Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • To Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 ma lepsze parametry lepkościowe od tegoż Fuchsa w klasie SAE 0W30.. czemu się na niego zdecydowałeś ?
    Nie jestem do końca przekonany, że lepsze. Wiem tylko, że o ok. 50 zł droższe Bo w czym radykalnie przewyższa Fuchsa (poza indeksem lepkości 178 do 186), który ma ACEA A3, API SL, lepkość w 100 stopniach C na poziomie 12,1 i i HTHS =<3,5? Olej dobierałem po przestudiowaniu wątku olejowego i po dostosowaniu do potrzeb zgodnie z sugestiami m.in. Rambo7.
    Last edited by Mikmat; 14-06-2017, 09:25.

    Comment


    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      co w nim takiego specyficznego i wyróżniającego się na tle olei o podobnej lepkości 0W20, że Honda go tak zleca ? ciężko powiedzieć... podejrzewam, że nic..
      jest, jest, olej przystosowany do zasilania silnika paliwami z roślin ILSAC GF-5 to Norma na rynki Ameryki Południowej i krajów trzeciego świata, szczególnie na rynek Bazylii gdzie z powodów ekonomicznych nie stać ich na paliwa kopalne, i dobre oleje, to produkuje się paliwa z potężnych plantacji upraw roślinnych które stanowią istotny % składu etyliny w tych krajach.
      Brazylia obecnie jest głównie zasilana biopaliwami. Zatem oleje też są odpowiednie do takich paliw. Ten olej no najnowsza generacja oleju przy zasilaniu paliwami z roślin.
      Czyli Ekologia na całego. Obecnie trwają zaawansowane działania aby przysposobić cześć pustyń i nieużytków pod plantacje energetyczne z czego powstaną biopaliwa. Zaawansowany Program REDD redukcji emisji spowodowanych wylesianiem i degradacją lasów.

      Zwracam uwagę że plączą się tu sprawy ochrony środowiska głównie sposobami na ograniczenie emisji do atmosfery a ochroną silnika.
      Te 2 kwestie kompletnie nie idące sobą w jednym kierunku.
      Dlatego nie tylko Honda jest zaangażowana w wiele projektów lansujących Pro ekologiczne podejście w Motoryzacji.
      Wiele osób w doborze oleju tutaj na forum kieruje się wyłącznie dobrem silnika a próbuje dobierać olej pro środowiskowy i chciałoby odczuwać ukojenie że dobrze czyni.
      Jeszcze raz, im wyższa Norma Jakościowa oleju - tym wyższe wymaganie Pro środowiskowe! A m e n.

      "więcej trzciny trafia do produkcji bioetanolu niż do cukrowni." https://www.kib.pl/index.php/aktualn...j-na-bioetanol
      Last edited by rambo7; 14-06-2017, 09:39. Powód: edit
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Kogo zatem podkusiło, żeby go jeszcze rekomendować także do Type-R?! Albo snujemy tu teorie spiskowe, albo w Hondzie pracują sabotażyści...
        Last edited by Mikmat; 14-06-2017, 09:36.

        Comment


        • nie sabotażyści... dlaczego pokutuje myślenie z lat 90tych? tam było parcie na Moc i ochronę ...nie dziś!
          więc, ...ekologów , zaprezentowanie silnika o mocy 300KM z turbiną która pozwala na zredukowanie emisji CO2 poniżej wymagań dopuszczalnych Norm pokazała Honda, która szczyci się że jej auto może być zasilane "takim paliwem" i może być stosowany "taki olej" i będą wyniki poniżej wszelkich dopuszczalnych Norm emisji spalin, co w prost ma przełożenie na zmniejszenie emisji do środowiska, oszczędności zasobów itd.
          Dzisiejszy trend jest nastawiony na jak najmniejsze straty, jak najmniejsze spalanie.... dlatego o tym tak mocno mówi instrukcja! "Olej zaprojektowany specjalnie w celu zmniejszenia spalania...(...)". Nie jest to olej zapewniający ochronę silnikowi o mocy 300KM ...nikt nie każe nikomu korzystać z pełni mocy i możliwości silnika na tym "zestawie paliwa i oleju". Przecież to się mija z sensem tej idei...
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Problem jest jeden - 95% użytkowników aut, którzy odbierają samochód z salonu, nie wie i nie chce wiedzieć NIC na temat oleju, który
            znajduje się w silniku.
            W sumie jest to słuszne rozumowanie od strony konsumenta, który kupuje produkt jakim jest samochód.
            Jeżeli producent pozwala, dajmy na to, kręcić silnik do 7000 obrotów (bo tak jest ustawiony limiter)
            oraz osiągnąć, powiedzmy 200km/h, to użytkownik ma pełne prawo kręcić silnik do tych 7000 na każdym biegu oraz jechać 200 km/h przez 300km
            i teoretycznie powinien mieć wszystko w nosie a przy ewentualnym zgonie silnika odpowiedzialność bierze na siebie gwarant.

            W instrukcji nie widziałem zapisów typu "na oleju 0W20 proszę nie przekraczać 3500 obrotów oraz nie jeździć szybciej niż 140km/h"

            Gorzej gdy gwarancji już nie ma a ludzie nadal jeżdzą na 0w20 latając po autostradach po 160-200km/h.
            Przykład mojego teścia - do swojej CX-5 ASO zalewa mu 0w20, teść nawet nie ma o tym pojęcia (bo się nie zna)
            a przycisnąć lubi, i 200km/h po niemieckich autostradach zdażało mu się jechać.
            Moje FD7

            Comment


            • Innymi słowy okres gwarancji na tym oleju wytrzyma
              Honda Hybrid 3,4L/100km
              sigpic
              https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

              Comment


              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                A co w nim takiego specyficznego i wyróżniającego się na tle olei o podobnej lepkości 0W20, że Honda go tak zleca ?
                Nic specyficznego w nim nie ma, jest ekologiczny i wciskają go na siłę.


                Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
                a nawet 0W20 to czy to znaczy, że w tych autach chłodzenie jest tak super wydajne
                Nic z tych rzeczy. Na tym 0W20 po chwili gonitwy temperatura szła na 110 stopni i trzeba było odpuścić zabawę. Teraz mam zalanego 5W30 i to taki normalny Shell A3, goniłem dłuższy czas na autostradzie 200 i temperatura maksymalna to 98 stopni
                Pozdrawiam Czarodziej
                Mój Szogun

                Comment


                • Swoją drogą ciekawe czy nie wymyślił już ktoś dualnego systemu smarowania - jeden do rozruchu na zimno z olejem np 0W20 a drugi do wysokich temperatur z olejem 5W50.
                  Honda Hybrid 3,4L/100km
                  sigpic
                  https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                  Comment


                  • Na kujawskim tez pewnie by wytrzymał.
                    Przewidziany żywot auta to 10 lat.
                    Gwarancja 3.
                    Silnik wytrzyma ileś tam, reszta też.
                    Przeciętny użytkownik sprzeda auto kolejnemu po 5-7 latach. Jak coś się popsuje to kolejnym zwali na pierwszego użykownika i jego sposób używania silnika, ale nie pomyśli, że to trendy motoryzacyjne robią go w wała, a 1 użytkownik albo to olał, albo mu się nie chciało i zostawił to ASO, albo co gorsze wiedział co nieco tylko poszedł na łatwiznę i "ufundował" świnię kolejnemu i kolejnemu użytkownikowi swojego auta, bo co go to obchodzi i tak je sprzeda. Najlepiej jakby jeździł 150tyś km. i w tym czasie zmienił ze 3-4 razy olej.
                    Dla mnie ta ostatnia świadomość jest najgorsza.

                    Ja wczoraj zapakowałem do Tourera 4 rowery crossowe. Obłęd jakie to pojemne auto.

                    Z racji, iż jestem tuż przed wycieczką rowerową i nie było biletów na PKP na długi weekend czerwcowy w interesującym nas kierunku, a co za tym idzie nie zdążyłem z tablicą w urzędzie komunikacji na platformę, montażem haka w ASO oraz samą platformą to mój Tourer przyszedł z pomocą. Weszły 4 rowery crossowe, sakwy i reszta gratów. Wszystko owinięte folią bąbelkową, a pomiędzy rowerami dodatkowo koce. Na samym spodzie kilka plandek, koc i folia by było mięciutko. 36009 36010


                    Każdy rower jest w folii bąbelkowej i nic nie ma prawa się obić czy porysować, bo... źle by mi się jeździło takim porysowanym autem. To samo się tyczy wszystkiego, w tym oleju i silnika.
                    Last edited by roar; 14-06-2017, 13:53.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                      Na tym 0W20 po chwili gonitwy temperatura szła na 110 stopni i trzeba było odpuścić zabawę. Teraz mam zalanego 5W30 i to taki normalny Shell A3, goniłem dłuższy czas na autostradzie 200 i temperatura maksymalna to 98 stopni
                      To jest bardzo ciekawe spostrzeżenie.. tylko pytanie czym to jest spowodowane... różnicą temp. otoczenia ? powtarzalne są te wyniki ? Gorzej płynący olej ma mniejszą temperaturę, a może dlatego, że gorzej odbiera ciepło z gorących części silnika.. i o te 12st.C których nie ma olej, ma więcej silnik Co dalej skutkuje tym, ze układ chłodzenia musi wydajniej pracować, żeby odebrać to ciepło z metalowych części silnika... Ciekawe też jaki miałeś poziom oleju w obydwu przypadkach.. musi być taki sam, żeby pomiar i porównanie temperatury miał jakiś sens..
                      Last edited by Grzechu; 14-06-2017, 11:22.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
                        Swoją drogą ciekawe czy nie wymyślił już ktoś dualnego systemu smarowania
                        Wymyślił,tylko na trochę innych zasadach niż stosowanie dwóch lepkości.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
                          czy nie wymyślił już ktoś dualnego systemu smarowania - jeden do rozruchu na zimno z olejem np 0W20 a drugi do wysokich temperatur z olejem 5W50.
                          Wystarczy wsadzić grzałkę do misy olejowej i podgrzać olej przed uruchomieniem... i już będzie lepiej płynął... Ale wtedy po co komu by były oleje wielosezonowe.. 0W40, 5W40, 5W50... ? Jedyne utrudnienie to trzeba by było np. w zimę czekać aż olej się nagrzeje - mało komfortowa sytuacja.. a wręcz wkurzająca jak ktoś się śpieszy.. tak więc wiadomo już po co są oleje wielosezonowe
                          Last edited by Grzechu; 14-06-2017, 12:49.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez ASz
                            jaki olej wlać do mojej HR-V benzyna w celu ochrony silnika.
                            0w30/5w30 ACEA A3
                            Moje FD7

                            Comment


                            • No! To z tej instrukcji, to dopiero bije po oczach ekologią

                              Comment


                              • Odpowiedź na pytanie jest prozaiczna - po prostu w serwisach Hondy mają olej 0W20 z oznaczeniem Type 2.0 na butelce. Co to oznacza, jest słodką tajemnicą producenta, chociaż też w serwisie powiedziano mi przy zmianie oleju, że jest to olej, który używają do Type R. Moim zdaniem jest jednak gorszy od Amsoil 0W20 (którego obecnie używam).

                                Comment

                                Working...
                                X