Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez remar Zobacz posta
    Ja odnoszę wrażenie że teraz produkuje się oleje pod ochronę filtrów DPF i katalizatorów trójdrożnych a nie silników
    Ale w jaki sposób to, że olej chroni DPF czy katalizator może negatywnie wpłynąć na ochronę silnika? Większość tych olejów to ACEA C3 z wysokim HTHS, więc to raczej taki odpowiednik starego dobrego ACEA A3 + dodatkowo ochrona DPF...

    Zamieszczone przez remar Zobacz posta
    Jako ciekawostkę odnośnie filmu olejowego mogę podać co ostatnio czytałem o nowym silniku VAGa 1,5 litra - na cylindrach jest napylona warstwa jakiejś ceramiki
    Tutaj z kolei o silniku Hondy:
    https://autoflesz.com/pierwsa-jazda-...-archiwum.html
    Specjalne stopy, którymi pokryto gładzie cylindrów, jak również wyjątkowo precyzyjne pasowania elementów ruchomych silnika pozwoliły na stosowanie olejów o niskiej lepkości Honda SAE 0W-30.

    Comment


    • Zamieszczone przez martin Zobacz posta
      Ale w jaki sposób to, że olej chroni DPF czy katalizator może negatywnie wpłynąć na ochronę silnika?
      Najkrócej i bez technicznego "rozbierania" problemu. Co oznacza ochrona DPF czy katalizatora? Nic innego jak to, że olej zwiąże jak najwięcej pozostałości z procesu spalania i obniży ich emisję do kata czy filtra.
      Filtr oleju wyłapie część tego syfu, ale nie całość. Tak więc ta cecha oleju chroni to co po stronie wydechu, ale pozostawia w obrębie silnika większą ilość pozostałości procesu spalania związanych przez olej. Część z nich może być dla silnika obojętna, część może nawet korzystna, ale większość ma niestety destrukcyjne oddziaływanie. Stąd próby zwiększenia odporności części silnika na tak "uszlachetniony" olej.
      To trochę tak jak dobry filtr. Wyłapie więcej zanieczyszczeń, ale przez to szybciej sam się zapcha. Analogia nie wprost, ale chyba oddaje istotę problemu zawartego w Twoim pytaniu.
      Pzdr.

      Comment


      • w serwisie zalali shell 5w30, w necie ciężko znaleść jaki jest HTHS , ciężko też dostać taki olej więc szukam czegoś innego,

        Comment


        • proszę
          Shell Helix Ultra has been formulated with Shell's ultimate active cleansing technology. It works ... September 2011. Specifications and approvals. Shell Helix Ultra. 0W-40. 5W-30. 5W-40. API ... HTHS viscosity @ 150°C, mPaS. 3.68. 3.50. 3.68.
          Shell Helix Ultra API:SN HTHS przy 150⁰C:
          o wadze 0W20 ma HTHS ~2.6 mPaS
          o wadze 0W30 ma HTHS ~3.0 mPaS
          o wadze 0W40 ma HTHS ~3.7 mPaS
          o wadze 5W20 ma HTHS ~2.6 mPaS
          o wadze 5W30 ma HTHS ~3.5 mPaS
          o wadze 5W40 ma HTHS ~3.7 mPaS
          o wadze 10W60 ma HTHS ~5,4 mPaS
          Last edited by rat4; 15-05-2017, 08:39.
          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

          Comment


          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            . Tak więc nasuwa się od razu wniosek, że latem w upalne dni, gdy olej na autostradzie może osiągnąć temp. nawet 130st.
            taką jak nie wyższą może i często uzyskuje w upalne lato w cyklu miejskim.
            Zimne starty to moim zdaniem mit zamierzchłych czasów (20 lat temu?) gdy leciała reklama Castrola o molekułach trzymających się na ściankach tłoka przez co zimny start nigdy już nie jest zimny. Wg tej teorii mój silnik dawno powinien się zużyć 5 razy, a nie bierze oleju. Dziś nie tak zimne starty jak zużycie w wysokich temperaturach, bardzo niekomfortowo się czuję jak stoję w korku w mieście a silnik aż traci moc, czuję jak z powodu upału (pomijając A/C) ma mniej KM.
            Jeśli ktoś ma motocykl o nieco mocniejszym silniku to widać to jak na dłoni chwila jazdy w mieście i temp. na wskaźniku rośnie szybko pierwsze co słychać to zaczyna być twarda praca silnika, jedyne co chcę zrobić, to jechać, jechać, nie stać! Zastanawiam się czasem kiedy coś walnie. W zimę przy ciężkich mrozach których u nas ostatnio nie ma coraz trudniej zaobserwować klekotanie silnika zanim się olej rozgrzeje.
            Grzechu i tu jak mówisz, szukamy kompromisu. Dlatego wybór pod własne warunki jest zawsze optymalny.
            Co do samej liczby 130stC. to jest umownie "w silniku" natomiast kluczowe i to co brane jest pod uwagę to temperatura na powierzchni styku cylindra i pierścieni. No i tam chwilowe warunki temp. pracy zmieniają się dynamicznie. Kwestia jak długo wytrzyma olej gdy ta temp. przekroczy 150stC a bywa i wyższa.
            Potem jest... zaczyna być lekkie zdziwienie że 2 lata oleju nie brał a naraz obserwujemy pobór, i się zastanawiamy co jest grane? ..a 3 lata jeździmy dajmy na to na tym samym oleju. To częste przypadki nie tylko na forum, ale nawet jak ktoś nie czyta forum to zna taką sytuację, no i co teraz? ..wtedy każdy się zastanawia ...co teraz?
            No i "standard" ... a może przejdę na 10W-40. tak się kończy za każdym razem .
            ale , olej to nie klej!
            Kolejna sprawa to zimne stary, mało mamy treści że od zimnych startów komuś bierze olej. Trudno to stwierdzić. Natomiast większość wpisów jest "po wakacjach" zaczął brać, a nie brał.
            Tematów szukania ratunku w sytuacji brania oleju jest dużo i wtedy jakoś przejście na "ten właściwszy" nikomu nie szkodzi, bo ratować trzeba silnik. , natomiast pierwsze 2-3 lata właściwszy jest ten Eko, ...bo "tak czuję".
            Tak to obserwuję na forum. Każdy się zachwyca Eko technologią, ale do czasu... potem są zwątpienia, frustracja i męka.


            Edit (rat edytował to ja też uzupełnię)
            Dane z zasobów internetu często nam zaczerniają obraz dlatego ta tabela trochę się nie komponuje z inną wiedzą link był już prezentowany: https://adwa.eu/wp-content/uploads/2...ko%C5%9Bci.pdf
            wynika z tego porównania że woleli nie pisać wartości dla warunków intensywnego ścinania ... chyba aby paniki nie siać. Widać wolałbym nasikać do silnika niż korzystać z takiego "oleju" taniej będzie, a na to samo wychodzi.).
            Dane z zasob

            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            Brakuje nam tutaj testów olejów w wysokiej temperaturze
            dla Grzesia test oleju w wysokiej temperaturze . https://www.youtube.com/watch?v=KtIP-wWqJXU
            zatem jeśli jak się wielu wydaje że warunki w silniku są zawsze stabilne to ...chyba widać że nie są takie same.
            Temu młodzianowi też się wydaje że palić to się powinna guma a nie olej. https://www.youtube.com/watch?v=5Mys9m1T84k
            Oczywiście to są skrajne przypadki, ale obalają teorię o stałych warunkach temperaturowych w silnika.
            Ten pacan co dmuchał na silnik to dopiero "stan umysłu" https://www.youtube.com/watch?v=Duxwl4t-n-Q już wie że mimo że ma chłodnicę i olej to nie ma tam 90stC. Z silnika nie cieknie paliwo, gdyby ktoś nie wiedział.
            Last edited by rambo7; 15-05-2017, 09:18.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
              w serwisie zalali shell 5w30, w necie ciężko znaleść jaki jest HTHS , ciężko też dostać taki olej więc szukam czegoś innego,
              Jak przeczytasz wątki olejowe to znajdziesz sprawdzone sklepy w ktorych w/w olej dostaniesz bez problemu.

              Comment


              • Dane które zamieściłem pochodzą z kart charakterystyki producenta oleju Shell. Nie zamieszczam nie sprawdzonych danych tylko to co znalezione, nie będę robił screenów z PDF musicie mi uwierzyć.
                Oczywiście wartości napisałem z tyldą bo mogą one mieć różne wartości nie koniecznie muszą mieć takie same, ale na kartach jest jasno napisane.
                Czytałem wiele kart i czasem po 5-6 latach producent zamieszcza aktualizację produktu i dane nieznacznie mogą się różnić.
                I fakt wiele producentów nie chwali się zbytnio charakterystykami HTHS, cóż może się wstydzą zbyt niskich wartości i nie chcą działać na naszą wyobraźnię.
                To co ustaliliśmy to to, że zbyt niska wartość lepkości nie jest zdrowa dla jednostki napędowej przy wysokiej temperaturze zwłaszcza w krajach gdzie słoneczko polsatu świeci najmocniej, no i nie powinno się na oleju wagi 20 haratać wysokich prędkości autostradowych (czyt. też wysokich prędkości obrotowych silnika) czy też używać w warunkach górskich, ciągnięcia przyczepy, holowaniu itp. warunkach.
                To co koledzy napisali na temat przegrzewania się w upał w korku itp. to pewnie prawda i ten co ma podgląd temperatury oleju może potwierdzić, w hondach pamiętam widziałem chłodniczkę oleju ale od skrzyni ATF do silnika nigdy nie widziałem chłodnicy zewnętrznej olejowej lub jakiejkolwiek innej także, nasze silniki może dotyczyć problem chwilowego przegrzewania oleju.
                Tutaj link od gościa z USA gość na forum 8civic opowiedział swoją historię wszystko nalatane na 5W20 oczywiście wszystko trasa.
                https://www.youtube.com/watch?v=Og6KeRkiRUg
                to-masz napisał:
                ciężko też dostać taki olej więc szukam czegoś innego
                kolego nie ma się czego bać, oleje shell możesz dostać oryginały sprawdzone od dystrybutora na Polskę jest to firma HAND z Sulechowa, znajdź sobie ja od nich kupuję i jest OK.
                Last edited by rat4; 15-05-2017, 15:08.
                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Dziś nie tak zimne starty jak zużycie w wysokich temperaturach, bardzo niekomfortowo się czuję jak stoję w korku w mieście a silnik aż traci moc, czuję jak z powodu upału (pomijając A/C) ma mniej KM.
                  To że silnik w tych warunkach ma mniejszą moc,nie ma nic wspólnego z olejem ,a z mniejszą ilością tlenu dostarczanego do komory spalania

                  Comment


                  • Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
                    To że silnik w tych warunkach ma mniejszą moc,nie ma nic wspólnego z olejem ,a z mniejszą ilością tlenu dostarczanego do komory spalania
                    To mówisz, że jest mniej tlenu w tlenie ?
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Koledze chodzi o rozszerzalność temperaturową gazów. Dlatego też stosuje się intercoolery czy zimne doloty oddzielone od gorącej komory spalania, (CAI cold air intake).
                      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                      Comment


                      • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                        . Obserwacje:
                        Zero brania oleju. Zero szarpania i mrówek na kierownicy w porównaniu do poprzedniego. AKSAMITNA praca silnika.
                        Styl jazdy normalny, płynny. Sporadycznie jeżdżę szybciej niż bardzo szybko.
                        Mój kilometraż to 80% trasy, 20% miasto.
                        Unikam jazd na krótkich odcinkach.
                        Czy ten poprzedni to Valvoline SynPower 5w40 ?
                        Ja planuję taki kupić.
                        Jak się sprawował Valvoline SynPower 5W40? Polecacie?
                        pozdro

                        Comment


                        • Tak. Valvoline Synpower 5W40, dobry olej.
                          W zasadzie nie mam zastrzeżeń, natomiast wróciłem do LM 5W40, bo ten jest subiektywnie lepszy.
                          Cokolwiek wybierzesz w dobrych olejach przebierasz.
                          Spróbuj obu. Zrób podobny kilometraż, zapamiętaj odczucia z pracy silnika, z rozgrzewania, z dźwięków jakie wydaje po uruchomieniu, itp. itd.

                          Prośba do moderatora o przeniesienie pytania i odpowiedzi do wątku o olejach.
                          W temacie olejowym: Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic IX. przedstawiamy syntetyczną i konkretną informację dotyczącą zastosowanego oleju. W tym temacie komentujemy dyskusję dotyczącą: odczuć, uwag, problemów, spostrzeżeń i wymianę opinii o zastosowanych olejach. Temat jest uzupełnieniem powyższego tematu i odnosi się głównie do zastosowanych olejów a nie do dywagacji na temat olejów "zalecanych", o tym nie potrzeba kolejnej dyskusji. (Pożądane podejście merytoryczne z


                          MOD: Przeniesione
                          Last edited by Lukas; 15-05-2017, 21:29. Powód: Przeniesienie postów do odpowiedniego wątku

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            To mówisz, że jest mniej tlenu w tlenie ?
                            Kolega rat4 pamięta co uczyli w szkole
                            Powietrze to mieszanina gazów ,a gaz składa się z cząsteczek,zwiększając temperaturę gazu,zwiększają się odległości między cząsteczkami,co oznacza że w tej samej objętości będzie mniej cząsteczek np.tlenu, im mniej tlenu (powietrza) dostarczysz do komory spalania tym mniej mocy uzyskasz. To są podstawy fizyki,a dokładnie termodynamiki no i co najważniejsze ... tuningu
                            Ale to wątek o olejach,a nie o równaniu Clapeyrona Koniec.
                            Last edited by piter77; 15-05-2017, 22:12.

                            Comment


                            • Jakże wszyscy tęsknią za zamkniętym świętej pamięci wątkiem olejowym

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                                To co ustaliliśmy to to, że zbyt niska wartość lepkości nie jest zdrowa dla jednostki napędowej przy wysokiej temperaturze zwłaszcza w krajach gdzie słoneczko polsatu świeci najmocniej, no i nie powinno się na oleju wagi 20 haratać wysokich prędkości autostradowych (czyt. też wysokich prędkości obrotowych silnika) czy też używać w warunkach górskich, ciągnięcia przyczepy, holowaniu itp. warunkach.
                                konkretnie napisane i zobrazowane.
                                Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
                                To że silnik w tych warunkach ma mniejszą moc,nie ma nic wspólnego z olejem ,a z mniejszą ilością tlenu dostarczanego do komory spalania
                                to jest oczywista oczywistość i nie pisałem, bo muszę ograniczyć pisane , ale spodziewałem się że może zostać podniesione. Chodziło mi o kontekst.... kontekst tej sytuacji, zatem kiedy brakuje tlenu silnikowi? pytam retorycznie.
                                Wątek jest o opinie o zastosowanych olejach.
                                Zamieszczone przez Pitersew Zobacz posta
                                Czy ten poprzedni to Valvoline SynPower 5w40 ?
                                Ja planuję taki kupić.
                                Jeśli kupisz Valvoline SynPower 5W-30 ACEA A3/B3 też nie powinno być źle. Z klasy A3 masz te 2 wybory SAE. To dla kogoś kto chce chronić silnik.


                                ______
                                Natomiast tutaj fajnie napisane co do odmiennego podejścia: https://www.civicforum.pl/showthread...Civic-IX/page2

                                wpis #17
                                Zamieszczone przez mccc25 Zobacz posta
                                8. Ciszej, lepiej ,bezpieczniej a styl jazdy to szybki ecodriving...spalanie spadlo o 0,5 litra z trasy 100-110...z 5,9 do 5.2.
                                Mialem juz wiele olejow ale ten naprawde robi robote. Sprawdze ubytki i dopisze.
                                OEm 0-20 znikl pol litra przez 15 tys.
                                Skomentuję: oczywiście bezpieczniej to w kontekście "prędkość zabija" jak się jeździ na kropelkę to i są wyniki, i chyba bezpieczniej.
                                W kontekście OEM oleju do tego on jest, do oszczędzania i ładnie to pokazał kolega, ale takie wyniki to i robią koledzy na olejach SAE 5W-40 więc widać że aż takie to oszczędności nie są.
                                Natomiast olej OEM znika, ale to nie wina silnika a oleju, mimo że znika wszystko gra, to jest normalne. Teoretycznie można przelatać od wymiany do wymiany bez dolewki.
                                Last edited by rambo7; 16-05-2017, 08:03.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X