Z tymi kanałami, to któryś z użytkowników pisał do Hondy z zapytaniem odnośnie stosowania oleju odpowiedniego do konstrukcji silnika i dostał odpowiedź, że silniki są przystosowane do olejów o specyfikacji wymienionej w IO a więc -ACEA A1/A5/A3. Tak wiec i tak wszystko sprowadza się do tego - olej dobrać odpowiednio do warunków użytkowania silnika i temp. otoczenia.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Zamieszczone przez Bartek___123 Zobacz postanie miałem na myśli lepkości zimowej tylko w 100 stopniach.
Kierownik Działu Diesla
Comment
-
No to i ja napiszę coś w temacie olejowym, aby dyskusja trwała
Czytałem, że rozciągnięcie parametrów, czyli np. 0w40 nie jest wcale tak korzystne, gdyż łańcuchy polimerowe są wtedy słabsze niż przy węższym zakresie np. 5w40, a co za tym idzie film olejowy jest trochę mniej odporny na zerwanie.
Comment
-
było, to się powtarza, ktoś kto to napisał nie wie o co chodzi, jest dokładnie odwrotnie. To nie jest żadne "rozciąganie parametrów". Jest dokładnie na odwrót, im stabilniejszy olej, tym szersze parametry.
Jeśli widzimy olej o SAE 0W-40 oznacza to prawie idealny olej, najlepszy by był 0W-70.
Ktoś ocenił te parametry i je zamieścił nie dla "sztucznego rozciągania" a w wyniku testów, które wykazały takie własności.
Jak byś obejrzał program SONDA z przed 35 lat "Olej krew silnika" to byś wiedział.
Im węższe parametry SAE tym słabsze wiązania. Przykład oleju SAE 0W-40 oznacza zapewnienie płynności w najniższych temperaturach, i wysokich temperaturach nie rozpadają się wiązania. Im szerszy Zakres SAE tym lepszy olej, w sensie stabilny, pełna ochrona w -42stC i stabilizacja w skrajnie wys temp. Nissan Nismo GTR 550KM z 2017r w IO zaleca tylko i wyłącznie taki olej, nie ma w ogóle możliwości dolewania mieszania czegokolwiek innego.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaNissan Nismo GTR 550KM z 2017r w IO zaleca tylko i wyłącznie taki olej, nie ma w ogóle możliwości dolewania mieszania czegokolwiek innego.4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip
If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
Its better to have it and not need it, then need it and not have it.
Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaOlej 0W-xx
Olej 0W-yy
wszystko jedno co wpiszesz w x i y ma identyczną lepkość czyli pracuje w -42stC
Comment
-
cojakco napisał:Tak z ciekawości porównałem krakowanego Shella do syntetycznego Mobila
proszę się zapoznać np. z tym tekstem:
4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
Poniżej w tabelce masz napisane GTL. Wybacz uogólnienie, ale z mojej perspektywy HK i GTL wstawiam do jednego pudełka z olejami półsyntetycznymi. Oczywiście masz racje, że jest to różnica, zawłaszcza dla
marketingowców
EDIT: jeżeli admin to przeczyta, to może zamienić słowo „hydrokraka” na „GTLa” lub „półsyntetyka”. Ja już nie mogę edytować poprzedniego posta.
Cojakco twoja prośba została spełnionaPozdro. Grzechu.
Dzięki
Comment
-
Chyba się za bardzo doktoryzujecie chłopaki , silnik 1,8 jest prosty jak cep (dlatego trwały) dużo gorzej dla oleju jest silnik Turbodoładowany , bo tam obciążenia na korbach i termiczne są sporo większe
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaCzy to oznacza, że różnice w lepkości przy niższych temperaturach (...) nie mają żadnego znaczenia po rozruchu silnika ?
porównujesz nie to co chciałeś porównywać, porównaj zatem to, o czym piszesz czyli - gęstość:
0W-20 Gęstość w 15ºC g/ml (wg badania ASTM D4052) = 0,841g/ml
0W-40 Gęstość w 15ºC g/ml (wg badania ASTM D4052) = 0,842g/ml
Wnioski:
Gęstość minimalnie, niezauważalnie zmienia się w zależności od temperatury i nie ma to decydującego wpływu na lepszość oleju.
Ten artykuł pewnie będzie uznany za herezję http://olejecastrol.com.pl/poradniki...40-porownanie/
(utworzony przez speca z Castrola 25.04.2018r).
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaPrzykładowo dla 0W20 lepkość przy 40 st. C wynosi 35 mm2/s a dla 0W40 70mm2/s. Jak odpalę auto przy -15 st C na 0W20 to nie będzie lepiej chroniony silnik niż na 0W40 , pomimo, że ten też ma 0W ?
Zgodnie z definicją lepkości szybciej płynie ciecz o większej lepkości, czyli na pewno nie 0W-20.
Dla cieczy współczynnik lepkości dynamicznej rośnie wraz ze wzrostem ciśnienia.
Kluczowe jest to aby lepkość w danej temperaturze była niezmienna. Im szerszy zakres SAE tym stabilniejszy olej. 0W-20 jest olejem specjalnymLast edited by rambo7; 28-12-2018, 22:17.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postazagotuj olej 15W-60 do 100stC i porównaj go do swojego 0W-30 w tych samych warunkach, jak zauważysz różnice płynięcia to szczerze gratuluję oka.
Korek jest z boku miski ,olej 0W30 zlatywał po lekkim łuku, a ten 0W20 zapierniczał w poziomie jak woda
byłem tak zaskoczony,że zanim przestawiłem miskę to już pół kanału było zarzygane . Wynika z tego ,że różnica płynięcia w wysokiej temperaturze jest widoczna, i to pomiędzy 0W20(Honda) i 0W30
Last edited by piter77; 28-12-2018, 23:46.
Comment
-
Zamieszczone przez piter77 Zobacz postaKorek jest z boku miski ,olej 0W30 zlatywał po lekkim łuku, a ten 0W20 zapierniczał w poziomie jak wodaJa również sam spuszczałem po 13tys.km fabryczny olej 0W20 z mojego Civica po roku użytkowania, a potem jeszcze Millersa 5W30 A5 i teraz LM 0W30 A3 i ten pierwszy 0W20 leciał zupełnie tak samo jak te pozostałe.. Oleju oczywiście nie spuszczałem w wysokiej temperaturze, bo bym się poparzył jeszcze, auto parę minut postało zanim zabrałem się za robotę, ale olej był ciepły.
Comment
-
piter77 to co obserwowałeś to właśnie różnica w lepkości, tych 2 cieczy. W odcinku SONDA cz. 2 (6 minuta) o oleju jest tam pokazany test 2 próbek olejów o różnej lepkości. Kulka metalowa w próbce oleju bez dodatku lepkościowego opada 2 razy szybciej niż kulka w próbce oleju o większej lepkości. Im mniejsza lepkość tym mniejsza ochrona.
Klu sprawy to zachowanie odpowiedniej lepkości w wysokiej temperaturze, to jest kluczowe gdyż w takich warunkach naturalnie pracuje silnik. To w tych warunkach jest najwięcej uszkodzeń silnika a nie przy suchym rozruchu.
Kluczowe jest lepkość i ciśnienie, to zapewnia ochronę silnikowi. W kilku przypadkach użytkownicy pisali o świecącej kontrolce oleju (czyli ciśnienia) przy szybkiej jeździe w upał, to właśnie utrata odpowiedniej lepkości sprawił że czujnik komunikował brak ciśnienia, brak ciśnienia = brak ochrony. To jest też odpowiedź dla tych którzy wierzą że olej specjalny ekonomy conserwing oszczędza paliwo i chroni silnik przy 160km/h. Dowody mówią dobitnie co innego bo inaczej być nie może.
Im mniej lepki olej tym trudniej go tłoczyć, czego skutkiem były awarie pomp oleju w nowych silnikach foto wpis #32 Awaria silnika 1.8 V-TECLast edited by rambo7; 29-12-2018, 13:58.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zadam może trochę prozaiczne pytanie. Ale mam już zakupiony Shell Helix Ultra 5W30 A3/B4. Mocno jednak zastanawia mnie jak ma się wspomniany Shell do Valvoline SYNPOWER 5W-30 A3/B4. Na pierwszy rzut oka laika wyglądają podobnie ale jak to mawiają diabeł tkwi w szczegółach. Czy mógłbym prosić o analizę tych dwóch olei w zakresie co lepiej wybrać w przyszłości zważywszy, że oba są A3/B4. W sumie to brakuje mi takiego zestawienia olei w jednym miejscu z konkretnymi parametrami, które można by sobie porównać bez przekopywania się przez cały internet w poszukiwaniu kart charakterystyki.
Shell Helix Ultra
SAE Viscosity Grade 5W-30
Kinematic Viscosity @40°C cSt ASTM D445 68.2
Kinematic Viscosity @100°C cSt ASTM D445 12.2
Density @15°C kg/l ASTM D4052 0.840
Flash Point (PMCC) °C ASTM D93 215
Pour Point °C ASTM D97 -39
HTHS Viscosity @150°C m PaS ASTM D4741 3.5
VALVOLINE SYNPOWER
SAE Viscosity Grade 5W-30
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC.ASTM D-445 11,7
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC.ASTM D-445 70
Viscosity Index ASTM D-2270 164
Viscosity, mPa.s –30°C.ASTM D-5293<6400
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 10,0
Pour Point, ºC ASTM D-5949 -45
Specific Gravity @ 15.6°C. ASTM D-4052 0,854
Flash Point, COC, ºC. ASTM D-92 224Last edited by picasso2000; 30-12-2018, 14:42.
Comment
Comment