Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
    Fachowcy (?) piszą, że przede wszystkim gdy olej ma za dużą lepkość, to w pierwszej fazie rozruchu w niskich temperaturach nie będzie dobrze smarował silnika
    Ci sami fachowcy nie są w stanie przedstawić statystyk ile silników uległo awariom z powodu dobrania wysokiego SAE. Bo takich awarii nie ma.
    Wszystko co jest "na ciasno" powoduje zwiększone tarcie, w konsekwencji ponadprzeciętny wydatek cieplny. Z takim problemem mamy do czynienia w silnikach dowsowzingowych im więcej mocy z odchudzonego silnika tym większy problem z odprowadzeniem ciepła. Taki silnik benzynowy często z turbiną, szybko się nagrzewa, wraz z nim olej, w konsekwencji wzrost temperatury zawsze powoduje drastyczny spadek lepkości. Lepkość zadowalająca w niskich temperaturach jest niedostateczna w wyższych, dlatego w IO jest napisane "dobierz olej o lepkości odpowiedniej do temperatury otoczenia" i w tym przypadku gdy tak zrobimy nie ma mowy o tym aby "przesadzić" jak to ująłeś, z lepkością w żadną stronę.
    Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
    Z tym, że oleje o tym samym np. w30 mogą mieć różną odporność na zerwanie tego filmu.
    No i to jest cała, ... dosłownie cała filozofia olejowa.
    Olej wybieramy wg Normy - czyli wymagań jakie postawiono olejowi. Nie wybieramy oleju Eko, czy energy conserving i itp. do jazdy która nie ma nic wspólnego z oszczędzaniem paliwa.
    Olej Eko jest do Eko jazdy i smarowania silnika, olej wytrzymałościowy jest do zabezpieczenia silnika przed zużyciem. Do tego występują oleje typu "combo" takie kombinowane tj. z przewagą własności, na których nam zależy.
    Nie wybieramy oleju oleju na podstawie SAE bo jak zauważyłeś oleje o tym samym SAE mogą mieć zupełnie różną wytrzymałość.
    ACEA - to parametr warunków (albo wytrzymałość, albo ekonomika, albo ekologia), SAE to parametr temp. otoczenia.
    Dlatego na olejach 0W-20 nie ma i nie będzie nigdy zapewnień, "Rally", "Race", "sport". Tam będzie zawsze: Eko, conserving, fuel, tego typu napisy.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
      Fachowcy (?) piszą, że przede wszystkim gdy olej ma za dużą lepkość, to w pierwszej fazie rozruchu w niskich temperaturach nie będzie dobrze smarował silnika.
      I co się stanie ? Silnik się zatrze albo rozleci ? Przecież silnik jest zimny, na biegu jałowym i jeszcze auto stoi. Może dawniej miało to znaczenie w nowych autach kiedy docieranie silnika było niezbędne. Dziś dociera się tak na wszelki wypadek.

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Nie wybieramy oleju oleju na podstawie SAE
      Nie sprawdzałem wielu olejów ale czy wysokie SAE nie idzie w parze z wysoką wytrzymałością ? Ja bym powiedział, że przy SAE poniżej 40 trzeba patrzeć na ACEA.
      Honda Hybrid 3,4L/100km
      sigpic
      https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

      Comment


      • Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
        Ja bym powiedział, że przy SAE poniżej 40 trzeba patrzeć na ACEA
        jest to słuszna uwaga. 40stki najczęściej jak się pomylisz będzie ona niskopopiołowa, to pół biedy, tu zagrożenia trafić na Eko produkt się nie da, choć na wielu 40-kach pisze że pozwala oszczędzać paliwo!
        Zgadza się, jest widoczna zależność SAE w stos. do Norm ACEA, najczęściej im wyższe SAE tym wyższa wytrzymałość na zerwanie filmu olejowego i od razu widoczna odpowiednia Norma Jakościowa.
        Tutaj w rozważaniu rozpatrujemy ten popularny najczęściej wymieniany w poszukiwaniach zakres SAE 5W-30.
        W tym zakresie najwięcej jest "wpadek" przy wyborach olejowych, kupujemy to co najczęściej chcielibyśmy aby było, a nim nie jest.
        Last edited by rambo7; 02-10-2018, 14:24.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • "Dlatego na olejach 0W-20 nie ma i nie będzie nigdy zapewnień, "Rally", "Race", "sport". Tam będzie zawsze: Eko, conserving, fuel, tego typu napisy"

          Nie zawsze https://www.motul.com/pl/pl/products...gh-rpm-0w20--2 , z tym że karta charakterystyki nie powala np. do castrola prof 0w20 h.

          Comment



          • Nie zawsze https://www.motul.com/pl/pl/products...gh-rpm-0w20--2 , z tym że karta charakterystyki nie powala np. do castrola prof 0w20 h.
            "przeznaczony do profesjonalnych rajdów i wyścigów"

            Czyli przyjeżdżasz na nim maks 100km i nadaje się do wyłania z silnika i zalania nowego. Ten olej nie zrobi interwału 10.000km.
            Moje FD7

            Comment


            • Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
              "przeznaczony do profesjonalnych rajdów i wyścigów"

              Czyli przyjeżdżasz na nim maks 100km i nadaje się do wyłania z silnika i zalania nowego. Ten olej nie zrobi interwału 10.000km.
              Dokładnie tak. Ma być lekko i szybko, niekoniecznie musi chronić silnik, a że dystanse rajdowe nie są długie, to nie zdąży narozrabiać. 10 tys? On nie zrobi nawet tysiąca Po co tak kombinować z tymi olejami? Sprawa jest naprawdę banalnie prosta....

              Comment


              • Zamieszczone przez phadhd Zobacz posta
                Nie zawsze
                koledzy już napisali do czego on jest :
                "The SAE 0W-20 viscosity grade minimizes engine internal friction to allow maximum power output."
                "Klasa lepkości SAE 0W-20 minimalizuje wewnętrzne tarcie silnika, aby umożliwić maksymalną moc wyjściową"
                HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 2.7 mPa.s
                bardzo słabo, jeśli chodzi o ochronę silnika, minimum przyjmuje się wartość 3.5 mPa.s
                TBN ASTM D2896 7.97 mg KOH/g
                widać że to olej góra na 1000km.
                Jest to olej specjalny. Masz rację pisze że "Racing" tyle że nie w kontekście ochrony silnika a w kontekście mocy. // My tu gadamy wyłącznie o olejach które mają chronić silnik w długim czasie//
                Ten olej ma za zadanie umożliwić silnikowi uzyskiwać Max moc jaką tylko da się uzyskać - silnik po takim wyścigu idzie do remontu.
                To nie jest olej ochrony silnika!
                Last edited by rambo7; 03-10-2018, 08:01.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Witam stosuję obecnie w Civicu IX 1.8 V-Tec olej Motul 5W40 X-Clean 8100, ACEA-C3, API SN/CF

                  Zrobiłem już kilkanaście tysięcy, żadnych ubytków, jednak czytam, że te oleje nie są do końca odpowiednie dla tej jednostki.
                  Dlatego chciałbym się Was poradzić, czy lać bez obawy ten olej przy kolejnych wymianach czy zmienic.

                  Comment


                  • Zmień na olej przeznaczony do silników benzynowych a nie diesli. I będzie OK. W zależności od tego czego oczekujeszi jak jeździsz A3 albo A5. Ale koniecznie ACEA A.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                      Zmień na olej przeznaczony do silników benzynowych a nie diesli. I będzie OK. W zależności od tego czego oczekujeszi jak jeździsz A3 albo A5. Ale koniecznie ACEA A.
                      A czy przez to, że był zalany takim olejem coś złego mogło się stać ? Niby ten olej spełnia normę ACEA- A3
                      Motul 8100 X-Clean C3 5W40 ACEA A3 / B4 C3, API SM / CF, BMW Long Life-04, Ford WSS M2C 917A, MB229.51, Porsche A40, Renault RN0700 RN0710, VW 502 00 505 00 505 01, FIAT 9.55535-S2

                      Zastanawiam się nad olejem Total Quartz 900 Energy 5W40 to chyba dobry olej jakościowo i cenowo. Tylko czy spełnia

                      Comment


                      • Przez kilkanaście tysięcy km nic się nie stanie, straty odczujesz znacznie później. To olej nie do benzyny tylko do ropniaka z filtrem cząstek stałych. . Nie masz ani ropniaka ani filtra cząstek stałych. Te silniki naprawdę chyba na rzepakowy mogę jeździć zalej ale który będzie miał literkę a a nie C i będzie OK. Myślę że nie ma co przesadzać z ceną - w granicach 120 zł kupisz bardzo dobry olej w 4 litrowej bańce Czy ten Total spelnia? Zobacz jakie ma ACEA A najlepiej przebrnij przez wątki olejowe. Dużo można się dowiedzieć co i dlaczego.

                        Comment


                        • Ciekawe jakie oleje zrobią do benzyniaków w filtrem cząstek stałych

                          Comment


                          • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                            Ciekawe jakie oleje zrobią do benzyniaków w filtrem cząstek stałych
                            Revenol wypuścił miesiąc temu serie pięciu C5 dedykowaną dla Volvo i czegoś tam jeszcze. To i tak będzie kwadratura koła:/

                            Comment


                            • Pewno C3 można będzie stosować.
                              Lub jak napisał Chromaticall C5.
                              Millers też ma w swojej ofercie już oleje C5 ale tylko 0w20 i 0w30.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                                ale tylko 0w20 i 0w30.
                                I pewnie lepiej nie będzie. Już to pisałem kiedyś: jeszcze zatęsknimy za super gęstym 0/20

                                Comment

                                Working...
                                X