Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szukałem 5W30 bo takie teraz leją w ASO ten olej o którym piszecie to RAVENOL CLEANSYNTO SSO 0W30 USVO 4L ?
    Silnik mam wolnossący 1800

    Comment


    • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
      5w40 jest olejem o zbyt dużej lepkości i pompowalności dla tego silnika , już 0w40 jest bardziej odpowiednie, lecz W40 nie jest nam potrzebne.
      A niby dlaczego jest zbyt duża lepkość dla tego silnika? Tylko, proszę, nie pisz o ciasnym spasowaniu. Ten silnik ma konstrukcyjnie 15 lat, tysiące tych silników przejeżdżały na przeróżnych olejach (również na 5/40) tysiące kilometrów i jakoś nic nie słychać, żeby coś w tej kwestii siadało. Sam na 5/40 zrobiłem 10 tys. zanim przeszedłem na 0/40 na którym jestem teraz i będę kolejny rok. Więc?

      Comment


      • Olej o większej lepkości gdy jest zimny jest dość gęsty i pompa oleju ma ciężko, a sam olej wolniej dociera do najdalszych punktów smarowania .
        Elementy pracują bez ciśnienia przez kilka, kilkanaście sekund.
        Najgorzej jest zimą , wiadomo .
        Z lepkością nie ma co przesadzać , lepiej zalać fullsyntetyk na bazach PAO który jest bardziej odporny zmiany temperatury ( w wysokich trzyma lepkość) i smarował od straru , niż 5w40 jakiś krakowany nie pełny syntetyczny.
        Takie moje zdanie.

        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
          Olej o większej lepkości gdy jest zimny jest dość gęsty i pompa oleju ma ciężko, a sam olej wolniej dociera do najdalszych punktów smarowania .
          Elementy pracują bez ciśnienia przez kilka, kilkanaście sekund.
          Najgorzej jest zimą , wiadomo .
          Z lepkością nie ma co przesadzać , lepiej zalać fullsyntetyk na bazach PAO który jest bardziej odporny zmiany temperatury ( w wysokich trzyma lepkość) i smarował od straru , niż 5w40 jakiś krakowany nie pełny syntetyczny.
          Takie moje zdanie.

          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
          Zdefiniuj sobie pojęcie gęstości i odpowiedz jeszcze raz .

          Comment


          • według waszego słownictwa / nazewnictwa, olej o większej lepkości ma wiekszy wskażnik pompowalności w niskich temperaturach , każdy wie o co chodzi i nie przesadzajmy z łapaniem za słówka

            Comment


            • Bodex1, nie powielaj dyrdymałów, że 5W40 jest za gęsty do 1,8 - a raczej za wolno płynący- bo to jest nieprawda. Na 5W40 silnik będzie pracował i nic mu się nie stanie, rozumiem, że chodziło Ci, żeby zalać 5W30 lub 0W30 ponieważ jest on najbardziej zbliżony fizyko-chemicznie do oemowego 0W20 i tu jest ok, tak też zaleca instrukcja obsługi.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Bodex1, nie powielaj dyrdymałów, że 5W40 jest za gęsty do 1,8 - a raczej za wolno płynący- bo to jest nieprawda. Na 5W40 silnik będzie pracował i nic mu się nie stanie, rozumiem, że chodziło Ci, żeby zalać 5W30 lub 0W30 ponieważ jest on najbardziej zbliżony fizyko-chemicznie do oemowego 0W20 i tu jest ok, tak też zaleca instrukcja obsługi.
                /nie jest za gęsty nic silnikowi się nie stanie ale po co obciążać silnik niepotrzebnie jak możesz mieć smarowanie szybciej i lepsze ,już na starcie masz lepszą smarowalność i przepływ [zimny silnik], większości z nas nie wali non stop trasy jak tiry gdzie silnik pracuje non stop przez to długie interwały i przebiegi w milionach , silnik mógłby pracować lata cały czas w optymalnej temperaturze ok. 100 C i lepkości ok 10-11 mm2/s normalnie użytkując silnik , dlatego też te wartości oleju są w kartach , tak opracowane ,kto chce popałować auto w trasach zgadzam się XW40 ale nie sport, Kolega wyżej gdzieś wybrał bardzo optymalny olej ravenol sso 0W30 który podchodzi parametrami HTHS 3,57 pod oleje 0W40 a lepkosćiami 100 , 40, 20 C pod oleje XW30 jak i też pompowalnością, też zastanawiałem się nad tym olejem.
                Last edited by megipan; 26-12-2018, 19:58.

                Comment


                • Nic się nie stanie, z pewnością nie odrazu.
                  Dobra zima -18 z rana i panewki przypiłuje z lekka .
                  5w40 dobry na upalne lato , lecz nie na mroźną zimę.
                  5w40 to olej do silników konstrukcji z lat 90 tych , sam na takich jeździłem , ale zimą ciężko diesel palił tzn wolno wał kręcił i poniżej -10 st C to gadał jak ES .

                  Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                    Nic się nie stanie, z pewnością nie odrazu.
                    Dobra zima -18 z rana i panewki przypiłuje z lekka .
                    5w40 dobry na upalne lato , lecz nie na mroźną zimę.
                    5w40 to olej do silników konstrukcji z lat 90 tych , sam na takich jeździłem , ale zimą ciężko diesel palił tzn wolno wał kręcił i poniżej -10 st C to gadał jak ES .

                    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                    Ale przecież my cały czas piszemy o silnikach benzynowych, wolnossących, które konstrukcyjnie są już stare. Co to znaczy, że stanie się nie od razu? To ile trzeba przejechać, żeby coś się stało? Bo silnik zadebiutował bodajże w 2005 roku. Ile lat trzeba jeździć, żeby wg Ciebie coś się stało? Chyba nie myślisz, że użytkownicy gen VIII jeżdżą na 0/20? No, może niektórzy jeżdżą...
                    -18? Gdzie masz takie temperatury teraz w Polsce? Ile dni w roku? Oczywiście - masz rację w stosunku do mieszkańców polskich biegunów zimna, sam bym pewnie jeździł na 0/30 gdybym mieszkał w Suwałkach albo w Bieszczadach. Ale to są ułamki ogólnej ilości gen IX, jakie są w Polsce. A mroźne zimy w Polsce były, owszem, nawet dużo mroźniejsze, ale 20 lat temu. W latach 90 lałem do swojego Passata Mobila 5/50. Odpalałał w te mrozy sprawnie, bez problemu. Nigdy kropli nawet nie dolałem a silnik był 9A -też jak na tamte lata ciasno spasowany. Jakoś pomimo lania towotu nic się nie stało - przejechałem nim 250 tys zanim sprzedałem w doskonałym silnikowym stanie.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                      Nic się nie stanie, z pewnością nie odrazu.
                      Dobra zima -18 z rana i panewki przypiłuje z lekka .
                      5w40 dobry na upalne lato , lecz nie na mroźną zimę.
                      5w40 to olej do silników konstrukcji z lat 90 tych , sam na takich jeździłem , ale zimą ciężko diesel palił tzn wolno wał kręcił i poniżej -10 st C to gadał jak ES .
                      Chyba z byka spadłeś. Zajrzyj do instrukcji, w której wyraźnie widać że do -35 stopni celcjusz możesz stosować 5w30 i 5w40(tabela sae).

                      Comment


                      • Wrzucę swoje trzy grosze, wprawdzie o R18A2 (VIII gen.) ale tak przez analogię do waszych IX-gen
                        Samochód w 2015 odkupiłem z rąk prywatnych od Niemca, oczywiście płakał jak sprzedawał, ten lał już od dwóch lat 10w40 basic premium A3/B4 Liqui Moly, lał ten olej gdy te autko miało już od 4 do 6 lat.
                        Na takim oleju go przyprowadziłem w moje Karkonosze, pędząc nim z Dusseldorfu po autostradzie przez wiele godzin w upalny dzień. Silnik miał wtedy 77 kkm. Przez pierwsze 2 lata wlewałem trzy razy 5w40 LM synthoil A3/B4 (bo na tym forum polecał go rambo7), kolejne dwa lata to już Ravenol 0w40 A3/B4 (trzy razy też to wlałem), teraz od 1 kkm pracuje ravenol 0w30 A3/B4, czyli na przełomie 4 lat od przebiegu 77 kkm do 138 kkm zszedłem z 10w40 A3 na 0w30 A3, w sumie to sam nie wiem po co, bo na każdym z ww. olejów poboru oleju nie odnotowałem, różnice w spalaniu jeśli jakieś tam są, to 1-3% nie interesuje mnie. Wniosek: ten silnik naprawdę ma szeroki zakres SAE i nie ma co pisać prac doktorskich który lepszy. Każdy zgodny z instrukcją będzie the best. Tymczasem cieszmy się, że paliwo tanieje. U mnie już po 4,38 zł/l ...pozdr

                        Comment


                        • Bez jaj. Oleje 5W są bardzo płynne. Mają dobry współczynnik MRV i CCS. Ale skoro zrobiono ciut szerzej tzn 0W, to one parametry niskotemperaturowe mają ciut lepsze. Kiedyś te oleje były drogie bo były nowością. Obecnie cenowo się zrównały.
                          Wszystko zależy od tego gdzie jeździmy i jak.
                          Dla mnie ważne by olej był A3. Resztę dopasuję stylem jazdy.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
                            U mnie już po 4,38 zł/l ...pozdr
                            O rzesz.. to masz szczęście, u mnie w rejonie widziałem najtaniej po 4,62zł... strasznie tanio tam u Ciebie

                            Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
                            Wniosek: ten silnik naprawdę ma szeroki zakres SAE i nie ma co pisać prac doktorskich który lepszy.
                            Od to jest sedno tematu, wynika to nawet z samej instrukcji obsługi, można lać od 0W20 do xw40 i będzie dobrze. Dobrać olej do warunków użytkowania i temperatury otoczenia, dopuszczalne oleje to ACEA A1/A5/A3. Reszta to już szczegóły, baza, lepkości, temp. płynięcia.. zależy kto ile chce wydać i jakie robi się przebiegi od wymiany do wymiany.
                            Last edited by Grzechu; 27-12-2018, 10:09.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Panowie ale instrukcja w IX 1.8 nie mówi o Xw40 . chyba że się mylę bynajmniej moja, piszą tylko o Xw30 i 0w20.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Bartek___123 Zobacz posta
                                Panowie ale instrukcja w IX 1.8 nie mówi o Xw40 . chyba że się mylę bynajmniej moja, piszą tylko o Xw30 i 0w20.
                                U mnie w instrukcji jest, żeby dobrać SAE do warunków zewnętrznych w jakich się obracamy. A X/30 stosować w celu oszczędzania środowiska/paliwa, o ile zabraknie ORYGINALNEGO 0/20. O innych 0/20 poza hondowskimi nie ma mowy (to ważne!!!). Ja niestety jestem urodzonym trucicielem, więc leje oleje chroniące silnik a nie kwiatki. Moja micha olejowa nigdy nie zobaczy więcej 0/20.

                                Comment

                                Working...
                                X