Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
    ..który używają do Type R. Moim zdaniem jest jednak gorszy od Amsoil 0W20 (którego obecnie używam).
    A ja bym obstawiał, że to jeden i ten sam czort.. i nie wlałbym do swojej maszyny żadnego z nich
    Last edited by Grzechu; 14-06-2017, 13:53.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Tzn. to nie jest do końca tak, można lać A5 można i A3, wszystko zależy od tego jaki styl jazdy preferujesz i w jakich warunkach jeździ twoje auto... to wszystko było pisane w wątkach olejowych.. poczytaj.. a tak w skrócie to:, olej A3 to olej nastawiony bardziej na ochronę silnika, olej A5 - na oszczędzanie paliwa i ochronę środowiska, silnik również jest chroniony ale w jakimś stopniu mniej (dokładnie nikt nie powie ile mniej.. ), niż na oleju A3 ze względu na mniej trwalszy film olejowy (mniejszy parametr HTHS ).. można szukać kompromisów spalnie/ochrona jak np. jest u mnie.. czyli 0W30 ACEA A3.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Mój kolega w HR-V 1,5 jak Twój jeździ na oleju 5W30. Łagodnie jeździ, nie pałuje auta pod max. Na autostradzie 140-150, biegi zmienia często w sekwencji 1,2-5/6.

        A jak wspomniałeś o Szumim to.. tylko A3, czyli ochrona silnika.
        Sama instrukcja zezwala na wszystko skoro wymieniono A3 i A5.
        Ponadto na końcu jej w specyfikacji przy silniku też masz podane co można stosować.
        Ten opis ze skanu jest stricte eko, a Szumi nie palił 5l na 100km.
        Nie chce zabierać Ci lektury. Wątki olejowe są niczym niezła sensacja.
        Poczytasz, zrozumiesz.

        Comment


        • Zamieszczone przez ASz
          lubię jeździć na 6-tce i stąd po 60tce mam już 6tkę.
          Nie rozumiem,zastanawiasz się nad różnymi olejami dla lepszej ochrony silnika,a z drugiej strony katujesz układ napędowy auta swoim stylem jazdy

          Comment


          • Zamieszczone przez ASz
            W jaki sposób katuję? Czy tym, że (zgodnie z wbudowanym w HRVkę podpowiadaczem) włączam 6tkę po przekroczeniu 60tki?
            To czuć, czy silnikowi jest ciężko czy nie.. też czasem włączam 6-sty bieg przy 60-70km/h.. ale zazwyczaj tylko gdy "toczę się" ze stałą prędkością i lekko muskam pedał gazu... zaś gdy chcę przyspieszyć, robię redukcje.. w końcu od tego są biegi.

            Zamieszczone przez ASz
            Czu może katuję bo jeżdżę na olejach "wodnistych" 0w20/0w30 a nie "gęstych klejach"?
            Mam w garażu olej 0W30 i 10W40, ten pierwszy nie jest wcale "wodą" zaś ten drugi "klejem".. który lepszy dla silnika ? tutaj jest ciężko odpowiedzieć, w wątku olejowym mamy setki stron na ten temat i nadal nie wiemy czy lepszy olej ten co lepiej płynie o mniej trwalszym filmie olejowym czy ten co gorzej płynie i ma grubszy, mocniejszy film olejowy.. ciągle mówi się o ciaśniej spasowanych elementach silnika... jeśli tak jest, to logiczne, że olej o dużej lepkości będzie złym wyborem, gdyż jego przepływ w silniku będzie dużo wolniejszy, w porównaniu do tego co ma mniejszą lepkość.. pompa olejowa konstrukcyjnie też na pewno jest przewidziana na olej o odpowiedniej lepkości.. panewki, pierścienie olejowe tak samo.. to wszystko musi współgrać ze sobą.. wydaje mi się, że najlepszym wyborem będzie olej gdzieś - po środku.. a więc nie za wolno lejący i nie za szybko lejący... olej o SAE w zakresie 0W30 - 5W40 max. olej dobrany odpowiednio do warunków jego pracy... Pisałem już o tym nie raz, olej 0W20 ma parametr HTHS (czyli to co mówi nam jak mocny jest film olejowy ) na poziomie 2,6-2,9.., olej 0W30, 5W30, ma już 3,5, 5W40 nawet 4... wydaje nam się, że jak olej ma HTHS na poziomie 3,5-4 to jest dobrym olejem i jadąc na autostradzie 200km/h nie zerwie nam filmu olejowego.. podkreślam, tak nam się wydaje.. a jak na prawdę jest ? jaką musi mieć wartość HTHS żeby nie zrywało filmu ? tego niestety już nie wiemy... tak więc nie można mówić, że oleje o niskiej lepkości zacierają silnik.. tego nikt z nas tak na prawdę nie wie.. temat rzeka..

            Zamieszczone przez ASz
            Ktoś wcześniej naśmiewał się z oleju Magnatec firmy Castrol. Dodam, że jedno z moich poprzednich aut było zalewane właśnie tym olejem od początku aż do teraz (auto użytkuje do dnia dzisiejszego brat) i... silnik ma się świetnie.
            ten olej za pewne jest olejem o specyfikacji ACEA A3.. i SAE 5W40 albo 10W40 czyli olej który ma chronić silnik.. tak wiec nic dziwnego, że silnik ma się dobrze.. zaś czy to jest Castrol, czy Shell, czy Mobil.. wydaje mi się, że wszystkie te oleje mają podobną bazę i skład.. nie ma gorszego czy lepszego.. są tylko parametry które mogą być interpretowane na gorsze lub lepsze..
            Last edited by Grzechu; 15-06-2017, 11:21.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Asz, pisząc taki wpis
              Zamieszczone przez ASz
              wyeliminowanie błędów czy zastosowanie lepszego oleju... tylko, który nim jest?
              oznacza że nie przeczytałeś watku(ów) olejowych.
              Nie znasz definicji "najlepszego oleju" bo taka nie istnieje, ale tu na forum podaliśmy definicję zgodną z zaleceniami Hondy.
              Wpis nie wnosi kompletnie niczego bo o tym było dyskutowane dogłębnie. Z treści wynika że powinieneś doczytać, poszerzysz wiedzę o Instrukcji, o zaleceniach i o definicji najlepszego oleju.
              Olej nie psują silników, nie ma najlepszego oleju, są ludzie którzy nie rozumieją zapisów instrukcji, stosują niewłaściwy olej i użytkują niewłaściwie silnik, to główne przyczyny przedwczesnego zużycia.
              Najlepszy olej to taki który jest dobrany właściwie do wytycznych zawartych w Instrukcji - zalecenia. Jeśli jednak użytkownik nie rozumie co to Norma, co to Wymaganie, to potem ma wiedzę na poziomie twojego wpisu i potem fora są pełne jak zauważyłeś niskiej kultury, bo jak użytkownik nie ma wiedzy to schodzi do argumentu siły słowa pisanego ale wiedzy mało.
              Dlatego poczytaj, a będziesz wiedział dlaczego tu jest kulturalnie. Jak człowiek skuma o co chodzi to i nie musi się spinać.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
                Co to oznacza, jest słodką tajemnicą producenta, chociaż też w serwisie powiedziano mi przy zmianie oleju, że jest to olej, który używają do Type R.
                Raczej zmuszają do zalewania tym oleje..... przynajmniej niektóre serwisy. Da się jednak znaleźć takie bardziej przyjazne, gdzie nie grymaszą jak przyjedzie się ze swoim olejem. Warunek, musi być zgodny z instrukcją i kupiony w oficjalnym sklepie.. nie u jakiegoś pana Józia.

                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                A ja bym obstawiał, że to jeden i ten sam czort.. i nie wlałbym do swojej maszyny żadnego z nich
                To nie jest zły olej, pod warunkiem, że ma się świadomość iż jest to olej do ekologicznej jazdy i raczej na zimowe warunki i tak się jeździ. W serwisach tego już nie powiedzą. Pytanie jak się ma e`Rka do ekologicznej jazdy

                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                To jest bardzo ciekawe spostrzeżenie.. tylko pytanie czym to jest spowodowane... różnicą temp. otoczenia ? powtarzalne są te wyniki ?
                Wynik 110 stopni na 0W20 był w temperaturze zewnętrznej 18 stopni. Ujechałem tak dosłownie kilka kilometrów może z 10 i trzeba było odpuścić, ze względu na szybko rosnącą temperaturę oleju. Na oleju 5W30 jechałem niemiecką autostradą w raczej upalny dzień ok. 26-28 stopni i jazda trwała dłuższą chwilę. Wcześniej też wcale nie tak wolno 130-150. Na tym oleju nigdy nie zanotowałem temperatury powyżej 100 stopni, ale też nie jeżdżę jakoś rajdowo i nie pałuję auta na siłę. Ot jak jest potrzeba to pocisnę, jak nie ma potrzeby jadę normalnie, normalnie jak na sportowe auto
                Last edited by Elwizardos; 15-06-2017, 12:26.
                Pozdrawiam Czarodziej
                Mój Szogun

                Comment


                • Zamieszczone przez ASz
                  Ja takim ludziom zadałem proste pytanie - czy Honda (czy inne firmy np. Mazda, Volvo) wlewałaby do swoich silników olej, który by je zniszczył np. przy wspomnianej jeździe powyżej 120 km/h autostradą latem lub po przekroczeniu 4000 obr/min?
                  Producent nie jest głupi.. na pewno zdaje sobie z tego sprawę i wie doskonale ile jego silnik wytrzyma na oleju 0W20 i na pewno to sprawdził.. daje nawet gwarancje na 3 lata i ileś tam przebiegu... tylko pytanie ile jeszcze potem po tych 3 latach najeździ taki silnik bez remontu na oleju 0W20.. 200tys. ? 300 tys.? 400tys. - tak jak jeżdżą benzyniaki na oleju 5W40... olej 0W20 smaruje i silnik chodzi i będzie chodził... ale trzeba pamiętać, że ten olej jest mniej odporny na ścinanie filmu olejowego niż oleje klasy ACEA A3 o lepkościach powyżej xW30.... - mówią o tym liczby i ja wierzę tym liczbom temu nie wlewam 0W20.
                  Last edited by Grzechu; 15-06-2017, 13:43.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Zamieszczone przez ASz
                    bije po oczach, że generalnie oleje 0w20 są - może nie bee - ale troszkę bardziej bee od np. 5w40.
                    tak ale w kontekście tzw. "zalecanego".
                    Zamieszczone przez ASz
                    e przy oleju 0w20 nie warto przekraczać 4 tys obrotów itp bajki.
                    to nie są bajki. Jest to jest niezgodność z zaleceniami Hondy. Jadąc z obrotami 4tys w żaden sposób nie spełniasz kryteriów zaleceń! Takie obroty silnika nie sprzyjają oszczędzaniu paliwa! a stosujesz olej do oszczędzania paliwa? To jak to godzisz? Czyli to jest moment w którym musisz się zastanowić? Bo jest wyraźna niezgodność z zaleceniami Hondy! Nie pomijaj i nie lekceważ zaleceń Instrukcji obsługi. Widać nie rozumiesz zapisów bo są zawiłe, dlatego poczytaj wątek. To nie zarzut, bo Wyraźnie wynika z twojego przekazu że im wyższa Norma tym lepsza ochrona silnika, a tu się grubo mylisz kolego.
                    Zamieszczone przez ASz
                    A już o 200 km/h to w ogóle nie ma co marzyć...
                    ten wpis to potwierdza, czyli jesteś na etapie "zjeść ciastko i mieć ciastko". masz tylko 2 wyjścia albo ślepo w to wierzyć albo się dowiedzieć po co tworzy się nowe Nowe normy olejowe.
                    Zamieszczone przez ASz
                    Sorki za szczerość ale skoro ja nie znam to i Ty nie znasz tej definicji. A co do "definicji zgodnej z zaleceniami Hondy" to zna ją tylko Honda a nie My czy Wy. Bo to Honda a nie My czy Wy tworzy silniki...
                    no więc właśnie, pisząc coś takiego nie masz zielonego pojęcia o olejach, powtarzasz zasłyszane i powielane brednie. Chodzi o to by z powodu braku wiedzy nie robić zadymy na forum. Ci co chcieli się dowiedzieć to się dowiedzieli i jakoś nie są spięci.
                    Zamieszczone przez ASz
                    w autach marki Honda w bo to ich producent czyli Honda najlepiej wie, co jest dobre dla ich silników,
                    dokładnie tak. 100% zgody, tylko Ty nie rozumiesz co pisze w instrukcji obsługi. Honda - producent wie i podał to w Instrukcji.
                    Natomiast Producent nie ma zielonego ani żadnego pojęcia o warunkach użytkowania przez danego użytkownika .
                    Rozumiem że Honda Poland do Ciebie napisali, dobrała dla twoich warunków olej odpowiedni dla twoich warunków użytkowania -? tak? miałeś wizytę od Hondy? zapoznali się byli i testowali twój styl twoje warunki zewnętrze i dobrali ci olej?bredzisz chłopie nie znam takiego przypadku .
                    Dlatego nie lekceważ zapisów instrukcji podali dla ciebie i innych zapis:
                    "dobierz (w domyśle sam) olej odpowiednio do własnych warunków użytkowania" i podali całą gamę olejów z grupy ACEA... czy to jest takie trudne? Ciebie to nie dotyczy ???? Nie wiem dlaczego Ciebie to akurat nie dotyczy.?
                    Wszystkich dotyczy a Ciebie nie? Ty masz olej "do wszystkiego" i "zalecany" i nie interesują Cie nakazy instrukcji obsługi.

                    Ty z kolei z uporem będziesz twierdził swoje. To co pisze Instrukcja mam w nosie bo Honda nie da mi popsuć silnika.
                    Wiara czyni cuda a nieznajomość zapisów instrukcji sprzyja demolce silnika.
                    Czyli "klapki na oczach", widzisz wyłącznie to co chcesz widzieć.
                    Spieramy sie o co? że olej 0W-20 jest do wszystkiego ? tak twierdzisz. ok masz prawo bo tak piszą i myślą Ci co nie mają wiedzy, co nie jest ujmą, tak? przecież można się czegoś dowiedzieć o czym się nie miało do tej pory pojęcia. Można też być opornym i ślepo trwać w błędzie.
                    Wystarczy zerknij na Zalecenia - jeśli widzisz to co my wszyscy ...to rozumiem nadal zaprzeczasz treściom? i nadal widzisz tylko 0W-20 jako "zalecany" ...jeśli nadal widzisz wyłącznie to co chcesz widzieć ... masz zaległości co do tematu. Musisz przeczytać argumenty zawarte w tematach olejowych i jak skumasz Norma , Wymaganie, trendy, zalecenia, i takie szczegóły jak "własne warunki użytkowania" to wtedy dobierzesz olej właściwy - czyli najlepszy.
                    Nie istnieje definicja "najlepszy" bo najlepszy to taki który jest odpowiednio dobrany do własnych warunków użytkowania. To jest definicja "najlepszy" i takie zalecenie jest nakazane Instrukcją obsługi.
                    Tam nie ma jednego oleju zalecanego, widzisz to ? jeśli będziesz widział instrukcje czyli zalecenia przez pryzmat "najlepszy to 0W-20" to jesteś jak ryba w oceanie nie mająca zielonego pojęcia o Himalajach. Możesz zaklinać rzeczywistość i w niej trwać.
                    Last edited by rambo7; 15-06-2017, 15:00.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Zamieszczone przez ASz
                      Czyli co ma zrobić taki Kowalski, w którego aucie marki Honda (patrz moja instrukcja) wspomina jedynie o olejach ACEA A3 i A5 o lepkościach 0w20, 0w30, 5w30 skoro film olejowy nie ścina się - cytując Ciebie - dopiero przy olejach ACEA A3 o lepkości powyżej xw30? Ma przez 3 lata gwarancji nie jeździć?
                      Wspomina jednie ? Przecież olei o specyfikacji ACEA A3 i A5 jest mnóstwo! aż ciężko się zdecydować... Film olejowy zrywa się w każdym oleju.. tylko dzieje się to szybciej w tym słabszym oleju, zaś później w tym lepszym.. Parametr HTHS właśnie o tym mówi... jak przy oleju 0W20 HTHS wynosi 2,6 to już np. przy oleju ACEA A3 0W30 czy 5W30 wynosi nawet 3,5.. Wybieraj!
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        Producent nie jest głupi.. na pewno zdaje sobie z tego sprawę i wie doskonale ile jego silnik wytrzyma na oleju 0W20 i na pewno to sprawdził.. daje nawet gwarancje na 3 lata i ileś tam przebiegu... tylko pytanie ile jeszcze potem po tych 3 latach najeździ taki silnik bez remontu na oleju 0W20.. 200tys. ? 300 tys.? 400tys. - tak jak jeżdżą benzyniaki na oleju 5W40... olej 0W20 smaruje i silnik chodzi i będzie chodził... ale trzeba pamiętać, że ten olej jest mniej odporny na ścinanie filmu olejowego niż oleje klasy ACEA A3 o lepkościach powyżej xW30.... - mówią o tym liczby i ja wierzę tym liczbom temu nie wlewam 0W20.
                        Do tego co napisał Grzechu dodam jeszcze wypowiedź kierownika serwisu, który z uporem maniaka chciał zalać mi auto 0W20. Zapytałem, czy ten olej zagwarantuje mi bezpieczeństwo silnika podczas dynamicznej jazdy.
                        Odpowiedź: " w samochodzie jest zamontowany miernik temperatury oleju, a w instrukcji obsługi jest napisane, że użytkownik ma obowiązek tak jeździć aby temperatura nie poszła za wysoko"
                        Odpowiedź potwierdza to co napisałem wcześniej, to dobry olej, gdy ktoś chce na siłę dbać o ekologię i jeździ w chłodnym klimacie. Mnie to nie odpowiada.
                        Pozdrawiam Czarodziej
                        Mój Szogun

                        Comment


                        • Zamieszczone przez ASz
                          bije po oczach, że generalnie oleje 0w20 są - (...) bee
                          to są bardzo dobre oleje do oszczędzania paliwa. Nie myl oszczędzania paliwa z oszczędzaniem silnika. Oleje do oszczędzania paliwa nie zapewniają takiej ochrony silnika w określonych warunkach jak oleje do tego przeznaczone, nie możesz być "ślepy" na takie argumenty.
                          Zamieszczone przez ASz
                          po zakupie auta zrobili na oleju 0w20 maks 2000-3000 km i go szybko wymienili na np. 5w40 bo np. bali się, że jeżdżąc na nim 120 km/h na autostradzie coś złego się stanie z ich silnikiem, że przy oleju 0w20 nie warto przekraczać 4 tys obrotów itp bajki

                          Jeśli nie trzymali się tego wykresu - to zrobili bardzo dobrze ! to nie są bajki!


                          Czerwony zakres to zakres wymagany dla trybu oszczędzania paliwa - jeśli nie oszczędzasz paliwa - zastosuj zalecenie Instrukcję obsługi! czyli dobierz olej odpowiednio do własnych warunków użytkowania!
                          Last edited by rambo7; 16-06-2017, 07:39.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • A ktoś mi objaśni, jako laikowi, co oznacza zerwanie filmu olejowego i czym sie objawia? Wszyscy tak tym straszą jakby co najmniej skutowalo wybuchem silnika przy jezdzie powyzej 120 km/h.

                            Ja zrobilem 45 tys na oleju 0w20 (3 wymiany), wielokrotnie jezdzilem z predkosciami 200 km/h, krecilem do odcinki... oleju nie brał, nic nie wybuchło, silnik pracuje normalnie.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez ASz
                              tj. 5w30 ACEA A3?
                              Dokładnie tak możesz zrobić, ja u siebie mam ACEA A3 i SAE 0W30, olej którego HTHS wynosi >= 3,5.


                              Zamieszczone przez Thomas Zobacz posta
                              czym sie objawia?
                              Po pewnym czasie eksploatacji silnika pojawiają się dziwne dźwięki.. np. jednostajne stukanie, terkotanie.. może to być panewka, wałek rozrządu..
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Thomas Zobacz posta
                                Ja zrobilem 45 tys na oleju 0w20
                                a po 80tys km są wpisy: "panowie co zrobić? Honda bierze mi 1L oleju na 5tys km". oczywiście nie piszą wtedy że: "jezdzilem z predkosciami 200 km/h, krecilem do odcinki" tylko że "stosowałem olej zalecany". Tyle że olejów zalecanych jest cała gama wg ACEA. Ale właściwe dobranych może nie być przez 80 tys km żadnego.
                                Zamieszczone przez ASz
                                ale co z moim autem? (...) Czy wybrać maksymalną lekkość oleju, jaką dopuszcza instrukcja tj. 5w30 ACEA A3?
                                Rozważyłbym tę opcję, jak każdy kto stosuje się do zaleceń instrukcji obsługi. Dlatego Instrukcja daje szerokie możliwości zaleceń. Użytkownik wie najlepiej (nie ASO ani nie Honda) w jakich warunkach, w jakich temperaturach będzie użytkował silnik. Sprawdza zapisy, wybiera optymalnie - wtedy ma olej najlepszy. Tak wygląda definicja "najlepszego".
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X