Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Felgi i opony do Type R FK8 i FK2R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nie mam ostatnio zbyt dużo czasu wiec dalej wybór nie dokonany. Ale na obronę mam i wątpliwości. Opona letnia w moim FK8 na feldze 20 jest tak naprężona że to co przylega do asfaltu jest o ok 1cm węższe niż przy feldze 18" 235. Po prostu położyłem się komuś pod samochodem z kartką papieru i zaznaczyłem szerokość 18 a potem sprawdziłem u siebie - przepraszam jegomościa i pozdrawiam srebrna FK8. Felga chyba ATT opona już nie pamiętam bo w stresie to robiłem. Jak to się ma do tego co wyczytałem w tym wątku - czy ktoś to sprawdzał. Nie znam się na oponach - zawsze ogarniał mi to kolega z pracy ale ostatnio źle mi dobrał kapcie do continentala GT i wysłałem go na kwarantanne z poradami. Jak to jest i dlaczego amerykańce uparli się na 18?

    Comment


    • Zamieszczone przez Maccan Zobacz posta
      Jak to jest i dlaczego amerykańce uparli się na 18?
      Masz na myśli 18x9,5 ET 45 z oponą 265/35/18? Nie znam wszystkich amerykanów, ale wydaje mi się, że chodzi tutaj głównie o wygląd. Taki setup będzie pewnie też trochę tańszy - dobra felga 18" swoje kosztuje, ale opona będzie pewnie tańsza niż 20tka. Wybór też może być większy.

      Inna sprawa jeżeli chodzi o jazdę torową - tutaj w zasadzie nic nie przemawia za OEMowym setupem. Może auto będzie się prowadziło minimalnie bardziej precyzyjnie, ale cała reszta (grip, dostępność + ceny semi slicków) przemawia za 18". Nie słyszałem/czytałem o chociażby jednym regularnie torującym FK8 na OEMwych kołach.
      CTR

      Comment


      • Zamieszczone przez Nukh Zobacz posta
        Masz na myśli 18x9,5 ET 45 z oponą 265/35/18? Nie znam wszystkich amerykanów, ale wydaje mi się, że chodzi tutaj głównie o wygląd. Taki setup będzie pewnie też trochę tańszy - dobra felga 18" swoje kosztuje, ale opona będzie pewnie tańsza niż 20tka. Wybór też może być większy.

        Inna sprawa jeżeli chodzi o jazdę torową - tutaj w zasadzie nic nie przemawia za OEMowym setupem. Może auto będzie się prowadziło minimalnie bardziej precyzyjnie, ale cała reszta (grip, dostępność + ceny semi slicków) przemawia za 18". Nie słyszałem/czytałem o chociażby jednym regularnie torującym FK8 na OEMwych kołach.
        Zrobiłem zdjęcie opon ale rozmazane i nie pamiętam co tam było zamontowane.

        Comment


        • Amerykanie maja rozne pomysly i rozne cele trudno ocenic co lepiej. Zazwyczaj wiecej w tym wygladu niz modyfikacji z mysla o tym, zeby to dobrze jezdzilo. Tak jak specyfikacja Lancerow EVO na USA byla zubozona performance'owo bo tam ich to malo obchodzi. Maja tez inne drogi, nawet te boczne sa z reguly szersze i mniej krete i maja jednak w miare utrzymana nawierzchnie.

          Ja mam 3 kpl felg, z czego 2 OEM i przerobilem pare oponek tak w 235 jak i w 245 w FK2R jezdzilem tez kilkoma innymi FK2R i FK8 kolegow z motowyjazdow. Konfiguracje byly rozne. W praktyce pod katem precyzji na kretych B-drogach, torque steering i "doginania" szpera zakretow to niestety dla mnie wszelkie kombinacje z mniejszym ET (bo wszystko ma mniejsze ET przeciez) wypadly mniej lub bardziej negatywnie dlatego chociaz mialem kupowac inne fele, na semi na takie wyjazdy zostawilem OEM z ET60. Niestety nawet jak ktos mial superlekkie kute fele, nie zmienialo to istoty rzeczy. Oczywiscie bylo o niebo lepiej niz jak ktos sobie zalozyl 20mm dystanse na OEM felgi bo to zdecydowanie najgorsza mozliwa kombinacja za jakiej kierownica zasiadlem - kola skacza jak pingpongi na nierownosciach, auto z neutralnego staje sie podsterowne, na kierownicy wszystko czuc jakby w stjuningowanym golfie GTi siedzial a o doginaniu zakretow szpera mozna w zasadzie zapomniec. Sam mam niby dobrane lzejsza waga/mniejsze ET letnie kute felgi - w codziennej jezdzie roznic istotnych nie odczuwam i jestem generalnie zadowolony - super to wyglada etc. Ale kiedy chce naprawde mocniej pojezdzic... to wracam na semi na OEM i tyle. Z reszta zimowki tez mam na OEM 19stkach i tez jest super pod katem prowadzenia w zakretach. Micheliny PA4 naprawde daja tu rade, w przeciwienstwie np. do tragicznych w tym zastosowaniu zimowek Continentala (mowa o TS850P).

          BTW FK8 jest duzo mniej czule na te zmiany ET niz FK2R. To ogolnie mniej hardcorowe auto. Ale jednak jak jechalem takim na "zalecanych" 235/45R18 zimowkach na aftermarketowej dobrej lekkiej feldze z ET40... to czuc bylo ze auto jednak... "uposledzone" trakcyjnie W egzemlarzu FK8 na takich samych Nokianach w 245 na feldze 19'' od FK2R jednak bylo duuuuzo lepiej. To jak pisali przedmowcy chyba najlepszy wybor na alternatywe, szczegolnie z perspektywy dostepnosci opon.
          Last edited by Alix; 16-12-2020, 20:30.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            Amerykanie maja rozne pomysly i rozne cele trudno ocenic co lepiej. Zazwyczaj wiecej w tym wygladu niz modyfikacji z mysla o tym, zeby to dobrze jezdzilo. Tak jak specyfikacja Lancerow EVO na USA byla zubozona performance'owo bo tam ich to malo obchodzi. Maja tez inne drogi, nawet te boczne sa z reguly szersze i mniej krete i maja jednak w miare utrzymana nawierzchnie.

            Ja mam 3 kpl felg, z czego 2 OEM i przerobilem pare oponek tak w 235 jak i w 245 w FK2R jezdzilem tez kilkoma innymi FK2R i FK8 kolegow z motowyjazdow. Konfiguracje byly rozne. W praktyce pod katem precyzji na kretych B-drogach, torque steering i "doginania" szpera zakretow to niestety dla mnie wszelkie kombinacje z mniejszym ET (bo wszystko ma mniejsze ET przeciez) wypadly mniej lub bardziej negatywnie dlatego chociaz mialem kupowac inne fele, na semi na takie wyjazdy zostawilem OEM z ET60. Niestety nawet jak ktos mial superlekkie kute fele, nie zmienialo to istoty rzeczy. Oczywiscie bylo o niebo lepiej niz jak ktos sobie zalozyl 20mm dystanse na OEM felgi bo to zdecydowanie najgorsza mozliwa kombinacja za jakiej kierownica zasiadlem - kola skacza jak pingpongi na nierownosciach, auto z neutralnego staje sie podsterowne, na kierownicy wszystko czuc jakby w stjuningowanym golfie GTi siedzial a o doginaniu zakretow szpera mozna w zasadzie zapomniec. Sam mam niby dobrane lzejsza waga/mniejsze ET letnie kute felgi - w codziennej jezdzie roznic istotnych nie odczuwam i jestem generalnie zadowolony - super to wyglada etc. Ale kiedy chce naprawde mocniej pojezdzic... to wracam na semi na OEM i tyle. Z reszta zimowki tez mam na OEM 19stkach i tez jest super pod katem prowadzenia w zakretach. Micheliny PA4 naprawde daja tu rade, w przeciwienstwie np. do tragicznych w tym zastosowaniu zimowek Continentala.

            BTW FK8 jest duzo mniej czule na te zmiany ET niz FK2R. To ogolnie mniej hardcorowe auto. Ale jednak jak jechalem takim na "zalecanych" 235/45R18 zimowkach na aftermarketowej dobrej lekkiej feldze z ET40... to czuc bylo ze auto jednak... "uposledzone" trakcyjnie W egzemlarzu FK8 na takich samych Nokianach na feldze 19'' od FK2R jednak bylo duuuuzo lepiej. To jak pisali przedmowcy chyba najlepszy wybor na alternatywe, szczegolnie z perspektywy dostepnosci opon.
            Dziękuje za twoje doświadczenie. Niestety nie mogę założyć 19 bo mam wiele do stracenia na innych samochodach wiec mogę tylko to co mam wpisane w dokumenty albo opona do 20 albo całe koła 18". Co byś założył i zamawiam

            Comment


            • Z tego co piszesz wnioskuję, że budżet nie jest decydującym czynnikiem, więc można ładować 20" na zimę. Z nowości Bridgestone Blizzak LM005 zbiera bardzo pozytywne opinie a jest minimalnie tańszy od "pewniaków" z samej góry tzn. Michelin Pilot Alpin 5, czy Goodyear UltraGrip Performance+.

              A jak nie, to kup jakieś 18", które dobrze trzymają cenę i na nie wrzuć zimówki. Zaoszczędzisz na oponie a w razie czego felge zawsze sprzedasz w dobrej cenie.
              CTR

              Comment


              • Zamieszczone przez Maccan Zobacz posta
                Dziękuje za twoje doświadczenie. Niestety nie mogę założyć 19 bo mam wiele do stracenia na innych samochodach wiec mogę tylko to co mam wpisane w dokumenty albo opona do 20 albo całe koła 18". Co byś założył i zamawiam
                Palemie gumy na chinskiej 18 jest 4-5 razy tansze, trudno dyskutowac :-) ale jak jezdzisz na codzien i lubisz czasem szarpnac autem na drodze to sprawe warto przemyslec. Dwa razy juz wymienialem w roznych autach nietrafione kola zimowki na ktorych plywalo jak statek na morzu.
                ps. W jakich dokumentach jakie dostajesz przy zakupie auta w Polsce pisze, ze zimowka ma byc 18”?

                Comment


                • Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
                  Palemie gumy na chinskiej 18 jest 4-5 razy tansze, trudno dyskutowac :-) ale jak jezdzisz na codzien i lubisz czasem szarpnac autem na drodze to sprawe warto przemyslec. Dwa razy juz wymienialem w roznych autach nietrafione kola zimowki na ktorych plywalo jak statek na morzu.
                  ps. W jakich dokumentach jakie dostajesz przy zakupie auta w Polsce pisze, ze zimowka ma byc 18”?
                  Dostałem świadectwo zgodności. Opisane są wszystkie parametry samochodu. Jest mi to potrzebne do finansowania, odliczenia i ubezpieczenia .

                  Comment


                  • Wczesniejszych zimowek Bridgestone to nawet nie rozwazalem bo nie bylo warto... ale jezeli sa takie laczki jak Blizzaki LM005 w 20stkach dostepne z dobrym indeksem co najmniej W to nawet sie nie zastanawiaj i idz w 20stki na OEM. Auto bedzie nie gorsze niz na letnich a przeciez chyba o to w tym chodzi, nie???

                    Z uwagi na miekkosc bieznika zimowek, nawet tych niby performance'owych, ja osobiscie wyznaje i stosuje regule ze na zime CO NAJMNIEJ taki rozmiar jak na lato
                    Last edited by Alix; 16-12-2020, 14:29.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                      Wczesniejszych zimowek Bridgestone to nawet nie rozwazalem bo nie bylo warto.
                      Pełna zgoda. Jeżeli chodzi o ten konkretny model to opieram się na https://youtu.be/G2QarkDCeVI?t=160 Mają indeks W w 245/35/20 i kosztują poniżej 1400 za sztukę. Michałki i Goodyeary są jednak trochę droższe, w tym rozmiarze.
                      CTR

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        Wczesniejszych zimowek Bridgestone to nawet nie rozwazalem bo nie bylo warto... ale jezeli sa takie laczki jak Blizzaki LM005 w 20stkach dostepne z dobrym indeksem co najmniej W to nawet sie nie zastanawiaj i idz w 20stki na OEM. Auto bedzie nie gorsze niz na letnich a przeciez chyba o to w tym chodzi, nie???

                        Z uwagi na miekkosc bieznika zimowek, nawet tych niby performance'owych, ja osobiscie wyznaje i stosuje regule ze na zime CO NAJMNIEJ taki rozmiar jak na lato
                        Mam dostepne na dzisiaj Conti TS 830 za 1100zł Hankook za 900 i Blizzak LM005 za 1350 - które najlepsze?

                        Comment


                        • No i teraz sakramenckie pytanie co lepsze - do tej pory chyba najlepsze zimowki jakich na Rce dosiadalem czyli Michalki PA4 czy... zachwalana wszedzie nowosc Bridgestone... ha!

                          Z tych co powyzej dla mnie tylki Blizzaki. Innych nawet nie rozwazaj, nie maja podejscia. TS 830 P to byla niezla oponka ale jednak ma juz swoje nieliche lata.
                          Last edited by Alix; 16-12-2020, 15:00.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                            No i teraz sakramenckie pytanie co lepsze - do tej pory chyba najlepsze zimowki jakich na Rce dosiadalem czyli Michalki PA4 czy... zachwalana wszedzie nowosc Bridgestone... ha!

                            Z tych co powyzej dla mnie tylki Blizzaki. Innych nawet nie rozwazaj, nie maja podejscia. TS 830 P to byla niezla oponka ale jednak ma juz swoje nieliche lata.
                            A Conti TS 830 VS Michałki i Bridge. Bridge mam na innym samochodzie i są inne jeszcze ich nie oswoiłem.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Maccan Zobacz posta
                              Dostałem świadectwo zgodności. Opisane są wszystkie parametry samochodu. Jest mi to potrzebne do finansowania, odliczenia i ubezpieczenia .
                              A, faktycznie, p.52. Na szczescie nie czytalem tego w 2017 :-) Na stosowanie 18 nie ma innych argumentow jak ekonomiczne i biznesowe. Wiec nie ma co sie przekonywac. Ale do uciekania z ET uzasadnienia nie ma.
                              ps. felg do Fk2/8 powyzej et45 tak na szybko nie widze wiec z definicji kolo wychodzi minimum 15mm. Malo to nie jest
                              Last edited by Leszek2; 16-12-2020, 17:48.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Maccan Zobacz posta
                                Bridge mam na innym samochodzie i są inne jeszcze ich nie oswoiłem.
                                Hmm "są inne" i trzeba "oswajać" nie brzmi zachęcająco. Tego się zawsze boję jak jest hype na premierowy model: nieco sponsorowanego przereklamowania + niezbiasowanie "świeżej" konstrukcji - bo z czasem firma jednak z czasem w modelach robi korekty mieszanki etc i nie zawsze "pierwszy produkcyjny wypust" jest najlepszy, trochę tak jak niekiedy i z autami...

                                Zamieszczone przez Maccan Zobacz posta
                                Conti TS 830
                                Ale w tym rozmiarze to TS 830 P są. Miałem ten model na poprzedniej Hondzie to bardzo performance'owo na twarde zestrojona opona (w przeciwienstwie do plywajacych fatalnych nastepcow TS 850 P) - jest dość przeciętna na gorszych nawierzchniach, błocie i śniegu, aczkolwiek na suchy czy mokry asfalt - dla mnie wciąż czołówka. Niemniej jednak, Michałki PA4 potrafią to wszystko równie dobrze na asfalcie... ale też na błocie/śniegu/lodzie gdzie Conti TS 830 P już są takie sobie - te dają radę świetnie - wiadomo, że nie jest to też typowo śniegowa opona, ale jak na performance'ową - jest bardzo dobrze.

                                Wniosek z w/w -> ja bym brał Michałki. Polecam, że warto i że dobrze pasują charakterem do naszych aut. Wiem, że są nietanie, ale za to są też naprawdę trwałe (co z kolei mimo bycia nowością już jest jednym z zarzutów do Bridge LM005!), więc i pożyją. Mam je już 3ci sezon sezon na FK2R i dalej żyją i dają czadu. Będzie Pan zadowolony
                                Last edited by Alix; 16-12-2020, 20:32.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X