Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Felgi i opony do Type R FK8 i FK2R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Swego czasu pomierzyłem wagę swoich kół: LINK

    To są 19 calowe koła, do FK8 są 20, mogą być minimalnie cięższe.
    Pozdrawiam Czarodziej
    Mój Szogun

    Comment


    • Zważylem moje koła, a dokładnie drugi komplet OEM który kupiłem i waga to +- 24 kg, nie wiem czy to dużo czy mało

      Comment


      • To pisz proszę dokładnie, że ważyłeś koło. Rozumiem, że średnia waga koła z oponą to 24 kg.

        Comment


        • Wychodzi na to ze 2kg wiecej niz 19stki
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            Wychodzi na to ze 2kg wiecej niz 19stki
            To chyba dobrze. Kupiłem w dobrej cenie całe koła nowe OEM, w sam raz na następny rok. Patrzyłem na inne felgi, trochę lżejsze, ale cena ponad 2 tyś Euro za komplet, to trochę dużo. Zwłaszcza że OEM nie jest ciężki. Waga kół zimowych do BMW to 23,4 kg a to są 17-tki. Różnica w rozmiarze spora, w wadze minimalna. Znalazłem na niemieckim forum wage samej felgi Fk8, ważny 13,1 kg.
            Czytałem że niektórzy kupują felgi z trochę mniejszym ET, żeby koła wystawały trochę bardziej na zewnątrz, nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie bo czytałem kiedyś że koła w Fk8 są specjalnie tak schowane żeby samochód miał większą prędkość maksymalną.

            Comment


            • Ja kupiłem Arcastingi Excalibury R18 z ET=45. Cena jak na R18 rozsądna.

              Comment


              • Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
                Ja kupiłem Arcastingi Excalibury R18 z ET=45. Cena jak na R18 rozsądna.
                Mnie interesuje tylko 20 cali. Poza tym OEM mi się podoba, ale to oczywiście kwestia gustu.

                Comment


                • Na Openeo dla R20 masz raptem 2 opony zimowe. Te opony i te felgi nie wybaczają błędów. Wizualnie lepiej siedzi R20. A gustach się nie dyskutuje ;-)

                  Comment


                  • Fakt, wybor jest nie za duzy - miedzy Conti 830P a Pirelli Sottozero 3. Dosc nietypowy rozmiar stad taka bieda. Jakby to byly szersze laczki 275 czy 295 jak sa w supercarach - paradoksalnie wybor bylby wiekszy. Co nie znaczy, ze jest zly. 830P jest niezla opona, lepsza duzo dla auta usportowionego od nieudanego pod tym katem nastepcy 850P. Pirelli to w koncu tez dobre opony... moze nie zyja za dlugo, ale poza tym sa spoko. Niestety Michelin PA czy Nokian serii A ktore bylyby moim pierwszym wyborem nie ma tu zastosowania. W razie czego dobry wybor jest natomiast w 245/35R19 (felg OEM od FK2R nie brakuje na rynku...), po co od razu spadac az o 2 rozmiary, tym wieksza bedzie (negatywna) roznica w prowadzeniu i wlasciwosciach jezdnych... Duzo lzejsze kolo na zime tez IMO nie jest tak do konca godne polecenia bo jednak bedzie mialo inna bezwladnosc i ESP/VSA bedzie dzialal mniej optymalnie niz zostalo to zestrojone - a to akurat dosc wazne przy nawierzchniach o gorszej przyczepnosci.
                    Last edited by Alix; 05-11-2019, 09:27.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Felga Arcastinga ZAR 18x8 ET=45, waga 9,5 kg. Leży jak ulał. Docelowe będzie Arcasting Excalibur o tych samych parametrach.
                      Załączone pliki

                      Comment


                      • Tak mocno na styk te zaciski

                        BTW naprawdę jakiś kijowy jest ten rozmiar 245/30R20 pod względem zimówek... dobieram sobie teraz zestaw zimowy do Jaga F-Type i wybór jest większy ( https://www.ceneo.pl/Opony_zimowe/Pr...rednica:20.htm ) - są moje ulubione Michałki PA4 przede wszystkim Conti też są te nowe 860tki - chociaż chyba i tak bym wziął sprawdzone performance'owe 830P do usportowionego auta... A niby większość osób nie używa takich aut na daily / nie jeździ zimą w przeciwieństwie do Civiców...
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Jest ponad centymetr prześwitu, więc nie ma opcji aby zacisk miał kolizje z odważnikami na feldze.
                          Pomysł z R20 na zimę bez zapasu w bagażniku nie mam sensu. Szkoda tracić czas na Assistanse, bo i tak to będzie laweta na najbliższego wulkanizatora. Z dostępnością R20 bywa różnie, a na jednej może się czasem nie skończyć.
                          Na się mocno zastanawiam nad zapasem (zestawem dojazdowym).
                          Co do zimówek, to wybieram opcje z naciskiem na min B (hamowanie na mokrym).

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
                            Jest ponad centymetr prześwitu, więc nie ma opcji aby zacisk miał kolizje z odważnikami na feldze.
                            Uff no to spoko

                            Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
                            Pomysł z R20 na zimę bez zapasu w bagażniku nie mam sensu.
                            To kup zapas. To przecież ani problem ani wielki koszt. Ja takowy do CTR posiadam i w dalsze trasy zabieram, inaczej nie byłbym spokojny. Nie ważne czy zima, czy lato. Z resztą, ja z definicji nigdy nie upośledzam auta na zimę schodząc w dół z rozmiarem więc u mnie na to samo wychodzi.

                            Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
                            Co do zimówek, to wybieram opcje z naciskiem na min B (hamowanie na mokrym).
                            Zawsze uważam, że pseudoekoplakietka jest ostatnią rzeczą do patrzenia się na, szczególnie w zimówkach. Im lepiej na mokrym tym zwykle gorzej na śniegu, a bywa że i gorzej na suchej (więcej rowków odprowadzających na deszcz = mniejsza sumaryczna powierzchnia gumy) pamiętaj... tu nie da się mieć wszystkiego! Zauważ, że najlepsze, dobrze zrównoważone opony premium, szczególnie w wersji performance, rzadko miewają B na mokrym - nie bez powodu. Opony zimowe "BB" czy "białe kruki" AA z reguły są niezrównoważone osiągami na różnych nawierzchniach i... tak naprawdę należy ich unikać. Dlatego prędzej znajdziesz takie parametry w oponach budżetowych robionych "pod plakietkę" - żeby się lepiej sprzedawały. Z własnych doświadczeń na moim CTR obecne Michałki PA4 chociaż mają C w realu na mokrym zachowują się w tych warunkach odczuwalnie lepiej niż poprzedniki Conti 850P na których pseudoekoplakietce widniało B jak pamiętam... o suchym nawet nie wspominając, bo to po prostu przepaść.
                            Last edited by Alix; 13-11-2019, 09:34.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Wezmę te sugestie pod uwagę.

                              Comment


                              • Co do dojazdowki to moje doswiadczenia tu
                                Fabryczne koła w Type R FK8 to 240/30/ZR20. Wydaje mi się, że rozsądnie dla opon zimowych zmienić felgi na 18. Jakie proponujecie felgi i opony, patrząc na to jak sprawdzały się we wcześniejszej wersji FK2.

                                Czasami przy jakis dluzszych wyjazdach zabieram kolo z drugiego kompletu. Zawsze mozna jechac szybciej niz na dojazdowce.

                                Comment

                                Working...
                                X