Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
    z ciekawości, ile bierze oleju?
    Ile to nie wiem, ale niestety bierze. Zakładam, że spowodowane to jest głownie krótkimi dystansami jakie auto pokonuje (dziennie nie więcej niż 5km) tak, że silnik nie osiąga optymalnej temperatury roboczej (oczywiście auto nie jest "butowane" tylko spokojna miejska jazda).
    W zeszłym roku przejechałem całą Polskę i ubytku na bagnecie żadnego, więc obstawiam to o czym napisałem powyżej.

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Wszystkie Klasy SAE są ze sobą mieszalne. W zasadzie możesz dolać każdy rodzaj oleju. Zalecane jest aby to był olej tej samej Klasy SAE. Nie ma wytycznych aby była identyczna Norma ACEA.
    Dziś doleję olej ten co zaproponował Grzechu tj. CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W30 ACEA A5/B5, A1/B1 bo taki akurat mają na miejscu w moim sklepie - rozumiem, że nie mam się niczego obwiać po takiej dolewce ?

    A tak pozostając w temacie, zawsze decydowałem się na olej z ASO, ale tym razem chciałbym się zaopatrzyć we własny olej.
    Jaki olej polecacie do krótkich dystansów... może jakiś 5w40 okaże się lepszym rozwiązaniem ?

    Comment


    • Spokojnie taki Magnatec możesz dolać. W związku że kupisz 1L to warto przemyśleć wybór na taki z którego będziesz korzystał przy kolejnej wymianie. Czyli jeśli to będzie ten
      Zamieszczone przez Alwin Zobacz posta
      CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W30 ACEA A5/B5, A1/B1
      to przecież go nie wylejesz w kanał. Przy kolejnej wymianie dokupisz 3L i będzie tyle co trzeba lub 4L i reszta z tego 1L przyda się na dolewki.
      Na takie warunki jak przedstawiłeś SAE 5W-40 nie będzie dobre. Wiem żę myślisz o tym SAE w kontekście brania oleju, ale gęstszy olej to nie klej, to nadal olej.
      Twój problem polega na tym że przy tak krótkich dystansach nie ma szans na odpowietrzenie (pozbawienie wilgoci) komory korbowej. Twój problem to gromadzenie wilgoci w silniku i proces korozji ponieważ z oleju robi się emulsja, mieszanina oleju z wodą. Twój olej się starzeje dość szybko przez rok w inny sposób niż zazwyczaj przepalanie.
      Zamieszczone przez Alwin Zobacz posta
      dziennie nie więcej niż 5km
      to jest tragicznie mało. Tu jest potrzebny rower, ale wiem czasem ktoś kto ma jakąś ułomność, nie może chodzić / jeździć rowerem to jedyny wygodny środek transportu.
      Twój silnik ma bardzo trudne warunki użytkowania. W tym wypadku szukałbym wyraźnie oleju rzadkiego, jednak nie ma oleju odpornego na wilgoć i jedyne co możesz zrobić to skrócić interwał wymiany oleju o połowę.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta

        jeśli 14 lat to rocznik 2003 i twierdzisz że od nowości ACEA A5?
        No jest to dyskusyjne. Norma A5 weszła w 2007 roku zatem nie ma mowy o tym bo taki olej był od nowości w tym silniku. Sprawdź to w Instrukcji. .
        sprawdziłem


        -od nowości przez 14 lat olej A5 ELF EVOLUTION SXR 5W30 LL

        Comment


        • Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
          zastanawiam się nad wyborem oleju, do tej pory wlewali w serwisie shella 5w30 ACEA A3/B3 i tak zastanawiam się czy nie zrobić dobrze silnikowi zmieniając na wyższą normę A5/B5 np. Motula 8100 ECO-NERGY 5w30 lub 0W30, tylko zastanawiam się czy warto zmieniać ?
          no to zostaje tylko sprecyzować co miałeś na myśli pisząc "zrobić dobrze silnikowi"? Instrukcja mówi że możesz to zrobić. (*) co możesz uzyskać. Instrukcja nie mówi na którym oleju będzie mniejszy pobór. Moim zdaniem ASO stosuje optymalne rozwiązanie.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • OK. A3 lepiej chroni niż A5 i pewnie najlepszym wyborem będzie poszukanie najlepszego oleju w klasie A3, choć może ten A5 nie jest taki destrukcyjny i nie ma co demonizować ? jak już napisałem na przykładzie clio, 14 lat i 140 tyś zrobione w odcinkach po 5-7 kilometrów i silnik ok, nawet nie bierze oleju

            Comment


            • dlatego mając takie warunki jak twój Clio przypuszczam że jak byś wlał tam olej słonecznikowy z Biedronki też by dał radę , nie ma co demonizować oleju A5 ale też nie wyciągamy pochopnych wniosków na podstawie tak skrajnych warunków użytkowania. Przy takich warunkach żaden olej mu nie zaszkodzi.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Używał ktoś może Valvoline Synpower 5W30?
                https://e-katalog.intercars.com.pl/#...cr_dItems.html

                Niestety zwykły Shell Helix Ultra 5W30 ACEA A3 jest prawie nie do zdobycia (nawet jeśli dostępny w sprzedaży internetowej to po tel. okazuje się że nie dadzą rady zrealizować zamówienia). W sprzedaży są wersje ECT, ECT C3, gdzieś tam trafi się jeszcze Ultra AM-L Professional, którego wiele ASO lało do R18, mimo że ACEA C3.
                Dlatego zastanawiam się nad zalaniem tego Valvoline w zastępstwie do 1.8. Na forum polecano Synpower 5W40, czy wersja 5W30 też jest godna uwagi?

                Comment


                • Lałem swego czasu do Opelka Valvoline SynPower 5W40, nie mam uwag. 5W30 powinien być równie dobry, jedyna różnica w lepkości, od i tyle, tak więc śmiało można zastąpić nim Shella.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Czytam i czytam o tych olejach i jedna myśl mi ciągle wraca do głowy. Skoro jest klasyfikacja SAE (np. tu po polsku) to patrząc na wykres nie powinniśmy zwracać uwagi na oleje z kategorią letnią mniejszą niż 40 (np. SAE 5w30 wg. tego wykresu może być stosowany do max 20 stopni celsiusza).
                    A może ja to źle rozumiem?
                    Civic VII HB , Civic IX Tourer

                    Comment


                    • Temat o olejach obowiązkowy na każdym forum niezależnie od marki
                      Miałem już ponad 30 aut i z reguły klikam "dobierz olej" na stronie Castrol i leje co zalecają. Jak dotąd nigdy nie zaszkodziło :P
                      Myślę, że każdy szanujący producent ma taką opcję z doborem więc po co kombinować i szukać problemów tam gdzie ich nie ma ?

                      Comment


                      • Z tymi podpowiadaczami to różnie bywa..
                        Np. Valvoline jako pierwsze wyrzuca SynPower ENV C2 5W-30
                        Dopiero jak się kliknie 'Wiecej rekomendacji oleju' to pojawia się cała ich paleta.
                        Od żadnego z nich silnik się nie zatrze,ale..
                        Ale z tego typu podpowiadaczami brakuje pytań:
                        - jak użytkujesz samochód
                        - jaki masz styl jazdy
                        - gdzie będziesz go użytkował

                        Z drugiej strony po co skoro są normy i dostępna specyfikacja.
                        Skoro ten olej, który wyrzuciło jako pierwszy to:
                        A5 - jestem eko, jeżdżę bardzo łagodnie
                        niska lepkość w 40 i 100st C - w sumie mieszkam gdziekolwiek, byle nie np. w Johannesburgu czy Calgary, ale jeżdżę na krótkich odcinkach i nigdy w korkach, np. jestem dziadkiem w kapeluszu i jeżdżę po bułki do GSu
                        Skoro A5 to i niski współczynnik HTHS, a więc broń boże nie kręcę silnika i pamiętam żeby zmieniać biegi, ale skoro jestem dziadkiem to mam super pamięć bo gram w szachy i brydża , tylko skoro nigdy nie kręcę silnika to po kij kupowałem Hondę..a ok, jest Econ i biegi zmieniam zawsze idealnie jak on chce, czyli czasami 4kę przy 35 km/h. To bogaty dziadek, ma wnuka mechanika to będzie mu robił silnik, skrzynie i sprzęgło w zamian za niedzielny rosołek.
                        TBN jest niski, więc trzeba dość często zmieniać olej, bo 'z upływem km jest mniej oleju w oleju' ale dziadek gra w brydża, więc będzie pamiętał.. poza tym ma wnuka mechanika
                        NOACK pewnie wysoki, więc jak wyżej, bo olej 'znika' szybciej.

                        No i takie to są super podpowiadacze olejowe..
                        Byłyby naprawdę ok, gdyby były ze 2 pytania i odpowiedzi więcej, które by lepiej klasyfikowały użytkownika.
                        Dopiero jak się kliknie 'Wiecej..' to pojawiają się dobre oleje, tylko trzeba o nich poczytać.
                        Last edited by roar; 12-05-2017, 07:03.

                        Comment


                        • znowu ja...
                          \podpowiadacze olejowe danej Marki zazwyczaj nigdy nie podpowiedzą zgodnie z Instrukcją obsługi a już nigdy nie podpowiedzą:
                          Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                          - jak użytkujesz samochód
                          - jaki masz styl jazdy
                          - gdzie będziesz go użytkował
                          tego kompletnie nie biorą pod uwagę a to jest Najważniejsza kwestia! (podpowiadacz nie ma zielonego pojęcia o warunkach użytkowania, a podpowiada, szok).
                          Podpowiadacze, podpowiadają najczęściej wg swojego priorytetu i zawsze wyskakują oleje Pro Eko jako pierwsze. To trzeba sprzedać, no jakoś to trzeba upchać na rynku. "Kupi" taką informację i z niej skorzysta ten kto nie czyta Instrukcji Obsługi samochodu i idzie na łatwiznę nie zadaje sobie trudu przeczytać 2 zdań prócz tajemniczej tabeli, a pisze tam jak byk! bardzo wyraźnie. Dobierz olej odpowiednio do własnych warunków itd.
                          Kto to robi??? ilu z nas to robi?
                          Zamieszczone przez tomra Zobacz posta
                          Skoro jest klasyfikacja SAE(...) to patrząc na wykres nie powinniśmy zwracać uwagi na oleje z kategorią letnią mniejszą niż 40
                          Dokładnie tak, dokładnie o to chodzi.
                          Ten wykres jest o tyle uczciwy że nie przeciąga przydatności olejów Eko Enegry do przydatności olejów protection.
                          Kwestia podania tej informacji - wielu ją naciąga!!
                          O tyle słuszna uwaga kolegi tomra, że wiele osób kieruje się w wyborze oleju wykresem! o zgrozo! wykresem!
                          Gdy patrzymy na Instrukcję Obsługi to dla wielu wystarczy "Wykres" i tyle , i twierdzą że "jedyny zalecany to ten z wykresu" bo... bo zakres ma nieskończony od - do. Co jest oczywiście bzdurą.
                          Pisałem już o tym, jak to jest.
                          Producenci w tym Honda stosuje "zabiegi sugerujące" że jest "olej do wszystkiego", a jednocześnie podaje całą masę możliwych kombinacji wyboru olejów. Sprytnie wklejając zdania kluczowe które są pomijane przez czytających.
                          Potem obserwujemy jak trudno zaczyna być jeśli chce sie kupić olej inny niż Eko.

                          Wykres, przyjrzyjmy się Wykresowi SAE obiektywnie a Wykresowi SAE z Instrukcji obsługi.
                          Po pierwsze Wykres SAE pokazuje to czego chcą wszyscy - informacja dla zabezpieczenia sinika. Wykres SAE powstał gdy istniały wyłącznie oleje Protection i jasno określał że olej 20 nie zapewnia ochrony tak jak olej 40 czy 60 w warunkach do których nie został stworzony!!! - czytaj klimat PL. i czytaj Bazę wiedzy !
                          Wykres SAE wyraźnie pokazuje oleje na lato PL. (dot. to też Afryki i Koła podbiegunowego).
                          Producenci zaczęli bredzić że oleje 20 też są na lato . (pod pewnymi warunkami ale podali to tak że SAE wywrócili do góry nogami i robią z użytkowników analfabetów, ale o to im chodzi!!!).
                          Dobrze wiec przyjmijmy że są, ale ... właśnie kluczowe jest to co wiemy na ten temat.
                          Jeśli Honda i inni producenci wprowadzili Econ, i-shift to stosowanie oleju 20, czy 30 jest uzasadnione. Bo takie jest lobby Pro ekologiczne w Europie i na świecie.
                          Zatem wszystko to co wychodzi poza Zakres Protection, ma wyłącznie, tylko i wyłącznie uzasadnienie Ekologiczne i ekonomiczne.
                          Proszę zobaczyć to napisano w tym Artykule - Baza Wiedzy:
                          "Dla warunków klimatycznych Polski za odpowiednie zostały uznane Klasy lepkościowe 10W-40, 15W-40 chociaż obserwuje się tendencję do stosowania oleju 5W-40".
                          To zdanie może być co dla niektórych szokiem! No ale niestety tak jest, nikt u nas klimatu nie zmienił od 15000 lat. ostatnie zlodowacenie i obserwuje się tendencje wzrostu temp. o czym trąbią ekolodzy.
                          Ale niektórzy "fachowcy" na forach twierdzą inaczej, że oleje zalecane to te poniżej ww wartości.
                          To co siedzi w głowach niektórych osób nie jest do zmiany mentalnie. Własna fobia się ma ni jak do wiedzy.
                          Ktoś kiedyś wymyślił SAE jako prosta graficzna informacja która powinna być zrozumiała nawet przez małpę.
                          Naciąganie tych informacji z wykresu jest manipulacją, a nawet trzeba powiedzieć wprost kłamstwem.

                          Patrzę na wybory, tu na forum i obserwuję że większość z nas wybiera ochronę silnika. Nikt świadomie nie wybiera ochrony środowiska kosztem silnika. Raczej jest na odwrót, czyli ochronę silnika i jeśli się da to ochronę środowiska i ekonomiczność jeśli się postaram.
                          Interpretacja jest banalnie prosta i żadna fobia nie jest w stanie tego zmienić. Jeśli idziemy niżej niż 5W - idziemy w Ekolegię, jeśli zmniejszamy parametr 40 idziemy w oszczędności.
                          Pisze to na samych olejach, typowe opisy na olejach Pro Eko to: LL (long life), Proffessional, Specjal, Energy.

                          Jeśli ktoś nagina Wykres SAE i traktuje go luźno, to pytam po co on jest? Po co jest SAE skoro dla niektórych nie ma różnicy w parametrze 20 i 40.
                          Zamieszczone przez tomra Zobacz posta
                          Czytam i czytam(...) to patrząc na wykres nie powinniśmy zwracać uwagi na oleje z kategorią letnią mniejszą niż 40 (...)
                          A może ja to źle rozumiem?
                          rozumiesz to bardzo dobrze, gdy kierujesz się ochroną silnika.
                          Gdy kierujesz się sugestią lobbystyczną Ekologów i bliskie Ci jest Środowisko i oszczędność paliwa to obniżasz sobie SAE (w zakresie W-zimy i lata) ale mając świadomość konsekwencji dla silnika.

                          Widać że niektórzy balansują parametr SAE szukając kompromisu, oleju podchodzącego pod Eko jak SAE 5W-30 ale z mocnymi parametrami ochrony silnika HT/HS, po co? by czuć się lepiej .
                          (niektórych chyba już zanudziłem na śmierć ).
                          Last edited by rambo7; 12-05-2017, 07:47.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            (niektórych chyba już zanudziłem na śmierć ).
                            A w życiu to jeden z ciekawszych i bardzo emocjonalnych wątków odpowiadający na odwieczne pytanie
                            Jak może się nudzić poszukiwanie odp na fundamentalne pytania .
                            Na 5W40 też da się spokojnie zrobić Eco spalanie i to poruszając się jak trzeba.
                            Post #100, np. moja ostatnia trasa.
                            Spalanie jest jednym z najbardziej istotnych czynników jakie wpływają na zakup samochodu (niestety ;D). Podzielcie się z resztą forumowiczów danymi odnośnie spalania. Dla porządku proszę zachować poniższy szablon: model: silnik: skrzynia: styl jazdy: rodzaj trasy: system Econ: średnie spalanie:

                            Comment


                            • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                              Na 5W40 też da się spokojnie zrobić Eco spalanie i to poruszając się jak trzeba.
                              [/url]
                              Dokładnie. Trzeba się tylko nauczyć jeździć. U mnie ta sama trasa od lat, więc znam na wylot, różnice pogodowe, ale przecież nie diametralne. Na 0/20 spalanie miałem ok 1,5 - 2 litrów większe niż na 5/40. Więc da się

                              Comment


                              • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                                Jak może się nudzić poszukiwanie odp na fundamentalne pytania .
                                Dokładnie tak. Też ten wątek przeglądam, co jakiś czas douczając się i jak się okazało moje przypuszczenia, co do traktowania wykresu SAE się sprawdziły. Też docierało do mnie z pewną dozą niepewności, że poniżej 40 nie ma co lać, a to tu, to tam poczytuję, że 50-60 jest optimal.

                                Comment

                                Working...
                                X