Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez marart Zobacz posta
    Taaaa przez wiele lat już nie raz widziałem na rachunku - ilość 4l ....to pytam jak im to weszło i czemu mam zapłacić za 500ml, którego nie wlali
    I jaką odpowiedź usłyszałeś ?

    Comment


    • To jest najlepsze - pojemność z filtrem 3,5l, czyli w praktyce żeby oleju było na 3/4 bagnetu to trzeba wlać gdzieś około 3,4l, a w ASO leją 4l Czy da się to jakoś logicznie wytłumaczyć?
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Dobre pytanie Kurczę, dopiero teraz zobaczyłem na fakturze ,że zapłaciłem za 4 litry Jeden litr 60 zł, czyli mam u nich 30 zł Przy okazji będę musiał zapytać o to zaokrąglanie do 4 l. Coś mi się wydaje ,że wszyscy, którzy nie przynoszą swojego oleju tak mają na fakturach.

        Comment


        • Czy da się to jakoś logicznie wytłumaczyć?
          logicznie może i nie ale można domniemywać, że kierują się tym że honda spala jakieś ilości oleju i żeby zadbać o PR i żeby go było wystarczająco do następnej wymiany. i żeby ktoś nie zarżnął silnika.
          Last edited by rat4; 22-01-2019, 10:33.
          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

          Comment


          • Z tego co kiedyś udało mi się podglądnąć to jak leją z beczki to mają miernik. Po wymianie miałem na bagnecie prawdopodobnie ( 0W20 więc trudno o pewność) ciut poniżej max. Czyli wlali 3,4-3,5l.
            Ale wszystko gra. Urząd Skarbowy jak jest końcówka 50 gr. to zaokrągla w górę do pełnej złotówki. Jak do silnika wchodzi 3,5l oleju to ASO robi tak samo
            Last edited by Stach13; 22-01-2019, 10:42.

            Comment


            • Czyli 2-3mm oznacza aż 400ml??? Kurde, znowu muszę odciągnąć?

              Comment


              • Wygląda na to,że wlali Ci o 350 ml za dużo. Nie wiem czy taka ilość może wpłynąć negatywnie na eksploatację, ale oznaczenie poziomu na bagnecie po coś jest. Strasznie zaskakuje tutaj ignorancja od strony mechaników, przecież wlanie odpowiedniej ilości oleju z butelki która ma 4 litry jest dziecinnie proste. Kurcze, człowiek dba i chucha na autko a tutaj takie olewanie. Może to nie ma zbyt wielkiego znaczenia , ale ja bym wolał mieć poziom wg. wskazań bagnetu.

                Comment


                • Tak czy inaczej poprzednio miałem więcej na stalce i nic się nie stało, ja na swoim doświadczeniu z r18 i teraz 1,5turbo 182KM nie mogę potwierdzić, że te silniki biorą olej, bo od wymiany do wymiany poziom na stalce ani drgnie.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                    I jaką odpowiedź usłyszałeś ?
                    Odpowiedzi zawsze były pokrętne albo, że tyle weszło albo, niekiedy się faktycznie wycofali i zrobili korektę faktury
                    Ale poważniej z drugiej strony to jest jawne rąbanie klienta na każde pół litra i potem z kilku klientów mają jedną wymianę gratis Pamiętam w poprzedniej Hanii, że przy pierwszym przeglądzie dolali mi bez pytania płyn do spryskiwaczy w ilości 1 litr i wpisali 22 zł słownie dwadzieścia dwa Dobrze, że spojrzałem i od razu ich zjechałem, że jestem szczęśliwy , że nie miałem pustego zbiornika na płyn do spryskiwaczy bo bym zapłacił ponad 120 zł bo nie wiem czy wszyscy wiedzą, że pojemność zbiornika na płyn w sedanie VIII-gen w wersji Executive (czyli z ksenonami) jest aż 6,5 litra
                    To są całe nasze dzielne ASO!
                    Moja Hania
                    http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                    Comment


                    • Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                      Pamiętam w poprzedniej Hanii, że przy pierwszym przeglądzie dolali mi bez pytania płyn do spryskiwaczy
                      Tak to było, mam nadzieję, że już tego nie praktykują, ale kiedyś uzupełnianie płynu do spryskiwaczy to był standard. Oczywiście kilka razy droższego niż ten całkiem dobry ze sklepu. Poniesione koszty to raz, a z drugiej strony źle to działało na moją psychikę, pomyślałem o traktowaniu mnie jak głąba, który nie wie że tam trzeba coś wlać. Przy ostatnim przeglądzie pojechałem do nich tak odpicowanym autem, że można było się golić patrząc na karoserię. Wszystko wypucowane na błysk. Co zrobili przy przeglądzie ? Umyli auto -czytaj pobrudzili. Na mój protest usłyszałem,że przy przeglądzie zawsze myją. Ręce opadają. Teraz będę ich pilnował.

                      Comment


                      • Zbliżam się do 1k km, w lutym chciałbym wymienić olej i skłaniam się ku Ravenol. Dobry wybór, czy lepiej kupić coś innego?

                        Pisałem do Hondy, odpisali mi, że moja sztuka ma już filtr GPF i poza hondowym 2.0 dopuszczają używanie 0W30, 5W30, 10W30 ACEA C2/C3.
                        W związku z tym lepiej brać C2 czy C3?

                        Opis produktu: RAVENOL Arctic Low SAPS ALS SAE 0W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, wanów, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa wymagających lepkości wysokotemperaturowej HTHS wynoszącej co najmniej 3.5 mPa*s.. Zmniejsza tarcie i […]


                        Opis produktu: RAVENOL FES SAE 0W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując […]

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          Tak to było, mam nadzieję, że już tego nie praktykują, ale kiedyś uzupełnianie płynu do spryskiwaczy to był standard.
                          Nie wiem, co masz na myśli pisząc kiedyś, ale mi wlali sami z siebie na poprzednim B. I już olał te 20 zł które zapłaciłem extra, ale ostatniego dnia września dolali mi do pełna płynu letniego. A ja byłem właśnie w trakcie pozbywania się go za wszelką cenę, żeby (pomny przygody z poprzedniego auta ) zalać wcześniej zimowy.

                          Comment


                          • Za mało jeszcze przejechałem, a i mrozno na dworze, więc różnicy w spalaniu nie zauważyłem, w pracy silnika też nie, natomiast co wyczuwalne, to auto wyraźniej hamuje silnikiem.

                            Comment


                            • A co myślicie o tym? https://www.youtube.com/watch?v=FeZWcKVDMm8

                              Comment


                              • Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz posta
                                Facet ma pojęcie i dobrze gada próbując przy tym nauczyć "odporne wiedzy olejowej" towarzystwo.

                                Ale na szczęście mamy swojego speca od olejów i nie tylko na forum, który też robi mnóstwo dobrej roboty. Oczywiscie mowa o Rambo
                                Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X