Ma ktos jakies doswiadczenia w FK8 z wymiana opon 20” letnich z Continentali Oem na inne? Zimowki wymienilem z Conti na Micheliny. Wyrazna roznica na plus.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Felgi i opony do Type R FK8 i FK2R
Collapse
X
-
Podobnie bedzie jak zmienisz letnie na Michelin PS 4 S. Ta opona jak dla mnie jest obecnie najlepsza na rynku na CTR na ulice. Podobnie jak zimowki Michelina PA4Najlepszy zestaw. Byle nie Cup 2. Poza torem sie nie sprawdzaja.
............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaPodobnie bedzie jak zmienisz letnie na Michelin PS 4 S. Ta opona jak dla mnie jest obecnie najlepsza na rynku na CTR na ulice. Podobnie jak zimowki Michelina PA4Najlepszy zestaw. Byle nie Cup 2. Poza torem sie nie sprawdzaja.
i jeszcze ciekawa sprawa, mam teraz oryginalny zestaw nowe felgi + opony czyli Conti i zdarza się ze się przegrzewają i auto nieprzyjemnie pływa. Na pierwszym zestawie tego nie było. Jak wyjdzie im w produkcji? Wiem że miałeś ten sam problem.
Pozdrawiam
Comment
-
Zamieszczone przez Waldek. Zobacz postaConti i zdarza się ze się przegrzewają i auto nieprzyjemnie pływa.
Comment
-
Może Waldek, przy drugim zestawie felga 20' i conti lepiej poznałeś auto, szybciej jeździłeś, agresywniej i to co wystarczało Ci na tzw. pierwszy montaż, po prostu przy drugim podejściu było już za słabe. Sam chyba pisałeś, że docierasz auto na początku, itp.
Comment
-
Zamieszczone przez Waldek. Zobacz postaJa właśnie chce jako następne opony te Cup 2Zużyją się dużo szybciej, niż zwykła guma a w deszczu radzą sobie o wiele gorzej. No chyba, że nie zależy Ci na trwałości i ciągle latasz na limicie po szybkich winklach (bo na wolnych to już gorzej z względu na miękkie ścianki).
Comment
-
Zamieszczone przez onlyju Zobacz postaprzy drugim zestawie felga 20' i conti lepiej poznałeś auto, szybciej jeździłeś, agresywniej i to co wystarczało Ci na tzw. pierwszy montaż, po prostu przy drugim podejściu było już za słabe
Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz postaCzy pływały, tego bym nie powiedział, ale w upalny dzień pojawiał się taki fajny efekt wklejenia opony. Jadę prosto, próbuję skręcić, kierownica się obraca, a przez chwilę opona jeszcze nie, potem puszcza i zaczyna podążać za kierownica.
Zamieszczone przez Waldek. Zobacz postaCup 2, jakie są ich minusy
2. wąski zakres temperatur pracy - w pełni sprawne są dopiero jak jest naprawdę ciepło, gdy seryjne Conti pracują dobrze już od tych 10+ stopni, nawet bez rozgrzania; niestety jak wiosną/jesienią/nocą jeździsz w niższych temperaturach = grip w Cup2 jest kiepski bez solidnego rozgrzania nawet na suchym i równym oraz w takim CTR tył dogrzać jest niełatwo bo niewiele robi więc nawet jak przód już trzyma... to tył czasem potrafi więc zaskoczyć kierowcę... tu np. P4S nawet przy okolicy zera jeszcze trzymają jak niejedna zimówka...
3. zabierają komfort bez istotnego dodania precyzji kierowania - niestety, w przeciwieństwie do CS6 czy P4S są one dostępne w naszych rozmiarach tylko w wersji XL, co dla mnie jest zawsze minusem - niestety jak to z XL opona jest mniej podatna na wiele rzeczy i dlatego pewnie dużo gorzej się lepi na nierównych nawierzchniach, ale już niekoniecznie przechyły boczne - część ludzi widzi to jako "pseudosportową twardość" i się z tego cieszy ale niestety - precyzja kierowania nie jest wcale jakoś odczuwalnie lepsza od nie-XLowych i nie-wyczynowych P4S (chociaż być powinna w tej klasie opon!), za to są to zdecydowanie najmniej komfortowe z 3 omawianych opcji opony na daily - nie nie jest to wiadomo beton klasy Federali 595RS-R... ale po co się męczyć twardością jak ona nic nie daje?
Z pozytywów:
1. rozgrzane latem, na suchym asfalcie napędzają auto faktycznie odczuwalnie lepiej szczególnie "spod świateł", ciągną nawet w uślizgu i mają fajne recovery, nie do przegrzania
2. wcale nie zużywają się jakoś dramatycznie jak to semi potrafią - z mojej perspektywy "ulicznej" w sumie podobnie jak Conti CS6, aczkolwiek nie oszukujmy się, P4S czy Eagle F1 A3 są od nich 2x trwalsze
no i koniec pozytywów
Podsumowując z mojej perspektywy:
P4S buy again: tak! tak! tak
CS6 buy again: jeśli precyzja jest absolutnym priorytetem, to jest opona pod którą to auto było strojone i to czuć
Eagle F1 A3 buy again: jeżeli jesteś dusigroszem, to te są odczuwalnie najtańsze z trójcy premium do tego auta, ale są odczuwalnie słabsze od P4S pod dowolnym względem
Cup2 buy again: nie! Nawet jakbym myślał o jeździe na torze, szukałbym innego, precyzyjniejszego semislicka, najlepiej nie-XLki...
Pytanie jest o nową serię Goodyear Eagle F1 GT - jestem ciekway wrażeń jak ktoś kupi.
Innych opon do tego auta... chyba bym nie rozważał na dziś. To auto baaaaardzo jest czułe na gumy. Wszystko "wisi" na przedniej osi i naprawdę ma to znaczenie jak w mało którym aucie.Last edited by Alix; 26-08-2020, 22:11.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Z racji tego, iż całkowicie przerzuciłem się na rozmiar R18 obecnie śmigam na Michałach PS4 (S nie dostępna w tej średnicy). Rozmiar 245/40. Opona dobrze się sprawdza i nie wykazuje zbyt dużego zużycia przy przebiegu około 20kkm. W zakrętach dobrze trzyma, hamuje dobrze i w deszczu jest auto stabilne. Na oponie jeszcze pewnie przejadę cały wrzesień i październik, więc w przyszłym roku będzie nowy komplet. Tym razem postawie na szerokość 255 i w końcu licznik przestanie tak przekłamywać.
Na Conti długo nie jeździłem więc nie oceniam tej opony. Zestaw leży w garażu i czekam na to jak się kupiec w końcu zdecyduje w sprawie zakupu kompletu.
Comment
-
Zamieszczone przez onlyju Zobacz postaMoże Waldek, przy drugim zestawie felga 20' i conti lepiej poznałeś auto, szybciej jeździłeś, agresywniej i to co wystarczało Ci na tzw. pierwszy montaż, po prostu przy drugim podejściu było już za słabe. Sam chyba pisałeś, że docierasz auto na początku, itp.Efekt pojawił się zaraz po zmianie opon, najpierw myślałem że warstwa zewnętrzna musi trochę się zjechać, ale jest tak cały czas. Te same drogi, te same prędkości, nawet temp powietrza podobna. Z dnia na dzień umiejętności się nie zmieniają.
Zamieszczone przez Alix Zobacz posta1. wąska specjalizacja - tylko rozgrzane na suchym w miarę równym asfalcie mają przewagę nad takimi P4S - wszędzie indziej są po prostu gorsze, albo trochę albo bardzo (np. mokro + nierówna/zasyfiona powierzchnia = fail jakby na słabych budżetówkach jechać................................. )
Comment
-
Zamieszczone przez tomag Zobacz postaTo jest raczej reklama - więc mam do tego ograniczone zaufanie. Poza tym to może zaleć również od charakterystyki toru. (tak mi się przynajmniej wydaje, bo nie czuję się kompetentny aby dawać rady w zakresie)
Nie ma sensu porównywać zwykłej opony do semi slicka (niezależnie od rozmiaru).
Comment
-
Tak czy owak na ulice niestety semi sie slabo sprawdzaja, sam fakt "street legal" to jeszcze nie wszystko. Przerabialem Toyo, Federale, a obecnie wychwalane Michelin Cup 2. Niestety, codzienne nasze drogi nie sa idealnie rownym suchym asfaltem w temperaturze 20+ stopni, a w normalnym ruchu nie da sie utrzymac semislickow optymalnie rozgrzanych zeby odczuc ich wzrost przyczepnosci wobec normalnych markowych opon. Tak wiec w jakichs 90% sytuacji w ciagu roku okazuje sie, ze auta lepiej mi sie zachowują na takich solidnych oponach klasy UHP/MP niz na EP (semi)... Dla mnie jak juz to najlepiej na semi miec 3ci komplet felg na szalenstwa i zakladac je tylko po to. Wtedy spoko.
A to powyzej to jest czysta reklama. Oczywiscie, zgadzam sie ze nie ma co porownywac semi do normalnych opon niezaleznie od rozmiaru ale... Cup 2 dla mnie tez sa przereklamowane. Z reszta jak sie szybko z nich nawet Porsche na pierwszy montaz wycofalo i do topowych modeli laduje teraz Dunlopy. Kiedys owszem dekade czy dwie temu roznica miedzy Toyo R1R a jakims tam normalnym markowym UHP byla ogromna mimo ograniczen semi slickow, ale dzisiaj miedzy PS4S a Cup 2 - to ledwie ulamek tej roznicy.Last edited by Alix; 24-09-2020, 09:53.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Jeżeli chodzi o opony to gorąco polecam obejrzeć/posłuchać https://www.youtube.com/watch?v=-0YW...RobertMitchell - właściciel Apex Taxi na Ringu. Bardzo fajnie opowiada o każdej z opon jakich używają w swoich "taxi" - od Cup2R, przez Direzze, Nankangi AR4, Cup2 do PS4Sów. Tłumaczy mocne i słabe strony każdej z opon i która guma lepiej nadaje się do danego typu samochodu. Ogólnie polecam jego kanał - bardzo fajnie opowiada.
Comment
-
Zamieszczone przez Nukh Zobacz postaJeżeli chodzi o opony to gorąco polecam obejrzeć/posłuchać https://www.youtube.com/watch?v=-0YW...RobertMitchell - właściciel Apex Taxi na Ringu. Bardzo fajnie opowiada o każdej z opon jakich używają w swoich "taxi" - od Cup2R, przez Direzze, Nankangi AR4, Cup2 do PS4Sów. Tłumaczy mocne i słabe strony każdej z opon i która guma lepiej nadaje się do danego typu samochodu. Ogólnie polecam jego kanał - bardzo fajnie opowiada.
Comment
Comment