Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
    Powiedzmy sobie szczerze Amsoil jest dosyć drogi i jest olejem EKO (A1/A5), mającym HTHS na niskim poziomie. Do jazdy po 200 km/h bym nie polecał
    Ok. Wiem, wszyscy tu żyją bardzo normami acea. Jak to tylko jest, że takie niby mega wytrzymałe oleje a3/b3 co niektórych firm, potrafią w testach tarcia wypadać blado (mam na myśli tutaj test Piotra z Youtube). Wiem, to amatorskie testy ktoś powie.
    Ze swojej praktyki użyłem kiedyś castrola fst 5-40 kupiony w bańce w norauto (nie powinna to być podróbka). Takiej tragedii w głośnej pracy silnika to jeszcze nie miałem no i jak się spojrzy na te same testy Piotra-to jakby bardzo potwierdzały subiektywne odczucia.
    Zobaczę, może przy następnej wymianie skuszę się na Amsoil 5-40 a3/b3 . Olej generalnie nie jest tani-jest kilkadziesiąt złotych różnicy. Idealna praca silnika-bezcenna.

    Comment


    • Zamieszczone przez rysiol1 Zobacz posta
      Ok. Wiem, wszyscy tu żyją bardzo normami acea. Jak to tylko jest, że takie niby mega wytrzymałe oleje a3/b3 co niektórych firm, potrafią w testach tarcia wypadać blado (mam na myśli tutaj test Piotra z Youtube). Wiem, to amatorskie testy ktoś powie.
      Ze swojej praktyki użyłem kiedyś castrola fst 5-40 kupiony w bańce w norauto (nie powinna to być podróbka). Takiej tragedii w głośnej pracy silnika to jeszcze nie miałem no i jak się spojrzy na te same testy Piotra-to jakby bardzo potwierdzały subiektywne odczucia.
      Zobaczę, może przy następnej wymianie skuszę się na Amsoil 5-40 a3/b3 . Olej generalnie nie jest tani-jest kilkadziesiąt złotych różnicy. Idealna praca silnika-bezcenna.
      Akurat ja przy wyborze oleju żyję oceną parametrów, a po długich lekturach wiem, że najlepsze wartości mają te, które są ACEA A3, więc uwaga totalnie nietrafiona . Castrol robi słabe oleje, wiadomo nie od dzisiaj. Bardzo dobrze znam testy Piotra i często zgadzają się z parametrami, ale niestety niepewność pomiarowa przy jego ekwipunku jest tak duża, że nie ma szans na super wiarygodne wyniki. Olej x ACEA A3 od oleju y ACEA A3 może się różnić o 180 stopni, więc ACEA nie jest wyznacznikiem dobrego oleju, ale do codziennej, spokojnej ekslopatacji dla osób, która nie chce zgłębiać wiedzy o parametrach jest wyborem najlepszym. Było to mówione 10000 razy . Okej, równie dobrze możesz lać jakikolwiek mineralny 10W40 i silnik też będzie jeździł.


      Cojakco....bierze Ci olej? U mnie ubytki są niezauważalne na bagnecie, maks po wymianie i maks przed wymianą, więc można uznać, że praktycznie ich nie ma. Nie jeżdżę super delikatnie, często kręcę do odcinki czy rozpędzam się do 215-225 km/h (tak, tyle mi Hania poleciała na autostradzie )
      Last edited by PJW; 23-03-2018, 13:21.

      Comment


      • każdy musi sam ostatecznie zdecydować, czy pojedzie do ASO i ma "z głowy problem" mimo że naleją olej niezgodny z wymaganiami, albo wybieramy sami z gamy producentów podpierając się własnym doświadczeniem, wymaganiami instrukcji czy opiniami z forum, lub testów z internetu. Każdy może mieć i ma własne subiektywne odczucia faktycznych skutków z pracy silnika jak głośność czy jak branie oleju itp.

        W wątkach olejowych jest bardzo dużo sprzeczności szczególnie w kwestii używanych samochodów kupowanych z 2giej ręki, co potwierdza wiele opisanych przykładów przez użytkowników.
        Leci tak... honda lubi wysokie obroty, honda jeździ szybko, honda bierze olej, honda czasem pali za dużo. Jaki masz olej? nie wiem, olej mam do jazdy ekologicznej a zapierniczam po autostradach i nie jeżdżę ekonomicznie, olej mam taki jaki zalało aso - niezgodny, co będzie po gwarancji? nie wiem, jak zacznie brać to sprzedam.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
          Cojakco....bierze Ci olej? U mnie ubytki są niezauważalne na bagnecie, maks po wymianie i maks przed wymianą, więc można uznać, że praktycznie ich nie ma. Nie jeżdżę super delikatnie, często kręcę do odcinki czy rozpędzam się do 215-225 km/h (tak, tyle mi Hania poleciała na autostradzie )
          Trochę pije. Mam Shela Helix Ultra A3 5W40. Jazda w korkach głownie miasto do 3,5k, czasem do 6k jak wyprzedzam i silnik jest rozgrzany, czyli po min 15 minutach. Pije w okolicy 0,5-0,7 l na 10 000 km.

          Tragedii nie ma ale też nie jest idealnie
          Last edited by Cojakco; 23-03-2018, 14:13.

          Comment


          • Cojakco, W jednym z samochodów mam identyczne jota w jotę spostrzeżenia i identyczny olej. Sprawdziłem też że niezależnie co wleję o parametrach SAE 5W-40 i ACEA A3/B4 to wyniki mam takie same. Natomiast wcześniej ASO Toyoty bo o tym mówię) mam wpisy w Książce przeglądów że jednego razu (użytkownik przede mną) był 3 razy na dolewce oleju ! trzy razy! w przeciągu jednego interwału (japierd) ..nie napisali ile wlali tylko widzę stosowany olej którego w życiu bym nie nalał. Wiec "co już napsuli" w okresie gwarancji już się nie odpsuje. Jak mówisz tragedii nie ma, ale 1L na 10tys km to ja jeszcze w żadnym nie dolewałem.
            (dodam jeszcze że auto kupione u polskiego dilera i serwisowane w PL ASO. Ciekawe że auta które kupiłem w Dojczlandzie dosłownie żadne nie bierze oleju ni grama, przebiegi 2 razy większe i 3 razy starsze).
            Last edited by rambo7; 23-03-2018, 14:32.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Sprawdziłem też że niezależnie co wleję o parametrach SAE 5W-40 i ACEA A3/B4 to wyniki mam takie same.
              No własnie, zastanawiam się, czy to wina silnika, czy może cecha tego oleju a może nawet operatora gazu???
              Shela Helix Ultra A3 5W40 wlałem po 4kkm, potem wymiana przy 17 kkm na ten sam, a teraz będzie wymiana za miesiąc przy 28 kkm.
              I tu w głowie kręcą mi się pytania:
              - Zmienić olej na inny? Zaznaczam, że nie jestem w tej dziedzinie purystą, olej to olej, ważne by był zgodny.
              - Skrócić interwały do 8-10 kkm?
              - Odpuścić, bo TTTM

              Comment


              • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                No własnie, zastanawiam się, czy to wina silnika, czy może cecha tego oleju a może nawet operatora gazu???
                Shela Helix Ultra A3 5W40 wlałem po 4kkm, potem wymiana przy 17 kkm na ten sam, a teraz będzie wymiana za miesiąc przy 28 kkm.
                I tu w głowie kręcą mi się pytania:
                - Zmienić olej na inny? Zaznaczam, że nie jestem w tej dziedzinie purystą, olej to olej, ważne by był zgodny.
                - Skrócić interwały do 8-10 kkm?
                - Odpuścić, bo TTTM
                Ja mam 69 kkm, co prawda bez gazu, ale auto nie bierze... Więc, jeśli masz gaz na pewno skróć interwał do 8-10 kkm i może zmień olej na ciut lepszy parametrowo..

                Comment


                • masz LPG na pokładzie? dobrze rozumiem? Szczerze to ja przyjmuję że jeśli silnik (jak bym go nie użytkował) bierze 1L /10000km to dla mnie nie bierze.
                  Każdy egzemplarz silnika jednak jest inny, ale powinny się mieścić w jakiś granicach tolerancji jeśli chodzi o pobór.
                  Podchodzę tak samo, pierwsze co olej musi być zgodny i pode mnie, wiem na czym mi zależy (o tym piszemy w kółko).
                  Więc czy zmienisz markę czy nie, finał będzie ten sam, zbierzesz tylko więcej doświadczeń i na tyle ile masz "nosa" to ocenisz subiektywnie albo i nie wyłapiesz różnic i nie stwierdzisz czy jest jakaś różniąca czy nie. Zachowując kryteria SAE i ACEA możesz żonglować do woli, zbierzesz doświadczenie i wyrobisz sobie własną ocenę, ale jak nie czujesz się purystą w temacie to możesz olać i trzymać się obranej linii.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                    - Skrócić interwały do 8-10 kkm?
                    - Odpuścić, bo TTTM
                    Masz w zasadzie interwały w porządku(11 - 13 kkm).
                    Co do picia, przy prawie 90kkm, mój wcina ~100 ml 0W30 ACEA A3 na 7500 km. Więc ten typ tak nie ma.
                    Sugeruję zmianę na olej z niższym parametrem NOACK.
                    Last edited by Lukas; 23-03-2018, 15:00.

                    Comment


                    • Dużo czynników może wpłynąć na pobór oleju, z tym ciężko, czasem raz się popełni jakiś błąd i już niestety jest to nieodwracalne... Cojakco, ja bym na twoim miejscu popróbował jakiegoś innego oleju, celowałbym w niski parametr Noack i wysoką temp. zapłonu. U mnie po 7tys. km wziął z 0,2l.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • no i to jest prawidłowe podejście, Cojakco, chcesz się przekonać? chcesz spróbować? posiadasz lpg i czujesz że chciałbyś coś z tym zrobić? to zastosuj się do podpowiedzi kolegów. Jak znajdziesz "ten" odpowiedni i sprawdzi się w LPG koniecznie się pochwal.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Ja mam podobnie jak koledzy. 35tys i nie chce brać. No i mam problem, bo nie mam co zrobić z tą 0,2-0,3l jaka zostaje po zalaniu oleju, więc poprostu tuż przed wymianą wlewam resztę, jeżdżę ze 100km by się pomoczyło i wlewam kolejny. Trzymam się 10tys, bo równa cyferka no i lubię sobie olej zmienić, a co
                          Co do NOACK to słuszna uwaga. Zmień na taki z niską odparowalnością, może to pomoże.

                          Comment


                          • Na początek możesz tego spróbować, ma db parametry, zalewam go w drugim aucie w rodzinie- LM synthoil high tech 5w40. To taka moja propozycja jakbyś sam miał problem z wyborem. Bo jak wiadomo ciężko jest z tym przy olejach.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Dzięki za sugestie.
                              Szybkie sprostowanie: jeżdżę na benzynie, a cytat "operator gazu" odnosił się do mojej nogi na pedale gazu. Sorki za wprowadzenie w błąd.

                              Poszukam czegoś o lepszym NOACK. Czy macie jakieś propozycje z normalnej półki cenowej?

                              @Rambo7 - uspokoiłeś mnie, ja też uważam, że silnik może w okolicach 0,5 l wypić i nie należy szaleć z tym tematem. Po doświadczeniach w Golfem, wiem, że silnik potrafi wypić dużo więcej niż 1 l oleju / 10 kkm.

                              W poprzedniej Toyocie 1.6 w benzynie silnik do 70 kkm nic nie wypijał, a potem pojawiły się ubytki na poziomie 3/4 skali bagnetu - czyli podobnie jak mam teraz w Civicu.
                              Last edited by Cojakco; 23-03-2018, 15:11.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                                Dzięki za sugestie.
                                Szybkie sprostowanie: jeżdżę na benzynie, a cytat "operator gazu" odnosił się do mojej nogi na pedale gazu. Sorki za wprowadzenie w błąd.

                                Poszukam czegoś o lepszym NOACK. Czy macie jakieś propozycje z normalnej półki cenowej?

                                @Rambo7 - uspokoiłeś mnie, ja też uważam, że silnik może w okolicach 0,5 l wypić i nie należy szaleć z tym tematem. Po doświadczeniach w Golfem, wiem, że silnik potrafi wypić dużo więcej niż 1 l oleju / 10 kkm.

                                W poprzedniej Toyocie 1.6 w benzynie silnik do 70 kkm nic nie wypijał, a potem pojawiły się ubytki na poziomie 3/4 skali bagnetu - czyli podobnie jak mam teraz w Civicu.
                                Z tego co kojarzę to niezłe parametry ma Mobil 1 New Life 0W40 (na takim jeżdżę) i Valvoline Synpower czy to 5W30 czy 0W40, ale dla pewności sprawdź .

                                Comment

                                Working...
                                X