Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • No to pozostaje jeździć i obserwować bo nie robię wymian co 100km [emoji2]. Shella zmieniłem głównie z ciekawości czy na 5w-40 też będą konieczne dolewki. Na helixie zrobiłem niecałe 9k km i poszło ok 1.2 l na dolewke.

    Comment


    • Na branie oleju niestety nic już nie zaradzisz- w sensie zmianą oleju, Shell czy LM czy inny i tak będzie brał.. może na którymś ciut mniej..
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        100% zgodny z wymaganiami Hondy.
        Literka "B" odnosi się do diesli i to tych bez DPF. Różnica między dieslem B3 a dieslem B4 polega na sposobie podawania wtrysku paliwa, tzn. pompowtryskiwacze wieświagena wymagają B4 ale np Hondowski Common Rail wystarczy mu B3.
        Zawsze w ACEA przy literce A towarzyszy literka B. Wiemy że normalny benzyniak i normalny diesel ma olej równorzędny czyli A3/B3 lub A3/B4 itd. Jedynie oleje stricte dla diesli z DPF mają samotnie "C". W związku że ACEA nie będzie projektować oleju do ochrony katalizatora w benzyniakach wydała rekomendację że grupa olejów "C" zapewnia niską popiołowość dla diesla więc tym bardziej dla nie kopcących sadzą benzyniaków.
        Więc jeśli widzimy na etykiecie ACEA A3/B3 i A3/B4 to dla benzyniaka jest identyczne wymaganie A3. Czyli 100% zgodny.
        Rambo - wiem to . Chodziło mi o to że ludzie dosłownie czytają instrukcję obsługi i szukają olejów A3/B3 - dokładnie takich - bo tak jest NAPISANE w instrukcji i później kończy się wyborem oleju C3 - bo olejów z "opisem" A3/B3 jak na lekarstwo

        Zamieszczone przez goly_93 Zobacz posta
        No to pozostaje jeździć i obserwować bo nie robię wymian co 100km . Shella zmieniłem głównie z ciekawości czy na 5w-40 też będą konieczne dolewki. Na helixie zrobiłem niecałe 9k km i poszło ok 1.2 l na dolewke.
        Wszystkie testy jakie czytałem o oleju Shell-a jako jedyną jego wadę - wskazywały wysoką odparowalność - więc to może być przyczyną znikania większej ilości Shell-a. Ale weź też pod uwagę to że masz "felerny" 2012 rocznik....
        Last edited by zorro102; 05-03-2021, 01:44.

        Comment


        • Zamieszczone przez zorro102 Zobacz posta
          Wszystkie testy jakie czytałem o oleju Shell-a jako jedyną jego wadę - wskazywały wysoką odparowalność - więc to może być przyczyną znikania większej ilości Shell-a. Ale weź też pod uwagę to że masz "felerny" 2012 rocznik....
          Dlaczego felerny? 2012 średnio zużywa więcej oleju niż późniejsze roczniki czy jak mam to rozumieć?

          Comment


          • kolega zorro102 miał na myśli pierścienie silnika (nie olej) w określonej partii Civic z rocznika 2012 o czym obszernie jest tutaj:
            Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez goly_93 Zobacz posta
              wcześniej Helix 5W-30 zalecany przez ASO.
              Mam nadzieję, że to nie był Helix 5w30 ACEA C3, który to wiele ASO często lało.

              Comment


              • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                Mam nadzieję, że to nie był Helix 5w30 ACEA C3, który to wiele ASO często lało.
                Nie. Acea A3.

                Comment


                • Zamieszczone przez goly_93 Zobacz posta
                  Dlaczego felerny? 2012 średnio zużywa więcej oleju niż późniejsze roczniki czy jak mam to rozumieć?
                  Rambo ci to dobrze opisał - w czym problem. Bo nawet biorąc pod uwagę że Shell lubi odparować to 1,2 litra na 9 tys to trochę moim zdaniem za duży ubytek. Pewnie na 5w40 LM ci pobór spadnie - ale nie liczyłbym na spektakularną poprawę. Mnie na takim dystansie na oleju Selenia - nie ubyło praktycznie nic
                  Last edited by zorro102; 06-03-2021, 01:20.

                  Comment


                  • Znajomy ze stanów zapodał że VALVOLINE MAXLIFE 5W40 leje i prawie nic nie dolewa- może da się to sprawdzić względem całej tabeli.

                    Comment


                    • Mowa o silniku z "eko tłokami" czy ogólnie piszesz ?

                      Comment


                      • On ma 2012r więc raczej z problemem.
                        Swoją drogą jak pisałem jak jadę w korku, wolniej bo ślisko to doleję, jak korzystam z koni to nie dolewam-już gdzieś pisałem o tym. Swoją drogą poprzednie auto toyota (140km) brała cały czas 1l./1000km (zgodnie z instrukcją użytkownika) a nawet więcej czasami.
                        Last edited by Ahc9; 07-03-2021, 08:19.

                        Comment


                        • Czy ktoś wie jakiej objętości oleju odpowiada zakres na bagnecie? Tzn., ile oleju (w dm3) jest pomiędzy min a max ?

                          Comment


                          • Około 1litra.

                            Comment


                            • Czy ktoś z was leje olej PMO Extreme EST 5w-30 do swojej IX generacji?

                              PMO - Marka, która jest odpowiedzią na popularne oleje silnikowe konkurencyjnych marek. Stworzona specjalnie po to, aby wyjść naprzeciw wymagającym klientom, którzy są zmęczeni olejami produkowanymi z myślą o ilości a nie jakości


                              no i kilka testów na jego temat: parametrami wygląda książkowo , w dodatku za tę cenę.

                              Dzień dobry, wykonaliśmy analizę nowego oleju PMO 5w30 Extreme EST. Postanowiliśmy podzielić się wynikami tych analiz. Zrobiliśmy podstawową analizę w Polarsie + widmo IR, dodatkowo zleciliśmy TBN i Test Noack w Polwaxie. Olej dopiero wchodzi do sprzedaży i jego cena powinna być w okolicach 145...


                              z racji tego że przeszukałem forum pod kątem oleju PMO Extreme EST 5w-30, i nic nie znalazłem , chciałbym usłyszeć od Was co o nim sądzicie.

                              Czy ktoś z was leje olej PMO Extreme EST 5w-30 do swojej X generacji?

                              PMO - Marka, która jest odpowiedzią na popularne oleje silnikowe konkurencyjnych marek. Stworzona specjalnie po to, aby wyjść naprzeciw wymagającym klientom, którzy są zmęczeni olejami produkowanymi z myślą o ilości a nie jakości


                              no i kilka testów na jego temat: parametrami wygląda książkowo , w dodatku za tę cenę.




                              wg producenta to cuda wianki
                              PMO - Marka, która jest odpowiedzią na popularne oleje silnikowe konkurencyjnych marek. Stworzona specjalnie po to, aby wyjść naprzeciw wymagającym klientom, którzy są już zmęczeni olejami produkowanymi z myślą o ilości a nie jakości. PMO zaliczane do segmentu premium wśród olejów są pewnego rodzaju ewenementem, gdyż pomimo swojej jakości oferowane są w przystępnej cenie. Oleje te produkowane są w holenderskiej fabryce przy zachowaniu najwyższego rygoru jakościowego. Znacząco przewyższają popularne i znane wszystkim oleje silnikowe.
                              Jestem ciekaw waszej opinii, ktoś leje?? Jak się zachowuje koHanka?

                              Jest to nowość (bodajże od listopada 2020 ten olej w sprzedaży, ale może ktoś miał już okazję)

                              Pozdrawiam H!
                              Last edited by rambo7; 09-03-2021, 10:08.

                              Comment


                              • lvlickey

                                dublujesz wpisy. Jedno zapytanie w 9 genie wystarczy! widać twój wpis!
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X