Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsze jazdy Civic XI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    W punkt uwaga, to na pewno należy wziąć pod uwagę. W tym aucie nie ma się co psuć! Jego mechaniczna prostota jest jego ogromną zaletą z perspektywy długodystansowców
    Jeśli nie odziedziczy problemów z klimą i korozją, a reszta będzie trzymać poziom jak na Hondę przystało, to faktycznie może się pod względem trwałości wyróżniać. Z tym niestety trochę słabo obecnie na rynku: VAG to głównie problemy z elektroniką, w Kia/Hyundai ogłlny spadek jakości + bolączki nowego 1.5 t-GDI - problemy bodajże ze świecami (i jak na złość wychodzi tuż po 20k km kiedy już nie są objęte gwarancją), a Toyota - wg opinii właścicieli z którymi miałem okazję rozmawiać - no daleko jej do lidera niezawodności. Mazda też jakością nie grzeszy, od pierdół jak uszczelki, klamki, lusterka po stuki w zawieszeniu i w silnikach Skyactive-X. Także trzymajmy kciuki za Civica

    BTW. Pojawiły się nowe testy spalania:
    https://www.youtube.com/watch?v=IRxEZbKZ984
    https://www.youtube.com/watch?v=WI0fhidT6-M
    Całkiem przyzwoicie, ale nie rzuca na kolana.
    Last edited by martin; 13-11-2022, 00:36.

    Comment


    • Zamieszczone przez martin Zobacz posta
      BTW. Pojawiły się nowe testy spalania:


      Całkiem przyzwoicie, ale nie rzuca na kolana.
      Akurat przy tych prędkościach koła głównie napędza sam silnik spalinowy a nadwyżki energii idą do akumulatora więc rewolucji nie może być.

      Comment


      • @HondaFan22



        Koszt 1KWh baterii zbliza sie do poziomu 100USD... a bateria w Civicu ma 1kWh... oczywiscie bedzie to kilkukrotnie wiecej niz 100USD bo tyle wychodzi w duzym aku, ale i tak. To nie sa dziesiatki tysiecy zadne. Silniczki / pradniczki, okablowanie do tego. Kupowane masowo, caly cudowny uklad hybrydowy razem z haldexem do jego przekazania moze byc... nawet tak ze 2x tanszy niz sam uklad CVT w klasycznej benzynie. A gdzie reszta? Turbinka, etc?

        Generalnie ceny aut elektrycznych i hybryd to spekulacja rynkowa np. jak mi powiedziano w Mini: na pana zaawansowanym JCW fabryka zarobi moze 2000EUR, na spekulowanej cenie analogicznego elektryka co najmniej 5x wiecej... wiec nie chce im sie produkowac tego auta dla pana. Dlatego koncerny tak cisna na elektromobilnosc. Tak lobbujac przepisy jak i tak ukladajac rynek (brak dostepnosci aut spalinowych, a dostepne prawie wszystkie elektryki). To po prostu nie to EKO... nie chodzi o ekologie, tylko o ekonomie. Czy wiadomo czy nie wiadomo o co chodzi i tak zawsze... kasa napedza

        Natomiast 100% racji z cenami oprogramowania tego, tu masz racje. To jest drogie. Ale tez to R&D rozklada sie tez potem na cala linie modelowa, ciekawy jestem jak duzo lepiej beda jezdzic poliftowe HRV i CRV... takze tego kosztu nie mozna przypisac tylko temu jednemu modelowi Civica, to jest "do podzialu"
        Last edited by Alix; 13-11-2022, 10:07.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Nie zapominajny że XI jest produkowana w Japonii. Może to mieć wielki wpływ na jakość montażu.

          Ja mam autko od 5 dni i jest super.
          Brak problemów jakościowych. Cisza i spokój.

          Co ciekawe wczoraj wyłączyłem system klimatyzacji i nawiewu. Dzisiaj uruchamiając samochód to silnik spalinowy nie pracował wcale przez jakąś minutę aż do momentu uruchomienia klimy.
          W warunkach zimowych silnik się uruchamia tylko po to aby nagrzać kabinę

          Comment


          • Ciekawy jestem jak w zimie bo Marek Drives narzekal na ogrzewanie juz teraz... ale narzekal tez na CVT ktorego tu nie ma, wiec

            Niby silnik dziala tu wiekszosc czasu wiec powinien normalnie jak benzyniak dosc ciepla produkowac, nawet jak efektywnosc ma wysoka w Atkinsonie to jednak wciaz sporo idzie w energie cieplna. Oszczedna jazda Atkinsonem w R18 mi nie przeszkadzala w nagrzewaniu auta takze nie widze skad mialby byc problem.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              Koszt 1KWh baterii zbliza sie do poziomu 100USD... a bateria w Civicu ma 1kWh... oczywiscie bedzie to kilkukrotnie wiecej niz 100USD bo tyle wychodzi w duzym aku, ale i tak.
              Tez mi się tak szczerze mówiąc wydawało, ale @Lukas w innym watku podał dokładną cenę takego modulu dla CRV i wychodzi 7350EUR. Jakby się nad tym dłużej zastanowić, to może to mieć sens bo taki maly bufor musi mieć dużo lepsze parametry (ilość cykli ładowania/rozładowania, duży chwilowy prad ladowania zeby rekuperacja działała wydajnie, itp) niz 'normalna' bateria do ciągłego zasilania całego auta.
              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              Generalnie ceny aut elektrycznych i hybryd to spekulacja rynkowa np. jak mi powiedziano w Mini: na pana zaawansowanym JCW fabryka zarobi moze 2000EUR, na spekulowanej cenie analogicznego elektryka co najmniej 5x wiecej...
              Skoro to taki swietny biznes, to czemu zabrało im 150 lat zeby na to wpasc? Piękna teoria, ale słabo broni sie pod względem merytorycznym.
              Last edited by fishdick; 13-11-2022, 14:20.

              Comment


              • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                Ciekawy jestem jak w zimie bo Marek Drives narzekal na ogrzewanie juz teraz... ale narzekal tez na CVT ktorego tu nie ma
                Marek Drives nie zachwycił się zawieszeniem XI, a osiągi X 1.5T określił jako podobne do 308 1.2T więc... w tych testach to ostatnio chyba więcej dziwnych min robi niż przedstawia obiektywnych faktów.

                Comment


                • Tym bardziej, że myli sztywność zawieszenia ze sztywnością nadwozia. Ponadto wg niego wszystkie Dcc stukają, a ja nic takiego przez ponad 20kkm nie usłyszałem. Nieprzygotował się do testu albo po prostu ma lekkie podejście do wykonywania tej pracy, jego merytoryka jest na poziomie jego "sarkastycznych" żartów.
                  Trzeba poczekać na test Autowizji albo Caroserii (chociaż tam są auta 300tys plus).

                  Comment


                  • @fishdick te 7350 EUR to jak rozumiem cena w ASO takiego modułu? Czyli gdzies pomiedzy 3x a 20x wartosc ich produkcji OEM... To tak jakbys chcial zlozyc Type R z czesci z ASO to mozesz 5 sztuk spokojnie z salonu wyprowadzic z tego co liczylismy kiedys

                    Nie nowosc od 150 lat, tylko elektryka miala swoj moment na przelomie 19/20 wieku, ale obilo sie o aku i z tego powodu nie zafunkcjonowala w transporcie indywidualnym. Z reszta, odpowiedz na to pytanie w artykule zalaczonym w poście #440. Spadek ceny kWh z 1200USD na 100USD w samej ostatniej dekadzie nie daje pola do manewru Twoim zdaniem? Glowny komponent auta elektrycznego (i czesciowo hybrydy) stanial 12x w ciagu ostatenej dekady. A kilkadziesiat razy w ciagu ostatnich kilku, szczegolnie od szerokiego wprowadzenia ogniw litowych. Koszty producji aut spalinowych wraz z ich komplikacja przez lata rosły... wypadkowa tych dwoch kwestii mowi sama za siebie.

                    @katana wlasnie nie wiem co On ma z tym DCC. Uwazam ze to jednak najwyzsza ewolucja zawieszenia. Moje nie dobija rowniez. Mimo swojej naturalnej twardosci. A jak sie przesiade do auta bez niego, ot, chociazby takiej XI to zaraz mi sie rzucaja kwestie typu nurowanie na mocniejszym dohamowaniu - jednak w autach z DCC to jest duzo mniej odczuwalne, samopoziomowanie robi tu cuda.
                    Last edited by Alix; 14-11-2022, 07:47.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                      @fishdick te 7350 EUR to jak rozumiem cena w ASO takiego modułu? Czyli gdzies pomiedzy 3x a 20x wartosc ich produkcji OEM...
                      no tak, ale to samo mozna przeciez powiedziec o 'klasycznych' czesciach (skrzynia biegow, turbina+osprzet, itp). chodzi mi o to, ze wysuwanie tezy ze elementy silnikow hybrydowych i w pelni elektrycznych sa wyjatkowo tanie (w porownaniu z klasycznymi ICE) dzieki czemu producenci samochodow moga teraz kosmiczne zyski notowac, jest moim zdaniem bardzo na wyrost. na pewno akumulatory beda dalej taniec, ale spadek ich cen jest IMHO glownie zwiazany z efektem skali i masowa produkcja, ktora zostala _wymuszona_ przez okolicznosci zewnetrzne (efekt cieplarniany, potrzeba zmniejszania emisji CO2), a nie klasyczne zasady ekonomii - cos co slusznie jest wytykane obecnej transformacji i w czym w pelni sie zgadzam. nie nastapil tu (poki co) jakis technologiczny przelom, ktory nagle spowodowal ze baterie do samochodow elektrycznych tak bardzo potanialy (spadki cen sa efektem sumy mniejszych zmian i modyfikacji konstrukcji/chemii akumulatorow, optymalizacji produkcji, i efektu skali).
                      tak wiec koszt wytworzenia hybrydowego ukladu napedowego jest moim zdaniem podobny co silnika ICE (klasycznego), problemem moze byc koniecznosc upchniecia gdzies kosztow R&D juz poniesionych na opracowanie konstrukcji klasycznych (np swietny 1.5T), ktore nie zdazyly sie zwrocic (podejrzewam ze plany produkcji/sprzedazy aut z 1.5T musialy zostac ostro skorygowane w dol, przez co naklady poniesione na rozwoj tego silnika beda musialy byc uwzglednione w cenie sprzedazy aut hybrydowych i elektrykow, ktore musza tez uwzgledniac naklady na 'wlasny' rozwoj). widzialem zreszta gdzies rozbicie kosztow wyworzenia samochodu, gdzie materialy/robocizna to troche ponad 50%, a R&D to 16% ceny salonowej auta (reszta to podatki, marze, itp).

                      Comment


                      • Obejrzałem test Marek Drives i jak mi się jego testy średnio podobają tak ten Civca wydaje się być ok.
                        Caly czas wielka niewiadoma z tym wyciszeniem, Marek Drives narzeka, że lipa już od 70km/h inni, że jest lepiej niż w X.
                        Honda pewnie znowu w lifcie dołoży wyciszenia. Jakie to jest wk... !!! Tak jakby od razu mieli zaplanowaną wersję ok, poliftową, a pierwszą odchudzają. To samo zrobili w Accord VIII, Civic X.

                        Comment


                        • Po XI będzie XII więc może też warto poczekać. Jak ktoś chce kupić teraz samochód to nie ma sensu myśleć co będzie po lifcie. Honda nie jest pierwszą marką, która odwala takie rzeczy. W kwestii wyciszenia wypowiadało się już dużo osób tutaj i jest to kwestia subiektywna, oparta na tym kto do czego porównuje. Marek Drives wygląda na osobę dosyć mocno uprzedzoną do tego samochodu (również skrajną w opiniach) i nie podpiera w tej kwestii swojego zdania żadnym testem. Wystarczy zacząć testować wyciszenie sonometrem tak jak wielu innych testerów to już robi od dawna.

                          Comment


                          • Widze mania z wyciszeniem trwa. A ja wciaz uwazam ze ocena auta po tej kwestii to glupota. To sie leczy. W zakladach wyciszania auta jak ktos ma taka potrzebe.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                              Widze mania z wyciszeniem trwa. A ja wciaz uwazam ze ocena auta po tej kwestii to glupota. To sie leczy. W zakladach wyciszania auta jak ktos ma taka potrzebe.
                              Niech pro ceedem gt się przejadą, to zobaczą co go głośne auto w środku

                              Comment


                              • Co do wyciszenia to jest duuuuużo ciszej jak w VIII gen
                                Jest też ciszej jak w nowej Cee'd (wersj a podstawowa)

                                Zawieszenie pracuje idealnie cicho, Dzwięk silnika drażni tylko do 30kmh bo ma stałe obroty niekiedy na zimno.
                                Na autostradzie przy 140kmh jest akceptowalnie. Głównie szum opon i dużo zależy od nawierzchnii

                                Comment

                                Working...
                                X