Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez andrzejxxx Zobacz posta
    Cześć, przyznam że pobieżnie przeczytałem wątek, mam pytanie czy ktoś korzystał z tego oleju ENEOS SUSTINA 5W30. Jeśli tak to proszę o opinię. Przyznaję że cena jest dość wysoka i czy warto?
    Pod względem parametrów z PDS to lepkość zarówno w 40 jak i 100 stopniach jest dość niska (niższa od niektórych olejów 0W30), do tego niski HTHS - 3.1 i mocno średni NOACK - 11.
    Za cenę około 200PLN/4L jest trochę innych, lepszych olejów do wyboru.

    Comment


    • Olej na rynek Amerykański, norma API SN, parametrami podchodzi mi pod oleje ECO, mid SAPS. Tak jak Lukas napisał za 200zł można kupić lepsze.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
        Pod względem parametrów z PDS to lepkość zarówno w 40 jak i 100 stopniach jest dość niska (niższa od niektórych olejów 0W30), do tego niski HTHS - 3.1 i mocno średni NOACK - 11.
        Za cenę około 200PLN/4L jest trochę innych, lepszych olejów do wyboru.
        W takim razie co polecacie?

        Comment


        • część z nas "pochwaliła się" tu
          Ponieważ ciekawy temat olejowy został już zamknięty i sporo było tam powiedziane na temat jakości i rodzajów olei itp.., chciałbym zebrać, w jednym miejscu, trochę informacji odnośnie olejów na jakich jeździmy, oraz tego co zauważyliśmy w zachowaniu naszego silnika zalanego danym olejem, np. czy silnik bierze olej, głośniej/ciszej pracuje, więcej/mniej pali, oraz inne uwagi. Myślę, że będzie to pomocne dla osób które zastanawiają się nad tym jaki olej wlać do swojej Hondzi. Proponuje

          To temat stricte informacyjny.

          Comment


          • I oczywiście można poczytać bardzo długi wątek olejowy Co do oleju musisz zdecydować sam, jak poczytasz tematy olejowe, trochę powinno Ci się rozjaśnić co wybrać, przede wszystkim musisz wiedzieć do czego ma być olej, czy do ochrony silnika czy do niskiego spalania, może być też pół na pół, np. oleje o specyfikacjach ACEA A3/B3/B4 o SAE 0W30, 5W30, oczywiście full syntetyk.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • witam, zastanawiam się nad wyborem oleju, do tej pory wlewali w serwisie shella 5w30 ACEA A3/B3 i tak zastanawiam się czy nie zrobić dobrze silnikowi zmieniając na wyższą normę A5/B5 np. Motula 8100 ECO-NERGY 5w30 lub 0W30, tylko zastanawiam się czy warto zmieniać ? dylemat tani shell czy żadki Motul będzie lepszy :-) -zapytam fachowców

              Comment


              • czyli nie czytałeś co było napisane, bo gdybyś poczytał to cały prawie wątek jest odpowiedzią na twój dylemat. Każdy wybór jest prawidłowy pod warunkiem że wiesz do czego są te oleje?
                Gdybyś poczytał wątek to wiedziałbyś że nigdy w życiu wyższa Norma to lepsza ochrona. Zapamiętaj raz na zawsze skoro nie czytałeś, Norma to wymaganie. Wymaganie natomiast to nie ochrona silnika jeśli wybierzesz A5.
                Nie tworzy się wyższych Norm w celu ochrony silnika. Wyższe Normy to ochrona środowiska lub oszczędności paliwa.
                Proponuję poczytać o Normach i wymaganiach. Dzisiaj nikt nie stawia olejom wymagań ochrony, oleje do ochrony silnika już były i są nadal, przykładem takim jest olej który masz obecnie zalany.
                Nigdy w życiu nie porównuj olejów po Marce, jedyne porównanie sensowne to wymagania twoich warunków jazdy w stosunku do konkretnej Normy z wykazanych w instrukcji obsługi.
                Przy takim podejściu jak zaproponowałeś jedyne co możesz narobić to nieświadomie demolować silnik.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • tak przeczytałem, tylko na tym A5/B5 nie pisało long life , lepkość też 5w30 i pomyślałem że ochrona jest taka sama co przy A3/B3 , tylko olej lepszy , nowocześniejszy, więcej uszlachetniaczy itd

                  Comment


                  • Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
                    tak przeczytałem
                    A czytałeś o takim współczynniku HTHS, Lepkość wysokotemperaturowa, odporność na ścinanie itp... ? Między specyfikacją A5 a A3 jest w tym spora różnica... Uszlachetniacze są wszędzie mniej więcej takie same, może być różnica w proporcjach... Chcesz mieć np. więcej cynku to kup sobie olej Penrite
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • z ciekawości zobaczyłem jaki olej wlewam do drugiego auta, a mam od nowości 14-letnie clio 1.2 16v z przebiegiem 140 tyś zrobione w odcinkach po max 7 kilometrów, 99% miasto, od nowości jeden rodzaj oleju SL/CF A5/B5 wymieniany co ok. 12-15 tyś , z silnikiem nic się nie dzieje, nie bierze oleju , tak się zastanawiam bo ten elf kosztuje 80zł a motul o tej samej specyfikacji 2 x więcej , więc za co się płaci?

                      Comment


                      • Olej A5 o niższej lepkości jest właśnie idealny na takie warunki jak jeździ twoje Clio, czyli miasto, krótkie odcinki, bez ostrego kręcenia pod czerwone pole..
                        Last edited by Grzechu; 07-05-2017, 22:34.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Wybaczcie jeżeli było, ale na szybko potrzebuje kupić olej na dolewkę.

                          W ASO zalali mi Castrol EDGE Professional H 5W-30, niestety poza ASO olej nieosiągalny, więc zastanawiam się z jakim olejem mógłbym go wymieszać ?

                          Comment


                          • z ciekawości, ile bierze oleju?

                            Comment


                            • Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
                              W ASO zalali mi Castrol EDGE Professional H 5W-30, niestety poza ASO olej nieosiągalny, więc zastanawiam się z jakim olejem mógłbym go wymieszać ?
                              np. ten CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W30 ACEA A5/B5, A1/B1

                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Alwin Zobacz posta
                                więc zastanawiam się z jakim olejem mógłbym go wymieszać ?
                                Wszystkie Klasy SAE są ze sobą mieszalne. W zasadzie możesz dolać każdy rodzaj oleju. Zalecane jest aby to był olej tej samej Klasy SAE. Nie ma wytycznych aby była identyczna Norma ACEA.
                                Zaleca się w doborze kierować parametrem SAE jak najbardziej zbliżone SAE. Co też nie jest musowe. W czym istota sprawy? W tym, że dobierając olej pod własne warunki użytkowania decydujemy się na określone parametry oleju. W momencie dolewki innego rodzaju oleju zaburzamy jego Nominalną charakterystykę. Jaki to ma wpływ? praktycznie żaden jeśli to będzie 1 razowa dolewka np. 200ml na 15tys km. Jeśli będziemy dolewać innego rodzaju olej częściej np. co 5 tys km po 1L to po 15 tys km możemy całkowicie zmienić Nominalny olej. Wtedy jego charakterystyka będzie całkowicie zmieniona.
                                Nawet w takiej sytuacji nie można mówić że olej zaszkodzi silnikowi. Chodzi o to by mieć świadomość że zupełnie zmienimy zakładany pierwotnie wybrany i przemyślany olej pod odpowiednie własne warunki użytkowania.

                                Co do wyboru Klasy A5, nie jest to lepszy (bo nowszy) olej od innych. Jest Nowszy ale nie znaczy że to jest olej w czymś lepszy! Jak pisałem, Nowsza Klasa olejowa nie oznacza "lepszości" oznacza wyłącznie Wymaganie.
                                Jeszcze raz ... Norma Jakościowa = Wymaganie. Nigdy w życiu lepszość !
                                Najnowsze Normy i kolejne które będą niebawem wchodzić nigdy w życiu nie są "lepsze". Definicja "lepszości" nie istnieje. Nowsza Norma to inne wymaganie.
                                W Normie ACEA A5 postawiono nacisk na wymagania pro Eko środowiskowe a te nigdy w życiu nie są lepsze od Normy pro protection silnika. To są zupełnie inne wymagania. Tu nie ma mowy o lepszości jednej nad drugą.
                                Każda jest najlepsza pod warunkiem przemyślanego wyboru pod własne warunki użytkowania.
                                Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
                                A5 i pomyślałem że ochrona jest taka sama co przy A3/B3 , tylko olej lepszy , nowocześniejszy, więcej uszlachetniaczy
                                Musisz sobie to podejście przestawić. Nie lepszy a inny! w życiu nie lepszy!
                                Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
                                tak przeczytałem, tylko na tym A5/B5 nie pisało long life ,
                                nie musi pisać, to pisanie to jest "zabieg reklamowy" praktycznie każdy A5 to grupa LL.
                                Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
                                a mam od nowości 14-letnie clio (...) od nowości jeden rodzaj oleju SL/CF A5/B5
                                jeśli 14 lat to rocznik 2003 i twierdzisz że od nowości ACEA A5?
                                No jest to dyskusyjne. Norma A5 weszła w 2007 roku zatem nie ma mowy o tym bo taki olej był od nowości w tym silniku. Sprawdź to w Instrukcji. To że z silnikiem się nic nie dzieje to dobrze, ale warunki w jakich jest użytkowany no to też nie jest do tego przeznaczony jako LL.
                                Last edited by rambo7; 08-05-2017, 08:08.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X