Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
    (pytam dlatego, żeby zweryfikować czy opinie kolegi na forum są poparte właściwym wykształceniem czy są opiniami laika...
    Trochę pojechałeś z tym wykształceniem,co to ma wspólnego z wiedzą? Uważasz ze szkoła załatwia sprawę wiedzy?

    Comment


    • Zamieszczone przez mt12 Zobacz posta
      Ok. 1 kkm temu wymieniłem olej z ASOwskiego Castrol Edge H 5w30 na Valvoline Synpower 5w40.
      Nie zauważyłem żadnych negatywnych różnic w pracy silnika, spalanie również pozostało bez zmian.
      Moje subiektywne wrażenie jest takie, że przy wyższych prędkościach obrotowych silnik pracuje jakby równiej i ciszej.
      Ja mam podobne wrażenia po zalaniu Valvoline Synpower 5W30 A3\B4, ciszej jest zwłaszcza przy prędkościach autostradowych.
      Zmieniłem z Shella 5W30 AM-L na Valvoline, bo zwykły Shell 5W30 ACEA A3 był niedostępny.
      Generalnie jest OK, spalanie niskie, silnik dobrze pracuje, dynamika bez zmian.
      Pełną opinię będzie można zamieścić po zimie i roku eksploatacji, ale póki co mogę polecić jeśli ktoś szuka wspomnianego Shella typowo do benzyny z ACEA A3, a nie może dostać.
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      mam to samo, ale weź tu się upomnij, wyjdziesz na "zarzucającego im przekręt". W większości ASO nie da się wejść na halę.
      Przy aucie to już od dawna nie można być, pamiętam lata temu jak Leona jeszcze w ASO serwisowałem, to coś wspominali, że przepisy, że BHP itp.
      W moim ASO akurat oddali mi resztkę oleju - zostało bardzo mało - ciężko oszacować ile, ale coś jest
      Poziom po wymianie jak zawsze MAX dopuszczalny.
      Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
      Na fakturze znalazłem nawet pozycję: "dojazd z parkingu przed salonem do warsztatu w serwisie", normalnie motogodziny policzone i cena. Kurde z 50 metrów ujechali
      To Rka więc pewnie walczyli z trakcją przez te 50m - sporo ich to kosztowało żeby dojechać w całości no i skasowali za ten trud
      Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
      Nie za długo czeka mnie kolejna wymiana. Planuję jechać ze swoim olejem i zastanawiam się, czy wleją co przywiozę, czy może coś swojego. Chyba trzeba będzie kamerki zamontować, jak w tym programie "będzie pan zadowolony"
      Każdy ma tam chyba jakieś wątpliwości na ile uczciwie podejdą do sprawy - wiadomo, dzisiaj większość kombinuje jak może.
      BTW. Mój kolega z pracy ma za niedługo pierwszy przegląd w rocznym aucie. Trochę "świruje", bo obawia się, że go zrobią w wała i nie wymienią filtra oleju (tylko skasują za część i robociznę), bo on małe przebiegi robi (~12k km). Olej pozna po kolorze - a z filtrem to już nie bardzo.
      Także większość ma obawy, ale może nie warto aż tak bardzo martwić się na zapas (podałem akurat trochę ekstremalny przypadek).
      Wiadomo przecież, że pierwsze auto sprzedaje salon, a drugie często serwis. Jak raz komuś podpadną to już nie przyjedzie, a dzisiaj w sieci opinie bardzo szybko się rozchodzą.
      Last edited by martin; 19-06-2017, 23:50.

      Comment


      • Zamieszczone przez martin Zobacz posta
        Przy aucie to już od dawna nie można być, pamiętam lata temu jak Leona jeszcze w ASO serwisowałem, to coś wspominali, że przepisy, że BHP itp.
        W moim ASO akurat oddali mi resztkę oleju - zostało bardzo mało - ciężko oszacować ile, ale coś jest
        Mi się wydaje, że to takie pieprzenie o BHP. Ja bez problemu wlazłem na halę. Najpierw patrzyłem przez wielką szybę a potem spytałem czy mogę wejść i sobie obejrzeć auto i pogadać z mechanikiem. Nie było ŻADNYCH problemów. Stałem z nim i gadałem przez cały czas jak wymieniał mi filtr, spuszczał olej, wlewał nowy, sprawdzał chłodzący itd. Chyba ze 40 minut tam spędziłem. Więc to raczej dobra wola serwisu i ludzi a nie jakieś odgórne zalecenia.

        Comment


        • Zamieszczone przez martin Zobacz posta
          Olej pozna po kolorze - a z filtrem to już nie bardzo.
          I na filtr jest sposób (o ile to nie jest sam wkład filtra). Wystarczy zarysować, zaznaczyć stary filtr i będzie widać czy dali nowy.


          >>> Mój Tourer <<<

          Comment


          • Zamieszczone przez Paweł_NO Zobacz posta
            I na filtr jest sposób (o ile to nie jest sam wkład filtra). Wystarczy zarysować, zaznaczyć stary filtr i będzie widać czy dali nowy.
            Ale trzeba się pofatygować samemu zdjąć osłonę silnika, żeby drapnąć filtr
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Ale jest pewność że został wymieniony i śpisz spokojnie


              >>> Mój Tourer <<<

              Comment


              • Hehe, to fakt, dlatego od samego początku, u siebie, sam wymieniam olej + filtr
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • A gdzie tam, Panowie... Oni tam w ASO mają autodetailingowy zespół dedykowany obróbce obudów filtrów. Tak więc czujnik lakieru w łapę po wymianie oleju i pod auto. Inaczej pewności nie ma

                  Comment


                  • Można bzika dostać Nie ma co popadać w paranoję.. nie każdy oszukuje.. chodź na pewno się zdarza, nigdy pewności nie będzie jak za rękę nie złapiemy.. Powiem wam taką ciekawostkę, że czasem w filtrze oleju,w środku, w tej dziurce co się wkręca, siedzą małe kawałki, odpadki z opakowania, czy pozostałości z obróbki Ciekawe czy ASO przed wkręceniem go do waszych aut przedmuchuje trochę powietrzem
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Ciekawe czy ASO przed wkręceniem go do waszych aut przedmuchuje trochę powietrzem
                      I czy napełniają filtr oleju nową oliwą, czy silnik startuje bez oleju w filtrze (a mieści się tam ze 200 ml).

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                        I czy napełniają filtr oleju nową oliwą
                        Z tym u siebie zawsze mam problem, bo w moim 1,4 filtr się wkręca w poziomie i nie za bardzo idzie wlać do niego oleju bo się wyleje ale w 1,8 to co innego.. chodź pewnie pompa w mgnieniu oka "pchnie" olej przez pusty filtr.. kontrolka ciśnienia oleju praktycznie gaśnie zaraz po uruchomieniu silnika..
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                          Mi się wydaje, że to takie pieprzenie o BHP. Ja bez problemu wlazłem na halę. Najpierw patrzyłem przez wielką szybę a potem spytałem czy mogę wejść i sobie obejrzeć auto i pogadać z mechanikiem. Nie było ŻADNYCH problemów. Stałem z nim i gadałem przez cały czas jak wymieniał mi filtr, spuszczał olej, wlewał nowy, sprawdzał chłodzący itd. Chyba ze 40 minut tam spędziłem. Więc to raczej dobra wola serwisu i ludzi a nie jakieś odgórne zalecenia.
                          BHP to jedno,a dobra wola drugie.Od strony BHP to nie jest takie wyssane z palca,bo ludzie wchodzą pod podnośniki i rozwalają sobie głowy,stają za plecami mechanika który pracuje młotkiem,wpadają do kanałów,wchodzą do aut,otwierają bagażniki,drzwi,kręcą stacyjkami.
                          Dobra wola mechanika to jest godzenie się na brak komfortu pracy ,odpowiedzialność , strach o własne zdrowie i portfel.
                          Nikt nie lubi pracować jak ktoś mu patrzy na ręce,wie lepiej a są też tacy którzy co chwilę wyjmują brandzelszmatkę i ścierają każdy odcisk palca mechanika na bieżąco. Niektórzy nawet kradną.Mechanik musi się skupiać a nie słuchać pierdzielenia upierdliwców, historii życia albo wyników spalania do dziesątego miejsca po przecinku.
                          Last edited by m26; 20-06-2017, 14:41.

                          Comment


                          • Są też serwisy, gdzie na drzwiach wejściowych na halę jest informacją, że można wchodzić i patrzeć co i jak robi mechanik, ale do usługi doliczane jest wtedy 20%

                            Comment


                            • Zgadza się są takie:
                              Zdj%u0025C4%u002599cie0135.jpg
                              1433752474_mvdhbv_600.jpg
                              Załączone pliki
                              4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                              Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                              https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                              Comment


                              • Przeczytałem wszystkie wątki i tematy na temat zastosowania oleju do silnika i .... no właśnie tak jak pisałem nic konkretnego nie jest napisane, Większość leje olej 5w40 firmy X , Y, Z. Jakoś nie chce mi się wierzyć ze nawet połowa jeździ głownie po autostradach z prędkościami 140-180km/h. Rambo7 nawet odpisał w jednym poście ze jak ktoś jeździ 120km/h to olej 0w20 jest ok. A co z tymi co mają przypominajke o serwisie ? Jak zmienią olej na 5w40 to okres miedzy przeglądami się wydłuży? Tutaj trzeba zadać sobie pytanie, w którym momencie(predkość, stosunek trasa/miasto itp) kończy się oszczędność paliwa a kiedy chodzi o ochronę silnika bo np jadę szybko lub na wyższych prędkościach tym samym zwiększając obroty silnika. Jak dla mnie osobiście jeżeli ktoś lata głownie po trasie to maksymalnie powinien być zalany olej 5w30. A jeżeli chodzi o osoby które głównie jeżdżą po mieście to 5w40. Bo jak wiele osób pisało zauważyło spalanie paliwa zwiększone o te 0,2-0,4 l więcej. Wiec po mieście wiele różnicy by nie zauważyli w spalaniu. I beż urazy dla tych co porobili 40kkm-50kkm w ciągu 3 lat (czyli okresu gwarancyjnego hondy) to opinie nic nie dają, nic nie wnoszą. Bo prawdopodobnie czesćie zmienili olej z powodu upływu 12 mc-y. niż z powodu przebiegu samochodu- mogę się mylić, ale tak mi wychodzi z kalkulacji. Jeżeli chodzi o mnie to oleju na dotarciu (czytaj po wyjedzie nówka funfel sztuka z salonu) na bagnecie miarka pokazywała polowe stanu. I znowu zalałem w ASO 0w20 i obecnie dobiłem do 32kkm. W miedzy czasie pokonuje dziennie 100-200km czesto redukując z 6 na 4 ze średnia przelotową 120-130kmh. Ale bywa też ze zarzucam EKO tempomat na 90km/h. i się toczę jak kierowca TIR-a do roboty( robota nie zając nie ucieknie). Raz byłem na ukrainię gdzie spędziłem na granicy 5h podjezdzajac 2 m gasząc i zapalając silnik. I Stan na bagnecie taki sam mam jak z wjechałem z salonu. Podsumowując wątki o tematach olejowych nie wnoszą nic tylko wprowadzają większe zamieszanie. Na temat jaki olej stosować do silnika to powinna być pomoc/odpowiedz w dziale FAQ. I to nie tylko tutaj ale na każdym forum marki samochodu- amen.
                                MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

                                Comment

                                Working...
                                X