Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Paweł_NO Zobacz posta
    Producent zaleca konkretny i taki ma być lany do końca.
    Nie zaleca konkretnego to tak by być precyzyjnym.
    Producent daję wolną rękę. Producent nie wie czy auto będzie śmigało po bułki na bazar w Nowosybirsku, czy robiło objazdówkę po Grecji w 45 stopniowym upale. Producent zdaje się na rozsądek użytkownika i nie zaleca kufla do wódki

    Zamieszczone przez Paweł_NO Zobacz posta
    Jeśli pojawiają się wycieki to nie zmieniasz oleju na gęstszy tylko naprawiasz wycieki.

    Comment


    • Jeżeli chodzi o 100 kkm to zazwyczaj jest tyle napisane na butelkach od takich olejów. Nie zamierzam zmieniać na olej do dużych przebiegów przy 100kkm tylko lac do końca jaki obecnie leje. Tylko czy to nie przypadkiem jest chwyt marketingowy firm żeby taki olej kupować bo na takich butlach jest napisane że ma jakieś tam super bajery do odświeżania uszczelek i innych polepszaczy. I też zamierzam naprawiać wycieki a nie olej zagęszczać. Mam opla G z przebiegiem 375kkm i obecnie leje Valvoline czerwony niby do dużych przebiegów gdzie na Pb jeździ do 145kkm a później to LPG. Mimo że remont silnika był przy 300 kkm

      Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
      Last edited by Krokiew; 05-03-2018, 16:00.
      MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

      Comment


      • Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
        Jeżeli chodzi o 100 kkm to zazwyczaj jest tyle napisane na butelkach od takich olejów. Nie zamierzam zmieniać na olej do dużych przebiegów przy 100kkm tylko lac do końca jaki obecnie leje. Tylko czy to nie przypadkiem jest chwyt marketingowy firm żeby taki olej kupować bo na takich butlach jest napisane że ma jakieś tam super bajery do odświeżania uszczelek i innych polepszaczy. I też zamierzam naprawiać wycieki a nie olej zagęszczać. Mam opla G z przebiegiem 375kkm i obecnie leje Valvoline czerwony niby do dużych przebiegów gdzie na Pb jeździ do 145kkm a później to LPG. Mimo że remont silnika był przy 300 kkm
        Ja też nie spodziewam się, aby znacząco różnił się on od innych 5w40 tej firmy, ale jak mam już brać Valvoline, to dlaczego nie taki ? Trzeba by sprawdzić jaką ma liczbę zasadową TBN. Kilku użytkowników z Forum pisało dobre opinie o Valvoline, więc można spróbować, skoro nie jest droższy od Shella 5w40.

        Comment


        • Ale ja jeżdżę na 5w 30 Valvoline i jak dla.mnie jest to optymalny olej. Jak bym miał lać 5w40 to jedynie jak bym na gazie latał i tylko dlatego że na LPG jest wyższa temperatura silnika. Rozważał bym również lanie oleju do dużych przebiegów ze względu że gaz jest suchy i wpływa na trwałość podzespołów silnika. Ja właśnie też wybrałem Valvoline że względu na cenę zakupu i przebiegi jakie robię. Gdybym robił rocznie max 10kkm to bym się może i bawił w kupowanie droższych olejów.

          Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
          Last edited by Krokiew; 05-03-2018, 16:22.
          MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

          Comment


          • Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
            Gdybym robił rocznie max 10kkm to bym się może i bawił w kupowanie droższych olejów.
            I tu dochodzimy do sedna po 88 stronach Jedni jeżdżą i są zadowoleni nie wnikając za bardzo co jest w silnikach ich samochodów a inni spać nie mogą bo olej ma o 0,2 niższy TBN niż "najlepsza opcja". No cóż

            Comment


            • Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
              Ale ja jeżdżę na 5w 30 Valvoline i jak dla.mnie jest to optymalny olej. Jak bym miał lać 5w40 to jedynie jak bym na gazie latał i tylko dlatego że na LPG jest wyższa temperatura silnika. Rozważał bym również lanie oleju do dużych przebiegów ze względu że gaz jest suchy i wpływa na trwałość podzespołów silnika. Ja właśnie też wybrałem Valvoline że względu na cenę zakupu i przebiegi jakie robię. Gdybym robił rocznie max 10kkm to bym się może i bawił w kupowanie droższych olejów.
              A wiesz, że Valvoline 5w40 MaxLife to półsyntetyk ?
              I jeszcze jedno co mnie zdziwiło w przypadku oleju Lotosa:
              LOTOS QUAZAR 5W40 Informacje podstawowe Zastosowanie Gwarancje Specyfikacja Do pobrania

              spełnia on zarówno normę C3 jak i A3/B4 co wyraźnie się rozgraniczało dotychczas

              Comment


              • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                A wiesz, że Valvoline 5w40 MaxLife to półsyntetyk ?
                Według strony Valvoline to full syntetyk

                Comment


                • A ja leje 5w30 valvoline synpower
                  MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

                  Comment


                  • A ja czasem leję wodkę.. ale w gaaaaaaaaardło.... Wtedy to jest odczyn TBN...
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                      Według strony Valvoline to full syntetyk
                      Masz rację. Myślałem, że jak MaxLife 10w40 to półsyntetyk, to MaxLife 5w40 też, ale tak nie jest.

                      Comment


                      • włosi się jakoś tym nie martwią i leją półsyntetyki, a my polacy od nich auta kupujemy i jakoś one dają radę jeszcze u nas długo. Instrukcja nie mówi nic na temat syntetyków czy niesytnetyków. Kluczowe parametry spełniają wymagania, to nie ma co rozpaczać.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Gdyby ktoś chciał porównać źródła lub swoje mniemanie o temperaturach stosowania oleju:

                          Po przeczytaniu moje pytanie dlaczego jeden olej:
                          LOTOS QUAZAR 5W40 Informacje podstawowe Zastosowanie Gwarancje Specyfikacja Do pobrania

                          spełnia zarówno ACEA C3 jak i A3/B4
                          jest nadal aktualne
                          Last edited by arkan; 14-03-2018, 12:35.

                          Comment


                          • arkan zajrzyj do wątku w dziale VII gen, było trochę w tym temacie pisane:

                            Oznaczenia na opakowaniach olejów silnikowych - poradnik Oleje wg klasyfikacji : Lepkościowej - SAE - Society of Automotive Engineers Stowarzyszenie Inżynierów Przemysłu Samochodowego* Jest tu 11 klas: 6 klas zimowych W - 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                              Widziałem kiedyś ten arkusz i prawie mu zaufałem... Tylko potem się zastanowiłem nad istotą pomiaru. Mierzony jest ubytek materiału spowodowany tarciem, czyli ok. Natomiast ten test nie odpowiada na pytanie jak starzeje się olej. Jak zmieniają się jego właściwości w czasie, pod dużym obciążeniem, pracując w wysokich temperaturach i absorbując produkty spalania paliwa.

                              Moim zdanie ciekawe zestawienie, lecz niestety ja go nie traktuje jako wyroczni - ot kolejny syntetyczny test.
                              Oczywiście to tylko test, mający swoje ograniczenia, jak każdy test.
                              Piotr dokonuje porównań olejów również w temperaturze 100 stopni-temperaturze bliskiej temperatury oleju w rozgrzanym silniku.
                              Jaką alternatywę mamy? Wszyscy wiemy jak wyglądają np. wyniki spalania podawane przez producentów samochodów kontra życie-a przecież wszystko jest zgodnie z normami.
                              Jak jest w przypadku olejów? Do końca nie wiadomo, ale raczej nie wierzę, że olej który w teście Piotra daje ubytek 0,20 mm będzie mi lepiej zabezpieczał silnik, niż ten co daje ubytek 0,02 mm- i wszystko w temperaturze 100 stopni.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rysiol1 Zobacz posta
                                Oczywiście to tylko test, mający swoje ograniczenia, jak każdy test.
                                Piotr dokonuje porównań olejów ...
                                raczej nie wierzę, że olej który w teście Piotra daje ubytek 0,20 mm będzie mi lepiej zabezpieczał silnik, niż ten co daje ubytek 0,02 mm- i wszystko w temperaturze 100 stopni.
                                To jest zupełnie inaczej, ten co ma ubytek 0,02 mm chroni lepiej od dającego wynik 0,2 mm.
                                Tylko, że to jest teoria w wydaniu czysto "garażowym"...

                                PS
                                Sam wysłałem mu próbkę oleju do przetestowania ...

                                Comment

                                Working...
                                X