Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Felgi i opony do Type R FK8 i FK2R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Miejskie legendy nie umieraja. Ja zawsze wtedy pytam - znasz kogos kto powiedzial „mam dzialke w Bialce i na np. na 235/18 nie podjezdzalem a na 215/17 spoko”? Bo ja nie. Mit moim zdanie wzial sie duzej roznicy cen miedzy rozmiarami dawniej. Obecnie z tego, ze sporo ludzi zarzuca zimowki na fabryczne felgi a na lato kupuja nowy szerszy zestaw. W sumie to jak mnie sie ktos pytal w ostatnich 20 latach czy na zime mam wezsze opony to odpowiadalem TAK :-)

    Comment


    • Ja twardo mówię NIGDY moze w końcu gawiedź zrozumie. Oponiarze to podtrzymują bo mają spory handelek na rynku wtórnym, a Janusze mają wytłumaczenie jak zaoszczędzic przed samym sobą i sąsiadami. Problem jest, że mniejsza tańsza z zaniżonym indeksem, budżetowa lub używana na stalówkach które niewiadomo ile prostowań wcześniej przebyły albo są w rodzinie od 15 lat to wciąż krajobraz naszej zimy, widywany o zgrozo nawet na nowo kupionym Mercedesie... a to nie zapewnia bezpieczeństwa pozostałym uczestnikom dróg. Dlatego wolał bym, aby jednak ludzie dbali o zimowe setupy, bo jeździ się potem obok nich i wolę nie uzupełniać puli filmów "Polskie Drogi" swoim autem Też mnie cieszy tendencja OEM na zimę i coś fajniejszego na lato albo normalność typu zmieniamy oponę na jednym komplecie felg jak robi większość Zachodniej Europy. Nawet OK, jak ktoś schodzi sobie na mniejszy rozmiar ale kupuje przynajmniej nowy komplet na pewnej feldze ze świeżą oponą premium i pamieta o przelaczeniu ABS/ESP w kompie pokładowym na charakterystyke do mniejszych kółek (chociaż jak pisałem, uważam to za chybiony pomysł w autach usportowionych). Ale ilu tak robi? W erze dzisiejszych całorocznych, to już na nich bezpieczniej niż to co jest u nas popularne... mam oponiarza naprzeciwko, widzę jakie dziadostwo tam odchodzi, aż strach
      Last edited by Alix; 28-10-2018, 09:16.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
        i pamieta o przelaczeniu ABS/ESP w kompie pokładowym na charakterystyke do mniejszych kółek
        Kurde o czym mowa? Ja nic nie znalazłem w instrukcji Fk8 o konieczności takiej zmiany. TPMS działa bez szemrania po zmianie na 18.

        Comment


        • Popytaj w ASO. Generalnie w 8 i 9 gen tak bylo i przestawiało się to w kompie pokładowym przez HDSa jak dobrze pamiętam. Co jest z reszta logiczne, ze te systemy są zoptymalizowane pod dużo cięższą 20stke o wiekszej bezwładności i przyczepności więc zasadniczo nie mogą równie dobrze działać na tych samych nastawach. A TMPS nic do tego, to tylko prymitywny pomiar rożnicy miedzy predkością osiową koła na danej osi. Możesz założyć i kółka od wózka sklepowego i po kalibracji na nich też nie będzie nic zgłaszać.
          Last edited by Alix; 28-10-2018, 12:14.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Dokładnie TMPS ostatnio wywalił mi błąd , gdy z 2,35 bar zmniejszyłem do 2,2 bar , było ok do póki nie jechałem w 5 osób . Dociążenie więcej ugięło balon opony i system wykrył zmianę obrotów kół ( mniejsze kręci się szybciej ) i jest błąd , nie wiem tylko z czym to porównuje z sygnału GPS ? Czy z innym czujnikiem w napędzie.
            Trochę upierdliwe

            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Mimo wszystko spodziewał bym się informacji w instrukcji - bo przecież jeżdżę na homologowanym rozmiarze. Dodatkowo - brzmi to nieco naciąganie - wszystkie te systemy działają z grubsza na podstawie czujników prędkości koła a więc o jakich nastawach mówimy?

              Comment


              • Alix myślę że popadacie z skrajności w skrajność. Wszystko zależy kto gdzie jeździ. Dam Ci przykład mojego znajomego który mial w swojej BMW Alpina szerokie zimówki i jeździł co weekend na narty w Alpy. Zmienił na najwęższe jakie mógł bo szerokie nie radziły sobie w ciężkich śnieżnych warunkach. Węższe opony w takich warunkach sprawdzają się dużo lepiej. Jeżeli ktoś jeździ większość czasu po asfalcie to masz racje, to nie ma sensu pogarszać sobie trakcji na asfalcie. Ale węższe opony zawsze będą lepsze na śniegu choćby nie wiem jak zaklinalibyscie rzeczywistość.
                Bodex1 jak zmniejszyłes ciśnienie i wywalilo błąd to jest normalne, po to jest ten system że jak przebijesz oponę to Cię poinformuje. To ze zadziałało z opóźnieniem to też normalnie, w Bmw mam dokładne to samo.
                Jeszcze jedna sprawa, jakie nastawy, to nie promy kosmiczne.

                Comment


                • Tak w temacie opon zimowych, to Michelin wypuścił teraz Pilot Alpin 5. Bieżnik bardziej podobny do CrossClimate niż do poprzednika. Ciekawe, jak wyszłyby w porównaniu z PA 4. Czwórka zresztą nie jest wycofana, może to nie ma być wcale następca? Nowe reklamują jako "znakomita kontrola w każdych warunkach" a poprzednie jako "przeznaczone do sportowych modeli i limuzyn o najwyższych osiągach".

                  Sam CrossClimate jako zimówka do auta typu CTR też mnie ciekawi jako koncepcja, może ktoś kiedyś przetestuje (choć rozmiary nie takie, jak trzeba). Ciekawe jak taka opona na suchym i mokrym przy niższych temperaturach wychodzi w porównaniu do opon z serii PA. Na śniegu pewnie gorzej. Obstawiam że ogólnie by wyszła gorzej w porównaniu do "performance'owej" opony zimowej, bo kompromis większy - w końcu musi działać i w lato i w zimę a na dodatek nie jest to opona typu UHP więc target inny (jak rozumiem coś w stylu całorocznej która w lato jest praktycznie równie dobra co "normalna" opona letnia).
                  Last edited by Doctor; 29-10-2018, 22:25.

                  Comment


                  • ...................

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
                      Tak w temacie opon zimowych, to Michelin wypuścił teraz Pilot Alpin 5. Bieżnik bardziej podobny do CrossClimate niż do poprzednika. Ciekawe, jak wyszłyby w porównaniu z PA 4. Czwórka zresztą nie jest wycofana, może to nie ma być wcale następca? Nowe reklamują jako "znakomita kontrola w każdych warunkach" a poprzednie jako "przeznaczone do sportowych modeli i limuzyn o najwyższych osiągach".

                      Sam CrossClimate jako zimówka do auta typu CTR też mnie ciekawi jako koncepcja, może ktoś kiedyś przetestuje (choć rozmiary nie takie, jak trzeba). Ciekawe jak taka opona na suchym i mokrym przy niższych temperaturach wychodzi w porównaniu do opon z serii PA. Na śniegu pewnie gorzej. Obstawiam że ogólnie by wyszła gorzej w porównaniu do "performance'owej" opony zimowej, bo kompromis większy - w końcu musi działać i w lato i w zimę a na dodatek nie jest to opona typu UHP więc target inny (jak rozumiem coś w stylu całorocznej która w lato jest praktycznie równie dobra co "normalna" opona letnia).
                      Trzymajac sie Twojego przykladu Michelina to porownaj na oko Pilot Sport i Crossclimat. Ja bym sie bal jezdzic ostrzej na suchym w plusowej temp. na oponie z bieznikiem dziurawym na palec.

                      Comment


                      • Dla Civic 1.0 i dziadka w kapeluszu rozwiązanie dobre. Do ctr-a z założenia tego nie widzę, ale nie macalem, więc nie jestem obiektywny.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                          Wszystko zależy kto gdzie jeździ. Dam Ci przykład mojego znajomego który mial w swojej BMW Alpina szerokie zimówki i jeździł co weekend na narty w Alpy. Zmienił na najwęższe jakie mógł bo szerokie nie radziły sobie w ciężkich śnieżnych warunkach. Węższe opony w takich warunkach sprawdzają się dużo lepiej. Jeżeli ktoś jeździ większość czasu po asfalcie to masz racje, to nie ma sensu pogarszać sobie trakcji na asfalcie.
                          Mocne BMW to specyficzne auto. Mimo walki o rozkład masy wiadomo, w układzie FR mimo próby równoważenia rozkładu mas (akumulator za tylną osią etc.) trochę inna bajka jest niż w FF. Poza tym usportowione auta RWD na śniegu dynamicznie jeżdżą głównie w uślizgu, trzeba odprowadzać śnieg, tu mamy jeszcze niedociążoną oś napędową... tak, nie dziwię się panu z Alpiny, że postawił na węższe opony. Z resztą z tego co kojarzę, te letnie w Alpinie to mega placki jeszcze bardziej niż w CTR, przynajmniej tych obecnych.

                          Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                          Ale węższe opony zawsze będą lepsze na śniegu choćby nie wiem jak zaklinalibyscie rzeczywistość.
                          Nie trzeba nic zaklinać, wystarczy pojeździć. Po Conti 850P 235/35R18 w CTR totalnie nie narzekałem na solidny śnieg, dojechałem na nich dalej niż niejeden SUV... no wiadomo dopóki prześwitu wystarczało Tak dobrej "zimy" jak te "placki" dawno nie miałem, a na różnych setupach jeździłem. A po założeniu łańcuchów... ajajaj rzeź niewiniątek, można zamiatać tyłkiem jak dzik między sosnami



                          Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
                          Tak w temacie opon zimowych, to Michelin wypuścił teraz Pilot Alpin 5. Bieżnik bardziej podobny do CrossClimate niż do poprzednika. Ciekawe, jak wyszłyby w porównaniu z PA 4. Czwórka zresztą nie jest wycofana, może to nie ma być wcale następca? Nowe reklamują jako "znakomita kontrola w każdych warunkach" a poprzednie jako "przeznaczone do sportowych modeli i limuzyn o najwyższych osiągach".
                          Dlatego kupiłem PA4, a nie PA5. Odstraszyło mnie to! To tak jak Conti 850P. Przy których pojawiło się słowo "do aut o wysokich osiągach i SUV"... trzeba się było domyśleć od razu że to ostatnie słowo znaczy jak zawsze "zapomnij o nakładaniu tego na auto sportowe". Jak coś do auta jest "eco" albo "SUV" to omijać z kilometra No ale 830P były takie czadowe na asfalcie (darowałem im nawet bycie przeciętniakami na śniegu) a tu... kupa! Także jak Michałki to PA4 do CTR!!!

                          Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
                          Obstawiam że ogólnie by wyszła gorzej w porównaniu do "performance'owej" opony zimowej, bo kompromis większy - w końcu musi działać i w lato i w zimę a na dodatek nie jest to opona typu UHP więc target inny (jak rozumiem coś w stylu całorocznej która w lato jest praktycznie równie dobra co "normalna" opona letnia).
                          Performance to performance. Pamiętaj, że CrossClimate może i są porównywalne do letnich premium... ale touringowych, a nie UHP/MP jakich My tu używamy. To się będzie miało nijak do CC6 czy PS4S, a wątpię też, żeby przebiło dobrą performance'ową zimówkę. Tak, do balonów gdzie zimówki nie są performance'owe to CC będzie dobrym asfaltem, ale tutaj to nie sądzę.
                          Last edited by Alix; 31-10-2018, 21:24.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Odbiegając od tematu zimówek, mógłbyś opisać w miare dokładnie różnice opon letnich, chodzi mi o oryginalne Continental a te na których teraz jeździsz. Dlaczego są według Ciebie lepsze.

                            Comment


                            • I drugie pytanie, jak szybko montujesz łańcuchy i je demontujesz? I ogólnie ile kosztują, jak się jeździ na nich, czy da się jeździć na suchym i ile na wysokość od opony wystają?
                              Last edited by onlyju; 31-10-2018, 22:21.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                                Dlaczego są według Ciebie lepsze.
                                Lepsze na daily. Inne. Tu i przez najliższe 10 postów są moje uwagi z PS4S vs CS6: https://www.civicforum.pl/showthread...845#post355845
                                Tutaj z innej bandy, czyli wrażenia z Cup 2: https://www.civicforum.pl/showthread...973#post385973

                                Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
                                I drugie pytanie, jak szybko montujesz łańcuchy i je demontujesz?
                                Jakieś 2 minuty montażu, jakaś minuta demontażu, jakieś 3 minuty rozwieszenia do suszenia. Rewelacja. Samodocisk więc bez filozofii.





                                Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
                                I ogólnie ile kosztują, jak się jeździ na nich, czy da się jeździć na suchym i ile na wysokość od opony wystają?
                                Około 1300-1500pln. Jeździ się świetnie na śniegu, nawet w ciągłym wheelspinie trzymają się dzielnie. Nie wiem na ile wystają, ale miejsca w nadkolu CTR nie brakuje. Przynajmniej w FK2R. Na suchym na łańcuchach się nie jeździ, to niszczenie ich i auta, trzeba je natychmiast zdjąć jak się wyjedzie z górek na twarde. Jest to na tyle proste, że nie ma co auta męczyć.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X