Może nie pokrótce ale postaram się wyjaśnić o co mi chodzi.
Rozumiem argumenty na temat jakości oleju Honda 0W20 type 2.0. Zgadzam się, że jest on w zupełności wystarczający do naszych silników do normalnej jazdy. Ale są też inne oleje. Równie dobre lub lepsze, gorsze oczywiście też.
Czytam wątek olejowy na bieżąco od ponad stu stron. Jest tu bardzo dużo przydatnej wiedzy. Zostały tu wyjaśnione normy jakościowe i lepkościowe olejów. Przeprowadzono analizę językową i logiczną wpisów w instrukcji dotyczących możliwości stosowania oleju. Kwestii gwarancji. Ostatnio MiCyran i Grzechu w miarę przystępny sposób przekazali wiedzę tajemną na temat olejów, do której potrzeba by doktoratów z mechaniki płynów, właściwości fizykochemicznych olejów i budowy maszyn. Wiele osób również się pokłóciło(dobrze, że za pomocą klawiatur). Ale na dalszy plan spada kwestia opłacalności zastosowania danych olejów. Jest ona czasami poruszana ale jest przykrywana przez spór czy Honda 0W20 da rade czy lepiej zastosować lepszy olej. Każdy spór(czy też inne rozważania techniczne) kończy się stwierdzeniem, że dla normalnej niesportowej jazdy HONDA 0W20 type 2.0 jest OK.
Ja mam dwa civic-i w domu. X 1.5T z CVT i Civic VIII Hybrid z silnikiem 1.3 i bateryjką. W ASO zapytałem o ceny olejów. Dla 1.5T - 380 zł(HONDA 0W20 type 2.0) a dla hybrydy Honda zaleca swój olej (HONDA GREEN HYBRID ENGINE OIL) za ponad 500 zł. Po tym co tu przeczytałem do 1.5T zalałem Ravenol SSO 0W30 za 180zł a do hybrydy Ravenol SSV 0W30 za 170 zł. W roku 2 wymiany w 1.5T i jedna w hybrydzie.
Zaoszczędziłem, bo miałem wiedzę z z tego forum uzupełnioną o własne poszukiwania(np. materiały opublikowane przez dział R&D Hondy).
Problem w tym, że nowe osoby, które zadają pytanie w tym wątku dostają na dzień dobry odpowiedź "Przeczytaj se ten wątek wstecz to się dowiesz". No sorry, ale to tak nie zadziała. Albo będzie to wiedza zbyt trudna by na dzień dobry zrozumieć jaki olej zastosować. Albo będzie to jakaś mała kłótnia więc po co to czytać. Albo po prostu nie będą mieli na to czasu. Albo przeczyta najczęstsze stwierdzenie w tym wątku, że "że dla normalnej niesportowej jazdy HONDA 0W20 type 2.0 jest OK. "Ja wiem, że jeśli już ktoś przyswoi sobie wiedzę z tego wątku to sobie poradzi, sprawdzi ceny i kupi to co chce. Ale większość się podda i kupi olej w ASO i zapłaci droga za cokolwiek mu tam zaleją (bo już wiemy, że ASO potrafi nalać inny olej Hondy, chyba 5W30).
Ale to forum jest po to, żeby pomóc wszystkim użytkownikom, nawet tym, którzy nie mają zbyt dużej wiedzy na temat mechaniki aut. Nie wiedzą co to "wodzianka". Ale wiedzą, że w ASO zazwyczaj jest drogo i szukają co można zastosować innego. Tutaj nie znajdą takiej informacji w miarę prosty sposób, bo "Przeczytaj se ten wątek wstecz to się dowiesz".
Tabela przygotowana przez Grzechu bez przeczytania tego wątku też jest za trudna do zrozumienia dla zwykłego użytkownika auta.
Dlatego powtórzę, by cała wiedza przekazana ostatnio przez MiCyran i Grzechu nie została podsumowana i przyryta stwierdzeniem "Honda 0W20 type 2.0 wystarczy do normalnego użytkowania". Jest za drogi. Są tańsze i jednocześnie lepsze oleje, które można zastosować w naszych silnikach. Można jez znaleźć w tabelce przygotowanej przez Grzechu.
Honda już to sprawdziła. Na stronie R&D Hondy jest opublikowana praca z 2010 roku "Effects of Low-viscosity Engine Oil on Fuel Economy and Wear" autorstwa Yosuke OKUYAMA(Automobile R&D Center)、Daichi SHIMOKOJI(Automobile R&D Center)、Syouji KAWAUCHI(Automobile R&D Center)、Takeshi HATTA(Automobile R&D Center)、Masashi MARUYAMA(Automobile R&D Center)
Article of Honda R&D Technical Review Vol.22 No.2
Tutaj link https://www.hondarandd.jp/point.php?pid=72&lang=en aby go ściągnąć jest wymagana rejestracja(darmowa).
Myślę, że tam odpowiedzieli na wiele naszych pytań. Ja po tym artykule stwierdziłem, że jeśli nie muszę to się nie pcham w olej Honda 0W20, wolę olej stworzony przede wszystkim do ochrony silnika(który w dodatku może być tańszy).
Rozumiem argumenty na temat jakości oleju Honda 0W20 type 2.0. Zgadzam się, że jest on w zupełności wystarczający do naszych silników do normalnej jazdy. Ale są też inne oleje. Równie dobre lub lepsze, gorsze oczywiście też.
Czytam wątek olejowy na bieżąco od ponad stu stron. Jest tu bardzo dużo przydatnej wiedzy. Zostały tu wyjaśnione normy jakościowe i lepkościowe olejów. Przeprowadzono analizę językową i logiczną wpisów w instrukcji dotyczących możliwości stosowania oleju. Kwestii gwarancji. Ostatnio MiCyran i Grzechu w miarę przystępny sposób przekazali wiedzę tajemną na temat olejów, do której potrzeba by doktoratów z mechaniki płynów, właściwości fizykochemicznych olejów i budowy maszyn. Wiele osób również się pokłóciło(dobrze, że za pomocą klawiatur). Ale na dalszy plan spada kwestia opłacalności zastosowania danych olejów. Jest ona czasami poruszana ale jest przykrywana przez spór czy Honda 0W20 da rade czy lepiej zastosować lepszy olej. Każdy spór(czy też inne rozważania techniczne) kończy się stwierdzeniem, że dla normalnej niesportowej jazdy HONDA 0W20 type 2.0 jest OK.
Ja mam dwa civic-i w domu. X 1.5T z CVT i Civic VIII Hybrid z silnikiem 1.3 i bateryjką. W ASO zapytałem o ceny olejów. Dla 1.5T - 380 zł(HONDA 0W20 type 2.0) a dla hybrydy Honda zaleca swój olej (HONDA GREEN HYBRID ENGINE OIL) za ponad 500 zł. Po tym co tu przeczytałem do 1.5T zalałem Ravenol SSO 0W30 za 180zł a do hybrydy Ravenol SSV 0W30 za 170 zł. W roku 2 wymiany w 1.5T i jedna w hybrydzie.
Zaoszczędziłem, bo miałem wiedzę z z tego forum uzupełnioną o własne poszukiwania(np. materiały opublikowane przez dział R&D Hondy).
Problem w tym, że nowe osoby, które zadają pytanie w tym wątku dostają na dzień dobry odpowiedź "Przeczytaj se ten wątek wstecz to się dowiesz". No sorry, ale to tak nie zadziała. Albo będzie to wiedza zbyt trudna by na dzień dobry zrozumieć jaki olej zastosować. Albo będzie to jakaś mała kłótnia więc po co to czytać. Albo po prostu nie będą mieli na to czasu. Albo przeczyta najczęstsze stwierdzenie w tym wątku, że "że dla normalnej niesportowej jazdy HONDA 0W20 type 2.0 jest OK. "Ja wiem, że jeśli już ktoś przyswoi sobie wiedzę z tego wątku to sobie poradzi, sprawdzi ceny i kupi to co chce. Ale większość się podda i kupi olej w ASO i zapłaci droga za cokolwiek mu tam zaleją (bo już wiemy, że ASO potrafi nalać inny olej Hondy, chyba 5W30).
Ale to forum jest po to, żeby pomóc wszystkim użytkownikom, nawet tym, którzy nie mają zbyt dużej wiedzy na temat mechaniki aut. Nie wiedzą co to "wodzianka". Ale wiedzą, że w ASO zazwyczaj jest drogo i szukają co można zastosować innego. Tutaj nie znajdą takiej informacji w miarę prosty sposób, bo "Przeczytaj se ten wątek wstecz to się dowiesz".
Tabela przygotowana przez Grzechu bez przeczytania tego wątku też jest za trudna do zrozumienia dla zwykłego użytkownika auta.
Dlatego powtórzę, by cała wiedza przekazana ostatnio przez MiCyran i Grzechu nie została podsumowana i przyryta stwierdzeniem "Honda 0W20 type 2.0 wystarczy do normalnego użytkowania". Jest za drogi. Są tańsze i jednocześnie lepsze oleje, które można zastosować w naszych silnikach. Można jez znaleźć w tabelce przygotowanej przez Grzechu.
Zamieszczone przez MiCyran
Zobacz posta
Article of Honda R&D Technical Review Vol.22 No.2
Tutaj link https://www.hondarandd.jp/point.php?pid=72&lang=en aby go ściągnąć jest wymagana rejestracja(darmowa).
Myślę, że tam odpowiedzieli na wiele naszych pytań. Ja po tym artykule stwierdziłem, że jeśli nie muszę to się nie pcham w olej Honda 0W20, wolę olej stworzony przede wszystkim do ochrony silnika(który w dodatku może być tańszy).
Comment