Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Felgi i opony do Type R FK8 i FK2R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja w 4Sach wolę wyższe ciśnienia (być może z względu na miękkie ścianki), czyli 2.8 przód i 2.2 tył (o ile dobrze pamiętam). Na Conti lepiej jeździło mi się na niższych ciśnieniach. Koła dokrecasz na 127 niuta.

    Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
    CTR

    Comment


    • Zamieszczone przez Nukh Zobacz posta
      Ja w 4Sach wolę wyższe ciśnienia (być może z względu na miękkie ścianki)
      Dokładnie tak samo mam. Na Conti jeździłem bliżej "dołu", tu jeżdżę bliżej "góry" zalecanej, bo scianka bardziej miękka i u mnie ma mniejszy naciąg niż OEM miał bo teraz jeżdżę na 245 a nie na 235, a w tym aucie bardziej zależy mi na precyzji prowadzenia niż samej trakcji wzdłużnej. Ale zwykle jednak 2,6 a nie 2,8 bo szczególnie w zimniejsze poranki / na mokrym opona jest jednak wtedy nieco zbyt twarda IMO dla mojego stylu jazdy. No właśnie, bo to od tego też zależy. Tym generalnie na max albo jak mam fantazję polatać po rondach bokami to nawet miałem przez chwilę 2,5 Ale auto się wtedy jednak normalnie nie zachowuje, na tył ładuję max co na tabliczce (tam jest 2,2 albo 2,3 już nie pamiętam) i jest OK, szczególnie że to co teraz mam na tyle mam już zmęczone - ostatni sezon tego kompletu.

      Zamieszczone przez Nukh Zobacz posta
      Na Conti lepiej jeździło mi się na niższych ciśnieniach.
      Tak, w dodatku na Conti te zmiany były bardziej odczuwalne. Tam faktycznie na co dzień raczej "dół" widełek był zawsze, ale na prędkościach 200+ taka opcja była niestabilna, przed szybkim autobahnem dopompowywałem. W 4S nie ma tego problemu. Na tych 2,5-2,6 bara jest OK i tu i tu.

      Zamieszczone przez Nukh Zobacz posta
      Koła dokrecasz na 127 niuta.
      W razie czego jest kompendium felgi i opony w IX gen w dziale generacyjnym - tam wszystko jest też dla Type R - m. in. takie info, prosto z instrukcji serwisowej.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Dzięki chłopaki. W takim razie dziś pruknę 2,5-2,6 z przodu i 2,3 z tyłu.

        Comment




        • Coś dla fanów dystansów

          oraz

          Czy w Renault inżynierowie to idioci, że takie duże ET mają felgi?
          Last edited by Alix; 07-06-2021, 16:32.

          Comment


          • Pozwoliłem sobie zrobić wersję "odtwarzalną" video... no cóż. Ja to cały czas mówię (np. https://www.civicforum.pl/showthread...459#post472459 ). Ja czuję przesiadkę z ET 60 na ET48 na kierownicy, mimo odelżenia koła (lżejsza i opona i felga) - amortyzacja jest porównywalna bo moment siły działania na zawias jest OK, ale niestety power steering sie nasila i nie ma bata. A z tego powodu Rki z założonymi dystansami 20mm do OEM felgi są dla mnie wręcz upośledzone trakcyjnie - im gorsza nawierzchnia, tym bardziej.

            Ale wiele osób się to wypowiadało jak to nie ma znaczenia i jak to jest nawet lepiej także tego
            Last edited by Alix; 07-06-2021, 16:43.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              Pozwoliłem sobie zrobić wersję "odtwarzalną" video... no cóż. Ja to cały czas mówię (np. https://www.civicforum.pl/showthread...459#post472459 ). Ja czuję przesiadkę z ET 60 na ET48 na kierownicy, mimo odelżenia koła (lżejsza i opona i felga) - amortyzacja jest porównywalna bo moment siły działania na zawias jest OK, ale niestety power steering sie nasila i nie ma bata. A z tego powodu Rki z założonymi dystansami 20mm do OEM felgi są dla mnie wręcz upośledzone trakcyjnie - im gorsza nawierzchnia, tym bardziej.

              Ale wiele osób się to wypowiadało jak to nie ma znaczenia i jak to jest nawet lepiej także tego
              Hamowanie z dużych prędkości też inaczej wygląda przy mniejszym ET. Nie bez powodu dążyli do jakiegoś tam scrub radius

              Comment




              • chyba nie kleją te miszeliny ...

                Comment


                • Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
                  https://www.youtube.com/watch?v=wWcYoit9efE

                  chyba nie kleją te miszeliny ...
                  Które niby na miszelinach?

                  Comment


                  • od szóstej minuty

                    Comment


                    • Niestety, Cup 2 nie uwazam za optymalne opony do Rki. Na daily nawet 4S powiedzialbym sa niemal zawsze lepsze jezeli nie ma 25+ stopni i idealnego asfaltu. Poza tym sa za miekkie w sensie scianki bocznej do tego auta. Nie moge ich zjezdzic bo nie lubie Rki na nich. Sam popelnilem ten blad i je kupilem. Trzeba bylo brac Advany albo Federale albo nawet Conti EP...
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Cup2 to taka trochę dziwna opona bo nie bardzo wiadomo do czego miałaby służyć. Jako opona na daily szybko się zużywa, jest słaba w deszczu i ciężko wykorzystać trochę lepszy grip, który oferuje w stosunku do 4S. Z kolei jak ktoś upala na torze to jest jednak przynajmniej kilka opcji z tej samej kategorii (semi slick z homo E) na których robi się lepsze czasy.
                        CTR

                        Comment


                        • Mam takie samo wrazenie. W sumie nie wiem skad taki hype byl na ten model na poczatku. Nawet Porsche do serii RS przes chwile je wsadzalo, ale szybko sie wycofalo (teraz sa Dunlop RT Maxxx), oblecialy wiele topowych hot hatchy - od Megane Cup R przez bijacego rekord polnocnej petli FK8 (FK2R bylo na "seryjnych" Conti CS6 jak bilo swoj) az po produkcyjne wersje np. FK8 Sportline tez ma chyba Cup2 fabrycznie. A tu juz niby na czasach zalezy. Chociaz Michelin bogata firma, jak to bywa wersje do rekordow mogly byc tymi sztukami z "bardziej dedykowana" mieszanka

                          Tak czy owak, moim zdaniem chociazby stare dobre Federale 595 o polowe tansze sa lepsze jako semi i przede wszystkim lepiej sie prowadza. No ale w przeciwienstwie do Cup2 sa trudniejsze na daily. Cup2 to chyba taki manifest "jestem hardcorem jezdze na co dzien na semi" ktory jest "ugladzony" i miekki zeby manifestujacym to zycia nie utrudniac, w sumie sa nawet calkiem zywotne jak na semi. A jak wiadomo najlepiej sie sprzedaje to co sie dobrze PRowo prezentuje duzo ponad to co ma glebszy sens

                          Moge dodac ze na forach Jaguarowych zdecydowanie odradzaja Cup2 jako bezsens. Wiekszosc w F-Type ujezdza na daily 4Sy, Ci co wyjezdzaja na tor maja drugi komplet laczkow z konkretnymi semi juz o roznych mieszankach. Tam jak jest takie 550KM na oske to jest co przekazywac nawet jak laczek ma 30cm
                          Last edited by Alix; 05-08-2021, 08:51.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Tak poza wywiadem o ET wiele dyskusji było o ty że "na 18' lepiej się jeździ"... ja pozostałem przy zdaniu na bazie własnych doświadczeń z kilkoma sztukami kolegów, że 18stki to dla eRek upośledzenie... więc polecam poczytać:



                            Piszą też, że jak już zmieniać to na 245/35R19... czyli w FK8 zostać na OEM z FK2R, ewentualnie przejść na aftermarkert lub fele od BMW na ET 48... no mam takie i przejście jest negatywnie odczuwalne

                            Także, jak chcecie jeździć autem jak fabryka zestroiła, nie zakładajcie jakichś tam 225/40R18 może jednak, nawet jak tłumaczycie się homologacją...?
                            Last edited by Alix; 23-09-2021, 00:12.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Mam 18x9 ET50 (opony: były 245/40 obecnie 255/40), zrobiłem na nich już łącznie 70kkm. Powiem szczerze nie odczuwam nic negatywnego i wszystko działa bez zarzutu.


                              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                              Comment


                              • https://www.youtube.com/watch?v=tFyOMjHSAu4 w ramach ciekawostki

                                Comment

                                Working...
                                X