Ja ostatnio zakupiłem Valvoline 0W40 A3 ale nie wiedziałem że ma słabe parametry. W takim bądź razie co byście polecili z 0W40 A3?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
spójrz na ravenol 0w40 A3/B4, lub mobil FS 0w40 A3/b4, mają w składzie dodatkowo molibden (przeciwtarciowy) i bor (przeciwszlamowy), czego nie mają tansze o kilka złotych oleje 0w40 jak shell, valvoline. Ale oczywiście to tylko teoria, jednak mimo wszystko uważam że lepiej wydać te 20 zł więcej na lepszy olej.
pozdr.
dareq
Comment
-
Zamieszczone przez martinii Zobacz postaJest jeszcze Millers XF Longlife ECO 5W30. To full syntetyk z normą A5.
Comment
-
Zamieszczone przez Jacazawisza Zobacz postaAkurat na olejach die kompletnie nie znam ale napewno lepsze to niz szel do diesla (...) zdecydowalem sie na EE longlife eco 5w30 Millersa.
Zamieszczone przez Lukas Zobacz postaZapewnienia sprzedawcy można pominąć milczeniem.
Zamieszczone przez bartekos Zobacz postaInstrukcja obsługi nie wymaga stosowania oleju 100% syntetycznego. Może być hydrokrak czy nawet minerał.Last edited by rambo7; 21-08-2018, 08:08.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaTo nie jest full syntetyk tylko hc z domieszką PAO. [...]
@Tapatalk
Comment
-
Najprościej na skróty to porównać parametry, zerknij na ten link:
RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40 ist ein PAO (Polyalphaolefin) basiertes, vollsynthetisches Motorenöl mit spezieller USVO® und bewährter CleanSynto® T...
temperatura krzepnięcia -54 świadczy o bardzo dużej zawartości PAO, wymieniony millers ma -45, pozostałe też ma bardzo słabe.
Comment
-
Zamieszczone przez martinii Zobacz postaGdzie można znaleźć informację potwierdzającą taki skład tego oleju?
Millers nie upublicznia tych kart np. na swojej stronie, ale gdy napiszesz maila do centrali z prośba o przesłanie takiej karty to wtedy wyślą na maila.
Comment
-
Z
Zamieszczone przez bartekos Zobacz postaMillers nie upublicznia tych kart np. na swojej stronie, ale gdy napiszesz maila do centrali z prośba o przesłanie takiej karty to wtedy wyślą na maila
Comment
-
https://www.mitasuoil.com.pl/produkt...ic,p2101231262 Znajomy podesłał mi wczoraj tą stronkę, co o tym myślicie panowie?
Comment
-
Kiedyś w sumie niedawno "nasz Japończyk" Lord Nikkon, pisał że Japończycy nie stosują dobrych olejów do swoich samochodów.
Pytanie jest o konkretny olej, no to wystarczy poczytać atykietę i opis, to mówi wszystko.
Nęcące jest podkreślenie "Japoński" co już czytający odbiera jako chyba ...zajebisty,no to zobaczmy:
Pierwsze zdanie:
"W pełni syntetyczny olej do smarowania silników benzynowych i Diesla o ograniczonej zawartości popiołów (mid SAPS)"
bardzo mi siępodoba podkreślenie faktu "do smarowania", faktycznie jest to produkt do smarowania i przy tym należy pozostać.
bez czytania dalej już wiemy że to olej z grupy "C" jeśli olej ma ograniczone popioły to poco? no po to aby nie zapchać DPF. Oleje do Benzyniaków (poza DPF) pożądane jest aby miał "wysoki popiół" przynajmniej aby nie był "wyjałowiony" ten popiół ma pozytywny wpływ na układ zaworowy dlatego wszystkie oleje wytrzymałościowe to oleje popiołowe A3 i A5, szczególnie do silników wysilonych.
Syntetyk, ok dziś sporo olejów to syntetyki, np. silniki Hondy nie wymagają olejów PAO, olej 0W-20 jest olejem mineralnym.
"Zapewnia łatwy rozruch", no wszystkie oleje o SAE 5W-xx w PL klimacie zapewniają doskonały rozruch.
"Produkt spełnia najnowsze wymagania OEM dla olejów z wydłużonym okresem eksploatacji (Long Life)" czyli to sugeruje niski TBN im niższy TBN tym bardziej LL.
"spełnia najnowsze standardy normy API (Amerykańskiego Instytutu Nafty) – SN."
czyli spełnia to o czym napisali poniżej:
"(...)Wydajność i środowiskowe cechy tego produktu przekraczają normy(...)" na szczególną uwagę zasługuje słowo "środowiskowe" ze względu na: grupę "C" API SN.
"nadaje się do większości silników wymagających olejów ACEA C3."
czyli potwierdza się to co napisali już w pierwszym zdaniu o tym oleju. Olej do diesla z DPF i do benzyniaków z GPF jeśli ma takie zalecenie. Nie nadaje się do silników benzynowych.
(...)Dłuższa żywotność systemów katalitycznych CAT i DPF (...)
no i tu jest potwierdzone co to jest API SN:
"Pełną kompatybilność z biopaliwami takimi jak biodiesel i etanol w mieszance do 85%"
czyli jeśli zasilamy silnik "sokiem z roślin" to taki olej z SN używamy, jak nie to po co?Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez MakuKRK Zobacz postahttps://www.mitasuoil.com.pl/produkt...ic,p2101231262 Znajomy podesłał mi wczoraj tą stronkę, co o tym myślicie panowie?
Nie nadaje się.
Comment
-
Zamieszczone przez MakuKRK Zobacz postahttps://www.mitasuoil.com.pl/produkt...ic,p2101231262 Znajomy podesłał mi wczoraj tą stronkę, co o tym myślicie panowie?
Oczywiście nie chcę tu napisać, że produkują złe oleje, albo super oleje, bo tego nie wiem. Jedynie chcę dać znać, że z Japonią nie ma on nic wspólnego.
A co do konkretnego modelu oleju, to już koledzy wyżej odpisali.
Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
Comment
-
Tyle na rynku jest dobrych ogólnodostępnych olejów, że trochę mija się z celem wyszukiwanie czegoś innego z zagranicy, szczególnie, że nikt nie wie co to jest i jak się sprawdza.
Comment
-
Comment