Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Felgi i opony do Type R FK8 i FK2R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    Podsumowujac zrobiles 5600 na miekkich oponach halasujacych w okolicach popularnych predkosci, z zanizonym indeksem (indeks to nie tylko Vmax ale definiuje pare innych cech opony jak jej sztywnosc, trwalosc... czy nawet drogi hamowania w niektorych przypadkach - konstruktor auta zestroil zawieszenie pod opone o innych parametrach w końcu, prawda?). Rozsądek i ekonomia przy Type R? Nie jezdzenie dynamicznie? Hmm no tak, ale tez po cos kupowales takie a nie inne auto nie?

    Conti czy Nokiany wytrzymaly mi i koledze 2x tyle przebiegu, bez dyskomfortow. Jedyna uwaga do Conti to nie dorastały w 99% do letnich - czego ja zawsze oczekuje. Każdy ma wolny wybór oczywiście. Tylko taki wybór opon kłóci mi się ideowo wyborem takiego auta. Ale to może tylko mi
    Kolego Alix - widzę że jesteś oddany, wierny jakiejś idei, walczysz bezinteresownie o jej utrzymanie . Cieszę się bardzo że zrobiłeś 2 x wiecej km., na oponach które wybrałeś. Masz swoje zdanie i się jego trzymasz . Moje zdanie jest odmienne i tak jak pisałeś każdy ma swój wybór.

    Odpowiedzi udzieliłem w dobrej wierze koledze który pytał o chińskie opony - ( wywołał mnie do tablicy ) . Na pewno nie jest moim celem promowanie wyrobów pochodzenia chińskiego - jak również promowanie Conti czy Nokianów albo Michałków . Dokonałem wg. mojej wiedzy słusznego wyboru, kierując się rozsądkiem i ekonomią, która w Twoim przekonaniu nie jest możliwa przy Type - R .

    To auto jak ktoś kiedyś określił - wygląda jak przerysowany z komiksu, nie jest jedynym który mam okazję wykorzystywać w sezonie zimowym. Jak widać - ile prawdziwych użytkowników Type R - tyle opinii - chociaż są tacy co stali tylko obok. ( co do oleju, skrzyń biegów, wysprzęglików, filtrów itp.) . Dlatego szanujmy siebie wzajemnie i korzystajmy z wiedzy tej - którą mają inni - po to, aby być o krok dalej każdego dnia. Warunek - trzeba ją wykorzystać

    Comment


    • Comment


      • Super filmik, zgadzam się w 100% z wrażeniami Pilot Sport 4S vs Pilot Cup2, dokładnie tak samo jest w CTR. I w naszych też auto na Cup2 staje się szczególnie na rozgrzanych oponach nadsterowne, wydaje mi się że teoria niedogrzanego tyłu w stosunku do przodu i różnica w gripie z tego powodu jest tu jak najbardziej trafiona - trzeba umieć sobie z tym radzić z jednej strony, ale z drugiej można się tym genialnie bawić - kiedy jak nie w tych momentach uśmiech pana na filmiku był najszerszy, nie? Czekam na jego porównanie zimówek, mam nadzieję że porówna performance'owe ich wersje Bardzo chciał bym zobaczyć porównanie Michelin PA4 vs Nokian A4 vs Conti 860 vs Goodyear UG Performance 2 albo chociaż dwóch pierwszych z nich... i tak,

        Zamieszczone przez PPP Zobacz posta
        Alix - widzę że jesteś oddany, wierny jakiejś idei, walczysz bezinteresownie o jej utrzymanie
        bo uważam, że dobre Forum powinno zachęcać do tego aby nasze auta, szczególnie w wersji Type R jeździły jednak najlepiej i najbezpieczniej, a nie tylko jak najtaniej, kto wydał 150tysi na auto nie wierzę, że nie stać go na zakup odpowiednich opon. Co innego w dziale starszych generacji gdzie wartość auta zamyka się czasem w cenie kompletu naszych opon i tam jest to dla mnie naturalne i wiadomo, że porady są pod innym kątem... Swoiste podsumowanie z mojej strony to https://www.civicforum.pl/showthread...902#post310902 - szczególnie 3ci akapit tego posta.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Pewnie wywołam burzę - ale na zimę zamówię sobie takie coś :
          Opony Bridgestone Weather Control A005 w Oponeo to darmowa wysyłka w 24h i gwarancja niskich cen. Sprawdź opinie o Bridgestone Weather Control A005 i dokonaj zakupu!


          Przy okazji zobaczę jak się jeździ w cieplejszych temperaturach Niestety nie ma żadnych testów tych opon jeszcze - więc testerem będę ja/

          Comment


          • Dlaczego burzę? - Twoja decyzja.
            Ja bym nie kupił, bo lubię ostro jeździć, a przyczepna opona to podstawa.

            Comment


            • A po czym wnosisz że taka opona ma słabą przyczepność ?

              Comment


              • Ja osobiście na całorocznych nigdy nie jeździłem więc osobiście doświadczenia z nimi nie mam.
                Mój znajomy miał w volvo i mówił że ogólnie spoko, ale przy słabych warunkach jak przychodzi do jakiejś awaryjnej sytuacji to jednak wypadają słabiej niż sezonowe. No, ale tak jak mówię sam nie testowałem. Wolę jednak mieć sezonowe tym bardziej w takim aucie.

                Comment


                • ja jeździłem na cross climatach co prawda w R18 IX gen ale byłem bardzo zadowolony. Opona była świetna i w upałach i na śniegu

                  Comment


                  • Zamieszczone przez michael_l Zobacz posta
                    Pewnie wywołam burzę - ale na zimę zamówię sobie takie coś :
                    Opony Bridgestone Weather Control A005 w Oponeo to darmowa wysyłka w 24h i gwarancja niskich cen. Sprawdź opinie o Bridgestone Weather Control A005 i dokonaj zakupu!

                    Przy okazji zobaczę jak się jeździ w cieplejszych temperaturach Niestety nie ma żadnych testów tych opon jeszcze - więc testerem będę ja/
                    Zobacz i opisz. Wszystko zależy też od wymagań kierowcy. Jak nie są wygórowane to jest to "poprawna" markowa opona i nie zabijesz się na niej, raczej też materiałowo kordy etc. są takiej jakości, że przynajmniej nie strzeli z przegrzania jak niektóre chińskie opony niestety potrafią, a to auto ma co przekazywać na koła - jest nielekkie i wszystko (napęd, hamowanie, skręt, >60% ciężaru) "wisi" na przedniej osi... skoro w tym aucie zalecane premium z klasy UHP/MP Conti CS6 można "upłynnić" w 15 minut ostrej jazdy... to opona touringowa całoroczna na bazie zimowej szczególnie w lecie... no cóż. Stracisz precyzję prowadzenia (Felgi mam nadzieję chociaż z 8,5 do tego 245?), będzie trochę pływania... ale jeździć się da, komfort będzie... Twój wybór i to Ty masz być z nim szczęśliwy

                    Zamieszczone przez tomag Zobacz posta
                    Dlaczego burzę? - Twoja decyzja. Ja bym nie kupił, bo lubię ostro jeździć, a przyczepna opona to podstawa.
                    Zamieszczone przez martinez87 Zobacz posta
                    Wolę jednak mieć sezonowe tym bardziej w takim aucie.
                    I to jest clue sprawy. Po co kupować Type R w takim razie, skoro ograniczamy możliwości ostrej jazdy, nie przejmujemy się precyzją prowadzenia czy przekazaniem mocy na asfalt, etc.? Sezonowe to jedno. Opony segmentu performance typu chociaż UHP/MP jak zaleca producent, wielu poszło wręcz dla lepszej trakcji i wrażeń w segment EP (semi typu Pilot Cup2, Conti ExtremeContact czy Advan AD08R).

                    Zamieszczone przez michael_l Zobacz posta
                    na cross climatach co prawda w R18 IX gen ale byłem bardzo zadowolony
                    Tak, takie oponki świetnie sobie radzą z dynamiką tego auta bo tam jest jednak w porywach 174Nm ciągu, zwyczajne hamulce i spokojniejszy charakter... 400+Nm, czterotłoczki brembo, ostre nastawy "szbkiego" zawiasu, ogromne rezerwy pracy... inna bajka trochę. Do "cywila" - szczerze polecam wielosezonowe. Szczególnie Cross Climate są tu unikalne bo to letnia opona przystosowana do zimy więc na twardym jeździ dobrze. Co innego wszystkie pozostałe (w tym zapodawany tu Bridgestone) będące zimowymi oponami o nieco twardszej mieszance - te na asfaltach już tak dobrze nie wypadają nawet w cywilnych autach, a co dopiero w usportowionym... aczkolwiek nie oszukujmy się, że nie dorównują też oponom segmentu UHP/MP o EP nie wspominając.

                    Każdy zakłada co chce oczywiście, jego auto i nie ma co moralizować. To jest pytanie klasy "czy sportowcy mogą biegać w Crocs'ach" No jak chcą to mogą, ale czy im to wyjdzie na dobre... no ale przecież na co dzień inni chodzą, taka logika Nawet jak są to markowe Crocs'y, nie staną się przez to butami do biegania
                    Last edited by Alix; 22-08-2018, 11:22.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                      (Felgi mam nadzieję chociaż z 8,5 do tego 245?)
                      Mam OZy Superturismo LM 8.0. Można też założyć 235 w sumie ...

                      Opona będzie tylko na zimę W lecie albo zostanę na OEM 20 , albo kupię 19 z FK2 jak dotrę te Conti fabryczne

                      Osobna sprawa że daleko mi do wykorzystywania możliwości tego auta w 100%
                      Last edited by michael_l; 22-08-2018, 11:35.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez michael_l Zobacz posta
                        A po czym wnosisz że taka opona ma słabą przyczepność ?
                        Jest uniwersalna - wiec automatycznie jesli chodzi o przyczepność będzie średnio. Dla mnie to jest oczywiste.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez michael_l Zobacz posta
                          Osobna sprawa że daleko mi do wykorzystywania możliwości tego auta w 100%
                          To przychodzi z czasem. Ja się tego mniej więcej nauczyłem dopiero po kilkudziesięcu tys. km. Ale powiem jedno: WARTO. Taką frajdę i możliwości zapewniają naprawdę nieliczne auta, a zasadniczo dla mnie żadne w tym segmencie. Nawet Porsche 911 jest przy tym wolne i nudne jak flaki z olejem... dopiero wersje Turbo S / GT dają podobne wrażenia...

                          Zamieszczone przez michael_l Zobacz posta
                          Mam OZy Superturismo LM 8.0. Można też założyć 235 w sumie
                          Do 245 powinno być w zakresie 8,0-9,5 teoretycznie jako zalecane 8,5... w sumie dla 235 zakres ten sam, ale jednak opona się pewnie lepiej by ułożyła z 235 bo na 8,0 w 245 będzie "balonik" i mała sztywność ścianek bocznych (co może potęgować "pływanie" i zmniejszoną precyzję prowadzenia już wyjściowo nie-performance'owych opon). Z drugiej strony nie zwężał bym opony i wysokością koła też bardziej pasuje 245. A Michelin Cross Climate nie występują w tym rozmiarze z tego co kojarzę, nie? Bo jak już brać całoroczne do CTR to prędzej te... i lepiej by było na felgę 8,5-9,0. Z drugiej strony Honda pisze jako o zimowej alternatywnie w CTR o skrajnie innych 225/40R18 na 8,0 z tego co kojarzę... pewnie żeby trochę obniżyć wysokość ścianki bocznej przy wyższym profilu i zmniejszyć w/w efekty... tylko znowu wtedy trzeba pewnie pamiętać przestawić VSA/ABS na 18stki w kompie pokładowym jak w innych genach z 15/16 na 17/18 jak jest taka opcja żeby auto zachowywało się w miarę normalnie i przewidywalnie. No i spada już niewielki prześwit co na zimę jest niekoniecznie korzystne... jak zwykle, najzdrowiej wychodzi zostać na OEM rozmiarze bo tu nie ma idealnych roziwązań, każde inne ma swoje potencjalne większe lub mniejsze minusy.

                          Albo faktycznie jak już kombinować inne rozmiary na siłę to na 19 od FK2 z oponą w 245/35R19 - jest i duży wybór opon i trochę lepsze ich ceny, a jest to jednak najbliższy i bodajże najsensowniejszy zamiennik.
                          Last edited by Alix; 22-08-2018, 12:51.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • No i się porobiło … chyba Chińczyk podglądnął dysputę o swojej chińskiej goodride i poszedł po rozum do głowy i … ostatnio kpl. jego opon zimowych (245/30r20) kosztował 1000zł, a teraz już 2600, a nawet widziałem cenę 3500zł za kpl. Teraz ta opona na pewno będzie lepsza, bo droższa. To jest marketing! 300% cenę w góre.
                            Szczerze mówiąc, zamówiłbym te chińczyki, nawet dla sprawdzenia, bo za 1000zł komplet, ale teraz po tej zmianie cen, dzisiaj zamówiłem conti.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                              A Michelin Cross Climate nie występują w tym rozmiarze z tego co kojarzę, nie?
                              Niestety nie - to byłby mój pierwszy wybór.
                              A nic to chcę koniecznie zejść z rozmiaru , te Bridgestony majątku nie kosztują a mają odpowiednie indexy. Spróbuje i dam znać jak to jeździ.

                              Comment


                              • Kupione & założone. Na razie za mało przejechane żeby coś konkretnego powiedzieć - na pewno jest bardziej komfortowo Dam znać po weekendzie bo akurat robię trasę

                                PS. Jak by ktoś chciał to mam na sprzedaż komplet felg 20 OEM + fabryczne conti po przebiegu ~7kkm w dobrym stanie

                                Comment

                                Working...
                                X