Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

    W temacie olejowym: Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic IX. przedstawiamy syntetyczną i konkretną informację dotyczącą zastosowanego oleju.

    W tym temacie komentujemy dyskusję dotyczącą: odczuć, uwag, problemów, spostrzeżeń i wymianę opinii o zastosowanych olejach.

    Temat jest uzupełnieniem powyższego tematu i odnosi się głównie do zastosowanych olejów a nie do dywagacji na temat olejów "zalecanych", o tym nie potrzeba kolejnej dyskusji.
    (Pożądane podejście merytoryczne z którego coś wynika dla zainteresowanych niż dywagacje na zasadzie jałowej dyskusji.)
    Last edited by rambo7; 30-01-2017, 10:07.
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

    Grzechu, widzę że idziesz w moje ulubione smarowidło Dobry wybór, balans pomiędzy ochroną silnika a spalaniem, to jeden z niewielu olei 0W30 który nie jest typowym "fuel saving" - napisz koniecznie swoje subiektywne odczucia po kilku tysiącach km.

    Comment


    • #3
      Tak przyznaję się, zobaczyłem ten olej u Ciebie i od razu stwierdziłem, że zaleję go do swojej maszyny Oczywiście napiszę swoje odczucia, spostrzeżenia, jak tylko więcej trochę pojeżdżę.. po jeździe próbnej, zaraz po wymianie dziś, miałem wrażenie, że już jest lepiej hehe
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #4
        To już mogę powiedzieć, pokonałem dziś trasę prawie 80km, którą jeżdżę bardzo często i mam odniesienie jak było przed i po, w okresie jesienno-zimowym, czyli przez te ostatnie 2-3 miesiące... Na oleju Millers EE Longlife ECO 5w30 udawało mi się zejść do około 5,8-5,9l/100km jazda z prędkością stałą około 100km/h, to dziś na oleju LIQUI MOLY Synthoil Longtime 0W-30 zszedłem bez problemu do 5,4/100km !!! Spalanie w obydwu przypadkach było liczone od momentu uruchomienia silnika jeszcze w garażu czyli jest to całkowite średnie spalanie od włączenia i wyłączenia silnika.. obserwacje będę prowadził dalej, aby jeszcze potwierdzić moje spostrzeżenia I na koniec dodam, taki wniosek olej o specyfikacji ACEA A5 ( czyli olej ECO niby zrobiony w celu ochrony środowiska ) wcale nie musi być bardziej ECO od oleju ACEA A3 !!! Może być ochrona i niskie spalanie w jednym, tylko trzeba na prawdę dobrze dobierać olej. Oczywiście nic nie ma za darmo.. za 1l oleju płaciłem 56pln.
        Last edited by Grzechu; 30-01-2017, 08:21.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Ladnie
          Przez 10k km zaoszczedzisz około 50l, zawsze to pełen bak.
          Grzechu, gdzieś widzialem ten olej za 190zl za 4l.
          W wakacje też na nim będziesz jeździł?

          Comment


          • #6
            5l za 199,90zł.
            Całoroczny olej do silników benzynowych oraz Diesla. Szczególnie do pojazdów z wydłużonym interwałem między wymianami oleju. Połączenie niekonwencjonalnych


            Tyle, że trzeba poczekać na dostawę kilka dni.
            Pozdrawiam Czarodziej
            Mój Szogun

            Comment


            • #7
              opinie uzytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

              W tym temacie komentujemy dyskusję dotyczącą: odczuć, uwag, problemów, spostrzeżeń i wymianę opinii o zastosowanych olejach.
              Last edited by rambo7; 30-01-2017, 10:07.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                Ladnie
                Przez 10k km zaoszczedzisz około 50l, zawsze to pełen bak.
                Grzechu, gdzieś widzialem ten olej za 190zl za 4l.
                W wakacje też na nim będziesz jeździł?
                Hehe, wcześniej na fabrycznym oleju 0W20 kręciłem ładne spalania na poziomie 5l/100km, na Millersie spalanie wzrosło, myślę, że o 0,2-0,3l/100km, a teraz wygląda na to, że na LM znowu spadło.. może nawet do poziomu jaki był osiągalny na 0W20... oszczędność jak oszczędność, ale fajne jest uczucie jak się znowu widzi spalanie na wyświetlaczu, na poziomie tego jakie było w nowym aucie... LM ma HTHS w 150st.C >3,5 tak więc będę na nim jeździł też latem. Autostradami nie zasuwam po 160-180km/h więc myślę, że LM spokojnie da radę, grunt to aby olej nie łapał dużych temperatur.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Hehe, wcześniej na fabrycznym oleju 0W20 kręciłem ładne spalania na poziomie 5l/100km, na Millersie spalanie wzrosło, myślę, że o 0,2-0,3l/100km, a teraz wygląda na to, że na LM znowu spadło.. może nawet do poziomu jaki był osiągalny na 0W20... oszczędność jak oszczędność, ale fajne jest uczucie jak się znowu widzi spalanie na wyświetlaczu, na poziomie tego jakie było w nowym aucie... LM ma HTHS w 150st.C >3,5 tak więc będę na nim jeździł też latem. Autostradami nie zasuwam po 160-180km/h więc myślę, że LM spokojnie da radę, grunt to aby olej nie łapał dużych temperatur.
                  Jak już gdzieś pisałem - trasy po 1600km na raz PL-CH/CH-PL, 100% jazdy autostradowej, bywa że i po 150-160km/h przez kilkadziesiąt minut - nie robią na tym oleju i silniku żadnego wrażenia (uprzedzając pytania - tak, latałem na nim w VIII-genie R18A2 po autostradach w ekstremalnie gorące lato 2015, sumarycznie moja jazda autostradowa na tym oleju to ponad 40000 km).
                  Last edited by Lukas; 30-01-2017, 11:10.

                  Comment


                  • #10
                    Jeszcze zastanawiałem się nad tym olejem: FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 też ma bardzo podobne parametry jak LM 0w30, a może nawet lepsze.. U mnie w Białym szybciej dostępny był LM więc taki też już wziąłem. O spalaniu decyduje parametr lepkości w temp. 100st. im mniejszy tym powinno być mniejsze spalanie. Tylko trzeba pamiętać jeszcze o HTHS w 150st.C. i znaleźć ten kompromis spalanie/ochrona.
                    Last edited by Grzechu; 30-01-2017, 11:27.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      i znaleźć ten kompromis spalanie/ochrona.
                      ... i to jest cała sztuka dobierania oleju ... natomiast nie zapominajmy że można bezkompromisowo, spalanie - kosztem trwałości , albo trwałość - kosztem spalania . Dlatego Instrukcja podaje tak bogaty zakres doboru oleju.
                      Pamiętamy tylko o jednym latanie z prędkością 150km/h nie ma się ni jak do filozofii oszczędności.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Pamiętamy tylko o jednym latanie z prędkością 150km/h nie ma się ni jak do filozofii oszczędności.
                        Pamiętamy Prezesie, pamiętamy
                        Czasem jednak przy takich defensywnych i eco-nastawionych na codzień kierowcach jak ja (przykład TUTAJ ), wskazane jest przypomnienie silnikowi jak się pracuje w wyższym zakresie obrotów i przy większym obciążeniu. 20-30 minut takiej pracy raz na pół roku maszynie nie zaszkodzi.
                        Last edited by Lukas; 31-01-2017, 07:57.

                        Comment


                        • #13
                          Coś takiego znalazłem na yt. Sporo różnych filmików

                          Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 https://www.youtube.com/watch?v=UeTlLRUad3A
                          Valvoline SynPower 5W40 https://www.youtube.com/watch?v=6LIBQUAablI&t=126s
                          Motul 8100 X-Cess 5W40 https://www.youtube.com/watch?v=owKQMgFf744
                          Shell Helix Ultra 5W40 https://www.youtube.com/watch?v=TJUu8jq4SZk

                          i wiele innych
                          Last edited by roar; 31-01-2017, 13:31.

                          Comment


                          • #14
                            Każdy test jest fajny jeśli czegoś dowodzi , test udowodnił że można przepalić olej , chyba że coś jeszcze udowodnił? trudno mi orzec co miał na celu ten test? ten palnik do podgrzewania ma płomień o szacowanej temperaturze na podstawie płomienia że będzie około 800stC. Przeciętny olej to 220-230stC temp. zapłonu jak wynika z Karty Charakterystyki oleju.
                            Widać że olej został "zagotowany". W silnikach spalinowych w samochodach cywilnych w punktach krytycznych silnika nie ma takich temperatur. Dobry olej w sensie temperaturowym to taki który zachowuje własności w temp. 150stC (mierzone w misce olejowej), osiągane jest to rzadko ale nie jest to niemożliwe.
                            W każdym razie trochę ściema, test nie jest profesjonalny, tam nie ma temp 100stC a duuuuuuzo więcej , no ale pooglądać można .
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              No właśnie jako ciekawostkę to wrzuciłem, wybierając kilka popularnych 5W40-ek
                              Temp płynięcia też tam chyba gdzieś jest - krople oleju ścigają się po kartce.

                              Comment

                              Working...
                              X