Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
    Tylko jak jest z dostępnością tego oleju w sklepach stacjonarnych, czy w sieci? Bo widzę niestety, że łatwo tego Shell Helix Ultra (5W30 A3/B4) nie jest zdobyć, a szkoda.
    No właśnie jest problem z dostępnością. Nie wiem z czego to wynika szczerze mówiąc i trochę tego nie rozumiem. Znany serwis aukcyjny jest zasypany olejami C3.
    W lokalnych sklepach jeszcze nie sprawdzałem ale w sieci ciężko go znaleźć.

    Comment


    • Sam jeżdżę na tym oleju Shell Helix Ultra 5w30 A3 i złego słowa nie powiem. Zakup w stacjonarnym sklepie prawie niemożliwy ale w sklepie Shella "SklepShell.pl" jest cały czas dostępny. 4 litry -99.97 zł. Kilka razy u nich zamawiałem i było wszystko w porządku.

      Comment


      • Nie martwilbym się dostępnością. W tej specyfikacji olejów dużo na rynku. Prawdopodobnie będziesz miał czas przed każdą wymiana żeby sobie kupić na necie. No, chyba, że Ci łyka litra na tysiąc - wtedy dostępność bezproblemowa może być rzeczywiście istotna.

        Comment


        • O łykaniu jeszcze nie wiem nic, dopiero kupiłem z przebiegiem 23 tys. wersję Lifestyle. Tyle co zrobiłem nią 800km w drodze powrotnej i trochę lokalnie.
          Drugi olej 5W30 jaki rozważałem to był Valvoline SYNPOWER-5W30
          "KLASA JAKOŚCI: ACEA A3/B4, API SL/CF NORMA/APROBATA: BMW LL-01, Aprobata MB 229.5, VW 50200/50500, MB-229.3, GM LL-A-025, GM LL-B-025, Fiat 9.55535.G1."

          Intryguje mnie natomiast zapisek na fakturach dotyczący tego co obecnie jest wlane czyli olej oznaczony jako 08232P99C6LHE. Ktoś coś wie więcej na jego temat?

          Comment


          • Zamieszczone przez picasso2000 Zobacz posta
            Intryguje mnie natomiast zapisek na fakturach dotyczący tego co obecnie jest wlane czyli olej oznaczony jako 08232P99C6LHE. Ktoś coś wie więcej na jego temat?
            Tu masz zestawienie wylewanych przez Hondę olejów od zawsze Link jest tam podany, pobierze się kolorowa tabelka
            Witam, jestem zainteresowany kupnem auta jak w tytule i nie bardzo orientuje się czy warto. Samochód poleasingowy z roku 2014 posiada silnik 1.8 i 160 tys. Otrzymałem od sprzedającego dostęp do faktur i na ich podstawie staram się odczytać czy auto było użytkowane poprawnie. Chodzi mi tu o częstość wymiany oleju, filtrów, klocków, tarcz itp. Nie mam wiedzy co ile tysięcy powinno się sprawdzać takie rzeczy. Zauważyłem też że nie na każdej fakturze jest wpisany przebieg, przy którym czynności w

            Comment


            • A dzięki, kurcze przeoczyłem to zestawienie

              Comment


              • Zamieszczone przez picasso2000 Zobacz posta
                Natomiast zastanawia mnie dlaczego ten olej do tej pory nosił nazwę "Shell Helix Diesel Ultra 5W-30" ?
                tak samo do tej pory ten olej Mobil1 turbodiesel nazywał się tak: https://image.ceneostatic.pl/data/pr...el-0w40-1l.jpg
                a teraz to jest dokładnie ten sam olej i nazywa się tak: https://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/fs-0w-40.aspx
                Wynika to z ujednolicania Norm.
                Te oba przykłady miały do tej pory identyczne Wymagania, z tym że olej z dopiskiem "diesel" lub "turbodiesel" miał więcej dodatków dyspergujących sadze, ogólnie mówiąc wyższy TBN.
                Jak wiadomo wyższy TBN jest pożądany w celu lepszego wchłaniania zanieczyszczeń, jego degradacja następuje w dłuższym czasie, czyli wytrzymuje więcej. Tak że do tej pory określany jako "olej do diesla" ((bez DPF)) miał jako jedyny w gamie oznaczenie API CF, nie było tam dedykacji API dla benzyniaka, ale w Normie ACEA była dedykacja A3/B3 lub B4. Czyli w sumie nadaje się do benzyniaka.
                Do diesla dobry bo lepiej niż inne chłonie sadze, a dla benzyniaka jeszcze lepszy bo w dłuższym czasie zachowuje swoje parametry. Czyli wybór lepszy niż standardowy.
                Dlaczego nie ma takich SAE 5W-30 na rynku? bo większość osób nie ma pojęcia o olejach, a sprzedawca sprzedaje to co schodzi. W Polsce sprzedawcy uchodzą za ekspertów, co jest niezrozumiałe.
                Last edited by rambo7; 18-12-2018, 09:46.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Przy pytaniu o dostępność wspomnianego Shell Helix Ultra (5W30 A3/B4) wszędzie sugerują olej C3 twierdząc, że takowy zaleca producent, a dokładniej chodzi o Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30. Nawet taką sugestię otrzymałem od dystrybutora.

                  W tym momencie człowiek głupieje bo logicznie rzecz ujmując C3 nie jest dla tego silnika skoro norma w instrukcji mówi co innego. A czytając cały temat nawet ASO potrafi wlewać C3.
                  Zatem jak ma się Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 do Shell Helix Ultra (5W30 A3/B4)?

                  Comment


                  • Zamieszczone przez picasso2000 Zobacz posta
                    Zatem jak ma się Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 do Shell Helix Ultra (5W30 A3/B4)?
                    A co Ci na 127 stronie dyskusji można odpowiedzieć?
                    Ma się tak, jak C3 do A3/B4
                    Instrukcję obsługi auta masz? To poczytaj i znajdź tam C3....
                    był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                    jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                    sigpic
                    http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                    Comment


                    • Ale Ty niepotrzebnie słuchasz sugestii, sam Wiesz, że instrukcja do Twego auta przewiduje olej ACEA A3,A5 lub OEM 0W20, tak więc poproś w sklepie żeby taki Ci sprowadzili i tutaj nie ma o czym gadać. Olej ACEA C3 jak sam zauważyłeś różni się specyfikacją a tym samym składem, jest to olej mid SAPS- średnio-popiołowy, a więc do silników diesla z filtrem DPF, nie jest wskazany w IO Twojego auta do stosowania. Kup Shell Helix Ultra (5W30 A3/B4).
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez picasso2000 Zobacz posta
                        wszędzie sugerują olej C3 twierdząc, że takowy zaleca producent,
                        a nie mówiłem:
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        większość osób nie ma pojęcia o olejach, a sprzedawca sprzedaje to co schodzi. W Polsce sprzedawcy uchodzą za ekspertów, co jest niezrozumiałe.
                        przecież ten chłop na oczy w życiu nie widział IO Hondy a już o jego wiedzy na temat Norm to wole nie słuchać.
                        ASO stosuje politykę "jeden olej do wszystkiego" jest to świetna polityka biznesowa, olejem 0W-20 lub olejem o Normie (niezgodnej) ACEA C3 zalewa wszystkie silniki bez GPF, z GPF, diesle bez i z DPF ...co popadnie.
                        Biznes jest? jest.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • I ASO (przynajmniej moje) wcale się z tym nie kryje. Kiedyś na pytanie dlaczego Shell AM-L C3 usłyszałem odpowiedź, że przecież producent oleju pisze, że może być też do benzyny... czyli uniwersalny jest!

                          Na szczęście nie robią problemu gdy przywożę swój olej....
                          był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                          jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                          sigpic
                          http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                          Comment


                          • Witam Wszystkich
                            Zbliża mi się serwis olejowy i zastanawiam się nad zmianą oleju.Do tej pory autko serwisowane w ASO i zalane olejem hondy 0W20 w styczniu kończy się gwarancja i czas na zmiane oleju tylko jaki? Jest teraz tego tyle na rynku -ciężko się zdecydować. Myślałem o RAVENOL FDS SAE 5W-30 podobno można sprawdzić oryginalność tego oleju po kodzie na opakowaniu. A może coś innego polecacie? Jazda 60% miasto resztta trasy około 250 km Pozdrawiam i życzę Wesołych Świat.

                            Comment


                            • A nie lepszy byłby ravenol sso 0w30 usvo? ACEA ma A3/B4. W trasie lepszy, a i w mieście też

                              Comment


                              • 5w40 jest olejem o zbyt dużej lepkości i pompowalności dla tego silnika , już 0w40 jest bardziej odpowiednie, lecz W40 nie jest nam potrzebne.
                                Przejście z 0w20 na 0w30 jest bezpieczne i odpowiednie.
                                Ja mam Rawenol SSO 0w30 , już przejechany 5tys km i jest ok. Silnik ciszej mruczy, w spalaniu nie zauważyłem , po 5tys jest nadal czysty .
                                Na opakowaniu jest zdrapka i kod wpisujesz na stronie oficyjalnej Ravenol.de

                                Zobacz tabelę jakie zaleca Ravenol do 1,5 vtec ( chyba że masz inny)
                                Normal - zwykła eksploatacja
                                Schwerer - ciężkie warunki

                                Twojego 5w40 nie ma !

                                Last edited by Bodex1; 25-12-2018, 21:10.

                                Comment

                                Working...
                                X