czemu firmy olejowe się kryją, mają klientów co chcą tanich olejów, są też co chcą dobry towar, tacy bez znania tematu ,płacę wymagam, dziś cpn bp olej castrol 0w30 a1 b5 98 zł za litr szok to nie a3, wolałbym penrite za tą cene
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez roar Zobacz posta0/5W40 A3 zdecydowanie.
Jazda długa i szybka. Potrzebujesz maksymalnie ochronny olej.
Kup najlepszy na jaki Cię stać.
A który? Zerknij w temat na jakich olejach my jeździmy.
Olej Muller EE Longlife 5w40 Fully Synthetic
ACEA C3
API SN, CF
Meets the requirements of MB 229.31, MB 229.51
VW 502 00, 505 01
Ford M2C917-A
BMW Longlife-04 (= BMW LL04)
Porsche A40
GM dexos 2
Fiat 9.55535-52
i Muller EE Longlife 5w30 Fully Synthetic
ACEA C3
Meets the requirements of VW 504 00, 507 00
BMW Longlife-04 (= BMW LL04)
Mercedes-Benz 229.51
Porsche C30
Comment
-
Zamieszczone przez freesoul Zobacz postaMam pytanie o ten znacznik A3 na stronie Mullera znlazlem znacznik C3 czy sie przejezyczyles czy to ten sam znacznik ?
Comment
-
Zamieszczone przez piter77 Zobacz postaNa stronie Mullera ??? https://www.mullerpolska.pl/nasze-produkty/
Comment
-
Ja bym brał truskawkowe
Nie przeinaczaj nazw, bo zostają potem błędy, a to forum jest merytoryczne. Edytuj swoje wpisy.
Dostałeś instrukcję do auta?
Masz w niej normę ACEA C3?
Poczytaj koniecznie o normach, co to jest ACEA, co to jest SAE, bo póki co... interesujesz się olejem do diesla.
Zapoznaj się z tym
Dla porządku wątek informacyjny wyłącznie dla prezentacji Instrukcji Obsługi w zakresie doboru oleju wg wytycznych producenta samochodu. IX-gen 1,4 i 1,8 / X-gen 1,0T, 1,5T, 2,0T. Wszystkie generacje bez względu na rocznik, silnik, typ, moc, specyfikację 9gen EURO-5, 10gen EURO-6, mają identyczne wytyczne. Zgodnie wytycznymi zawartymi w Tabeli wersje Europejskie mają zalecenia stosowania olejów wg Europejskiej Normy ACEA oraz oleju specjalnego w celu zmniejszania zużycia paliwa.
Temat gotowiec https://www.civicforum.pl/showthread...-nasz-Civic-IX
Wiem,że zaraz gromy się posypią i miliony postów na temat były napisane (i tak wcale nie rozwiały wątpliwości :p ). Chciałbym się zapytać od strony prawnej, jaki olej na gwarancji mogę lać aby w razie "godziny W" mieć pupochron przed ASO i HMP. Meritum: - IX gen 1.8 noPB W instrukcji użytkownika mam odnośnie oleju tak: https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2014/03/1399630a2205dbfam-1.jpg https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2014/03/fafdc2cd69a7c090m-1.jpg I
Jak również z tym tematem,w którym piszemy, bo powieliłeś zagadnienie. Dodatkowo w dziale VIII gen są również wątki olejowe. Masz ten sam silnik, benzynowy. Sprawdź w instrukcji co producent dopuszcza do Twojego auta. C3 raczej nie, ale może masz unikalny silnik.
Piszę bez złośliwości. Musisz poznać chociaż podstawy byś mógł zdecydować, który olej chcesz. Do tego potrzebujesz poznać instrukcję auta m.in o oleju, wiedzieć jakim jesteś kierowcą i jak będzie użytkowane auto. Dopiero wtedy dobrać olej pod siebie. Póki co celujesz w stricte dieslowski. Ale pocieszę cię - cześć ASO robi tak samo.
Chcesz na szybko? Ok. Podaj swoje typy olejów z ACEA A3 i dostaniesz odp. No i masz gotowca wymienionego wyżej.
Chcesz precyzyjnie no to musisz wiedzieć o co pytasz stąd trochę poczytaj. Wg mnie warto.
rambo7 pewnie na wczasachLast edited by roar; 13-07-2018, 07:41.
Comment
-
Zamieszczone przez freesoul Zobacz postaMam pytanie o ten znacznik A3 na stronie Mullera znlazlem znacznik C3 czy sie przejezyczyles czy to ten sam znacznik ?
Olej Muller EE Longlife 5w40 Fully Synthetic
ACEA C3
API SN, CF
Meets the requirements of MB 229.31, MB 229.51
VW 502 00, 505 01
Ford M2C917-A
BMW Longlife-04 (= BMW LL04)
Porsche A40
GM dexos 2
Fiat 9.55535-52
i Muller EE Longlife 5w30 Fully Synthetic
ACEA C3
Meets the requirements of VW 504 00, 507 00
BMW Longlife-04 (= BMW LL04)
Mercedes-Benz 229.51
Porsche C30moja zielona Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....nd-Green-Pearl
Comment
-
Zamieszczone przez freesoul Zobacz postaa czy ma to byc Full Syntethic czy cos innego ?
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaOczywiście Full Syntethic, takowe oleje wolniej się starzeją, klasyfikacja ACEA do benzyny to oczywiście A3, SAE 0W30 czy 5W30 wystarczy jak nie upalasz. Jak dajesz w palnik na autostradach to można pomyśleć o 5W40. Ale dużo osób jeździ na xW30 i olej o tym SAE w Polskich warunkach daje radę.
Dzieki Grzechu za rady. Tak nie poczytalem tej narodowej epompeji....sporo czasu trzeba by, dlatego zapytalem na forum Was ktorzy jestescie specjalistami i mozecie podpowiedziec. No juz sprawdzilem w instrukcji
Zmyliy mnie troche opisy producenta MIllersa oleju bo maja na opajowaniach napisane C3 i pod spodem ze ten olej do diesla i petrol sie nadaje rownoczesnie.
Silnik moj ma miec wiec ACEA A3/B3 i ACEA A5/B5
Millers Trident Full Synthetic 5W40 -taki znalazlem z ACEA A3/B3
No jade do Polski z Anglii wiec na autostradach bede jechal 140-160 km/h wiec chyba to dobry wybor Grzechu ? Obroty sa ok 4000-5000 choc na 5000 nie pamietam aby wchodzily jak jezdzilem ub roku, raczej ok 4800. A powiedzcie juz po powrocie jak jezdze lokalnie czyli takie predkosci ze obroty sa srednio miedzy 2000-3500 to jak sie taki olej 5W40 sprawuje ?
Comment
-
Wiesz już jakie Normy ACEA muszą być spełnione dla tego silnika. Kwestię SAE musisz rozstrzygnąć sam. Skoro mieszkasz w GB to rozważ czy stosowanie takiego zakresu SAE jest uzasadnione? Ty wiesz najlepiej. Wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie czy w GB są temperatury otoczenie sięgające ponad 30stC i utrzymujące się jak to się zdarza w PL np 2 tygodnie? jeśli nie, lub rzadko to spokojnie możesz zejść do parametru SAE 30.
Jeszcze jedna kwestia, olej to nie klej, wiec co masz na myśli pytając o sprawowanie się oleju SAE 5W-40 przy niskich obrotach? Sprawuje się tak samo dobrze jak przy każdych obrotach, "działa cały czas" w każdym zakresie obrotów, inaczej, działa zawsze niezależnie od warunków i obrotów gdy znajduje się w silniku.
Dla warunków GB gdzie nie ma mrozów poniżej -27stC i upałów powyżej 34stC (jak to bywa ostatnio w PL) to zakres SAE 5W-30 jest bardziej wskazany. Inna kwestia że coraz ciężej znaleźć olej o SAE 5W-30 z Normami ACEA A3, więc jak zalejesz A5 też będzie ok, byle nie żadne "C".Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postanie cytujemy całości wypowiedzi.
r7.ale fakt tu klimat raczej cieply niz zimny i goracy.
Z normami ACEA A3/B3 znalazlem tylko 5W40 natomiast 5W30 mial tylko ACEA C3 C2.
Znalazlem jeszcze XF LONGLIFE 0W30 takze Millers Full Symthetc o parametrze ACEA A5/B5 -czy ten jest lepszy niz ten w/w 5W40 z ACEA A3/B3 ?
Comment
-
Millers w PL ma bardzo dobrą renomę, która wynika z wyjątkowości tego oleju bo jest dostępny tylko w niektórych punktach, a wiadomo jak się ma coś co inni nie mają to jest ...yy to musi być dobre.
Millers w GB stoi na pułkach tak samo jak Lotos w PL, dlatego nie ma tam problemu z zakupem.
IO (Instrukcja Obsługi) mówi: "stosować ogólnodostępny olej o odpowiedniej Jakości" (Jakość w sensie Wymagań Norm, a nie w sensie "zajebistości"). Każdy, absolutnie każdy olej w Każdej Normie Jakości jest zajebisty, ale tylko wtedy gdy jest dobrany odpowiednio do warunków i temp. otoczenia, o tym wyraźnie mówi IO.
Zamieszczone przez freesoul Zobacz postaZnalazlem jeszcze XF LONGLIFE 0W30 takze Millers Full Symthetc o parametrze ACEA A5/B5 -czy ten jest lepszy niz ten w/w 5W40 z ACEA A3/B3 ?
Honda mówi: "najlepszy olej to olej dobrany odpowiednio do warunków i temp. otoczenia".
Jeśli zatem porównujesz 2 skrajnie różniące się od siebie oleje, to jak mam Ci powiedzieć który jest lepszy?
XF LONGLIFE 0W30 takze Millers Full Symthetc ACEA A5/B5 - to olej stricte Eko-energy - fuel ekonomy, do uzyskiwania długich interwałów, korzystają z niego floty w celu ograniczenia kosztów serwisu. Ten olej wolno się starzeje co daje mu przewagę nad innymi bo nie trzeba go często wymieniać, czyli wszystko gromadzi się w silniku i potem ten silnik wygląda tak, posłuchaj komentarza tego mechanika: https://www.youtube.com/watch?v=HU2NiszYff4
Millers Trident Full Synthetic 5W40 -taki znalazlem z ACEA A3/B3 - to olej wytrzymałościowy o mocnych parametrach fizykochemicznych, pozwala na wykorzystywanie silnika w pełnym zakresie obrotów a jednocześnie pozwala na uzyskiwanie standardowych wyników spalania, przy czym wymieniony musi być co 15tys km z uwagi na dużą adsorpcję zanieczyszczeń.
Jak widać jest różnica. W moim odczuciu w GB najlepszym, optymalnym byłby o SAE 5W-30 i ACEA A5/B5 lub A3/B3. np: Millers Trident 5W30 ACEA A3/B3 https://www.petrostar.pl/oleje/oleje...5l,p1008756488
może jest coś takiego w GB? Millers to nie jedyna marka na półce w GB, więc myślę że jak poszukasz to znajdziesz.
Jeśli masz zaufanie, lub jest to popularne to rozważ technologię Castrola, BP = Castrol, Visco itd.: https://www.bp.com/en_gb/lubricants/...000-5W-30.html
a cha "Produkty BP Visco nie są dostępne w Wielkiej Brytanii." Czyli już odczuwacie bejkszit.Last edited by rambo7; 27-07-2018, 08:51.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Mi się wydaje że z tymi olejami w GB nie jest tak źle ,też szukałem do swojego samochodu odpowiedniego oleju i kupiłem liqui moly 0w-30 synthol longtime A3 ciężko go dostać i strasznie drogi ale dla chcącego nic trudnego ,ale jest duży wybór Motula który był używany przez nie których użytkownikow tego forum i nawet Ravenol ostatnio popularny na forum co prawda ceny trochę inne to znaczy droższe niż w petrostar ale nie aż tak drogie żeby nie było kogoś stać na dobry olej.Nie wiem czemu uparłeś się na tego Millersa jak można jeszcze inne markowe oleje dostać w UK.moja zielona Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....nd-Green-Pearl
Comment
Comment