Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Że musi być EKONOMICZNY - czyli nie droższy niż 70 zł za 4 litry

    Comment


    • ok, więc aby nie ciągnąc tematu, ten co tłumaczył/przekładał IOS oczywiście zielonego pojęcia nie ma o olejach.

      Więc, w Instrukcji Obsługi Samochodu Civic (9 gen FN2 2010-) błąd polega na tym, że piszącemu pomyliły się pojęcia lepkości z normami.
      Tu Link:
      Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.

      Prawidłowy zapis powinien brzmieć:
      * Oryginalny olej silnikowy Honda.
      * Olej ekonomiczny w klasie jakości SM lub wyższej wg Normy API


      Nie ma czegoś takiego jak "klasa lepkości SM". Jest i powinno być: "klasa Jakości SM".

      Normę Jakościową (API) określają literki SN, SM, SL, SJ. Błąd polega na tym że tam powinno być napisane słowo "Jakości" nie "lepkości".
      Lepkość określana jest wyłącznie na podstawie SAE, np. parametr 5W-30.

      Norma (API/ACEA) = Jakość, a Jakość = Standard, , a Standard (kolejne wydanie standardu) = Wymaganie a wymaganie (Euro 3, 4, 5, itd), wygania narzucają przepisy np. środowiskowe.
      O tym ględzę od kilku lat.

      Użytkownik czytający IOS i mający słabe o tym pojęcie to nic nie zrozumie, dlatego też pisałem, żeby to zrozumieć to nie wystarczy umieć czytać po polsku. Umiejętność czytania w j. polskim jest warunkiem koniecznym lecz niewystarczającym.
      Temu co pisał te Instrukcję należy się pała! (niektórzy z Was piszą do centrali o wykładnię stosowanie olejów, ciekawe czy ktoś pisał w tym temacie? i ciekawi mnie czy Honda Polska wysłała sprostowanie do użytkowników? ..., pewnie nie, bo i tak większość nie rozumie co czyta . no może oczywiście poza tymi co znają To forum .
      Last edited by rambo7; 05-04-2018, 14:10.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • rambo7 zasłużyłeś na tytuł: Przywódcy Duchowego Krucjaty Olejowej

        Comment


        • Użytkownicy 9 generacji Hondy Civic to w dużej mierze Ci co po raz pierwszy kupili, i zetknęli się z Hondą. Jak dostają takie gnioty z jak się wydaje wiarygodnego źródła jakim jest Instrukcja, no to jestem zdołowany. Wyłapałem to przypadkowo. No przecież ktoś kto czyta te informacje nie skuma z tego nic, a nawet będzie podnosił bzdury z instrukcji jako wytyczne, a nawet sprzeczał, polemizował na forum jak to bywa na forach.
          Instrukcja instrukcją, ASO asem, ale minimum wiedzy warto mieć.
          (a zapomniałem wkleić link ze skanem instrukcji, już wkleiłem.).
          Last edited by rambo7; 05-04-2018, 14:10.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Patrząc na tego linka ze skanami, to w instrukcji do Type-R jest już dobrze. Czyli do zwykłej poszedł błąd w tłumaczeniu, którego nikt nie wychwycił.

            Ale tak ogólnie to tam jest nieźle nagmatwane.

            W instr Type-R mamy jakby trzy specyfikacje olejów:
            1. Wersje europejskie
            2. Wersje z silnikiem 1.4, 1.8 bez przypominania o przeglądzie
            3. Z wyjątkiem wersji europejskich

            A w zwykłej mamy:
            1. Wersje z systemem przypominania o przeglądzie
            2. Wersje europejskie bez systemu przypominania o przeglądzie
            3. Z wyjątkiem wersji europejskich bez systemu przypominania o przeglądzie

            I odpowiednio pod 1, 2 i 3 w obu instrukcjach są takie same zalecenia. Ciekawe więc czy w oryginalnej wersji językowej instrukcji te trzy nagłówki nie brzmią jednakowo w obu instrukcjach, a u nas zrobili zamieszanie.
            Bo podejrzewam, że ten punkt 3 w obu przypadkach powinien po prostu brzmieć, że nie dotyczy wersji europejskich, a z kolei punkty 1 i 2 dotyczą europejskich, odpowiednio z i bez systemu przypominania o przeglądzie (miało by to sens, jako że 1 i 2 mówią o normach ACEA, a 3 o API).
            No, ale kto ich tam wie.
            Najpierw Ci co tworzą instrukcję odpowiednio namieszają, a potem nasi tłumacze dołożą swoje i mamy potem na każdym forum samochodowym tasiemce olejowe .
            Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
            Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

            Comment


            • To ten SAE 0W20 hondy to jakiś mega olej musi być jak innych nie można tej lepkości, dlatego jak inne oleje to już minimum 5W30,0W30.

              Comment


              • w tym temacie masz jaki to mniej więcej to olej

                Comment


                • Dzięki Roar za link nie czytałem tematów na civic R-type ,współczuje Tym co mają R-ki na takim oleju, a propo instrukcji to uważam że celowo tak pisana żeby większość się nie połapała i lała hondy olej, ,nie wiadomo też co wleją,policzą na pewno dobrze,ja osobiście jeżdżę na mobil 1 0w40 new life od lat na tym samym [szkoda że już ten olej wyszedł z produkcji też myślę co teraz w zamian bo nowy FS 0W40 ma gorsze parametry], to już moja 5 honda wszystkie od nowości, zawsze lałem po roku 0w40 mój olej i nigdy nie miałem w serwisie problemu,dziś byłem w serwisie z synkiem bo ma nową Civic X 1,5 sport [pięknie ciągnie do przodu] umówić na zmianę oleju z tego [super fabrycznego] na swój powiedzieli nie ma problemu na 16-tego jesteśmy umówieni,synek myśli o 0W30 a3 jeszcze nie wybrał jeżdżi spokojnie styknie taki olej, w serwisie się dowiedziałem leją 5W30 schella niby co wleją nikt nie wie,czy mój też nie mogę być pewny bo mam różne doświadczenia z serwisami.

                  Comment


                  • FS ma jeden parametr gorszy, a drugi lepszy, więc remis. Mam go u siebie obecnie zalanego.
                    Wg mnie nie ma to specjalnego znaczenia, która marka. Grunt by był A3 (dla mnie), nie był absurdalnie tani i kupiony we względnie pewnym źródle. Wymieniam co 10tys km bez względu na wszystko i tyle. . Analogicznie filtr powietrza co rok i 1-2razy w roku filtr klimy.
                    A co do olejów serwisu to jest mnóstwo informacji, że leją olej niezgodny z instrukcją. Dają co mają i tyle. 99 klientów na 100 nie zapyta. Zapłacą, odjadą, przyjadą po 20tys km wg kompa i podobnie. Zdają się absolutnie na ASO,poniekąd słusznie, ale w tym przypadku to ślepy los.
                    Last edited by roar; 07-04-2018, 02:02.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
                      w serwisie się dowiedziałem leją 5W30 schella
                      Proponuję sprawdzić czy ten Shell 5W30 to na pewno A3, z tego co wiem, co leją taki. Generalnie na Panów w serwisie trzeba uważać... brać poprawkę. Najlepiej poprosić o etykietę oleju i samemu sprawdzić.
                      Pozdrawiam Czarodziej
                      Mój Szogun

                      Comment


                      • Musi mieć dokładnie taką nazwę "Shell Helix Ultra 5W30" wtedy jest A3, a z dopiskami w nazwie ECT itp.. to już nie będzie A3, tylko np. C3.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Musi mieć dokładnie taką nazwę "Shell Helix Ultra 5W30" wtedy jest A3, a z dopiskami w nazwie ECT itp.. to już nie będzie A3, tylko np. C3.
                          ... przy czym nie należy się dać zwieść tym napisem "Ultra" i jeszcze do tego "Professional", bo ASO ma podpisany deal z Shellem na beczki i leją Shella Helixa Ultra Profesional AM-L 5W30 o specyfikacji C3. Pewnie będą chcieli wlać to:
                          Olej silnikowy Shell Helix Ultra - dla silników BMW i Mercedes. Chroni układ wydechowy. Zapewnia długotrwałą odporność na utlenianie. Sprawdź ofertę!


                          ew. Castrola, ale on przynajmniej jest A3 choć ponoć wybitny nie jest. Za to ma w ASO wybitną cenę

                          Comment


                          • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                            ew. Castrola, ale on przynajmniej jest A3 choć ponoć wybitny nie jest.
                            Powiem Ci, że mam drugie autko z silniczkiem 1.0 3-cylindry i jeździ ono od początku na castrolu magnatec 5W30 A3, nalatane 92tys.km i silniczek w ogóle nie bierze oleju.. tak więc z tymi opiniami o Castrolu, że kiepski itp. to trzeba podchodzić z dystansem..
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Przepraszam, musiałem Choćby ze względu na Niemca.


                              Swoją drogą sugerują kierowanie się API. W sumie.... Może łatwiej niektórym będzie zapamiętać i nie wleją diesla do benzyny
                              Last edited by chromaticall; 16-04-2018, 14:54.

                              Comment


                              • Nie znam Instrukcji co by sugerowała klientom w Europie posługiwać się wg API.
                                ale uśmiałem się, ale masło maślane 98% ludzi nie rozumie co oni gadają "Najlepszy stos, jakości do ceny" ok już widzę tłum kupujących, pada słowo "Normy" ok, "różnica w cenie wynika z różnego stopnia jakości" że jak? .... japierd... wow, ale bełkot, raz mówią o Jakości w sensie "Normy" a po chwili o jakości w sensie "coś najlepszego", szanuję pana Krzyśka, ale dałby se na wstrzymanie. Na koniec "im wyższa druga litera tym wyższa jakość", ..bełkotu ciąg dalszy.
                                Zadałbym im pytanie (lub każdemu co tego słuchał) - mówiąc o "jakości" co mają na myśli?
                                - ja mam na myśli Wymaganie (Normy - to Wymagania dziś głównie pro środowiskowe. Czy to są najlepsze rzeczy? - mocno dyskusyjne. Umówmy się że najlepsze dla środowiska.)
                                - 99% ludzi jest przekonana i ma na myśli - że to coś zajebistego . Czyli jest przekonana że lejąc API SN ma lepszy olej niż API SL czy SM. Oczywiście to gówno prawda.
                                Wszystkie te oleje są o określonej najwyższej Jakości.
                                Wymagania dla API SJ są określone i oleje tego rodzaju są i dobre i do dupy. Wymagania dla API SL czy SM są określone i są dobre i do dupy. Wymagania SN są określone i są dobre i do dupy.
                                Równie dobrze mógłbym słuchać o jogurtach że te naturalne są najwyższej jakości a te z owocami są gorsze. To ja zdecydowanie wole te gorsze. ((obu jogurtom na produkcji postawiono zupełnie inne wymagania)).
                                Jedna prawidłowość jest w tym bełkocie, i w API i w ACEA "C" = diesel.
                                Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                                Może łatwiej niektórym będzie zapamiętać i nie wleją diesla do benzyny
                                tu akurat taka pomyłka wyjdzie na plus, dyskusje na temat słynnego TBN pokazują że szukamy tego w olejach do benzyniaków, a oleje do diesla z definicji mają TBN wyższy, niewiele wyższy ale jednak.
                                Dlatego lepiej nie gmatwać i trzymać się instrukcji czyli ACEA.
                                // na koniec tylko 7 osób zrozumiało że to bełkot, 87 nie ma pojęcia o olejach, taki jest przekrój użytkowników tylko co 10-ty w miarę wie, w czym rzecz//.
                                Dziś olej K2 musi się sprzedawać, jutro klocki a po jutrze wycieraczki... ok, takie czasy.
                                Last edited by rambo7; 16-04-2018, 20:02.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X