Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Z tymi kanałami, to któryś z użytkowników pisał do Hondy z zapytaniem odnośnie stosowania oleju odpowiedniego do konstrukcji silnika i dostał odpowiedź, że silniki są przystosowane do olejów o specyfikacji wymienionej w IO a więc -ACEA A1/A5/A3. Tak wiec i tak wszystko sprowadza się do tego - olej dobrać odpowiednio do warunków użytkowania silnika i temp. otoczenia.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zamieszczone przez Bartek___123 Zobacz posta
      nie miałem na myśli lepkości zimowej tylko w 100 stopniach
      zagotuj olej 15W-60 do 100stC i porównaj go do swojego 0W-30 w tych samych warunkach, jak zauważysz różnice płynięcia to szczerze gratuluję oka .
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • No to i ja napiszę coś w temacie olejowym, aby dyskusja trwała
        Czytałem, że rozciągnięcie parametrów, czyli np. 0w40 nie jest wcale tak korzystne, gdyż łańcuchy polimerowe są wtedy słabsze niż przy węższym zakresie np. 5w40, a co za tym idzie film olejowy jest trochę mniej odporny na zerwanie.

        Comment


        • było , to się powtarza, ktoś kto to napisał nie wie o co chodzi, jest dokładnie odwrotnie. To nie jest żadne "rozciąganie parametrów". Jest dokładnie na odwrót, im stabilniejszy olej, tym szersze parametry.
          Jeśli widzimy olej o SAE 0W-40 oznacza to prawie idealny olej, najlepszy by był 0W-70.
          Ktoś ocenił te parametry i je zamieścił nie dla "sztucznego rozciągania" a w wyniku testów, które wykazały takie własności.
          Jak byś obejrzał program SONDA z przed 35 lat "Olej krew silnika" to byś wiedział .
          Im węższe parametry SAE tym słabsze wiązania. Przykład oleju SAE 0W-40 oznacza zapewnienie płynności w najniższych temperaturach, i wysokich temperaturach nie rozpadają się wiązania. Im szerszy Zakres SAE tym lepszy olej, w sensie stabilny, pełna ochrona w -42stC i stabilizacja w skrajnie wys temp. Nissan Nismo GTR 550KM z 2017r w IO zaleca tylko i wyłącznie taki olej, nie ma w ogóle możliwości dolewania mieszania czegokolwiek innego.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Nissan Nismo GTR 550KM z 2017r w IO zaleca tylko i wyłącznie taki olej, nie ma w ogóle możliwości dolewania mieszania czegokolwiek innego.
            aha i jest luźno pospinany, czyż nie?
            4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

            If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
            Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


            Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

            Comment


            • ... no ba, pewnie ... bardzo luźno, tak luźno że tłoki klekoczą, tylko Hondy ciasno składają ... co Honda to Honda
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                Olej 0W-xx
                Olej 0W-yy
                wszystko jedno co wpiszesz w x i y ma identyczną lepkość czyli pracuje w -42stC
                Czyli 0W to 0W i koniec ? Czy to oznacza, że różnice w lepkości przy niższych temperaturach począwszy od lepkości strukturalnej CCS np. do lepkości kinematycznej przy 40 st. C nie mają żadnego znaczenia po rozruchu silnika ? Przykładowo dla 0W20 lepkość przy 40 st. C wynosi 35 mm2/s a dla 0W40 70mm2/s. Jak odpalę auto przy -15 st C na 0W20 to nie będzie lepiej chroniony silnik niż na 0W40 , pomimo, że ten też ma 0W ?
                Last edited by Stach13; 28-12-2018, 17:52. Powód: literówka

                Comment


                • cojakco napisał:
                  Tak z ciekawości porównałem krakowanego Shella do syntetycznego Mobila
                  a nie czasem olej shella to nie jest hydrokrak tylko olej pozyskiwany z syntezy gazu ziemnego w technologii GTL (GasToLiquid)? olej III grupy? ale nie hydrokrakowany wg mnie i według producenta też.
                  proszę się zapoznać np. z tym tekstem:
                  4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                  Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                  https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                  Comment


                  • Poniżej w tabelce masz napisane GTL. Wybacz uogólnienie, ale z mojej perspektywy HK i GTL wstawiam do jednego pudełka z olejami półsyntetycznymi. Oczywiście masz racje, że jest to różnica, zawłaszcza dla
                    marketingowców

                    EDIT: jeżeli admin to przeczyta, to może zamienić słowo „hydrokraka” na „GTLa” lub „półsyntetyka”. Ja już nie mogę edytować poprzedniego posta.

                    Cojakco twoja prośba została spełniona Pozdro. Grzechu.
                    Dzięki
                    Last edited by Cojakco; 28-12-2018, 22:58. Powód: Thx

                    Comment


                    • Chyba się za bardzo doktoryzujecie chłopaki , silnik 1,8 jest prosty jak cep (dlatego trwały) dużo gorzej dla oleju jest silnik Turbodoładowany , bo tam obciążenia na korbach i termiczne są sporo większe

                      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                        Czy to oznacza, że różnice w lepkości przy niższych temperaturach (...) nie mają żadnego znaczenia po rozruchu silnika ?
                        myli się tobie Lepkość a Gęstość, dlatego tak postawiłeś pytanie, mylnie.
                        porównujesz nie to co chciałeś porównywać, porównaj zatem to, o czym piszesz czyli - gęstość:

                        0W-20 Gęstość w 15ºC g/ml (wg badania ASTM D4052) = 0,841g/ml
                        0W-40
                        Gęstość w 15ºC g/ml (wg badania ASTM D4052) = 0,842g/ml

                        Wnioski:
                        Gęstość minimalnie, niezauważalnie zmienia się w zależności od temperatury i nie ma to decydującego wpływu na lepszość oleju.

                        Ten artykuł pewnie będzie uznany za herezję
                        http://olejecastrol.com.pl/poradniki...40-porownanie/
                        (utworzony przez speca z Castrola 25.04.2018r).


                        Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                        Przykładowo dla 0W20 lepkość przy 40 st. C wynosi 35 mm2/s a dla 0W40 70mm2/s. Jak odpalę auto przy -15 st C na 0W20 to nie będzie lepiej chroniony silnik niż na 0W40 , pomimo, że ten też ma 0W ?
                        nie wiem jak to analizujesz, zgodnie z tym co napisałeś to która ciecz płynie szybciej? czyli która szybciej dociera, ta która wolniej płynie?
                        Zgodnie z definicją lepkości szybciej płynie ciecz o większej lepkości, czyli na pewno nie 0W-20.
                        Dla cieczy współczynnik lepkości dynamicznej rośnie wraz ze wzrostem ciśnienia.

                        Kluczowe jest to aby lepkość w danej temperaturze była niezmienna. Im szerszy zakres SAE tym stabilniejszy olej. 0W-20 jest olejem specjalnym
                        Last edited by rambo7; 28-12-2018, 22:17.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          zagotuj olej 15W-60 do 100stC i porównaj go do swojego 0W-30 w tych samych warunkach, jak zauważysz różnice płynięcia to szczerze gratuluję oka .
                          Troszkę inne lepkości ale: w moim poprzednim FN1 -silnik R18A2 wlewałem zawsze ten sam olej 0W30,jak kupiłem nową FK2 -silnik R18Z4 ,postanowiłem przy przebiegu 2500km wymienić fabryczny 0W20 na mój ulubiony 0W30 . I jakie było moje zdziwienie gdy odkręciłem korek (silnik oczywiście jak zawsze przy wymianie rozgrzany), prawie połowa oleju znalazła się w kanale Korek jest z boku miski ,olej 0W30 zlatywał po lekkim łuku, a ten 0W20 zapierniczał w poziomie jak woda byłem tak zaskoczony,że zanim przestawiłem miskę to już pół kanału było zarzygane . Wynika z tego ,że różnica płynięcia w wysokiej temperaturze jest widoczna, i to pomiędzy 0W20(Honda) i 0W30
                          Last edited by piter77; 28-12-2018, 23:46.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
                            Korek jest z boku miski ,olej 0W30 zlatywał po lekkim łuku, a ten 0W20 zapierniczał w poziomie jak woda
                            Oczywiście to takie przebarwienie z twojej strony Ja również sam spuszczałem po 13tys.km fabryczny olej 0W20 z mojego Civica po roku użytkowania, a potem jeszcze Millersa 5W30 A5 i teraz LM 0W30 A3 i ten pierwszy 0W20 leciał zupełnie tak samo jak te pozostałe.. Oleju oczywiście nie spuszczałem w wysokiej temperaturze, bo bym się poparzył jeszcze, auto parę minut postało zanim zabrałem się za robotę, ale olej był ciepły.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • piter77 to co obserwowałeś to właśnie różnica w lepkości, tych 2 cieczy. W odcinku SONDA cz. 2 (6 minuta) o oleju jest tam pokazany test 2 próbek olejów o różnej lepkości. Kulka metalowa w próbce oleju bez dodatku lepkościowego opada 2 razy szybciej niż kulka w próbce oleju o większej lepkości. Im mniejsza lepkość tym mniejsza ochrona.
                              Klu sprawy to zachowanie odpowiedniej lepkości w wysokiej temperaturze, to jest kluczowe gdyż w takich warunkach naturalnie pracuje silnik. To w tych warunkach jest najwięcej uszkodzeń silnika a nie przy suchym rozruchu.
                              Kluczowe jest lepkość i ciśnienie, to zapewnia ochronę silnikowi. W kilku przypadkach użytkownicy pisali o świecącej kontrolce oleju (czyli ciśnienia) przy szybkiej jeździe w upał, to właśnie utrata odpowiedniej lepkości sprawił że czujnik komunikował brak ciśnienia, brak ciśnienia = brak ochrony. To jest też odpowiedź dla tych którzy wierzą że olej specjalny ekonomy conserwing oszczędza paliwo i chroni silnik przy 160km/h. Dowody mówią dobitnie co innego bo inaczej być nie może.
                              Im mniej lepki olej tym trudniej go tłoczyć, czego skutkiem były awarie pomp oleju w nowych silnikach foto wpis #32 Awaria silnika 1.8 V-TEC
                              Last edited by rambo7; 29-12-2018, 13:58.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zadam może trochę prozaiczne pytanie. Ale mam już zakupiony Shell Helix Ultra 5W30 A3/B4. Mocno jednak zastanawia mnie jak ma się wspomniany Shell do Valvoline SYNPOWER 5W-30 A3/B4. Na pierwszy rzut oka laika wyglądają podobnie ale jak to mawiają diabeł tkwi w szczegółach. Czy mógłbym prosić o analizę tych dwóch olei w zakresie co lepiej wybrać w przyszłości zważywszy, że oba są A3/B4. W sumie to brakuje mi takiego zestawienia olei w jednym miejscu z konkretnymi parametrami, które można by sobie porównać bez przekopywania się przez cały internet w poszukiwaniu kart charakterystyki.

                                Shell Helix Ultra
                                SAE Viscosity Grade 5W-30
                                Kinematic Viscosity @40°C cSt ASTM D445 68.2
                                Kinematic Viscosity @100°C cSt ASTM D445 12.2
                                Density @15°C kg/l ASTM D4052 0.840
                                Flash Point (PMCC) °C ASTM D93 215
                                Pour Point °C ASTM D97 -39
                                HTHS Viscosity @150°C m PaS ASTM D4741 3.5


                                VALVOLINE SYNPOWER
                                SAE Viscosity Grade 5W-30
                                Viscosity, mm2/s @ 100 ºC.ASTM D-445 11,7
                                Viscosity, mm2/s @ 40 ºC.ASTM D-445 70
                                Viscosity Index ASTM D-2270 164
                                Viscosity, mPa.s –30°C.ASTM D-5293<6400
                                TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 10,0
                                Pour Point, ºC ASTM D-5949 -45
                                Specific Gravity @ 15.6°C. ASTM D-4052 0,854
                                Flash Point, COC, ºC. ASTM D-92 224
                                Last edited by picasso2000; 30-12-2018, 14:42.

                                Comment

                                Working...
                                X