Miejskie legendy nie umieraja. Ja zawsze wtedy pytam - znasz kogos kto powiedzial „mam dzialke w Bialce i na np. na 235/18 nie podjezdzalem a na 215/17 spoko”? Bo ja nie. Mit moim zdanie wzial sie duzej roznicy cen miedzy rozmiarami dawniej. Obecnie z tego, ze sporo ludzi zarzuca zimowki na fabryczne felgi a na lato kupuja nowy szerszy zestaw. W sumie to jak mnie sie ktos pytal w ostatnich 20 latach czy na zime mam wezsze opony to odpowiadalem TAK :-)
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Felgi i opony do Type R FK8 i FK2R
Collapse
X
-
Ja twardo mówię NIGDY moze w końcu gawiedź zrozumie. Oponiarze to podtrzymują bo mają spory handelek na rynku wtórnym, a Janusze mają wytłumaczenie jak zaoszczędzic przed samym sobą i sąsiadami. Problem jest, że mniejsza tańsza z zaniżonym indeksem, budżetowa lub używana na stalówkach które niewiadomo ile prostowań wcześniej przebyły albo są w rodzinie od 15 lat to wciąż krajobraz naszej zimy, widywany o zgrozo nawet na nowo kupionym Mercedesie... a to nie zapewnia bezpieczeństwa pozostałym uczestnikom dróg. Dlatego wolał bym, aby jednak ludzie dbali o zimowe setupy, bo jeździ się potem obok nich i wolę nie uzupełniać puli filmów "Polskie Drogi" swoim autemTeż mnie cieszy tendencja OEM na zimę i coś fajniejszego na lato albo normalność typu zmieniamy oponę na jednym komplecie felg jak robi większość Zachodniej Europy. Nawet OK, jak ktoś schodzi sobie na mniejszy rozmiar ale kupuje przynajmniej nowy komplet na pewnej feldze ze świeżą oponą premium i pamieta o przelaczeniu ABS/ESP w kompie pokładowym na charakterystyke do mniejszych kółek (chociaż jak pisałem, uważam to za chybiony pomysł w autach usportowionych). Ale ilu tak robi? W erze dzisiejszych całorocznych, to już na nich bezpieczniej niż to co jest u nas popularne... mam oponiarza naprzeciwko, widzę jakie dziadostwo tam odchodzi, aż strach
Last edited by Alix; 28-10-2018, 09:16.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postai pamieta o przelaczeniu ABS/ESP w kompie pokładowym na charakterystyke do mniejszych kółek
Comment
-
Popytaj w ASO. Generalnie w 8 i 9 gen tak bylo i przestawiało się to w kompie pokładowym przez HDSa jak dobrze pamiętam. Co jest z reszta logiczne, ze te systemy są zoptymalizowane pod dużo cięższą 20stke o wiekszej bezwładności i przyczepności więc zasadniczo nie mogą równie dobrze działać na tych samych nastawach. A TMPS nic do tego, to tylko prymitywny pomiar rożnicy miedzy predkością osiową koła na danej osi. Możesz założyć i kółka od wózka sklepowego i po kalibracji na nich też nie będzie nic zgłaszać.Last edited by Alix; 28-10-2018, 12:14.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Dokładnie TMPS ostatnio wywalił mi błąd , gdy z 2,35 bar zmniejszyłem do 2,2 bar , było ok do póki nie jechałem w 5 osób . Dociążenie więcej ugięło balon opony i system wykrył zmianę obrotów kół ( mniejsze kręci się szybciej ) i jest błąd , nie wiem tylko z czym to porównuje z sygnału GPS ? Czy z innym czujnikiem w napędzie.
Trochę upierdliwe
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Mimo wszystko spodziewał bym się informacji w instrukcji - bo przecież jeżdżę na homologowanym rozmiarze. Dodatkowo - brzmi to nieco naciąganie - wszystkie te systemy działają z grubsza na podstawie czujników prędkości koła a więc o jakich nastawach mówimy?
Comment
-
Alix myślę że popadacie z skrajności w skrajność. Wszystko zależy kto gdzie jeździ. Dam Ci przykład mojego znajomego który mial w swojej BMW Alpina szerokie zimówki i jeździł co weekend na narty w Alpy. Zmienił na najwęższe jakie mógł bo szerokie nie radziły sobie w ciężkich śnieżnych warunkach. Węższe opony w takich warunkach sprawdzają się dużo lepiej. Jeżeli ktoś jeździ większość czasu po asfalcie to masz racje, to nie ma sensu pogarszać sobie trakcji na asfalcie. Ale węższe opony zawsze będą lepsze na śniegu choćby nie wiem jak zaklinalibyscie rzeczywistość.
Bodex1 jak zmniejszyłes ciśnienie i wywalilo błąd to jest normalne, po to jest ten system że jak przebijesz oponę to Cię poinformuje. To ze zadziałało z opóźnieniem to też normalnie, w Bmw mam dokładne to samo.
Jeszcze jedna sprawa, jakie nastawy, to nie promy kosmiczne.
Comment
-
Tak w temacie opon zimowych, to Michelin wypuścił teraz Pilot Alpin 5. Bieżnik bardziej podobny do CrossClimate niż do poprzednika. Ciekawe, jak wyszłyby w porównaniu z PA 4. Czwórka zresztą nie jest wycofana, może to nie ma być wcale następca? Nowe reklamują jako "znakomita kontrola w każdych warunkach" a poprzednie jako "przeznaczone do sportowych modeli i limuzyn o najwyższych osiągach".
Sam CrossClimate jako zimówka do auta typu CTR też mnie ciekawi jako koncepcja, może ktoś kiedyś przetestuje (choć rozmiary nie takie, jak trzeba). Ciekawe jak taka opona na suchym i mokrym przy niższych temperaturach wychodzi w porównaniu do opon z serii PA. Na śniegu pewnie gorzej. Obstawiam że ogólnie by wyszła gorzej w porównaniu do "performance'owej" opony zimowej, bo kompromis większy - w końcu musi działać i w lato i w zimę a na dodatek nie jest to opona typu UHP więc target inny (jak rozumiem coś w stylu całorocznej która w lato jest praktycznie równie dobra co "normalna" opona letnia).Last edited by Doctor; 29-10-2018, 22:25.
Comment
-
Zamieszczone przez Doctor Zobacz postaTak w temacie opon zimowych, to Michelin wypuścił teraz Pilot Alpin 5. Bieżnik bardziej podobny do CrossClimate niż do poprzednika. Ciekawe, jak wyszłyby w porównaniu z PA 4. Czwórka zresztą nie jest wycofana, może to nie ma być wcale następca? Nowe reklamują jako "znakomita kontrola w każdych warunkach" a poprzednie jako "przeznaczone do sportowych modeli i limuzyn o najwyższych osiągach".
Sam CrossClimate jako zimówka do auta typu CTR też mnie ciekawi jako koncepcja, może ktoś kiedyś przetestuje (choć rozmiary nie takie, jak trzeba). Ciekawe jak taka opona na suchym i mokrym przy niższych temperaturach wychodzi w porównaniu do opon z serii PA. Na śniegu pewnie gorzej. Obstawiam że ogólnie by wyszła gorzej w porównaniu do "performance'owej" opony zimowej, bo kompromis większy - w końcu musi działać i w lato i w zimę a na dodatek nie jest to opona typu UHP więc target inny (jak rozumiem coś w stylu całorocznej która w lato jest praktycznie równie dobra co "normalna" opona letnia).
Comment
-
Zamieszczone przez Waldek. Zobacz postaWszystko zależy kto gdzie jeździ. Dam Ci przykład mojego znajomego który mial w swojej BMW Alpina szerokie zimówki i jeździł co weekend na narty w Alpy. Zmienił na najwęższe jakie mógł bo szerokie nie radziły sobie w ciężkich śnieżnych warunkach. Węższe opony w takich warunkach sprawdzają się dużo lepiej. Jeżeli ktoś jeździ większość czasu po asfalcie to masz racje, to nie ma sensu pogarszać sobie trakcji na asfalcie.
Zamieszczone przez Waldek. Zobacz postaAle węższe opony zawsze będą lepsze na śniegu choćby nie wiem jak zaklinalibyscie rzeczywistość.Tak dobrej "zimy" jak te "placki" dawno nie miałem, a na różnych setupach jeździłem. A po założeniu łańcuchów... ajajaj rzeź niewiniątek, można zamiatać tyłkiem jak dzik między sosnami
Zamieszczone przez Doctor Zobacz postaTak w temacie opon zimowych, to Michelin wypuścił teraz Pilot Alpin 5. Bieżnik bardziej podobny do CrossClimate niż do poprzednika. Ciekawe, jak wyszłyby w porównaniu z PA 4. Czwórka zresztą nie jest wycofana, może to nie ma być wcale następca? Nowe reklamują jako "znakomita kontrola w każdych warunkach" a poprzednie jako "przeznaczone do sportowych modeli i limuzyn o najwyższych osiągach".No ale 830P były takie czadowe na asfalcie (darowałem im nawet bycie przeciętniakami na śniegu) a tu... kupa! Także jak Michałki to PA4 do CTR!!!
Zamieszczone przez Doctor Zobacz postaObstawiam że ogólnie by wyszła gorzej w porównaniu do "performance'owej" opony zimowej, bo kompromis większy - w końcu musi działać i w lato i w zimę a na dodatek nie jest to opona typu UHP więc target inny (jak rozumiem coś w stylu całorocznej która w lato jest praktycznie równie dobra co "normalna" opona letnia).Last edited by Alix; 31-10-2018, 21:24.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Waldek. Zobacz postaDlaczego są według Ciebie lepsze.
Tutaj z innej bandy, czyli wrażenia z Cup 2: https://www.civicforum.pl/showthread...973#post385973
Zamieszczone przez onlyju Zobacz postaI drugie pytanie, jak szybko montujesz łańcuchy i je demontujesz?
Zamieszczone przez onlyju Zobacz postaI ogólnie ile kosztują, jak się jeździ na nich, czy da się jeździć na suchym i ile na wysokość od opony wystają?............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
Comment