Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zrobiono z SAE 5W-30 olej "najlepszy" ... ludzie sami zrobili z tego "najlepszy"...
    ... i teraz, kogo zapytam kto tylko korzysta z auta, jak z narzędzia, to tylko taki, w każdym aucie i do wszystkiego. Utarło się tak mocno że nawet ASO (niektóre prowadzą taka politykę) że właśnie SAE 5W_30 ACEA C3 leją do wszystkiego co popadnie. Czyli olej do Diesla z DPF pasuje do każdego silnika .
    Producenci zorientowali się i "wychodzą na przeciw" takim oczekiwaniom, 90% olejów w tym zakresie SAE to oleje ACEA C3 czyli potencjalnie nawet laik "trafi" z doborem oleju. Pal licho że on do diesla z dpf benzyniak nie zatrze się od tego . Zresztą jak się popsuje to wina silnika albo poprzednika.
    A już sprzedawcy to pierwsi trąbią że to najlepszy ..bo najlepiej schodzi... panie wszyscy to biorą, bo jak biorą, to jest najlepszy, a przynajmniej musi być dobry .
    (Kupiłem wczoraj Jazz'aw bagażniku Castrol 3W-30 C3, pytam czemu wozi pan olej od diesla?... patrzy się na mnie panie, to tam gdzie wymieniam olej mi taki dali. Ok, panie a zaglądałeś pan do Książki, nie, no ale oni mówili że to dobry. No i tak to wygląda. Pozostaje mieć tylko nadzieję że długo na tym nie jeździł. Tak jest w Szczecinie, Bytomiu, i Koziej Wólce). Ale gadka leci dalej, ale panie teraz piszą że to do benzyny też jest, ok, ale C3 był już 20 lat temu to czemu o tym nie ma w Instrukcji Skoro był już dostępny? a to nie wiem ale teraz to polecają. Nie wiem kto i niewiadomo gdzie, ale wychodzi na to że wszyscy i wszędzie.
    Noo, jest ...w końcu "najlepszy".. Leadrer nam się wykrystalizował, no oliwa godna miszczów ... 5W-30 ACEA C3 i niech to będzie Castrol, kabaret .
    Last edited by rambo7; 01-03-2021, 10:49.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Ale co znaczą dla użytkownika literki A, B czy C jeśli pierwszy z brzegu Shell 5w30 ma w opisie i na etykiecie:

      Shell Helix HX8 ECT C3 może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych, silnikach Diesla, również tych wyposażonych w filtr cząstek stałych oraz silnikach zasilanych gazem.

      Przecież wszyscy mamy nowoczesne silniki benzynowe...
      był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
      jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
      sigpic
      http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

      Comment


      • Ciekawe zestawienie

        normyACEA.jpg

        To tak w skrócie.

        Comment


        • Nieaktualna. Teraz C2/C3 są stosowane również do silników benzynowych z filtrem cząstek stałych by go chronić.

          Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • Nie cierpię wątków olejowych,ale zrobiło się ciekawie
            Jeszcze trochę to wróci Selektol i będzie nadawał się do sportu...

            Comment


            • Zamieszczone przez zorro102 Zobacz posta
              Rozbierz - jestem ciekaw, czym się różnią!
              Nom rozbiorę jak będę zmieniał olej w kwietniu i zobaczymy, ale sam już zapomniałem, że w moim wątku zrobiłem fotkę tych dwóch filtrów i już widać różnicę w liczbie otworów wylotowych oleju: https://www.civicforum.pl/showthread...-Metall/page13

              Odnośnie olejów, A, B, C, D, E.. taka bardzo ważna uwaga, jeśli olej spełnia daną specyfikację to znaczy, że chroni silnik! To nie jest tak, że olej ACEA Cx, chroni silnik gorzej od ACEA Ax, te specyfikacje mają swoje wymagania testy odnośnie ścierania wałka rozrządu i każdy ma określone maksimum pod kątem zużycia w um.. jedynie co, to przy wyborze tego jedynego, najlepszego, możemy sobie "żonglować" jedynie pod kątem parametrów i bazy, szukać tego o tych najlepszych właściwościach, a więc lepszej odparowalności, lepszej stabilności podczas ścinania, lepszego pod kątem utleniania, no i takiego który będzie pasował do naszego stylu jazdy i temp. otoczenia od i tyle. Ale Cx nie chroni gorzej silnika od Ax. Cx ma swoje przeznaczenie do DPF i GPF.
              Last edited by Grzechu; 01-03-2021, 22:38.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Suma pól otworów i tak jest pewnie większa niż pole otworu centralnego,trzeba by się bardziej skupić na wnetrzu,tam jest dużo ciekawszych rzeczy

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Zrobiono z SAE 5W-30 olej "najlepszy" ... ludzie sami zrobili z tego "najlepszy"...
                  ... i teraz, kogo zapytam kto tylko korzysta z auta, jak z narzędzia, to tylko taki, w każdym aucie i do wszystkiego. Utarło się tak mocno że nawet ASO (niektóre prowadzą taka politykę) że właśnie SAE 5W_30 ACEA C3 leją do wszystkiego co popadnie. Czyli olej do Diesla z DPF pasuje do każdego silnika .
                  Producenci zorientowali się i "wychodzą na przeciw" takim oczekiwaniom, 90% olejów w tym zakresie SAE to oleje ACEA C3 czyli potencjalnie nawet laik "trafi" z doborem oleju. Pal licho że on do diesla z dpf benzyniak nie zatrze się od tego . Zresztą jak się popsuje to wina silnika albo poprzednika.
                  A już sprzedawcy to pierwsi trąbią że to najlepszy ..bo najlepiej schodzi... panie wszyscy to biorą, bo jak biorą, to jest najlepszy, a przynajmniej musi być dobry .
                  (Kupiłem wczoraj Jazz'aw bagażniku Castrol 3W-30 C3, pytam czemu wozi pan olej od diesla?... patrzy się na mnie panie, to tam gdzie wymieniam olej mi taki dali. Ok, panie a zaglądałeś pan do Książki, nie, no ale oni mówili że to dobry. No i tak to wygląda. Pozostaje mieć tylko nadzieję że długo na tym nie jeździł. Tak jest w Szczecinie, Bytomiu, i Koziej Wólce). Ale gadka leci dalej, ale panie teraz piszą że to do benzyny też jest, ok, ale C3 był już 20 lat temu to czemu o tym nie ma w Instrukcji Skoro był już dostępny? a to nie wiem ale teraz to polecają. Nie wiem kto i niewiadomo gdzie, ale wychodzi na to że wszyscy i wszędzie.
                  Noo, jest ...w końcu "najlepszy".. Leadrer nam się wykrystalizował, no oliwa godna miszczów ... 5W-30 ACEA C3 i niech to będzie Castrol, kabaret .
                  Ja "zgrzeszyłem" przeciwko instrukcji i zalałem A3/B4 i co teraz?

                  Problem z olejami 5w30 C3 zamiast A3/B3 jest moim zdaniem prozaiczny - po prostu olejów o specyfikacji 5w30 A3/B3 jest po prostu mało. Ludzie czytają instrukcję - ma być 5w30 i kupują, a że wybór 5w30 A3/B3 jest mały - w większości sklepów stacjonarnych praktycznie nie do dostania to biorą C3 nawet nie wnikając w szczegóły bo sprzedawca polecił że też może być zamiast A3/B3 . Sam "zgrzeszyłem" przeciw instrukcji i kupiłem A3/B4 bo nie było dla mnie nic sensownego do dostania A3/B3 w sklepie mojego znajomego mogłem dostać tylko Shella (którego nie chciałem) i Fuchsa Titan Race Pro S - który wygląda ciekawie - ale nie chciało już mi się wnikać i czytać o nim
                  Last edited by zorro102; 02-03-2021, 01:26.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez zorro102 Zobacz posta
                    Ja "zgrzeszyłem" przeciwko instrukcji i zalałem A3/B4 i co teraz?
                    Nie rozumiem? W instrukcji przecież jest zalecane Ax. Nie ma słowa na temat Cx


                    >>> Mój Tourer <<<

                    Comment


                    • no, własnie. Paweł_NO ma rację. Dobrze dobrałeś olej na podstawie Ax/Bx.

                      Gdybyś załał Cx byłoby to niezgodne z instrukcją.

                      Jeżeli chodzi o dostępność 5w-30 w klasie Ax/Bx to podzielam zdanie, mam ten sam problem... mnóstwo Ax/Bx , które po wczytaniu się w dokładny opis na stronie okazują się Cx...

                      Pozdrowienia H!

                      Comment


                      • Zamieszczone przez zorro102 Zobacz posta
                        moim zdaniem prozaiczny - po prostu olejów o specyfikacji 5w30 A3/B3 jest po prostu mało.
                        no ale dlaczego jest mało?
                        dlaczego, wtedy gdy oleje ACEA C3 były już dostępne kilka lat Honda nadal do swoich silników takiego oleju nie przewidywała do 2018 roku - szok! ..i nie wymieniała w IO. Nagle dziś po 15 latach te auta nadal jeżdżą i nagle okazuje się że dziś .. to to już tak, już dziś się nadają
                        No dzieje się to, że np jak życie pokazuje np ASO mając na składzie np Castrol 5W-30 ACEA C3 kupiony pewnie w dobrej cenie leje do wszystkiego co przyjedzie.
                        Biznes, środowisko, ewolucja, lobby, moralność itd, wiele czynników się na to składa.
                        Zamieszczone przez ZbyszekS Zobacz posta
                        Shell Helix HX8 ECT C3 może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych, silnikach Diesla, również tych wyposażonych w filtr cząstek stałych oraz silnikach zasilanych gazem.
                        po prostu wstrząsu idzie dostać od tej treści. To jest przykład manipulacji i pokazuje w jaki sposób można jak to mówił Gebels z bredni powtarzanej w kółko stworzyć nowa prawdę.
                        Definicja olejó ACEA C3 kiedy zaprojektowano ten olej dla diesla z układem DPF był taki.
                        ACEA C3 olej specjalnie zaprojektowany dla pojazdów z silnikiem diesla wyposażonych w DPF.
                        Nikt tego nie odważył się nalać do benzyniaka, jednak okazało się że pewnie testowano to "na nieświadomych dawcach silników" i wyszło że się nie zatarły.
                        Zmieniono opis i zaczęto pisać:
                        C3 do nowoczesnych silników Diesla, również tych wyposażonych w filtr cząstek stałych oraz silnikach zasilanych gazem. (zaczął pojawiać się lpg).
                        potem już dobrze się "przyjął" mało kto się orientował co ma w silniku bo kto tam zwraca uwagę na C3.
                        więc doszło do definicji
                        C3 do nowoczesnych silników Diesla wyposażonych w filtr cząstek stałych oraz benzynowych wyposażonych w katalizatory TWC. (już tu widać kant, bełkot, i proceder, przecież każdy benzyniak w tamtych czasach miał TWC.
                        ale brzmi zajebiście ... to tak jak by powiedzieć do wszystkich silników z rurami wydechowymi, przecież rurę ma każdy.
                        potem poszli dalej.
                        zaczęli pisać inaczej zamienili priorytet przeznaczenia oleju i dedykacja pierwotna dla diesla stała się wtórna.
                        czyli
                        C3 może być stosowany w silnikach benzynowych, silnikach Diesla, również tych wyposażonych w filtr cząstek stałych.
                        no i to już jest proceder. To jest kłamstwo.
                        poszli dalej:
                        C3 może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych, silnikach Diesla, również tych wyposażonych w filtr cząstek stałych i dodali jeszcze silnikach zasilanych gazem..
                        nie no bez jaj...
                        to już czekam kiedy będą się trzymać konsekwencji zapisów i będzie tak:
                        C3 może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych, silnikach zasilanych gazem i starszych silnikach Diesla, również tych wyposażonych w filtr cząstek stałych.

                        Tak wygląda "ewolucja" definiowania olejów do ochrony katalizatorów DPF.
                        Naród zapominał jak ujeżdżacze Passerati 1,9tdi w całej Polsce i Europie po zamontowaniu w ich autach zaczęli mieć zatkany DPF. No chyba nie ma kierowcy nawet laika co nie słyszał o zatkanym DPF w dieslu?
                        nooo wiec co wymyślono na te bolączkę ekologów ...właśnie olej C3 ..miał zapobiegać zatykaniu się DPF?
                        Zapobiegł?
                        Ni hu ...a!
                        C3 został?
                        został... w czymś pomaga komuś? czemuś? nikomu.
                        Popsuł kilka siników? na pewno tak.
                        Uratował jakiś DPF? na pewno nie dowodów na to nie ma.
                        Zarobić na tym się da?
                        ano da,
                        no to wmówmy im (oni wszystko łykną) że to dobre dla benzyniaków z GPF.
                        ACEA zapowiedziała że oleju dla silników benzynowych z GPF nie zrobi, bo nie są idiotami. Nie będą marnować pieniędzy by udowodnić niemożliwe do udowodnienia .
                        Nie było takiego przypadku na przestrzeni 27 lat by komuś zatkała się TWC (jak ściemniali kiedyś że to do tego) jeśli nie stosuje C3.
                        Teraz ściemniają że zatka się GPF jak nie będzie C3 lub nawet C2.
                        Naród łyka jak żaba muł, i mało tego wielu wierzy że tak jest. Byli tacy którzy Gebelsowi też wierzyli.
                        Fenomen olejów C jest wręcz niesamowity . Takie brednie bardzo mocno zakorzeniają się i utrwalają i nie da się dziś tego zmienić. Zresztą Ci którzy robią na tym kasę na tym nie zależy.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Paweł_NO Zobacz posta
                          Nie rozumiem? W instrukcji przecież jest zalecane Ax. Nie ma słowa na temat Cx
                          W mojej instrukcji jest napisane 5w30 A3/B3 a nie A3/B4 - zalałem Ravenol RSP 5w30 A3/B4 - czyli teoretycznie nie zgodnie z instrukcją
                          cytując za instrukcją
                          ● Oryginalny olej silnikowy Honda
                          ● ACEA A1/B1
                          ● ACEA A3/B3
                          ● ACEA A5/B5
                          Ja zalałem A3/B4 i wiem rozumiem dlaczego nagminnie ludzie leją 5w30 C3 - ze względu na to iż olejów 5w30 ACEA A3/B3 - jest po prostu mało to raz a dwa często oleje C3 mają w opisie / lub strony internetowe opisują że można je stosować tam gdzie producent zaleca A3/B3 - przykład poniżej
                          VALVOLINE MAXLIFE 5W30 C3 4L + 1L OLEJ SILNIKOWY SYNTETYCZNY VALVOLINE MaxLife C3 5W30 Seria MaxLife : - Zostały opracowane specjalnie do silników z przebiegiem powyżej 100,000



                          Zamieszczone przez lvlickey Zobacz posta
                          no, własnie. Paweł_NO ma rację. Dobrze dobrałeś olej na podstawie Ax/Bx.

                          Gdybyś załał Cx byłoby to niezgodne z instrukcją.

                          Jeżeli chodzi o dostępność 5w-30 w klasie Ax/Bx to podzielam zdanie, mam ten sam problem... mnóstwo Ax/Bx , które po wczytaniu się w dokładny opis na stronie okazują się Cx...

                          Pozdrowienia H!
                          Olejów 5w30 A3/B4 masz całkiem spory wybór - zaś olejów 5w30 A3/B3 - czyli klasy która jest opisana w instrukcji samochodu mało. Ludzie czytają instrukcję - aha mam kupić jakiś ACEA A3/B3 - bo tak jest w instrukcji napisane - i leci do sklepu ... i kończy z reguły z olejem C3 w którym ktoś na stronie www napisał ( nie koniecznie zgodnie z prawdą) że też może być stosowany w autach które wymagają olejów A3/B3.

                          Dlatego mnie się nie chciało wałkować dziesiątki olejów - spodobał mi się Ravenol RSP 5w30 (w klasie A3/B4 - czyli nie zgodniej z instrukcją: D), dostałem na niego dobrą cenę - zalałem i tyle. Dzięki temu że B4 mam wyższy TBN - co ponoć ma znaczenie przy LPG - którym to szlachetnym paliwem upalam całe 142 kuce Hondy
                          Last edited by zorro102; 03-03-2021, 20:17.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez zorro102 Zobacz posta
                            W mojej instrukcji jest napisane 5w30 A3/B3 a nie A3/B4 - zalałem Ravenol RSP 5w30 A3/B4 - czyli teoretycznie nie zgodnie z instrukcją
                            100% zgodny z wymaganiami Hondy.
                            Literka "B" odnosi się do diesli i to tych bez DPF. Różnica między dieslem B3 a dieslem B4 polega na sposobie podawania wtrysku paliwa, tzn. pompowtryskiwacze wieświagena wymagają B4 ale np Hondowski Common Rail wystarczy mu B3.
                            Zawsze w ACEA przy literce A towarzyszy literka B. Wiemy że normalny benzyniak i normalny diesel ma olej równorzędny czyli A3/B3 lub A3/B4 itd. Jedynie oleje stricte dla diesli z DPF mają samotnie "C". W związku że ACEA nie będzie projektować oleju do ochrony katalizatora w benzyniakach wydała rekomendację że grupa olejów "C" zapewnia niską popiołowość dla diesla więc tym bardziej dla nie kopcących sadzą benzyniaków.
                            Więc jeśli widzimy na etykiecie ACEA A3/B3 i A3/B4 to dla benzyniaka jest identyczne wymaganie A3. Czyli 100% zgodny.
                            Zamieszczone przez zorro102 Zobacz posta
                            cytując za instrukcją
                            każda Instrukcja Obsługi zawsze z definicji wymiana oleje w kolejności o Najnowszej Aktualnej Normy Środowiskowej.
                            To że olej z najnowszą Normą Aktualną Normą Jakościową nie musi mieć nic wspólnego z najwyższą jakością to inna zupełnie sprawa, ani z tym że najlepiej chronić silnik.
                            Silnik chroni najlepiej ten olej, który do tego został zaprojektowany niezladzanie która jest Norma.
                            Tak samo najwyższą jakość (to z czego zrobiony) może mieć olej niezależnie od Normy.
                            Może być tak i często tak jest że oleje do ochrony silnika o starszej Normie Środowiskowej mają dużo lepszą jakość (to z czego zrobione) niż przeciętny olej eko o Aktualnej Najnowszej Normie Środowiskowej.

                            Zamieszczone przez zorro102 Zobacz posta
                            wiem rozumiem dlaczego nagminnie ludzie leją 5w30 C3 - ze względu na to iż olejów 5w30 ACEA A3/B3 - jest po prostu mało to raz a dwa często oleje C3 mają w opisie / lub strony internetowe opisują że można je stosować tam gdzie producent zaleca
                            Tak jak mówiłem, jest to zalegalizowany proceder - mówiąc w prost jest to kłamstwo. Tak samo jest z olejami tzw. HC (hydrokrakowane) czyli prawie syntetykami. Część osób mówi o nich syntetyki gdy tak naprawdę syntetyku tam nie ma, lub jest znikoma lub niedefiniowana jako syntetyk, baza.

                            Mnie cieszy że rozumiesz o co chodzi i wiesz gdzie jest "kant".
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Czy ktoś z was jeździ obecnie na LM Synthoil High Tech 5w-40 ? Zalałem 2 dni temu, wcześniej Helix 5W-30 zalecany przez ASO. Silnik pracuje ciszej i mniej szarpie ale mam wrażenie że jest jakby zamulony i po wskaźniku zużycia paliwa da się zauważyć wzrost spalania. Oczywiście nie jest to dla mnie zaskoczeniem jednak sądziłem że nie będzie to aż tak odczuwalne.. W miarę nabijania km będzie bardziej eko czy muszę się przyzwyczaić?

                              Comment


                              • Zamieszczone przez goly_93 Zobacz posta
                                Czy ktoś z was jeździ obecnie na LM Synthoil High Tech 5w-40 ?
                                Od paru lat zalewam ten olej do Corsy 1.4 100KM mojej siostry, często też jeżdżę jej autem i olej jak najbardziej db się sprawuje. W tabel nie przoduje pod kątem spadku lepkości podczas ścinania, ale jest to 5W40, więc takie zachowanie jest jak najbardziej ok.. Shell w porównaniu do tego konkretnego LM ma niższą lepkość wręcz na poziomie olejów 5W30, temu też auto może być na nim żwawsze.. szkoda tylko, że Shell nie podaje parametru HTHS, wtedy byłoby więcej wiadomo coś na temat tego oleju jak on wypada w porównaniu do konkurencji.. Chcesz żeby było lepiej to wybierz jakiś 5W30 ACEA A3. Możesz skorzystać z tabeli jeśli masz chęć bawić się w "aptekę".
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X