo Amsoil, skreślam ten drugi z powodu braku norm. Nie jestem jedyny.

                                Penrite 0W30
                                Penrite 0W40

                                Penrite.jpg

                                Jak widać nie spełnia jedynie amerykańskiego API SN/SM.
                                Biorąc pod uwagę powyższe, teoria, że Amsoil nie może spełniać norm ACEA ze względu na 'specjalne' składniki do mnie nie przemawia.
                                Last edited by Lukas; 14-07-2017, 19:26.

                                Comment

                                Working...
                                X