Zamieszczone przez bonito
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez mt12 Zobacz postaOk. 1 kkm temu wymieniłem olej z ASOwskiego Castrol Edge H 5w30 na Valvoline Synpower 5w40.
Nie zauważyłem żadnych negatywnych różnic w pracy silnika, spalanie również pozostało bez zmian.
Moje subiektywne wrażenie jest takie, że przy wyższych prędkościach obrotowych silnik pracuje jakby równiej i ciszej.
Zmieniłem z Shella 5W30 AM-L na Valvoline, bo zwykły Shell 5W30 ACEA A3 był niedostępny.
Generalnie jest OK, spalanie niskie, silnik dobrze pracuje, dynamika bez zmian.
Pełną opinię będzie można zamieścić po zimie i roku eksploatacji, ale póki co mogę polecić jeśli ktoś szuka wspomnianego Shella typowo do benzyny z ACEA A3, a nie może dostać.
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postamam to samo, ale weź tu się upomnij, wyjdziesz na "zarzucającego im przekręt". W większości ASO nie da się wejść na halę.
W moim ASO akurat oddali mi resztkę oleju - zostało bardzo mało - ciężko oszacować ile, ale coś jest
Poziom po wymianie jak zawsze MAX dopuszczalny.
Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz postaNa fakturze znalazłem nawet pozycję: "dojazd z parkingu przed salonem do warsztatu w serwisie", normalnie motogodziny policzone i cena. Kurde z 50 metrów ujechali
Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz postaNie za długo czeka mnie kolejna wymiana. Planuję jechać ze swoim olejem i zastanawiam się, czy wleją co przywiozę, czy może coś swojego. Chyba trzeba będzie kamerki zamontować, jak w tym programie "będzie pan zadowolony"
BTW. Mój kolega z pracy ma za niedługo pierwszy przegląd w rocznym aucie. Trochę "świruje", bo obawia się, że go zrobią w wała i nie wymienią filtra oleju (tylko skasują za część i robociznę), bo on małe przebiegi robi (~12k km). Olej pozna po kolorze - a z filtrem to już nie bardzo.
Także większość ma obawy, ale może nie warto aż tak bardzo martwić się na zapas (podałem akurat trochę ekstremalny przypadek).
Wiadomo przecież, że pierwsze auto sprzedaje salon, a drugie często serwis. Jak raz komuś podpadną to już nie przyjedzie, a dzisiaj w sieci opinie bardzo szybko się rozchodzą.Last edited by martin; 19-06-2017, 23:50.
Comment
-
Zamieszczone przez martin Zobacz postaPrzy aucie to już od dawna nie można być, pamiętam lata temu jak Leona jeszcze w ASO serwisowałem, to coś wspominali, że przepisy, że BHP itp.
W moim ASO akurat oddali mi resztkę oleju - zostało bardzo mało - ciężko oszacować ile, ale coś jest
Comment
-
Zamieszczone przez martin Zobacz postaOlej pozna po kolorze - a z filtrem to już nie bardzo.
Comment
-
Zamieszczone przez Paweł_NO Zobacz postaI na filtr jest sposób (o ile to nie jest sam wkład filtra). Wystarczy zarysować, zaznaczyć stary filtr i będzie widać czy dali nowy.
Comment
-
-
Hehe, to fakt, dlatego od samego początku, u siebie, sam wymieniam olej + filtr
Comment
-
Można bzika dostaćNie ma co popadać w paranoję.. nie każdy oszukuje.. chodź na pewno się zdarza, nigdy pewności nie będzie jak za rękę nie złapiemy.. Powiem wam taką ciekawostkę, że czasem w filtrze oleju,w środku, w tej dziurce co się wkręca, siedzą małe kawałki, odpadki z opakowania, czy pozostałości z obróbki
Ciekawe czy ASO przed wkręceniem go do waszych aut przedmuchuje trochę powietrzem
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaCiekawe czy ASO przed wkręceniem go do waszych aut przedmuchuje trochę powietrzem
Comment
-
Zamieszczone przez Lukas Zobacz postaI czy napełniają filtr oleju nową oliwąale w 1,8 to co innego.. chodź pewnie pompa w mgnieniu oka "pchnie" olej przez pusty filtr.. kontrolka ciśnienia oleju praktycznie gaśnie zaraz po uruchomieniu silnika..
Comment
-
Zamieszczone przez chromaticall Zobacz postaMi się wydaje, że to takie pieprzenie o BHP. Ja bez problemu wlazłem na halę. Najpierw patrzyłem przez wielką szybę a potem spytałem czy mogę wejść i sobie obejrzeć auto i pogadać z mechanikiem. Nie było ŻADNYCH problemów. Stałem z nim i gadałem przez cały czas jak wymieniał mi filtr, spuszczał olej, wlewał nowy, sprawdzał chłodzący itd. Chyba ze 40 minut tam spędziłem. Więc to raczej dobra wola serwisu i ludzi a nie jakieś odgórne zalecenia.
Dobra wola mechanika to jest godzenie się na brak komfortu pracy ,odpowiedzialność , strach o własne zdrowie i portfel.
Nikt nie lubi pracować jak ktoś mu patrzy na ręce,wie lepiej a są też tacy którzy co chwilę wyjmują brandzelszmatkę i ścierają każdy odcisk palca mechanika na bieżąco. Niektórzy nawet kradną.Mechanik musi się skupiać a nie słuchać pierdzielenia upierdliwców, historii życia albo wyników spalania do dziesątego miejsca po przecinku.Last edited by m26; 20-06-2017, 14:41.
Comment
-
4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
Przeczytałem wszystkie wątki i tematy na temat zastosowania oleju do silnika i .... no właśnie tak jak pisałem nic konkretnego nie jest napisane, Większość leje olej 5w40 firmy X , Y, Z. Jakoś nie chce mi się wierzyć ze nawet połowa jeździ głownie po autostradach z prędkościami 140-180km/h. Rambo7 nawet odpisał w jednym poście ze jak ktoś jeździ 120km/h to olej 0w20 jest ok. A co z tymi co mają przypominajke o serwisie ? Jak zmienią olej na 5w40 to okres miedzy przeglądami się wydłuży? Tutaj trzeba zadać sobie pytanie, w którym momencie(predkość, stosunek trasa/miasto itp) kończy się oszczędność paliwa a kiedy chodzi o ochronę silnika bo np jadę szybko lub na wyższych prędkościach tym samym zwiększając obroty silnika. Jak dla mnie osobiście jeżeli ktoś lata głownie po trasie to maksymalnie powinien być zalany olej 5w30. A jeżeli chodzi o osoby które głównie jeżdżą po mieście to 5w40. Bo jak wiele osób pisało zauważyło spalanie paliwa zwiększone o te 0,2-0,4 l więcej. Wiec po mieście wiele różnicy by nie zauważyli w spalaniu. I beż urazy dla tych co porobili 40kkm-50kkm w ciągu 3 lat (czyli okresu gwarancyjnego hondy) to opinie nic nie dają, nic nie wnoszą. Bo prawdopodobnie czesćie zmienili olej z powodu upływu 12 mc-y. niż z powodu przebiegu samochodu- mogę się mylić, ale tak mi wychodzi z kalkulacji. Jeżeli chodzi o mnie to oleju na dotarciu (czytaj po wyjedzie nówka funfel sztuka z salonu) na bagnecie miarka pokazywała polowe stanu. I znowu zalałem w ASO 0w20 i obecnie dobiłem do 32kkm. W miedzy czasie pokonuje dziennie 100-200km czesto redukując z 6 na 4 ze średnia przelotową 120-130kmh. Ale bywa też ze zarzucam EKO tempomat na 90km/h. i się toczę jak kierowca TIR-a do roboty( robota nie zając nie ucieknie). Raz byłem na ukrainię gdzie spędziłem na granicy 5h podjezdzajac 2 m gasząc i zapalając silnik. I Stan na bagnecie taki sam mam jak z wjechałem z salonu. Podsumowując wątki o tematach olejowych nie wnoszą nic tylko wprowadzają większe zamieszanie. Na temat jaki olej stosować do silnika to powinna być pomoc/odpowiedz w dziale FAQ. I to nie tylko tutaj ale na każdym forum marki samochodu- amen.
Comment
Comment