Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    P.S.2. Chyba znalazłeś najlepszy, jak dotąd, argument za odrzuceniem obaw przed stosowaniem oleju 0W20...
    Temu czasem pisałem, że dobry 0W20 może okazać się lepszym od słabego 5W40 lub 0W40

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Nie odbieraj Grzechu wpisów osobiście, wyniosłeś temat olejowy na wyższy poziom niż się pisze ogólnie i stąd tylko nasze polemiki i próba zrozumienia tych zależności. MiCyran jako przedstawiciel nauki też sporo wniósł bo czyta się te treści jak na wykładzie.
    No coś Ty, nie odbieram, dzięki Nam tutaj wszystkim, mamy na prawdę dyskusję na wysokim poziomie.. nie pomyślałbym jeszcze 3 lata temu, że dzięki temu forum tyle nauczę się na temat olejów
    Last edited by Grzechu; 23-09-2020, 14:42.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      dobry 0W20 może okazać się lepszym od słabego 5W40 lub 0W40
      oczywiście nie ma co podważać.
      ale ... czemu nie tak: dobry 0W20 może okazać się lepszym od słabego 0W-20 lub 0W-16. To ma być dobry olej i trwały ale do oszczędzania paliwa i do ..rajdu. Taki olej poszukuje np Stach.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • @rambo7, krytycy metody czterokulowej (a jest ich naprawdę bardzo wielu wśród techników motoryzacyjnych), wrzucają ją do jednego worka z testami 540Rat i rodzimego Piotra Testera. Argumentują, że test nie oddaje rzeczywistych warunków pracy całego silnika, a raczej sytuacje skrajne, np. tarcie w układzie rozrządu. Mówią oni, że w tych testach sprawdza się tak naprawdę potencjał dodatków przeciwzużyciowych, a nie wpływ lepkości.

        A moim zdaniem, te testy jednak bardzo dużo wnoszą. Bo myślenie o ochronie silnika wyłącznie w sensie lepkości HTHS jest zbyt dużym uproszczeniem. Tak naprawdę liczy się efekt, czyli wielkość zużycia mierzona ubytkiem materiału w węźle tarcia i ilość materiału, która przeniknęła do oleju podczas pracy.
        Last edited by MiCyran; 23-09-2020, 14:52.

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          ale ... czemu nie tak: dobry 0W20 może okazać się lepszym od słabego 0W-20 lub 0W-16. To ma być dobry olej i trwały ale do oszczędzania paliwa i do ..rajdu. Taki olej poszukuje np Stach.
          Oczywiście, to co pisałem to może zbyt duże przeobrazowanie tego... można powiedzieć, że chciałem podkreślić ten chwilowy spadek lepkości oleju z VM, który nie występuje, nie jest zależy od prędkości ścinania, dla oleju bez VM (oleje jedno-sezonowe).. Czy dla oleju z małą zawartością VM - o mniejszej rozpiętości SAE. Tutaj kłaniają się właściwości cieczy Newtonowskich. Niby nic ale jednak..

          Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
          A moim zdaniem, te testy jednak bardzo dużo wnoszą. Bo myślenie o ochronie silnika wyłącznie w sensie lepkości HTHS jest zbyt dużym uproszczeniem.
          Również tak uważam, gdyż w silniku jak już wiemy, mamy różnego rodzaju reżimy smarowania.. tak wiec nie tylko lepkość się liczy ale baza olejowa i skład DI.
          Last edited by Grzechu; 23-09-2020, 17:03. Powód: dalszy wywód
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • @Grzechu, to, co napisałeś odnośnie baz użytych do blendowania olejów SAE 0W20 i 0W40, jest tak logiczne, że aż wstyd, że na to wcześniej nie wpadłem. Po prostu nie pomyślałem, że również w 40°C, a nawet niżej, polimerowe VM zwiększają lepkość - w mniejszym stopniu niż KV100, ale jednak. I dlatego, aby uzyskać tę samą KV40 w oleju 0W40, trzeba użyć "lżejszej" bazy.
            Last edited by MiCyran; 23-09-2020, 20:36.

            Comment


            • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
              jest tak logiczne, że aż wstyd, że na to wcześniej nie wpadłem
              Hehe, oj tam, oj tam.. nie tylko Ty tak masz.. ile razy mi coś umknęło, a po jakimś czasie okazało się to tak oczywiste, że człowiek aż się dziwi czemu ja tego wcześniej nie zauważyłem
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Czy ktoś jeszcze oprócz Grzecha ma zalany Motul 5W30 300V?

                Comment


                • Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz posta
                  Czy ktoś jeszcze oprócz Grzecha ma zalany Motul 5W30 300V?
                  Ja zalewam Motul 300V TROPHY 0W40 Jestem zadowolony.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
                    Pewnie już to było przytaczane, ale np. RAVENOL o swoich olejach (również tych o szerokim SAE np. SSL 0w40) w kontekście polimerów pisze tak:

                    Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania
                    Dodam do tego, że Ravenol stosuje polimery gwiaździste, które mają wielokrotnie wyższą odporność ma zużycie niż polimery liniowe. Ponadto dla uzyskania takiego samego indeksu lepkości , polimerów gwiaździstych stosuje się mniej niż liniowych, więc nie dość że zużywają się wolniej to mamy jeszcze mniej odpadów wynikających z ich zużycia.

                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    To ma być dobry olej i trwały ale do oszczędzania paliwa i do ..rajdu. Taki olej poszukuje np Stach.
                    I znalazłem Rambo, znalazłem. Do oszczędzania paliwa na pewno i do rajdu też...oczywiście w moim wykonaniu

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      nie dość że zużywają się wolniej to mamy jeszcze mniej odpadów wynikających z ich zużycia.
                      W olejach o szerokim SAE, mamy niestety największą ilość polimerów, niezależnie od ich budowy.. a co gorsza oleje te są robione z bazy o niskiej lepkości, a wiec ich odparowalność jest większa, od tych z "wąskim" SAE... a ta cecha w parze z polimerami to niestety może być niebezpieczną "mieszanką".. gdyż olej częściowo odparowuje pozostawiając zagęszczacz, co może spowodować zaklejenie, zakoksowanie elementów silnika. Dodam taką ciekawostkę, że właśnie z tegoż względu np. w olejach lotniczych ogranicza się bardziej zawartość VM, w porównaniu do olejów stosowanych w autach. Stach ale Ty nie masz czym się martwić w 0W20 VM jest mało A baza ma większą lepkość niż w przypadku 0W40, a jeszcze jak dorzucimy modyfikator tarcia to już w ogóle cudo!
                      Last edited by Grzechu; 25-09-2020, 10:55.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        Stach ale Ty nie masz czym się martwić w 0W20 VM jest mało
                        Jeszcze trochę kilometrów i odchodzę od niego w bardzo dobry olej z Twojej tabelki Zmartwienia przy 0W20 nie miałem i nie mam żadnego, co wynika z mojego stylu jazdy. Olej OEM zastępuje innym bo żegnam się z ASO a kupowanie go przez internet nie bardzo mi pasuje.

                        Comment


                        • przykład:
                          Zamieszczone przez wins__76 Zobacz posta
                          Ja zalewam Motul 300V TROPHY 0W40 Jestem zadowolony.
                          Niech każdy zalewa co uważa.
                          Natomiast jak zaczną pisać w olejach do oszczędzania paliwa tak jak tu, w tym Motulu to ja też będę zwolennikiem eko-energy: czyli "Motor oli racing... (...)". Dopóki na olejach do oszczędzania paliwa takiej treści nie ma, to darmo tego do nawet do smarowania kółek kosiarki nie zastosuję.
                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          baza ma większą lepkość niż w przypadku 0W40,
                          ale to że taką bazę zastosowano w oleju ekonomicznym wynika z tego że innej tam być nie może, bo taki olej już by naprawdę nie nadawał się do niczego. Z definicji wyższa być musi. Do olejów ekonomicznych stosuje się inne bazy niż do olejów o specyfikacji sportowej, i to właśnie jest ciekawe bo te bazy w szerokim SAE są zazwyczaj niższe, bo nie muszą być wyższe, inne składniki zastępują ten obszar składu.
                          Tak że baza ma większą lepkość w olejach ekonomicznych a mniejszą w olejach o szerokim SAE bo to raczej wynika ze specyfikacji, natomiast sam olej jako gotowy produkt nigdy nie uzyska nawet w skrajnych warunkach takiej lepkości oleju gotowego, jak np 0W-40.
                          Nie na samej bazie silnik się kręci.

                          edit:
                          Grzechu, czy wg Ciebie to sponsorowany artykuł? https://nocar.pl/blog/wszystko-co-po...nikowym-0w-40/
                          nie chodzi mi o konfrontację z treścią, ale czy uważasz że to jest nieprawdziwy przekaz o oleju który ma "złapać" potencjalnego naiwnego?
                          Jak traktujesz takie treści? ludzie to czytają i takich artykułów jest sporo.
                          Motul pisze podobnie, Castrol i Mobil, Valvo Ravenol, też o olejach 0W-40.
                          Wolałbym wiedzieć kto z producentów, których konkretnie Marka i model oleju SAE 0W-40 to unikać.

                          Ideą modyfikatorów jest polepszyć, a wychodzi że pogorszyć? jak pogorszyć to poco to pisać że to odpowiednie do rajdu i po co to w ogóle robić?
                          Last edited by rambo7; 25-09-2020, 11:33.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Do olejów ekonomicznych stosuje się inne bazy niż do olejów o specyfikacji sportowej, i to właśnie jest ciekawe bo te bazy w szerokim SAE są zazwyczaj niższe, bo nie muszą być wyższe, inne składniki zastępują ten obszar składu.
                            I tu się mylisz.. olej o rozciągniętym SAE musi mieć bazę "niższą", bo po dodatku tak "dużej" ilości VM nie uzyskałbyś 0W tylko 5W- stosując bazę "wyższą"... Zaś dla 0W20 SAE jest wąskie, a wiec dodatek VM jest niewielki więc baza może być wyższa, nie przejdziesz na 5W... nie wiem czy to zrozumiałe co napisałem

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            natomiast sam olej jako gotowy produkt nigdy nie uzyska nawet w skrajnych warunkach takiej lepkości oleju gotowego, jak np 0W-40.
                            I tu jest pies pogrzebany... nie badają olejów przy prędkości ścinania powyżej 10do-6... a jak wiadomo na poruszającym się tłoku/pierścieniu są wyższe niż 10do-6.. tak wiec kto wie jak to jest Ja nie wiem, ale można powiedzieć, trochę dmucham na zimne. Po co mi olej 0W40 przy takiej zimie jaką mamy teraz w Polsce ? Pamiętasz ? Twoje słowa 5W30 w porównaniu do 0W40 pod kątem zawartości VM wymiata...


                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Grzechu, czy wg Ciebie to sponsorowany artykuł? https://nocar.pl/blog/wszystko-co-po...nikowym-0w-40/
                            nie chodzi mi o konfrontację z treścią, ale czy uważasz że to jest nieprawdziwy przekaz o oleju który ma "złapać" potencjalnego naiwnego?
                            Uważam, że jest to czysty marketing.. "oni" dobrze wiedzą co to jest olej 0w40.. kiedyś wiadomo było, że najlepszy olej to olej dobrany pod dane warunki.. a więc jak jest gorąco to stosuję SAE40, jak jest zimno 0W.. ale oczywiście dla wygody wymyślono oleje wielosezonowe.. a wiec do wszystkiego i do niczego.

                            Kiedyś to wrzucałem... wraz z tą czerwoną strzałką maleje zawartość VM w oleju.. olej "zwęża" swoje SAE.

                            hdmo.jpg
                            Last edited by Grzechu; 25-09-2020, 13:10.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              I tu się mylisz.. olej o rozciągniętym SAE musi mieć bazę "niższą", bo po dodatku tak "dużej" ilości VM nie uzyskałbyś 0W tylko 5W- stosując bazę "wyższą".
                              no właśnie tak napisałem.
                              Nie podlega dyskusji że SAE wraz ze wzrostem temp. spada. (nawet tam gdzie producenci piszą że nie spada jak Ravenol). Lepiej by było i to logiczne by z 20-ki nie spadało bo nie ma z czego spadać. Stąd skład taki a nie inny.
                              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Po co mi olej 0W40 przy takiej zimie jaką mamy teraz w Polsce ? Pamiętasz ? Twoje słowa 5W30 w porównaniu do 0W40 pod kątem zawartości VM wymiata...
                              podtrzymuję to, 5W a nawet 10W przy obecnych zimach wystarczy. Dyskusję sprowadzamy cały czas do mianownika = "najlepszego oleju". Dalej twierdzę że takiego oleju nie ma, nikt jeszcze nie wyprodukował.
                              Najlepszy olej to taki który jest dobrany pod własne warunki eksploatacji i odpowiedni do temp. otoczenia.
                              Dlatego mój indywidulany wybór padł na SAE 0W-40 z kilku powodów, bo moje auto przewiduje oleje ekonomiczne, ale ja ekonomicznie nie jeżdżę. Oczywiście są warunki w których zmuszony jestem dopasowałć się do warunków ruchu drogowego, wtedy jadę ekonomicznie, stąd wybór 0W, do tego mimo wszystko poruszam się na krótkich dystansach w zimę a jak dojdą jeszcze maruderzy zimowi to już jadę, nie nie jadę wlekę się więc 0W. Natomiast zdarza mi się na odcinku 10km depnąć kilka razy po 3 sekundy do czerwonego pola tylko po to by nie wlec się za kimś kto się wlecze, potrzebuję tu 40. Dlaczego nie 30 bo dotyczy to całego roku wiec i w lato prócz takich zrywów potrzebuję czasem 3 godz pojechać w upał autostradą a że nie potrafię jechać 120km/h a płynnie to w ogóle jeździć nie potrafię, to źle się czułem jak miałem 30. A jeszcze mam w głowie to co pisze Toyota mimo że mi zaleca też 0W-20 - "w przypadku długotrwałej jazdy po autostradzie zastosuj olej o wyższym SAE" sam wiesz. Tam nie piszą "ale taki, o niskim VM!" (nie rozważ, czy spróbuj, tylko zastosuj!).
                              Stad wybór SAE takiego szerokiego, oczywiście kwestia ekonomiczna (cena) jest dziś naprawdę niska za taki olej. Gdyby nie to musiałbym szukać 5W-30 ACEA A3/B3 ale o taki zakres z tym ACEA coraz trudniej, tak trudno żę nie stoi to na półce w sklepie, a 0W-40 stoi jest od ręki.
                              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Uważam, że jest to czysty marketing..
                              Ja uważam że jednak coś w tym jest bo Nissan nie zalecałby takiego oleju do silnika 600KM. Jednak w opisach olejów ekonomicznych a do takich zalicza się zakres SAE 5W-30 to na palcach 1 ręki policzyć idzie (i jeszcze 3 palce wolne zostaną) które oleje zaczynają opis "Oil for racing". Nie chce mi się tego szukać i wybierać tego "extra" pośród 30 tek.
                              Dlatego wpasowałem się w swoje warunki tak że 0W-40 jest optymalny.
                              Tak wiem cały czas to mam w głowie, im mniejszy zakres tym mniej VM. Jednak nie tylko to jest dla nie priorytetem.
                              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              nie badają olejów przy prędkości ścinania powyżej 10do-6... a jak wiadomo na poruszającym się tłoku/pierścieniu są wyższe niż 10do-6.. tak wiec kto wie jak to jest
                              nie tylko z tego powodu wybieram 0W-40 po prostu potrzebuję szerokiego zakresu SAE . Na razie VM nie dał mi powodów do tego abym stwierdził że nie działa, a więc skoro działa, to nie będę z niego rezygnował .
                              W każdym razie nie chcę lać olejów takich które (widzę jakie leją u mnie w otoczeniu) bo każdy z nich ma problem olejowy od VW po Toyote, a ja sam T ujeżdżam. Ja już nawet z tym nie walczę, niech sobie robią co chcą.
                              Ale konkretnie jest jakiś olej 0W-40 który można z całą pewnością powiedzieć że jest słaby, lub po jego zastosowaniu coś dzieje się nie tak? (widziałem że tu koledzy różnie pisali ja jedynie mogę się wypowiedzieć o SAE 0W-40 do Mobila, i wyłącznie i tylko dobrze na przestrzeni ostatnich 30tys km (obecnie 118tys).
                              Last edited by rambo7; 25-09-2020, 14:01. Powód: edit treści
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                Ale konkretnie jest jakiś olej 0W-40 który można z całą pewnością powiedzieć że jest słaby, lub po jego zastosowaniu coś dzieje się nie tak?
                                Jeżeli dany olej przeszedł sekwencję testów ACEA czy jakichś innych wymagań, to można powiedzieć, że jest ok. Nadaje się do silnika i będzie go chronił. Ja tutaj, że tak powiem, bawię się trochę w "aptekę" z wyborem tego najlepszego...

                                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                Ja uważam że jednak coś w tym jest bo Nissan nie zalecałby takiego oleju do silnika 600KM.
                                Co do tego, to ułożyłem sobie takie wytłumaczenie.. Ponieważ panewki dostają bardzo duże obciążenie, ze względu na moc, to lepkość oleju na nich musi być odpowiednio duża.. a jak wiadomo na panewkach nie ma takich dużych prędkości ścinania, więc 0W40 jest jak najbardziej uzasadniony, nie ma diametralnego spadku lepkości, zaś zapewne ten silnik ma pierścienie cieniutkie i dobrze spasowane, a tam występują bardzo duże prędkości ścinania więcej niż 10do-6, więc lepkość takiego oleju 0W40 na pierścieniach spada do niskiej wartości, więc przepływ oleju na pierścieniach zgarniających jest bardzo sprawny jak i same opory tłoków w cylindrze są niskie - nie wskazany jest tutaj olej 10Wx, a jednocześnie 0W20
                                Last edited by Grzechu; 25-09-2020, 14:11.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X