Pan Marek W. przejechał się Civicem i, może to tylko moje wrażenie, ocena jest zaskakująco negatywna. Ja wiem, że on ma taki styl, ale w porównaniu z innymi autami tutaj krytyki jest wyjątkowo dużo.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Pierwsze jazdy Civic XI
Collapse
X
-
Nie jestes odosobniony w ocenie Pana Marka. Ciezko sie go oglada od jakiegos czasu. Pieprzy 3 po 3, a jego „sarkazm” i „zarty” sa wplatane strasznie na sile.
Generalnie w tym tescie pod katem technicznym byl nieprzygotowany. Cos tam probowal porownac Honde do Toyoty, ale wyszlo slabo. „Wiem, ze nic nie wiem” - takie mialem odczucia po obejrzeniu jego materialu. Wspomnial tez Civica X, ze niby mial slabe i niekomfortowe zawieszenie co wedlug mnie jest absurdem i mowi wiele o jego ocenach.
Polecam poczekac na test Autowizji
Comment
-
Często oglądam jego testy jak i pana Pertyna, Autowizję i parę innych. Pan Marek sprawia na mnie nieodparte wrażenie, w przypadku aut Hondy, człowieka, któremu ktoś kazał zrobić test. Pomijam, że widział tam CVT, ten sam napęd jak w HR-V czy Jazz. Potem ktoś pójdzie do salonu i się dziwi , że HR-V nie ma 2.0l silnikaTo kolejny przykład, że trzeba samemu się przejechać i nie sugerować się opiniami. A , że jemu się auto mało podoba. No cóż, ma do tego prawo. O poziomie żartów .... spuszczę kurtynę milczenia.
Comment
-
Zamieszczone przez Berben Zobacz postaDużo osób w komentarzach pod filmem twierdzi, że chyba innymi samochodami na jazdach testowych jeździli także coś jest na rzeczy.
W tym tygodniu u mnie w mieście ktoś odebrał Civica, mój termin jest za 2tyg i mam nadzieję będę mógł więcej powiedzieć bo zaraz po odebraniu pojadę 700km w trasę.
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaNikt nie sprzedaje Wam hybrydy bo to lepsze auto. Sprzedaja Wam, bo na tym wiecej kasy zbijaja i tyle. Klasycznych, zaawansowanych aut nie oplaca sie juz robic w tej cenie. Wiec najprosciej je wywalic z oferty. I to wlasnie zrobila Honda w calej swojej gamie.
Comment
-
Prehistoryczne n/a benzyny klasy "muł roboczy" w manualu typu 1.4 bez Turbo jak sprzedaje Fiat czy Corolla 1.33 czy tam nawet 1.6 i za marke i cene Civica nikt by nie kupil. Od tego sa wlasnie takie niszowe budzetowki. Dla skromniejszych klientow / flot roboczych. Nawet w Dacii juz takich nie ma...
Mowilem tu o czyms porownywalnym uzytkowo, a takim z gamy jest 1.5T CVT.
No niestety, Marek Drives nie popisal sie. Zupelnie nie zgadzam sie z Jego wrazeniami z jazdy i odczuwam dysonans braku wiedzy / racjonalnosci o tym co sie mowi. Niestety, brak dziennikarskiego profesjonalizmu. Aczkolwiek ten mam duze watpliwosci czy w ogole jeszcze istnieje, nie tylko wsrod tych motoryzacyjnych, echLast edited by Alix; 12-11-2022, 13:01.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaNie byloby taniej... hybryda jest duzo prostszym mechanicznie samochodem. Ma duzo prymitywniejszy silnik bez zadnego drogiego osprzetu (turbo etc.), nie ma skrzyni biegow, nie ma juz nawet adaptywnego zawieszenia w XI. Takze koszt wyprodukowania nawet jak tam jest jakies aku 1kWh i jakies silniczki prądniczki to jest to auto kosztujace w produkcji ok. 80% tego co 1.5T z automatem. Dlatego Honda nie chce Wam takowych sprzedawac, bo to sie nie opyla. Prostsze i tansze auto w produkcji + hype na hybrydy pozwalajacy windowac cene za znaczek "hybrid" (potegowany tez inflacja) + mniejsze oplaty CO2 pseudoekoterrorystyczne.
Nikt nie sprzedaje Wam hybrydy bo to lepsze auto. Sprzedaja Wam, bo na tym wiecej kasy zbijaja i tyle. Klasycznych, zaawansowanych aut nie oplaca sie juz robic w tej cenie. Wiec najprosciej je wywalic z oferty. I to wlasnie zrobila Honda w calej swojej gamie. Poza Type R, bo jakby go zhybrydyzowali to nikt by go kijem nie tknal
Z całym Szacunkiem ale Zaskakuje mnie dosyć mocno to co piszesz.... Bo się mylisz
Nie uwierzę że Honda nam hybrydy sprzedaje aby więcej zarobić.
Honda robi Hybrydy (na Europę ) bo takie są uregulowania prawne. W europie mamy podatki od spalania zgodnie z wyliczeniami WLTP i akcyzy. Za rok w Polsce paliwo będzie za 10zł z VAT.
Gdyby Honda chciała na tobie zarobić to dalej klepała by 1.8 iVTEC zamiast inwestować miliony w R&D i porzucać dopiero co opracowany silnik 1.5T
Na cenę pojazdu składają sie koszt produkcji i rozwoju.
Zaskakują mnie słowa krytyki na hybrydę bo wreszcie na rynku mamy normalne auto (nie SUV) który przyśpiesza w 7s do 100kmh i zużywa mało paliwa.
Myślę za najlepiej hybryde opisuje takie zasłyszane określenie : "To jest Hot-Hath który spla 3L/100kmh jadąc do przedszkola". Honda konkurencji nie ma. Jazda Toyotą to zupełnie inne doświadczenie..
Na drogomierzu już prawie 500km a ja mam jeszcze 1/3 Baku paliwa!
Spalanie na autostradzie mierzone wczoraj (komputer zresetowany na wjeździe na autostradę czyli silnik ciepły) na odcinku około 40km. Tempomat ustawiony na licznikowe 140km/h
Komputer pokazywał 7.1L/100kmh. przez 90% czasu licznikowe 140kmh
Spalanie przy powolnej jeździ zgodnie z przepisami 50 do 70 kmh: 3LLast edited by Paluch; 12-11-2022, 15:02.
Comment
-
Przejedź się najpierw hothatchem. Mojej Cupry (mimo, że regularnie schodzi poniżej 5sec do 100) nie nazwałbym hothatchem, bo to po prostu usportowione kombi, a hothatchem, to będzie type r, a nie hybryda, z całym podziwem i szacunkiem do jej napędu i spalania.
Comment
-
Zamieszczone przez HondaFan22Gdyby Honda chciała na tobie zarobić to dalej klepała by 1.8 iVTEC zamiast inwestować miliony w R&D i porzucać dopiero co opracowany silnik 1.5T
Comment
-
Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz postaHonda inwestuje w elektryki i hybrydy bo wszyscy to robia. Ale rynki gdzie benzyna jest po 2zl nie warto.Last edited by montada; 12-11-2022, 18:06.
Comment
-
Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz postaZ całym Szacunkiem ale Zaskakuje mnie dosyć mocno to co piszesz.... Bo się mylisz
Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz postaNie uwierzę że Honda nam hybrydy sprzedaje aby więcej zarobić.
Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz postaHonda robi Hybrydy (na Europę ) bo takie są uregulowania prawne. W europie mamy podatki od spalania zgodnie z wyliczeniami WLTP i akcyzy. Za rok w Polsce paliwo będzie za 10zł z VAT. Gdyby Honda chciała na tobie zarobić to dalej klepała by 1.8 iVTEC zamiast inwestować miliony w R&D i porzucać dopiero co opracowany silnik 1.5T. Na cenę pojazdu składają sie koszt produkcji i rozwoju.
Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz postaZaskakują mnie słowa krytyki na hybrydę bo wreszcie na rynku mamy normalne auto (nie SUV) który przyśpiesza w 7s do 100kmh i zużywa mało paliwa. Myślę za najlepiej hybryde opisuje takie zasłyszane określenie : "To jest Hot-Hath który spla 3L/100kmh jadąc do przedszkola". Honda konkurencji nie ma. Jazda Toyotą to zupełnie inne doświadczenie...Nie tyle różnicę, co przepaść. Bo HH to też właściwości jezdne, charakter, hamulce, układ kierowniczy etc itp. 7.x sekund do setki to wśród kompaktowych hot hatchy wynik sprzed ćwierć wieku, a nie dzisiejszy. Dzisiejsze przednionapędówki to 5.x, a AWD to 4.x, aczkolwiek i 3.x z nich nietrudno mieć...
Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz postaSpalanie przy powolnej jeździ zgodnie z przepisami 50 do 70 kmh: 3LCo wciąż jest świetnym wynikiem, ale nie kitujmy. Tak jak w X gen ludzie piszą, że palą po 5 litrów w dynamicznej jeździe 1.5T. Każdy kto tym autem jeździł wie, ile w tym prawdy... Z resztą, pod moją stopą nie było aż takich problemów z 9 litrami na blacie w XI jakoś...? A nie oszukujmy się, na co dzień jestem przyzwyczajony do innej dynamiki jazdy (550KM ciągnie jednak troszkę lepiej), więc też nie kituję nikogo, że ta hybryda pali 9, bo raczej nikt tak nią jeździł nie będzie.
Oszczędne, fajne, udane autko. Wbrew temu, co Marek Drives mówiAle ani z niego żaden hot hatch, ani nie będzie przy normalnej jeździe bez ciągłego skupiania na oszczędzaniu palił jedynie 3 litrów. Jest dynamiczniejszy od większości nieusportowionych aut na drogach i pali odczuwalnie mniej od większości z nich i taka prawda i za to wielkie brawa dla Hondy.
Zamieszczone przez montada Zobacz postaI jeśli ktoś zamierza długo użytkować auto to hybryda w kosztach eksploatacji robi różnicę.Last edited by Alix; 12-11-2022, 18:36.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaHmm a Ty na pewno nie? Znam podstawy cyferkowe, były przedmiotem znanej mi magisterki z zarządzania...? Nie mogę tu cytować fragmentów (antyplagiat i te sprawy), ale masz jakieś mocniejsze dane? Czy tylko po prostu WYDAJE Ci się inaczej? No bo wtedy to sorry ale...
:
Chcesz powiedzieć Xgen był droższy w produkcji od XI ?
Ja nie twierdziłem że to Hot-Hath dlatego wypowiedź dałem w cytat. Taka była reakcja znajomego który na codzień porusza się SUV'emLast edited by HondaFan22; 12-11-2022, 21:27.
Comment
-
Nie moja magisterka, tylko pomagalem w kontaktach do niej. Ja akurat doktorat obronilem juz troche temu, teraz w trakcie habilitacji, ale z innej dziedziny
Nie, to jest generalnie facelift i to samo auto wiec i koszta produkcji. Zestaw 1.5T + CVT + adaptywny zawias jest drozszy w produkcji niz prosty silnik hybrydy bez skrzyni biegow i z pewnymi oszczednosciami w zawieszeniu i ukladzie kierowniczym. Tak przynajmniej wynika ze znanego mi opracowania wraz ze zrodlami. Taki znakomity przyklad zarzadzanka. Ze wszystkim sie wydaje, ze dostali wiecej wiec placa wiecej za tak naprawde mniej. W dodatku wielu moze byc bardziej zadowolonych z XI niz X (spalanie, prostota/koszty serwisu). Tzw. win-win deal.
Niektorzy mowia, ze Honda skutecznie zdobywa expa do elektryfikacji docelowej, bo jak wiemy to auto to glownie elektryk z range extenderem. Widac jaki postep jest od CR-V / HR-V... Bo Honde E raczej za udanego elektryka trudno uznac. Mam nadzieje ze nastepny gen, jak to co drugi, bedzie rewolucja a nie ewolucjaI ze bedzie zawieral opcje na fajnego elektryka.
Last edited by Alix; 12-11-2022, 23:24.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
No to mnie zniszyłeś
A ja tu z doktoratem pyskuje.
W nowym civica koszta robi akumulator i oprogramowanie. Wbrew pozorą oprogramowanie kosztuje dużo pieniędzy.
Wracając do tematu wrażeń z jazdy to mogę jeszcze napisać że system ostrzegania o martwym polu niekiedy bez sensu reaguje na skrzyżowaniu na słupki znaków drogowych. Ale za to na motocykle reaguje prawidłowo.
Comment
Comment