Zamieszczone przez arkan
Zobacz posta
Wszystko co jest "na ciasno" powoduje zwiększone tarcie, w konsekwencji ponadprzeciętny wydatek cieplny. Z takim problemem mamy do czynienia w silnikach dowsowzingowych im więcej mocy z odchudzonego silnika tym większy problem z odprowadzeniem ciepła. Taki silnik benzynowy często z turbiną, szybko się nagrzewa, wraz z nim olej, w konsekwencji wzrost temperatury zawsze powoduje drastyczny spadek lepkości. Lepkość zadowalająca w niskich temperaturach jest niedostateczna w wyższych, dlatego w IO jest napisane "dobierz olej o lepkości odpowiedniej do temperatury otoczenia" i w tym przypadku gdy tak zrobimy nie ma mowy o tym aby "przesadzić" jak to ująłeś, z lepkością w żadną stronę.
Zamieszczone przez arkan
Zobacz posta
Olej wybieramy wg Normy - czyli wymagań jakie postawiono olejowi. Nie wybieramy oleju Eko, czy energy conserving i itp. do jazdy która nie ma nic wspólnego z oszczędzaniem paliwa.
Olej Eko jest do Eko jazdy i smarowania silnika, olej wytrzymałościowy jest do zabezpieczenia silnika przed zużyciem. Do tego występują oleje typu "combo" takie kombinowane tj. z przewagą własności, na których nam zależy.
Nie wybieramy oleju oleju na podstawie SAE bo jak zauważyłeś oleje o tym samym SAE mogą mieć zupełnie różną wytrzymałość.
ACEA - to parametr warunków (albo wytrzymałość, albo ekonomika, albo ekologia), SAE to parametr temp. otoczenia.
Dlatego na olejach 0W-20 nie ma i nie będzie nigdy zapewnień, "Rally", "Race", "sport". Tam będzie zawsze: Eko, conserving, fuel, tego typu napisy.
Comment