Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    ale źle adresujesz korespondencję, równie dobrze możesz zapytać w piekarni. Napisz do producenta oleju, tam Ci odpowiedzą merytorycznie. Honda nie zna się na olejach, złozyła zamówienie do ACEA na olej, dostali pakują w swoje opakowanie bez informacji co jest w środku i tyle. Niepotrzebnie męczysz ludzi którzy nie mają kompetencji w tym zakresie. Odpowiedzi pisze manager ds. systemów zarządzania, a nie spec od olejów. Poproś w podpisie o profesje kim jest tam w centrali w Hondzie... to zobaczysz ...fachowca od faktur co odpisuje klientom .
    Z technicznego punktu widzenia masz 100% racji powinienem pytać o takie rzeczy osoby technicznej a nie ludzi z obsługi klienta etc. ale to tak nie działa.
    Mnie na ten moment niestety interesuje temat gwarancji a gwarantem jest producent (nie ASO bo tam korzystamy z rękojmi vide sprzedawca) i to w producenta interesie z kolei jest aby mieć osoby techniczne, znające się na temacie żeby klientowi udzielić rzeczowej informacji nie szkodząc tym samym interesom firmy.

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Arukado chcesz mnie pobić w ilości treści żartuję oczywiście.
    Jakich bym nie miał aspiracji to byłoby to obiektywnie ciężkie do zrobienia. Wkład jaki widzę po Twojej stronie i to tylko w tym wątku skłania mnie do myślenia, że choćbym bardzo ale to bardzo chciał to byłoby to raczej niemożliwe a już na pewno nie bez poświęcenia z mojej strony

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Wszystko ok, jasne (dodam ze było pisane nie w tym to w innym temacie i nie raz i kilka lat temu też, gwarancja to tez były 20 lat temu).
    W takim razie część osób musi sobie sama odpowiedzieć, czemu jedno ASO zalewa olej niezgodny np. C3, inne ASO twierdzi że tylko 0W-20, inne twierdzi że co klient przywiezie to mu zaleją, inne mówi jeszcze co innego itd. itd. Jak sami wiecie nie ma jednolitej interpretacji "co wolno" każde ASO gada co innego.
    Bo w ASO tak samo jak i w centrali pracują ludzie bez odpowiedniej wiedzy nastawieni przez szefostwo / właścicieli przede wszystkim na profit. Takie czasy niestety.
    Natomiast patrząc z punktu widzenia Kowalskiego i gwarancji to jeśli ASO wleje mi coś niezgodnego z własnej inicjatywy to ASO staje się odpowiedzialne za naruszenie gwarancji a nie Kowalski.

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Cały czas miejcie na uwadze że ta gwarancja się kiedyś skończy! to nastąpi jest to pewne. Pytanie co zrobicie wtedy jak niektórzy tu użytkownicy życie oddali by za wersję ASO, lub nie zastanawiali sie bo "ASO wie lepiej" zdawali się na wersję ASO a dziś gwarancja minęła, olej z aso silnik bierze olej ... ASO mówi ...radź pan sobie sam. Nie słyszałem aby jakiekolwiek ASo przejęło się lojalnym klientem, ktoś słyszał? proszę o przykład.
    ASO nie wolno ślepo wierzyć i tu masz absolutną rację. Nie sądzę też, żeby użytkownicy tu na forum należeli do grupy ślepo wierzącej w działania ASO ale jeśli tak jest to smutne to jest niesłychanie.
    Jest taka dobra praktyka pt. "ufać ale kontrolować" i wg. mnie to jest poniekąd złoty środek jeśli się ma obawy o utratę gwarancji i/lub nie ma się na piśmie odpowiedzi od gwaranta.
    Ja się 5 razy dopytywałem w ASO jaki olej dostanę jeśli nie przywiozę swojego i otrzymałem jasną odpowiedź (nagraną) że oryginalny olej Honda nie castrol nie shell etc. FV też mi to potwierdza.
    Oczywiście wolałbym ACEA A3 lub A5 i jak tylko dostanę odpowiedź, która mi pozwoli w razie fackupu udowodnić iż, działałem zgodnie z zaleceniami gwaranta to podejmę stosowne działania.
    Nic ale to nic nam nie zastąpi zdrowego rozsądku i myślenia i nawet jeśli z wygody, lenistwa etc. chcemy scedować większość roboty na i problemu na ASO to z kontroli tego co się dzieje i jak nikt nas nie wyręcz i to jest święty obowiązek każdego użytkownika.

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Ja tu nie jestem od przekonywania, ja tu "jestem na straży" by nie pieprzono głupot, jak to ma miejsce dziś ogólnie w internecie, by chociaż co 10 czytający zaczął myśleć, mam w tym niemałe sukcesy i cieszy mnie to, a że są nieprzekonani bo jeszcze nie mają wiedzy w tym zakresie to wolą utrwalać niczym nie poparte teorie i pojęcia.
    I chwała i wielkie dzięki Ci za ten wkład w edukację ludzi!

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Tak ze spokojnie stosujcie co ASo radzi ...pogadamy po gwarancji.
    Należy pamiętać że ASo to nie instytucja dobroczynna, jak nie raz mówiłem to przedsiębiorstwo nastawione na zysk. Dopóki jest gwarancja jedziemy do ASO, jak jest po gwarancji liczymy na siebie.
    Tu się absolutnie nie zgodzę. Chcesz utrzymać gwarancję to stosuj to co "gwarant" czytaj Honda zapisał w warunkach gwarancji bo tak jak Rambo pisze ASO to instytucja zarobkowa a nie dobroczynna i ASO będzie w każdej sytuacji kontrowersyjnej działać w pierwszej kolejności na korzyść swoją a nie klienta.

    Comment


    • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
      Wpisałem w podanym przez Ciebie linku swój numer VIN i wyszła mi "korekta masy holowniczej przyczepy". Bardzo mnie to ubawiło bo ja mam centralny wydech więc haka nie założę.Zadzwoniłem do ASO z pytaniem czy jest jakaś akcja wymiany IO jeśli tak to z jakiego powodu. W ASO odpowiedzieli, że tak, jest akcja wymiany IO z powodu korekty parametrów dla holowania przyczepy. Zapytałem czy tylko z tego powodu a nie jeszcze np. wytycznych stosowania oleju. Nic takiego, tylko ta przyczepa.
      Dobre, normalnie kombinacje alpejskie Powód u mnie taki sam. Ale....Ja wymieniłem bo akurat byłem na wymianie oliwy i IO miałem w Hance. Jakie było zdziwienie po przyjeździe do domu gdy prócz tego, co usłyszałeś nastąpiła zmiana w zapisach olejowych. Być może i więcej jest zmian w IO ale już nie szukałem... Na szczęście są ciekawsze zajęcia Kosmos....

      Comment


      • Skoro te zapisy olejowe są przez ASO tak luźno interpretowane tzn. nie przykładają do tego specjalnej uwagi, to wychodzi na to ,że zniknięcie oleju A3 w IO jest konsekwencją wymagań środowiskowych nie aż tak bardzo obostrzonych. W przeciwnym razie akcja przywoławcza dotyczyła by wyboru oleju i po wpisaniu VIN taki właśnie komunikat by się wyświetlił. A wybór już zależy od nas.

        Comment


        • W moim przypadku powód wymiany IO to również korekta danych do haka. Natomiast nikt nie wspomniał nawet, że przy okazji "zniknęło" A3 ze specyfikacji olejowej a zostało A5....

          Co do luźnego podejścia do oleju ASO we Wrocławiu na Karkonoskiej leje oficjalnie i niby jest zgoda Honda Polska na taki olej:
          https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-...-sn-0w-20.html
          Specyfikacje: SAE 0W20,API SN; ILSAC GF-5; ACEA A1/B1
          Mają nawet ten olej w swojej firmowej ulotce reklamowej o ASO Wrocław.
          Moja Hania
          http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

          Comment


          • No cóż. Co kraj, to obyczaj U mnie leją 0W20 Type 2.0.

            Comment


            • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
              No cóż. Co kraj, to obyczaj U mnie leją 0W20 Type 2.0.
              OEM Type 2.0 też mają i na życzenie klienta też leją
              Moja Hania
              http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

              Comment


              • Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                Co do luźnego podejścia do oleju ASO we Wrocławiu na Karkonoskiej leje oficjalnie i niby jest zgoda Honda Polska na taki olej
                No to faktycznie luzik bo niezgodnie z IO. Jednak jest to jakiś skok naprzód bo ten Shell 0-W20 to pełny syntetyk. Pewnie już niedługo będą mieli w ofercie A3
                Last edited by Stach13; 17-01-2019, 14:52.

                Comment


                • Rewelacja , silników się nie dociera ?
                  BMW , zobaczcie.



                  Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • Heh co tu dużo mówić, po przejechaniu 1k km byłem w ASO z chęcią wymiany oleju, Pan mnie poinformował, że silniki są docierane w fabryce i nie ma konieczności wymiany. Na swoje nieszczęście posłuchałem i nie wymieniłem, oprócz tego kupiłem auto na wyprzedaży rocznika wiec olej ma już grubo ponad rok, z czego przekulalem na nim 5k km i się właśnie zastanawiam czy nie wymienić oleju na nowy.
                    Olej sprawdzałem na bagnecie i jest jeszcze żółty, wiec sam nie wiem.
                    Last edited by Maraz; 18-01-2019, 17:04.

                    Comment


                    • Ja wymieniłem po 1.5k a następnie przy przebiegu 9.5k. Oczywiście pierwsza wymiana była już na olej LM 0W30 A3 i kolejna również na ten olej. Ja olewam to co komp pokazuje. Teraz będę wymieniał co 10k lub raz w roku.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                        Rewelacja , silników się nie dociera ?
                        Można się wystraszyć. Ale na szczęście silnikom BMW daleko do silników Hondy

                        Comment


                        • Dzisiaj w Aso zmieniłem 0w20 na Ravenol SSO 0w30 usvo, po przejechaniu ok 120km olej oczywiście czyściutki, ale co mnie miło zaskoczyło spokojnie można odczytać jego poziom na tym (mimo wszystko) kiepskim bagnecie, tzn granica jest zauważalna, a nie trzeba jej się domyślać jak w przypadku 0w20, czy też (mój sposób) sprawdzać na bocznej krawędzi.
                          W pracy silnika jakiejś różnicy nie zauważyłem, choć jakoś specjalnie się nie wsłuchiwałem.
                          W Aso oczekiwałem jakiejś... może nie kłótni, ale wymiany zdań nt własnego oleju, a tutaj nic, żadnych problemów, po prostu wlali i nawet nie policzyli za wymianę i jeszcze ogólny rabat dostałem, bo jestem ich stałym klientem.
                          Natomiast, żeby tak słodko nie było przelali mi około 2-3mm, zresztą miało w butelce zostać 300ml, a jest ok 150ml, wcześniej również miałem przelane ok 0,5 cm, więc może przy następnej im się uda. najśmieszniejsze, że oprócz mnie do tego Aso w rodzinie jeżdżą jeszcze 2 Hondy i również mają zalewane z nadmiarem.

                          Sigma car Rzeszów.
                          Last edited by rambo7; 21-01-2019, 11:03.

                          Comment


                          • Możesz napisać w który ASO byłeś

                            Comment


                            • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                              Natomiast, żeby tak słodko nie było przelali mi około 2-3mm, zresztą miało w butelce zostać 300ml
                              W IO podają dla 1,5T pojemność z filtrem 3,5l. Jakby dokładnie wlali to nie powinno zostać w butelce 500ml ?

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                                W IO podają dla 1,5T pojemność z filtrem 3,5l. Jakby dokładnie wlali to nie powinno zostać w butelce 500ml ?
                                Taaaa przez wiele lat już nie raz widziałem na rachunku - ilość 4l ....to pytam jak im to weszło i czemu mam zapłacić za 500ml, którego nie wlali
                                Moja Hania
                                http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                                Comment

                                Working...
                                X