Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez DaN995 Zobacz posta
    Ja od siebie mogę polecić Shell Helix Ultra 5W30
    są co najmniej 3 rodzaje oleju o tej lepkości i to są całkowicie różne oleje, więc proszę nie pisz tak, bo można nalać gówno nie olej .
    SAE to drugorzędna sprawa, najważniejszej nie napisałeś.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Cześć panowie,

      Wiele się naczytałem o tych olejach tutaj, ale szczerze jest za dużo informacji żeby coś wybrać i zrozumieć kiedy ja nawet nie wiem co oznaczają te wszystkie skróty. Szkoda że nie ma jakiegoś posta zbiorowego, z linkiem do oleju i krótkim opisem, bo ktoś taki jak ja nie jest w stanie sobie poradzić, jeżeli co drugi post to inna opinia.

      Obecnie mam zalany olej Castrol Edge 5w-30 LL, ale minęło już około 10k km, więc planuje wymienić na coś innego, może trochę lepszego. Z polecanych tutaj olejów, rzuciło mi się w oczy coś takiego: https://allegro.pl/oferta/ravenol-fd...5l-10772651374, myślicie że to dobra opcja? Silnik z LPG.
      Moja Honderka: Czarny demon

      Comment


      • jest to niezły olej ale bardzo drogi. Poczytaj tematy gdzie są treści np. "LPG bierze olej" albo "olej do silnika z lpg" itp. Jest trochę tematów "olej a LPG ". Opinie ekspertów są dość zbieżne, to raczej pytający mają pytania i wrzucają utarte brednie. Rzuć okiem na tematy które sugerowałem tam jest sporo o olejach do LPG.
        To czytałeś? dasz radę trochę to zrozumieć?
        Oleje silnikowe - porównanie parametrów fizykochemicznych.



        tabela z olejami jest w pliku PDF... widać?
        Last edited by rambo7; 30-03-2022, 15:10.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Zamieszczone przez damti13 Zobacz posta
          Cześć panowie,

          Wiele się naczytałem o tych olejach tutaj, ale szczerze jest za dużo informacji żeby coś wybrać i zrozumieć kiedy ja nawet nie wiem co oznaczają te wszystkie skróty. Szkoda że nie ma jakiegoś posta zbiorowego, z linkiem do oleju i krótkim opisem, bo ktoś taki jak ja nie jest w stanie sobie poradzić, jeżeli co drugi post to inna opinia.

          Obecnie mam zalany olej Castrol Edge 5w-30 LL, ale minęło już około 10k km, więc planuje wymienić na coś innego, może trochę lepszego. Z polecanych tutaj olejów, rzuciło mi się w oczy coś takiego: https://allegro.pl/oferta/ravenol-fd...5l-10772651374, myślicie że to dobra opcja? Silnik z LPG.
          Ja do silnika z LPG leję od 6 lat taki https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-ra...5w30-5ltr.html. Jak do tej pory nie dolewałem jeszcze między interwałami.

          Comment


          • Zamieszczone przez damti13 Zobacz posta
            Silnik z LPG.
            Ja od kilku lat zalewam Shell Helix Ultra 5w40 A3/B3/B4. Nie mam zastrzeżeń.

            Comment


            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              To czytałeś? dasz radę trochę to zrozumieć?
              Tak w sumie bardzo fajne wyjaśnienie, na potrzeby gościa który chce zadbać o swój samochód na pewno wystarczy. Z tekstem, wykresami i tabelką jestem w stanie sobie coś fajnego wybrać. Ale komuś już bez tego pod ręką to nie wytłumacze


              Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
              Ja od kilku lat zalewam Shell Helix Ultra 5w40 A3/B3/B4.
              Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
              a do silnika z LPG leję od 6 lat taki https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-ra...5w30-5ltr.html. Jak do tej pory nie dolewałem jeszcze między interwałami.
              Dziękuję bardzo, każda opinia będzie pomocna, na pewno ktoś świezy z LPG niedługo odpali temat, to będzie miał najnowsze odpowiedzi. Ostatecznie wybrałem tego Ravenola FDS 5w30 - opinia rambo + tabelka
              Moja Honderka: Czarny demon

              Comment


              • Zamieszczone przez damti13 Zobacz posta
                Ostatecznie wybrałem tego Ravenola FDS 5w30
                jak powiedziałem jest to b.dobry olej jeśli chodzi o jego skład, przeznaczenie i markę, co nie jest tożsame że nadaje się "do wszystkiego" . Zgadzam się z tym że sprawy olejowe są nieco zawiłe i "zawijają" je coraz bardziej.
                Idzie o to że z każdej Normy ACEA są oleje bardzo dobre, dobre i słabsze. Nigdy nie myl tego że jeden rodzaj Normy ACEA jest lepszy od innej Normy ACEA. Nie porównujemy ze sobą rożnych Norm. Możesz porównywać oleje z danej Normy.
                Często staje się tak w dyskusjach że ktoś twierdzi że olej Eko jest lepszy od oleju protection i na odwrót.
                Zatem masz silnik bez turbiny, masz też silnik "starszy" co nie znaczy gorszy! to bardzo dobry silnik.
                ...i teraz tak, nie dość że silnik bez turbo i bez GPF to z LPG.
                a wybrałeś olej o Normie która nie została przewidziana do tego silnika R18. Ja powiedziałem że olej bardzo dobry, ok, ale myślałem że się zorientujesz po Tabeli do czego on jest.... ale widzę się nie zorientowałeś . ...no i tu jest chyba trudność, bo oczywiście to nie Twoja wina.
                Więc tak, olej FDS 5W-30 ma Normę ACEA A7/B7 i do tego ACEA C6. Czyli tragiczny nie ma gorszego wyboru do silnika R18 ...czy jest to jasne? ..a olej jak mówię bardzo dobry ..ale do EKO silników . rozumiesz?
                Ty masz wymagania ACEA A3/B3/B4 i absolutnie żadnych olejów Eko do tego silnika, a już olejów do Diesla czyli grupa "C".
                ACEA A7 do tego jest Normą która z definicji poddawana jest testom na niesprzyjające efekty LSPI, gdzie znowu,,, twój silnik R18 czegoś takiego nie doświadcza .
                Zmierzam do tego co napisałem, sa bardzo dobre oleje o Normie ACEA A3/B3 i oleje ACEA A7/B7 czy A1/B1 ...ale to sa kompletnie różniące się oleje od siebie ... i w każdej z tych Norm znajdą się lepsze i gorsze... i o tym mówi Tabela. .
                Czy to rozumiesz?
                Swoją drogą muszę poczytać co zastępuje ACEA A3/B3 bo Lobby środowiskowe wypiera te Normę olejową i wszystko na to wskazuje że będziemy zmuszeni do psucia silników lania bliżej nieokreślonego oleju ACEA C7 który ma zupełnie inne przeznaczenie.
                Podobno ma zostać cześć olejów oznaczonych "A3/B4-21", do pojazdów starszych wymagań środowiskowych. W każdym razie fundują nam wydatki.


                Fakt, moja wina że nie napisałem Ci że skoro masz silnik bez turbo i do tego LPG to wybór kolegi co ma taki sam silnik i LPG i leje Schela ACEA A3/B4 jest idealnie trafionym olejem wg Normy. Dyskusjom i własnym doświadczeniom użytkowników pozostawiam czy lepszy Schell czy Castrol czy Lotos czy cokolwiek innego o tej samej Normie.
                Zatem olej Ravenola FDS 5w30 to olej Ekologiczny bardzo mocno Ekologiczny "poprawiony" pod kątem pracy z turbiną ACEA A7, z GPF - ACEA C6, czyli absolutnie nie dla twojego silnika.
                Do tego masz LPG a oleje z Normą ACEA C6 są do diesli i do benzyniaków z GPF i mają redukować popioły, Ty mając LPG wydalasz 0g popiołu czyli w ogóle. Więc jaki jest sens olej niskopopołowego do paliwa bez popiołu (gaz nie wytwarza popiołu). Co Ty będzie redukował?
                Nawet jak twój silnik będzie przepalał olej w dużych ilościach to ten olej z grupy ACEA C6 i żaden inny "C" nie zredukuje popiołów ze spalonego oleju w ilościach zagrażających GPF fowi ..którego nie masz .
                Czy to łapiesz ? .
                Weź to jeszcze raz premysl dobór oleju do silnika ( z lpg).
                Moja rada jest taka, dla silników z LPG lepiej olej, tańszy, z nieco wyższym SAE niż 30 równie dobry i wymieniać częściej, niż drogi nietrafiony i wymieniać rzadko. No i Norma musi być bardziej protection niż "Eco-economy".
                Żeby nie było potem jak to bywa, nalałem olej za 250zł i szlag trafił silnik! i mało tego, "tak mi podpowiedzieli na forum znawcy" ...na takich Eko olejach zawsze jest informacja producenta oleju, często po angielsku: "zanim go wlejesz, sprawdź czy producent dopuszcza ten olej do twojego silnika" ...a ten olej absolutnie jest niedopuszczalny dla R18. Sprawdź - potwierdzenie masz w Instrukcji.

                Sami producenci olejów i lobbyści wprowadzają użytkowników w błąd, pisząc np. "nowoczesny olej poprawiona formuła" albo "Najnowszy olej najwyższe wymagania" ...jak tylko będziesz widział takie opisy to unikaj takich olejów.
                Ty masz silnik w specyfikacji z 2012r. czyli o określonej wtedy (w tamtym czasie) Normie środowiskowej, czyli im nowszy olej to 5 razy się zastanów czy to nalać, bo nowszy wcale nie musi być lepszy do konkretnego silnika.

                tak jak tu, sami dają nam do zrozumienia że spróbują to jakoś zrobić bez uszczerbku dla trwałości. Ja bym wolał to inaczej słyszeć, by jakoś robić by nie było uszczerbku dla środowiska. No ale środowisko ma priorytet.
                Last edited by rambo7; 31-03-2022, 15:03.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Więc tak, olej FDS 5W-30 ma Normę ACEA A7/B7
                  Swoją drogą ciekawe czy formuła oleju została zmieniona pod normę ACEA A7/B7 czy tylko producent w ogólnych danych dodał tą normę bo na butelkach jest dalej ACEA A5/B5. A może nie trzeba było zmieniać formuły bo pod ACEA A5/B5 podchodzi też ACEA A7/B7 ?

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    Swoją drogą ciekawe czy formuła oleju została zmieniona pod normę ACEA A7/B7 czy tylko producent w ogólnych danych dodał tą normę bo na butelkach jest dalej ACEA A5/B5. A może nie trzeba było zmieniać formuły bo pod ACEA A5/B5 podchodzi też ACEA A7/B7 ?
                    Z tego co wyczytałem to ACEA A7/B7 oprócz tego, że zawiera całą sekwencję testów takich samych jakie ma kategoria A5/B5 (widełki rozpiętości HTHS są identyczny dla A5 i A7), to dodatkowo dołożone są kolejne nowe testy wymagań, takie jak ochrona przed LSPI, test mający na celu rozwiązanie problemów związanych z nadmiernym zużyciem łańcucha ? w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny, a także całkowicie nowy wymóg czystości turbosprężarki jako środek zapobiegawczy, oraz nowe testy oszczędności paliwa.. Tak więc olej można by powiedzieć, że będzie bdb olejem do nowoczesnych aut.
                    A tak to wygląda z ang. -dodatkowe dołożone sekwencje:

                    - Low-speed pre-ignition (LSPI) performance
                    - Gasoline direct injection chain wear performance
                    - Diesel turbocharger compressor deposit performance
                    - TBN by ASTM D4739
                    - New fuel economy test.

                    Jeżeli do tego oleju FDS dopisali oprócz ACAE A5, jeszcze A7, to znaczy, że olej musiał przejść pozytywnie dodatkowe sekwencje powyższych testów. Być może jest ciągle ta sama formuła dodatków, ale nie można być tego pewnym, mogli np. coś skorygować, np. tak aby olej radził sobie z LSPI.. a korekta prawdopodobnie polega na zmianie rodzaju dodatków -DI. Można by sprawdzić nowe analizy nowego FDS i starego, jeżeli któreś pierwiastki się różnią to będzie świadczyć to o zmianach DI.

                    Tutaj fajnie widać jakie kategorie ACEA mają przypisane testy, jakiego rodzaju jest test i na czym on polega to trzeba już poszukać samemu sobie w necie wpisując sygnaturę danego testu:

                    testy acea.jpg
                    Last edited by Grzechu; 31-03-2022, 20:31.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Można by sprawdzić nowe analizy nowego FDS i starego, jeżeli któreś pierwiastki się różnią to będzie to świadczyć o zmianach DI.
                      Pewnie tak, w danych produktu podawanych przez producenta nic się nie zmieniło bo to tylko dane ogólne. Tyle że Ravenol przy opisie dodał ACEA A7/B7 a dalej nie ma tego na butelkach. Ktoś kto teraz chce kupić jest lekko wprowadzony w błąd.
                      Last edited by Stach13; 31-03-2022, 20:39.

                      Comment


                      • Może być tak, że butelki z samym ACEA A5, są jeszcze ze starych partii produkcyjnych, a nowe partie produkcyjne będą miały już dodatkowo ACEA A7 i tego pewnie dotyczy informacja na stronie, że nowe partie produkcyjne będą już spełniały nową specyfikację ACEA A7. Pewnie za jakiś czas pojawią się w sklepach. Trzeba obserwować napisy na butelkach.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Hmm, a tutaj pisałem że r18 lepiej mi pracował na FO, w porównaniu do FDS. Teraz się okazało że miałem wlany zły olej :P Także moje uwagi okazały się słuszne.

                          W temacie olejowym: Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic IX. przedstawiamy syntetyczną i konkretną informację dotyczącą zastosowanego oleju. W tym temacie komentujemy dyskusję dotyczącą: odczuć, uwag, problemów, spostrzeżeń i wymianę opinii o zastosowanych olejach. Temat jest uzupełnieniem powyższego tematu i odnosi się głównie do zastosowanych olejów a nie do dywagacji na temat olejów "zalecanych", o tym nie potrzeba kolejnej dyskusji. (Pożądane podejście merytoryczne z



                          Teraz wlałem 5w30 Comma Xtech i silnik pracuję tak samo jak na FO.
                          Last edited by slepak; 31-03-2022, 21:15.

                          Comment


                          • Cześć, dzięki za odpowiedzi, zrezygnowałem z Ravenola i chyba już nie staram się tego zrozumieć..

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Moja rada jest taka, dla silników z LPG lepiej olej, tańszy, z nieco wyższym SAE niż 30 równie dobry i wymieniać częściej, niż drogi nietrafiony i wymieniać rzadko.
                            SAE - czyli klasa lepkości prawda? Czyli dajmy na to mój obecny olej Castrol Edge 5W-30 LL to "30" oznacza klasę lepkości? Bo kolega wyżej podał tam olej Shell Helix Ultra 5w40, czyli wyższą klasę lepkości - i okej, chętnie go wybiorę, ale czy można od tak sobie zmienić klasę lepkości przy wymianie oleju? Czy trzeba zastosować jakiś dodatkowy środek? Widziałem takie małe buteleczki na allegro, które wspomagają oczyszczanie silnika w trakcie wymiany oleju?

                            Dziękuję bardzo za każdą odpowiedź, naprawdę można się tutaj dużo dowiedzieć będąc samochodowym noobem.
                            Moja Honderka: Czarny demon

                            Comment


                            • Możesz wlać 5W30, możesz wlać 5W40. Oleje różnią się delikatnie lepkościami, żeby żonglować SAE, nie musisz nic dodatkowo stosować, wystarczy jeden wylać i wlać drugi. Dodatki typu -płukanki stosuje się raczej, między wymianami w silnikach o większym przebiegu - po to aby wypłukać z niego nieczystości zalegające gdzieś tam w kanałach olejowych. Generalnie do LPG, to brałbym olej 5W30 czy 5W40 o wysokiej temp. zapłonu i jak najniższym parametrze -noack- nie dla każdego oleju ten parametr jest podany. Za wiele tutaj nie kombinuj i nie wnikaj.. nie ma sensu. Oleje oczywiście ACEA A3.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Ja z kolei płukanki stosował bym i stosuję od nowości lub niskim przebiegu, żeby silnik utrzymać w czystości, bo jak czytam że po płukanki sięgają ludzie gdy silnik pali pół litra oleju czy dwa litry na tysiąc, następnie liczą na cuda, a wtedy to woda święcona nie pomorze.

                                Comment

                                Working...
                                X