Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Felgi i opony do Type R FK8 i FK2R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Rant w Conti 850P na 235 to jest tylko na papierze. Każdy szybszy podjazd pod krawężnik pod kątem inny niż prosty moze się skończyć zdrapką, to jest dramat jeszcze gorszy niz w letnich CS6 w FK2. FK8 ma lepiej bo nawet w Conti w 245 rant dziala (chociaż daleko mu do mega ochrony jakie daje mój Michelin 4S w 245 gdzie wjezdzam na wszystko wszędzie bez obaw jakbym na wąskich 17'' jeździł). Nie wiem jak patrzyłes, ale z tego co kojarzę ranty są oczywistością w rozmiarach 18+ cali wiec Nokian ma go na 90% (nawet starsze A3 u kumpla mają), a Michelin PA4 na pewno.

    Żaden rant nie uchroni w 100%. Zawsze można przypierdzielic tak, że dojdzie do felgi, nawet w mniejszych kołach. Ale uwierzcie 235 a 245 ma 8,5 cala to mega różnica w spokoju codziennej jazdy. Dla tej drugiej opcji w przeciwieństwie do pierwszej krawężniki mogą wreszcie istnieć

    Ja właśnie daje w palnik Conti 850P żeby je zużyć ile wlezie, bo i tak nie zniose ich ani chwili dłużej niż muszę i parkuje na nich jak lewus w obawie o felgi.
    Last edited by Alix; 27-11-2017, 06:09.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #47
      To jeszcze prośba z mojej strony: kto mi podpowie, jakie ciśnienie załadować do zimówek 235/40/18? W instrukcji obsługi jest odnośnik do wlepki w drzwiach, a tam jest tylko o oryginalnych 245/30/20...

      Comment


      • #48
        To jest zawsze trudne pytanie jak zmieniasz na rozmiar inny niż seryjny/przewidziany zamiennik. Tak naprawdę... nikt tego nie wie ani nigdzie tej informacji nie zweryfikujesz. Musisz nietety prymitywnie "na czuja". Jak masz na felgach 8,0 wymiar 235 to można per analogiam do 245 na 8,5 jak masz w serii... chociaż zwykle im bardziej niskoprofilowe tym ładuje się mocniej... wiec raczej od tego dolnego zakresu widełek zalecanych ciśnień bym zaczął i zobacz - czy kapeć dyndający na zakrętach (w ciasnym slalomie czy nie balotuje/nie ma laga na kierownicy w reakcji) czy też łyżwa i się baw o jakieś 0,2 bara w górę czy w dół aby osiągnąć optymalne ustawienie. W zasadzie nie ma innego sposobu. Ja zmieniając w rozmiar i opone o nieco bardziej miękkiej ściance bocznej podbijam teraz o ok. 0,3-0,4 bar przód i 0,2 tył w stosunku do OEM. Warto też patrzeć na bieżnik jak łapie - to też swoje mówi, niestety z pewnym opóźnieniem i po pewnych km...
        Last edited by Alix; 27-11-2017, 11:00.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #49
          Ja mam komplet:
          Fele ATT 830 CC 8x18 5x120 ET 50 + Opony Centinental WinterContact TS 850 P 235/40/R18 95 V XL.

          W piątek dam zdjęcia jak wyglądają na aucie ale same prezentują się OK.
          homologacje opon się nie martwie bo takie są w ofercie Hondy dla tego modelu ( też jestem zdziwiony, ze tylko "V")
          Koszta - komplet ok. 6000 PLN
          IMG_4646.jpgIMG_4645.jpgIMG_4635.jpgIMG_4640.jpg

          Comment


          • #50
            Ja w takim aucie o homologację to się akurat martwię najmniej... najbardziej jak to jeździ Jakby ktoś chcial sprzedac OEM 20stki z FK8 to prosze na PW bo rozwazam na zimowki do FK2R Chetnie pójdę rozmiar wyżej na zimę żeby zlapac dobrze asfalt za mordę na zimowkach jak i tak pozbywam sie Conti
            Last edited by Alix; 29-11-2017, 09:49.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #51
              Zrobiłem tak jak polecił Alix.
              Opony Conti 235/35 r19 sprzedałem (na pniu w salonie jeszcze) i założyłem na felgi 19" Nokiany 245/35 r 19.
              Nokiany są w indeksie W.
              Załączone pliki

              Comment


              • #52
                Do nowego Type R FK8 jedynymi felgami z homologacją (po za oryginalnymi 20) są OZ Superturismo 18 cali. Teoretycznie przy szkodzie ubezpieczyciel może zakwestionować wypłatę odszkodowania, przy braku homologowanych felg. Jestem na etapie zakupu felg do FK8, więc interesuje mnie ten temat. Co sądzicie o montażu felg bez homologacji?

                Comment


                • #53
                  Sprawdzałem świadectwo homologacji i jako zamienniki mogą być stosowane felgi 18x8J ET55. Z ogólnie dostępnych felg na rynku, żaden producent nie robi felg o takich parametrach. Oczywiście chodzi mi o ET55.

                  Comment


                  • #54
                    To jeśli się wkłada felgi o innym ET niż w świadectwie homologacji, to ubezpieczyciel może się przyczepić w razie wypadku?
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #55
                      Jedno jest pewne. Jak ktoś ma założony inny rozmiar opon niż w homologacji to przy szkodzie ubezpieczyciel robi problemy. Trzeba udowodnić, że zmiana rozmiaru nie miała wpływu na zdarzenie. Można o tym poczytać w internecie na wielu forach. Natomiast jak jest z felgami to nie wiem. Może ktoś już przerabiał ten temat.

                      Comment


                      • #56
                        Ciekawe jak jest z felgami z FK2 zalozonymi w FK8. Spełniają wymogi?

                        Comment


                        • #57
                          Rozmawiałem już z dwoma autoryzowanymi serwisami i powiedzieli że felgi od FK2 nie mają homologacji do FK8. O dziwo jednym z tych serwisów jest ten co kupiłeś w nim samochód. Rozmawiałem dzisiaj z ubezpieczycielem i powiedział że towarzystwo ubezpieczeniowe nie powinno robić problemów jak ma się felgi bez homologacji na konkretny model samochodu, natomiast słyszał o tym że rzeczoznawca ubezpieczyciela sprawdza rozmiar opon i zdarzało się że nie wypłacili odszkodowania. Oczywiście to dotyczy większych szkód. Przy mniejszych nikt tego nie sprawdza.
                          Last edited by dancio; 02-12-2017, 15:46.

                          Comment


                          • #58
                            A ja w międzyczasie tylko pogłębiłem swoje uwielbienie dla Superturismo LM

                            Comment


                            • #59
                              Ja zamówiłem Team Dynamics Pro Race 1.2 a na razie jeżdżę na letnich

                              Comment


                              • #60
                                Ładne, podobne do OZ Superturismo.

                                Comment

                                Working...
                                X