Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Felgi i opony do Type R FK8 i FK2R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez tomag Zobacz posta
    Ja wziąłem 245/35/19 to jest idealny zmiennik dla 245/30/20
    Też rozważam ten rozmiar, ale mam jedną obawę. Szeroka opona, lekkie auto. Nie będzie się to ślizgać na śniegu i jak z hamowaniem? Jeździłeś już na tym setupie po śniegu?

    Comment


    • A widziales zeby do skutera snieznego zakladac wezsze gasienice na zime? Czy jednak szersze ciagana lepiej?
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Będzie OK.
        TypeRem nie jeździłem na taki setupie, bo mam go lipca , ale od momentu gdy się przekonałem, ze zmiana na węższe opony nie sensu, to tak robię chyba już z 5 lat w pozostałych samochodach.

        Comment


        • Węższa opona jest mniej podatna na aquaplaning i w naszych warunkach gdzie często się zimą jeździ na kałużach czy brei pośniegowej to jak najbardziej ma sens.
          Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
          Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

          Comment


          • Kiedy widzieliscie snieg zima na drodze krajowej na pln. od A4? ;-)

            Comment


            • Wszystko zależy kiedy i gdzie się jeździ. Przez ostatnie 2 zimy jeździłem w śniegu i breji, bo do pracy zwykle poruszam się między 5 a 6 rano a wtedy ulice nie są zwykle jeszcze posprzątane. Tak samo boczne uliczki bywają "zaniedbane".
              CTR

              Comment


              • Ja od 15 lat jezdze na takich samych lub szerszych na zime. Zawsze premium, zawsze z najwyzszym dostepnym indeksem. Tak mi sie sprawdza najlepiej.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                  Węższa opona jest mniej podatna na aquaplaning i w naszych warunkach gdzie często się zimą jeździ na kałużach czy brei pośniegowej to jak najbardziej ma sens.
                  Aby to zadziało jak należy to musiałbyś założyć mega wąskie opony - IMO to nie ma sensu.

                  Comment


                  • Na mój gust węższa powinna lepiej się zachowywać w kopnym śniegu, będzie się lepiej wgryzała, tylko gdzie on jest?. Szersza będzie jak szersza narta. Przy oryginalnych felgach, a nawet jakiś innych, gdzie ciężko o szerokość 8,5 lub mniejszą, zmniejszanie szerokości opony odsłoni i tak poniekąd odsłonięty rant felgi. 10mm to różnica istotna dla purysty oponowego. Jedno co się mi nie podoba, to FN2 na 17' i FK8 na 18' - cały czar/urok pryska, chyba, że szeroki kapeć.

                    Comment




                    • Juz starozytni rozkminiali ten problem.

                      Comment


                      • Dokładnie. Ja też od lat walczę ze staropolskim mitem mniejsze węższe na zimę. Jest dedykowany temat nawet na Forum:

                        Zapraszam do dyskusji na temat doboru rozmiaru opony do warunków panujących w różnych porach roku. Głównie chodzi o zmianę lato-zima. Według mnie to: Ogólnie rzecz biorąc to dobrze jest na zimę zakładać węższe opony. Węższa opona to większy nacisk na mniejszą powierzchnię (w sensie nacisk ten sam, ale na mniejszą powierzchnię daje większą siłę), więc auto lepiej się "wgryza" w śnieg i przez to daje lepszą przyczepność. Jak jest ciepło to się zakłada szersze opony, bo większa powierzchnia


                        W tym roku ide w szersze do FK2R (245 zamiast 235 + inna opona). Jak to nie da oczekiwanych efektow na twardym, przechodze na to co juz raz zrobilem, czyli nie tyle szersze co wieksza srednica felgi na zimę żeby dać lepszą precyzję na asfalcie bo nawet performance'owe zimowki okazuje się miewaja za miekka scianke boczną do mozliwosci zawieszenia tego auta. Nie wyobrażam sobie w Type R schodzenia na zimę o rozmiar w dol; o dwa z wezsza o 20mm opona i o dwa oczka wyzszym profilu (czyli zamiana z 245/30R20 na 225/40R18) i nizszym indeksem nie mowiac (filozofia garazowa typu nie jade wiecej niz 240 wiec V bo po co mi wiecej). Nie upośledził bym swojej Rki na 5 mcy w roku w ten sposób. Nie po to kupowalem takie auto, aby świadomie nie móc skorzystać z tego, za co zapłaciłem.
                        Last edited by Alix; 26-10-2018, 22:35.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment




                        • Każdy musi sam wiedzieć po jakich drogach jeździ i co dla niego lepsze.

                          Comment


                          • Ja tam bym nie kombinował tylko zakładał takie jak fabryka każe (zazwyczaj lato/zima taka sama szerokość). Wszystkie te systemy ABS, ASR i co tam jeszcze jest, są kalibrowane na opony homologowane dla danego modelu auta. Zobaczcie, że nawet zmieniając z 17' na 16' w IX czyli zakładając opony o węższe i o większym profilu trzeba jechać do ASO ustawić odpowiedni parametr.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment



                            • To też testy węższe vs szersze.

                              Comment


                              • Jak gość sugeruje - jeżeli jeździsz usportowionym autem, powinieneś iść w największy rozmiar opony. Różnice na śniegu są minimalne i istotniejszy jest model opony (pięknie podkreśla przy tym to co zawsze mówię, czyli w zimówkach kupienie dobrej premium opony robi różnicę bez porównania większą niż kwestia rozmiaru czy jakakolwiek inna), a już na utwardzonych powierzchniach, poza może aquaplanningiem jest już przewaga suchej. Za to praktycznie w każdych warunkach subiektywnie pewniejsze prowadzenie daje większe koło, szczególnie biorąc pod uwagę bardziej "miękką" naturę zimowek, tak bieżnika jak i konstrukcji. W dodatku w rzeczywistości większość z Nas spędza zimę w ilu % na "twardym"? 90? 95? Dlatego uważam, że w usportowionym aucie schodzenie z rozmiarem na zimę to chybiony pomysł.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X