Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    No nie zapominajmy, że do naszych silników nie lejemy 0W20 tylko 0W20 2.0 jak podaje Honda opracowany dla tego silnika.
    Cytat miał na celu tylko przypomnienie od jak dawna Honda je stosuje, a Type 2.0 chyba wszedł w 2015 - The oil for Civic Type-R 2015 model uses a new specification which conforms to a technical specification of API SN, ILSAC GF-5 , 0W 20 The recommended oil to use is Honda 0W 20 Type 2.0 Engine Oil ......... The new Honda Genuine Oil product will be available by the end of August .

    Comment


    • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
      A Rambo nalezy sie medal za niezalezne myslenie i jego konsekwencje.
      A dysonas poznawczy nalezy albo odrzucic,przestac myslec i zawierzyc autorytetom,albo przetrawic w myslach,przemyslec i dokonac wyboru samodzielnego,
      optymalnego do klimatu,temperatury i uzytkowania}}}}
      Bardzo ładne

      Comment


      • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
        I dlatego nalezy lac tylko 0w20 bo jest nowoczesny i najlepszy dla nowych silnikow, podobnie jak nowe powloki lakiernicze sa lepsze od starych i nowe powloki antykoryzyjne w nowych autach tez lepsze od starych grubo ocynkowanych i nowe luty bez ołowiu sa lepsze niz stare z olopwiem i chleb pieczony na "ulepszaczach" jest zdrwoszy dla ludzi od starego zakwasu.
        A Rambo nalezy sie medal za niezalezne myslenie i jego konsekwencje.
        Brawo! To jest dobre podsumowanie tego tematu, tak właśnie jest, dobrze, że jeszcze są ludzie którzy samodzielnie potrafią myśleć i wyciągać wnioski widząc to czego inni nie potrafią dostrzec
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Brawo! To jest dobre podsumowanie tego tematu, tak właśnie jest, dobrze, że jeszcze są ludzie którzy samodzielnie potrafią myśleć i wyciągać wnioski widząc to czego inni nie potrafią dostrzec
          Dokładnie. I dlatego ja nadal będę jeździł na 0W20

          Comment


          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            Brawo! To jest dobre podsumowanie tego tematu, tak właśnie jest, dobrze, że jeszcze są ludzie którzy samodzielnie potrafią myśleć i wyciągać wnioski widząc to czego inni nie potrafią dostrzec
            Samodzielnie myśleć i wyciągać wnioski to ja mogę w temacie na którym się znam. A o szczegółach budowy tego silnika nie wiem nic.
            Ale jak widać w tym temacie są osoby świetnie obeznane, więc mogę jedynie wyciągać wnioski na podstawie ich wiedzy co uważam za ryzykowne.
            Nigdy bym się nie odważył uznawać czegoś publicznie za pewnik nie mając w danym temacie perfekcyjnej wiedzy. A dywagania o jak nazywacie 0W20 "ECO-wodzie" są czysto teoretyczne nie udowodnione żadnymi badaniami.

            Comment


            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
              Samodzielnie myśleć i wyciągać wnioski to ja mogę w temacie na którym się znam. A o szczegółach budowy tego silnika nie wiem nic.
              Ale jak widać w tym temacie są osoby świetnie obeznane, więc mogę jedynie wyciągać wnioski na podstawie ich wiedzy co uważam za ryzykowne.
              Nigdy bym się nie odważył uznawać czegoś publicznie za pewnik nie mając w danym temacie perfekcyjnej wiedzy. A dywagania o jak nazywacie 0W20 "ECO-wodzie" są czysto teoretyczne nie udowodnione żadnymi badaniami.
              Słusznie.Jesli nie jesteśmy ekspertami w danej dziedzinie to opieramy sie na uznanych przez siebie autorytetach i ich opinia jest dla nas wyrocznią, to naturalne
              i "generalnie" słuszne.Ale generalizowanie jak zawsze jest usrednianiem i widzimy jeden kolor a nie palete barw, ktore sie na ten jeden kolor skladaja.
              Jesli włączymy "myslenie" i zaczniemy wchodzic w temat ,wtedy moze sie okazac, ze dostrzeżemy rysy na monolicie autorytetu i logikę w wypowiedziach Kowalskiego-Rambo-Smitha.Ale do tego potrzebne sa chec analizy,poszukiwanie,myslenie.
              Znacznie wygodniej jest oprzec sie na autorytecie,procedurach,regułach,przepisach , niz podejmowac samodzielne decyzje, takie jest życie a problem oleju
              staje sie powoli watkiem filozoficzno-egzystencjalnym.}}}

              Comment


              • Użytkownik Hondy Civic nie musi znać parametrów konstrukcyjnych silnika samochodu, żeby na tej podstawie dobierać olej silnikowy .
                Informację na temat doboru oleju Honda zamieściła w Instrukcji Obsługi do Hondy Civic X gen. kolejno wymieniając oleje, które można stosować i podając konkretne normy.
                Z zaleceń producenta odnośnie oleju widać, że inżynierowie Hondy zaprojektowali silniki w taki sposób, aby można było stosować oleje różnego rodzaju, pod konkretne wymagania - w zależności od sposobu użytkowania auta i warunków, w których je użytkujemy.

                W instrukcji do X gena czytamy:

                - Oryginalny olej silnikowy Honda *1

                Z tego, co udało mi się znaleźć to Honda posiada "swoje" oleje - "Honda Genuine Motor Oil" w czterech lepkościach tj. 0W-20, 5W-20, 5W-30, 10W-30. Z tym że są one dostępne w USA, Kanadzie i może jeszcze w innych częściach świata, ale czy w Europie, tego nie wiem.

                - ACEA A3/B3

                Wśród olejów o tej normie mamy szeroki wachlarz dostępnych lepkości.

                - ACEA A5/B5

                Jak wyżej, dużo produktów na rynku, duży wybór.

                *1: W przypadku korzystania z oleju 0W-20, należy użyć oleju "Honda Engine Oil Type 2.0".

                "Gwiazdka z jedynką" odnosząca się do korzystania z oleju 0W-20 jest zaznaczona przy zapisie - oryginalny olej silnikowy Honda.
                Wśród olejów, które Honda sygnuje swoją marką, potocznie mówiąc "oryginalnych olejów Hondy" jest kilka rodzajów oleju 0W-20 (niekoniecznie w Polsce) i jeżeli decydujemy się na oryginalny olej o SAE 0W-20, to używamy olej "Honda Engine Oil Type 2.0"

                Generalnie jeżeli decydujemy się na olej 0W-20 to musimy wybrać Honda Engine Oil Type 2.0, bo nie wiem czy jest jakiś olej o SAE 0W-20, który ma przyznaną normę A5 przez Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów (ACEA).
                Last edited by Okonio; 28-10-2018, 21:21.

                Comment


                • Może zmiana nazwy tematu na np.Wymiana oleju w 1.5T po 5 tyś przebiegu wniesie do dyskusji coś nowego

                  Comment


                  • Tak można pisać, pisać i pisać i nigdy nie dojdzie się do konsensusu pomiędzy zwolennikami, którzy zdają się na Aso, a tymi co leją swój "indywidualnie dobrany wedle IO".
                    Naprawdę, to nie jest takie wszystko super oczywiste, bo normy normami, ale nie słychać jakoś, by silniki nagle po gwarancji padały, ponieważ są zalewane tą "wodzianką", przecież nie tylko r18 jest nim zalewany, ale też Acco i wszelkie Mazdy, gdzie przebiegi już nie raz ponad 200kkm i nie słychać, by coś było nie tak, a wręcz przeciwnie we wszystkich publikacjach silniki z serii R Hondy są wychwalane, tj. Sky coś tam w Mazdach, czy też w Toyotach.
                    Tj wcześniej też pisałem nikt z nas nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie, o ile wydłuży się resurs jak zamiast Oemowego zalejemy 5w30 albo 0w40??? Jeżeli po latach okaże się że jest to wartość ok 100kkm, to rzeczywiście racja tym co przywożą olej ze sobą, ale jeśli będzie to 50kkm lub mniej, to cóż całe to rozbijanie IO na czynniki pierwsze okaże się bezsensu.

                    Może to moja próżność albo naiwność, ale powinno być tak, że jadąc do Aso zostawiam auto u fachowców, którym za to płacę, po 2h odbieram i przyjeżdżam za kolejne 12-15kkm nie zastanawiając się co mi wlali czy mnie oszukali i czy przypadkiem nie zaszkodzili mojemu autu. A nie kupuje swój olej i siedzę, tracąc 2h w warsztacie patrząc im na ręce, kurczę w tym czasie mogę coś załatwić i idąc dalej takim tokiem myślenia można ześwirować (czy benzyna, którą leje też jest np nie chrzczona, żywność, którą kupuje czy nie przetworzona, czy lekarz też mnie nie oszukuje, czy księgowa na pewno się na tym zna itd.

                    Comment


                    • Jakis czas temu zmienilem olej na ravenol 0w30 A3 i mam wrazenie ze silnik bardziej buczy zwlaszcza na niskich obrotach (1700-2500) , wydaje mi sie ze kiedys praktycznie silnik byl nieslyszalny. Czy zmiana oleju moze spowodowac zmiane brzmienia silnika?

                      Comment


                      • Zamieszczone przez pksred Zobacz posta
                        Jakis czas temu zmienilem olej na ravenol 0w30 A3 i mam wrazenie ze silnik bardziej buczy zwlaszcza na niskich obrotach (1700-2500) , wydaje mi sie ze kiedys praktycznie silnik byl nieslyszalny. Czy zmiana oleju moze spowodowac zmiane brzmienia silnika?
                        Jak najbardziej słychać. Ale teraz też weź pod uwagę zmianę aury. To też słychać. NO i teraz się najfajniej lata. Ślisko jeszcze nie jest a powietrze zimne w mieszankę wchodzi.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                          nie tylko r18 jest nim zalewany, ale też Acco i wszelkie Mazdy,(...) Sky coś tam w Mazdach, czy też w Toyotach.
                          Wymagania dot. środków smarnych są takie same, więc
                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          wpis #631 czerwona ramka...
                          Hondy nie dotyczy...? ... oczywiście dotyczy! .
                          Przecież nie przyszliście na Forum po to aby się "klepać po plecach" i wzajemnie się wspierać w ocenie moich wypowiedzi.
                          Tu nie trzeba być expertem od budowy silników, IO nie jest dla eksperta jest dla amatora. Jeśli amator nie rozumie co pisze w IO a do tego użytkownik jest zblokwany na wiedzę (ja na forum nie wyrażam swoich opinii one nie mają żadnego znaczenia) no to pozostaje tylko mnie obrażać, argumentów nie macie żadnych, dlatego że trudno się polemizuje np. z Instrukcją Obsługi dlatego pozostaje jedynie atak personalny.
                          Wiec jeśli chcecie podyskutować to ja jestem chętny, ale na poziomie merytorycznym, dlatego zachęcam aby zacząć nie ode mnie a od takich kwestii
                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          wpis #631 czerwona ramka...
                          .
                          Przepraszam Wszystkich którzy czują się dotknięci przez moje wypowiedzi, ale rozumiem to, bo gdy nie mamy argumentów a do tego mamy poczucie że wydałem kupe kasy mam coś fajnego a tu ktoś pieprzy o Normach Wymaganiach i każe czytać IO z którą sami się nie zgadzamy, no to, też tak kiedyś miałem, ja nie urodziłem się z tą wiedzą, po prostu chciałem się czegoś dowiedzieć więcej, stąd ta wiedza, a nie teorie jak mi się zarzuca. Nie odważyłbym się snuć tutaj żadnych teorii, zresztą po co miałbym to robić, nie jest to moim celem, moim celem jest przedstawienie takich informacji o których zwykły użytkownik nie wiedział, że dobór oleju nie jest sprawą ASO. Wasze auta nie są własnością ASO.
                          My nie dyskutujemy tutaj jak na innych forach o tym czy Castrol jest lepszy od Mobila, tu piszemy od jakiegoś czasu zupełnie inaczej, widać to bo mam odzew z zewnątrz (inni nie będący forumowiczami też czytają te wpisy).
                          Wiem że moja "krucjata" przynosi skutek, jedni skorzystają inni nie. Nikogo nie namawiam do tego aby zmieniał olej OEM 0W-20 na inny. To jest bardzo dobry olej ... i mówię to z całkowitym przekonaniem. Kwestia jest tylko jednam jeśli rozumiemy co pisze tutaj:
                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          wpis #631 czerwona ramka...
                          jeśli to rozumiemy, to wszystko jest dobrze, silnik się nie popsuje.
                          Jeśli ktoś tego nie rozumie, nie chce zrozumieć, toż nie ja to napisałem !!! to nie jest żadna teoria co mi wmawiają niektórzy ... no to dyskusja jest bezprzedmiotowa.
                          Każdy ostatecznie z tą wiedzą (nie moją!!) zrobi co chce. Ja nikogo nie zmuszam, nie mam takiej możliwości aby zmusić do stosowania się do Instrukcji Obsługi.
                          Cześć osób zdaje sobie sprawę a cześć osób będzie kontestować i dyskutować z IO ...przecież nie ze mną.
                          Naprawdę życzę każdemu sprawnego auta i wszystkim wspólnie czystej atmosfery i na forum i w oddechu .
                          Last edited by rambo7; 29-10-2018, 09:12.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • No i rzecz kolejna. 0/5W40 nie są "gęste" jak się powszechnie co jakiś czas mówi. To normalne oleje dość szeroko temperaturowo skonstruowane. Większość to oleje lekko bieżne i fajnie. Wszyscy lubią spalić mniej niż więcej. Zdecydowana większość jest i dodatkowo ochronna i nie wpływa negatywnie na spalanie swoją lepkością. Parametr 5W dobry na polskie warunki. Ale skoro są dobre 0W to mamy super bezpiecznie zimą i tak samo latem. W lato proszę eksperymetalnie otworzyć maskę po długiej jeździe w korku albo po trasie, prędkosciowo normalnej. Toż tam jest gejzer, a olej ma co robić.
                            Anegdota
                            Ostatnio jeździłem AMG 600 konnym, fajne auto, 3.8 do setki i 11s do 200. Przy piwku któregoś wieczoru ktoś zadał pytanie jaki olej leje właściciel. On, że Castrol 5W30 i tyle, bo taki jest zalecany... Żadnych literek A B czy G, nic. Nie słyszał o nich. Pytający na to "odważnie..". Eko jazda takim autem to 13-14l na 100km
                            Własciel kupił auto dla przyjemności i jeżdżenia, więc jak ma pełny bak 75l to po 300 km autobahnu jedzie na oparach. Nie jest to jazda na taki olej.
                            Cóż, każdy jest kowalem własnego Civica.
                            Last edited by roar; 29-10-2018, 10:29.

                            Comment


                            • Czy mógłby mi ktoś powiedzieć (może użytkownicy R-Type) jakie warunki i styl jazdy mogą spowodować wzrost temperatury oleju do 100 stopni oraz jak taki wzrost temperatury przekłada się na temperaturę płynu chłodzącego.

                              Comment


                              • Była na naszym forum karta charakterystyki dla oleju 0w20 Honda Type 2.0. Nigdzie nie mogę jej znaleźć. Czy ktoś pamięta gdzie to było ?

                                Comment

                                Working...
                                X