Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsze jazdy Civic XI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pan Marek W. przejechał się Civicem i, może to tylko moje wrażenie, ocena jest zaskakująco negatywna. Ja wiem, że on ma taki styl, ale w porównaniu z innymi autami tutaj krytyki jest wyjątkowo dużo.

    Comment


    • Nie jestes odosobniony w ocenie Pana Marka. Ciezko sie go oglada od jakiegos czasu. Pieprzy 3 po 3, a jego „sarkazm” i „zarty” sa wplatane strasznie na sile.
      Generalnie w tym tescie pod katem technicznym byl nieprzygotowany. Cos tam probowal porownac Honde do Toyoty, ale wyszlo slabo. „Wiem, ze nic nie wiem” - takie mialem odczucia po obejrzeniu jego materialu. Wspomnial tez Civica X, ze niby mial slabe i niekomfortowe zawieszenie co wedlug mnie jest absurdem i mowi wiele o jego ocenach.
      Polecam poczekac na test Autowizji

      Comment


      • Często oglądam jego testy jak i pana Pertyna, Autowizję i parę innych. Pan Marek sprawia na mnie nieodparte wrażenie, w przypadku aut Hondy, człowieka, któremu ktoś kazał zrobić test. Pomijam, że widział tam CVT, ten sam napęd jak w HR-V czy Jazz. Potem ktoś pójdzie do salonu i się dziwi , że HR-V nie ma 2.0l silnika To kolejny przykład, że trzeba samemu się przejechać i nie sugerować się opiniami. A , że jemu się auto mało podoba. No cóż, ma do tego prawo. O poziomie żartów .... spuszczę kurtynę milczenia.

        Comment


        • Dużo osób w komentarzach pod filmem twierdzi, że chyba innymi samochodami na jazdach testowych jeździli także coś jest na rzeczy.

          Comment


          • Zamieszczone przez Berben Zobacz posta
            Dużo osób w komentarzach pod filmem twierdzi, że chyba innymi samochodami na jazdach testowych jeździli także coś jest na rzeczy.
            Powiem Ci, że różnymi samochodami jeździłem przed zamówieniem Civica I jak dla mnie auto w swojej klasie jest bezkonkurencyjne, pod względem jezdnym Camry przebija Civica ale to inna klasa auta.
            W tym tygodniu u mnie w mieście ktoś odebrał Civica, mój termin jest za 2tyg i mam nadzieję będę mógł więcej powiedzieć bo zaraz po odebraniu pojadę 700km w trasę.

            Comment


            • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              Nikt nie sprzedaje Wam hybrydy bo to lepsze auto. Sprzedaja Wam, bo na tym wiecej kasy zbijaja i tyle. Klasycznych, zaawansowanych aut nie oplaca sie juz robic w tej cenie. Wiec najprosciej je wywalic z oferty. I to wlasnie zrobila Honda w calej swojej gamie.
              Nie do konca tak jest. Najtansze w produkcji sa ciagle benzyny w manualu. Patrz Tipo i Corolla. Hybrydami jak dobrze zrobione po prostu sie przyjemnie jezdzi. A juz absurdalnymi technicznie i ekologicznie PHEVami 4x4 jezdzi sie mega przyjemnie.

              Comment


              • Prehistoryczne n/a benzyny klasy "muł roboczy" w manualu typu 1.4 bez Turbo jak sprzedaje Fiat czy Corolla 1.33 czy tam nawet 1.6 i za marke i cene Civica nikt by nie kupil. Od tego sa wlasnie takie niszowe budzetowki. Dla skromniejszych klientow / flot roboczych. Nawet w Dacii juz takich nie ma...

                Mowilem tu o czyms porownywalnym uzytkowo, a takim z gamy jest 1.5T CVT.

                No niestety, Marek Drives nie popisal sie. Zupelnie nie zgadzam sie z Jego wrazeniami z jazdy i odczuwam dysonans braku wiedzy / racjonalnosci o tym co sie mowi. Niestety, brak dziennikarskiego profesjonalizmu. Aczkolwiek ten mam duze watpliwosci czy w ogole jeszcze istnieje, nie tylko wsrod tych motoryzacyjnych, ech
                Last edited by Alix; 12-11-2022, 13:01.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Nie byloby taniej... hybryda jest duzo prostszym mechanicznie samochodem. Ma duzo prymitywniejszy silnik bez zadnego drogiego osprzetu (turbo etc.), nie ma skrzyni biegow, nie ma juz nawet adaptywnego zawieszenia w XI. Takze koszt wyprodukowania nawet jak tam jest jakies aku 1kWh i jakies silniczki prądniczki to jest to auto kosztujace w produkcji ok. 80% tego co 1.5T z automatem. Dlatego Honda nie chce Wam takowych sprzedawac, bo to sie nie opyla. Prostsze i tansze auto w produkcji + hype na hybrydy pozwalajacy windowac cene za znaczek "hybrid" (potegowany tez inflacja) + mniejsze oplaty CO2 pseudoekoterrorystyczne.

                  Nikt nie sprzedaje Wam hybrydy bo to lepsze auto. Sprzedaja Wam, bo na tym wiecej kasy zbijaja i tyle. Klasycznych, zaawansowanych aut nie oplaca sie juz robic w tej cenie. Wiec najprosciej je wywalic z oferty. I to wlasnie zrobila Honda w calej swojej gamie. Poza Type R, bo jakby go zhybrydyzowali to nikt by go kijem nie tknal


                  Z całym Szacunkiem ale Zaskakuje mnie dosyć mocno to co piszesz.... Bo się mylisz

                  Nie uwierzę że Honda nam hybrydy sprzedaje aby więcej zarobić.
                  Honda robi Hybrydy (na Europę ) bo takie są uregulowania prawne. W europie mamy podatki od spalania zgodnie z wyliczeniami WLTP i akcyzy. Za rok w Polsce paliwo będzie za 10zł z VAT.
                  Gdyby Honda chciała na tobie zarobić to dalej klepała by 1.8 iVTEC zamiast inwestować miliony w R&D i porzucać dopiero co opracowany silnik 1.5T
                  Na cenę pojazdu składają sie koszt produkcji i rozwoju.

                  Zaskakują mnie słowa krytyki na hybrydę bo wreszcie na rynku mamy normalne auto (nie SUV) który przyśpiesza w 7s do 100kmh i zużywa mało paliwa.
                  Myślę za najlepiej hybryde opisuje takie zasłyszane określenie : "To jest Hot-Hath który spla 3L/100kmh jadąc do przedszkola". Honda konkurencji nie ma. Jazda Toyotą to zupełnie inne doświadczenie..
                  Na drogomierzu już prawie 500km a ja mam jeszcze 1/3 Baku paliwa!

                  Spalanie na autostradzie mierzone wczoraj (komputer zresetowany na wjeździe na autostradę czyli silnik ciepły) na odcinku około 40km. Tempomat ustawiony na licznikowe 140km/h
                  Komputer pokazywał 7.1L/100kmh. przez 90% czasu licznikowe 140kmh

                  Spalanie przy powolnej jeździ zgodnie z przepisami 50 do 70 kmh: 3L
                  Last edited by Paluch; 12-11-2022, 15:02.

                  Comment


                  • Przejedź się najpierw hothatchem. Mojej Cupry (mimo, że regularnie schodzi poniżej 5sec do 100) nie nazwałbym hothatchem, bo to po prostu usportowione kombi, a hothatchem, to będzie type r, a nie hybryda, z całym podziwem i szacunkiem do jej napędu i spalania.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez HondaFan22
                      Gdyby Honda chciała na tobie zarobić to dalej klepała by 1.8 iVTEC zamiast inwestować miliony w R&D i porzucać dopiero co opracowany silnik 1.5T
                      Ale dalej klepia :-) poczytajcie sobie przy kawie katalogi gen11 na US, CA, AU. Jest 1,8, 1,5 i nie ma hybryd. Honda inwestuje w elektryki i hybrydy bo wszyscy to robia. Ale rynki gdzie benzyna jest po 2zl nie warto.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
                        Honda inwestuje w elektryki i hybrydy bo wszyscy to robia. Ale rynki gdzie benzyna jest po 2zl nie warto.
                        No i trochę dochodzimy do części sedna czemu hybrydy weszły na rynek i czemu się sprzedają. Jeśli ktoś nie kupuje auta na firmę tylko prywatnie to koszta już samego zakupu czy później benzyny/eksploatacji wyglądają zgoła inaczej. Nawet złotówki nie włożysz w koszty, odliczysz od podatku. 8zł za litr paliwa to w tym przypadku niestety nadal 8zł. Ciekawe ile obecnie posiadaczy Hondy na forum ma je w działalności gospodarczej/ leasingu a ile prywatnie. Bo każda złotówka wtedy inaczej waży. A różnica w cenie między eHev a Pb już nie jest taka duża. I jeśli ktoś zamierza długo użytkować auto to hybryda w kosztach eksploatacji robi różnicę.
                        Last edited by montada; 12-11-2022, 18:06.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz posta
                          Z całym Szacunkiem ale Zaskakuje mnie dosyć mocno to co piszesz.... Bo się mylisz
                          Hmm a Ty na pewno nie? Znam podstawy cyferkowe, były przedmiotem znanej mi magisterki z zarządzania...? Nie mogę tu cytować fragmentów (antyplagiat i te sprawy), ale masz jakieś mocniejsze dane? Czy tylko po prostu WYDAJE Ci się inaczej? No bo wtedy to sorry ale...

                          Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz posta
                          Nie uwierzę że Honda nam hybrydy sprzedaje aby więcej zarobić.
                          To jest koncern motoryzacyjny. Z założenia robi tylko takie ruchy, na których potencjalnie najlepiej się zarobi. Tutaj zaprzeczałbyś idei istnienia tej firmy. Jak i każdej innej.

                          Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz posta
                          Honda robi Hybrydy (na Europę ) bo takie są uregulowania prawne. W europie mamy podatki od spalania zgodnie z wyliczeniami WLTP i akcyzy. Za rok w Polsce paliwo będzie za 10zł z VAT. Gdyby Honda chciała na tobie zarobić to dalej klepała by 1.8 iVTEC zamiast inwestować miliony w R&D i porzucać dopiero co opracowany silnik 1.5T. Na cenę pojazdu składają sie koszt produkcji i rozwoju.
                          Zgadza się auto to suma wielu rzeczy, w tym opłaty, akcyzy, cła, cena paliwa, budżety vs oczekiwania kupujących etc. Tak, są rynki biedne, gdzie królują stare silniczki bez turbo R-serii (tam była też poprzednia generacja z 1.6 i 1.8 nadal sprzedawana). Są rynki bez ekoterroryzmu, gdzie masz mainstreamowe - i prężne i oszczędne i nowoczesne 1.5T (np. USA). Są rynki jak EU gdzie producent buli za emisje na papierze (nie mylić z realną...), akcyzy i ceny są jakie są - i tu akurat najwięcej zarabia się na hybrydzie oraz jest na nią najwięcej chętnych.

                          Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz posta
                          Zaskakują mnie słowa krytyki na hybrydę bo wreszcie na rynku mamy normalne auto (nie SUV) który przyśpiesza w 7s do 100kmh i zużywa mało paliwa. Myślę za najlepiej hybryde opisuje takie zasłyszane określenie : "To jest Hot-Hath który spla 3L/100kmh jadąc do przedszkola". Honda konkurencji nie ma. Jazda Toyotą to zupełnie inne doświadczenie...
                          Tak, jak zupełnie inne jest doświadczenie jazdy hot hatchem. Przejedź się kiedyś, zrozumiesz i więcej, z całym Szacunkiem, nie napiszesz takiej rzeczy Nie tyle różnicę, co przepaść. Bo HH to też właściwości jezdne, charakter, hamulce, układ kierowniczy etc itp. 7.x sekund do setki to wśród kompaktowych hot hatchy wynik sprzed ćwierć wieku, a nie dzisiejszy. Dzisiejsze przednionapędówki to 5.x, a AWD to 4.x, aczkolwiek i 3.x z nich nietrudno mieć...

                          Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz posta
                          Spalanie przy powolnej jeździ zgodnie z przepisami 50 do 70 kmh: 3L
                          Wtedy i tylko wtedy masz 3 litry. Wykorzystując na max rekuperację i jadąc jak cnotka, jasne. Pojedź "jak hot hatchem" i nie będzie 3, tylko 7+ Co wciąż jest świetnym wynikiem, ale nie kitujmy. Tak jak w X gen ludzie piszą, że palą po 5 litrów w dynamicznej jeździe 1.5T. Każdy kto tym autem jeździł wie, ile w tym prawdy... Z resztą, pod moją stopą nie było aż takich problemów z 9 litrami na blacie w XI jakoś...? A nie oszukujmy się, na co dzień jestem przyzwyczajony do innej dynamiki jazdy (550KM ciągnie jednak troszkę lepiej), więc też nie kituję nikogo, że ta hybryda pali 9, bo raczej nikt tak nią jeździł nie będzie.

                          Oszczędne, fajne, udane autko. Wbrew temu, co Marek Drives mówi Ale ani z niego żaden hot hatch, ani nie będzie przy normalnej jeździe bez ciągłego skupiania na oszczędzaniu palił jedynie 3 litrów. Jest dynamiczniejszy od większości nieusportowionych aut na drogach i pali odczuwalnie mniej od większości z nich i taka prawda i za to wielkie brawa dla Hondy.

                          Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                          I jeśli ktoś zamierza długo użytkować auto to hybryda w kosztach eksploatacji robi różnicę.
                          W punkt uwaga, to na pewno należy wziąć pod uwagę. W tym aucie nie ma się co psuć! Jego mechaniczna prostota jest jego ogromną zaletą z perspektywy długodystansowców
                          Last edited by Alix; 12-11-2022, 18:36.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                            Hmm a Ty na pewno nie? Znam podstawy cyferkowe, były przedmiotem znanej mi magisterki z zarządzania...? Nie mogę tu cytować fragmentów (antyplagiat i te sprawy), ale masz jakieś mocniejsze dane? Czy tylko po prostu WYDAJE Ci się inaczej? No bo wtedy to sorry ale...
                            :
                            Nie, nie wydaje mi się a wiem. Magisterka powiadasz? Rozpocznij rozprawę doktororsķą w dziedzinie nauk technicznych to może zweryfikujesz poglądy

                            Chcesz powiedzieć Xgen był droższy w produkcji od XI ?

                            Ja nie twierdziłem że to Hot-Hath dlatego wypowiedź dałem w cytat. Taka była reakcja znajomego który na codzień porusza się SUV'em
                            Last edited by HondaFan22; 12-11-2022, 21:27.

                            Comment


                            • Nie moja magisterka, tylko pomagalem w kontaktach do niej. Ja akurat doktorat obronilem juz troche temu, teraz w trakcie habilitacji, ale z innej dziedziny

                              Nie, to jest generalnie facelift i to samo auto wiec i koszta produkcji. Zestaw 1.5T + CVT + adaptywny zawias jest drozszy w produkcji niz prosty silnik hybrydy bez skrzyni biegow i z pewnymi oszczednosciami w zawieszeniu i ukladzie kierowniczym. Tak przynajmniej wynika ze znanego mi opracowania wraz ze zrodlami. Taki znakomity przyklad zarzadzanka. Ze wszystkim sie wydaje, ze dostali wiecej wiec placa wiecej za tak naprawde mniej. W dodatku wielu moze byc bardziej zadowolonych z XI niz X (spalanie, prostota/koszty serwisu). Tzw. win-win deal.

                              Niektorzy mowia, ze Honda skutecznie zdobywa expa do elektryfikacji docelowej, bo jak wiemy to auto to glownie elektryk z range extenderem. Widac jaki postep jest od CR-V / HR-V... Bo Honde E raczej za udanego elektryka trudno uznac. Mam nadzieje ze nastepny gen, jak to co drugi, bedzie rewolucja a nie ewolucja I ze bedzie zawieral opcje na fajnego elektryka.
                              Last edited by Alix; 12-11-2022, 23:24.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • No to mnie zniszyłeś
                                A ja tu z doktoratem pyskuje.

                                W nowym civica koszta robi akumulator i oprogramowanie. Wbrew pozorą oprogramowanie kosztuje dużo pieniędzy.

                                Wracając do tematu wrażeń z jazdy to mogę jeszcze napisać że system ostrzegania o martwym polu niekiedy bez sensu reaguje na skrzyżowaniu na słupki znaków drogowych. Ale za to na motocykle reaguje prawidłowo.

                                Comment

                                Working...
                                X