Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sledze ten temat od pewnego czasu, nie jest to rowniez pierwszy watek olejowy jaki mialem „przyjemnosc” czytac. Kiedys bylo prosciej. Od 1991 roku wlewalem w kazdym aucie Shell Helix 5W-40. Nie raz sie naczytalem ze do dupy oliwa, nie raz ze ok. Nigdy, w zadnym aucie nie mialem problemu zwiazanych z silnikiem, braniem oleju, praca silnika, etc. A jezdzilem roznie.

    Sytuacja sie skomplikowala i zaczalem sledzic ten watek po tym jak w moje rece wpadla FK8 z GPF. Stwierdzilem ze po pierwszym tysiaku zmienie oliwe by zlac ewentualny syf po „docieraniu”. I sie zaczelo... oEM Type 2.0 syf, cokolwiek wlejesz syf, da sie troche lepszy ale syf bo wszyscy chca byc eco...

    Kazdy ma swoj rozum, jedni bardziej blyskotliwy, inni mniej. Moze naleze do tych drugich ale wybralem OEM Type 2.0. Na prawde nie sadze by H zalecala lanie oliwy ktora udupi silnik. Auto dostaje czasami w palnik ale jezdze po cywilnych drogach, na tor nie pojade nigdy tym autem.

    Mnie zastanawia jedna rzecz - ekspertow teoretykow jest wszedzie milion. Czy ktos ma udokumentowane przypadku ze Type 2.0 zabija silnik?

    To tak jak ze skrzynia w FK2/8. Ludzie ktorzy najbardziej krzycza hebluja stare civici.

    Comment


    • Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
      Czy ktos ma udokumentowane przypadku ze Type 2.0 zabija silnik?
      Honda stosuje i wlewa do Civic 0W20 od 2001 roku. Mija 18 lat! Pytanie brzmi, ile Civiców sprzedała Honda w tym okresie i ile osób na całym świecie postanowiło zmienić ten olej na inny? My, mieszkańcy tego forum i innych hondowskich jesteśmy - większością, mniejszością, a może promilem? Jak przez ten okres z niezawodnością Hondy? Jak plasuje się w rankingach? Czy nasze silniki przejadą więcej kaemów od "tych", co nie zmienili? Zapytaj znajomych, ilu z nich odwiedza fora samochodowe, śledzi wątki olejowe, zagłębia się w NOACKI, HTHSy. Czy tylko my, spierający się godzinami czy miesiącami o dobory olejów, możemy być przekonani, że jesteśmy Debeściaki i tylko od nas warto kupić furmankę, bo wlaliśmy z własnej bańki po pierwszym tysiącu Ravenola czy LM w pełnym syntetyku o najwyższym HTHSie ? Czy serio tylko tyle wystarczy, by wszystkie Hanki przejechały milion? Eeee, chyba nie, nie?

      Trudno odpowiedzieć na Twoje pytanie. Ja nie znam takich badań i przypadków. Nie słyszałem aby 0W20 było , udokumentowaną, przyczyną padaki silnika. W przeciwnym wypadku te 18 lat to wystarczająco dużo czasu dla tak wielkiego koncernu, by wycofać się z brandowanego własną nazwą killera własnych silników i zaprzestać szargania dobrego imienia na tej planecie. Że pan w ASO nie wie, co to HTHS, to mogę jeszcze przełknąć, ale, że Honda przez tyle lat się nie dowiedziała i zmusza nas do ciągłej lektury?

      Ewidentnie warto zagłębić się w temat olejowy, zaczerpnąć wiedzy, by móc wybrać najlepszy olej dla naszego sumienia i zabrać głos w dyskusji. Ale warto też się zastanowić - czemu nikt Ci na żadnym forum nie poleci do Twojej Hanki konkretnego oleju i nie weźmie za to odpowiedzialności?
      Last edited by montada; 12-03-2019, 22:29.

      Comment


      • To kompletnie o niczym nie świadczy, ale zobaczcie na czym jeżdżą pickupy w USA. A to auta chętnie kupowane również w takich stanach jak Texas, Nowy Meksyk czyli tych ,,ciepłych". No i te auta są do roboty. 2 min.22 sec. filmu

        Comment


        • Też chętnie zobaczę zajechane panewki, tłoki itp od oleju tzw. wody 0w20 bo jak na razie to nic takiego tu nie widziałem, bo najbardziej liczy się konkretny dowód złego działania tego oleju, teoretyzowanie do niczego konkretnego nie prowadzi poza oczywiście czasami napiętą dyskusją,no ale tak to już jest na tych naszych forach...
          Last edited by gabler; 13-03-2019, 08:08.

          Comment


          • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
            Też chętnie zobaczę zajechane panewki, tłoki itp od oleju tzw. wody 0w20 bo jak na razie to nic takiego tu nie widziałem, bo najbardziej liczy się konkretny dowód złego działania tego oleju, teoretyzowanie do niczego konkretnego nie prowadzi poza oczywiście czasami napiętą dyskusją,no ale tak to już jest na tych naszych forach...
            ale gdzie tu ktoś napisał że 0w20 rozwali silnik? Cały czas jest dyskusja o tym, że po prostu można lepiej ten silnik chronić stosując olej o lepszych parametrach.

            Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
              Też chętnie zobaczę zajechane panewki, tłoki itp od oleju tzw. wody 0w20 bo jak na razie to nic takiego tu nie widziałem
              Na 0w20 najbardziej się ściera gładź cylindra i same pierścienie. Panewki na wysokich obrotach to raczej nie, chyba że będziesz dusić od 1500 obr lub niżej.

              Comment


              • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                Na 0w20 najbardziej się ściera gładź cylindra i same pierścienie. Panewki na wysokich obrotach to raczej nie, chyba że będziesz dusić od 1500 obr lub niżej.
                To według Ciebie po ilu tysiącach kilometrów przebiegu na tym oleju trzeba będzie robić remont albo zmienić samochód oczywiście w przybliżeniu a po ilu na tzw lepszym oleju

                Comment


                • Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                  Od 1991 roku wlewalem w kazdym aucie Shell Helix 5W-40. Nie raz sie naczytalem ze do dupy oliwa, nie raz ze ok.
                  nie tylko Ty ... wszyscy. 1991r to rok gdy wyznacznikiem Wymagań jest: moc, ochrona silnika, trwałość w czasie. Nie ma innych olejów (wtedy) jak oleje wytrzymałościowe. Wszystkie oleje to oleje ochrony silnika. Dyskusje wyłącznie czy olej Castrola lepszy od Mobila, i tyle.
                  Rok 2001 pojawiają się oleje gdzie Wymaganiem jest ochrona środowiska. Mamy 2 rodzaje olejów, nadal do ochrony silnika i alternatywa do EGR i DPF. Kolejną ewolucją były Wymagania oszczędności paliwa. mamy już 3 rodzaje olejów, ochrony silnika, ochrony środowiska i oszczędności paliwa. Rok 2018 mamy Wymagania środowiskowe w benzyniakach ... niestety ACEA, API, spóźniły się z olejem - zapowiedziały wprost nie zorobbimy na czas oleju do benzyniaka z GPF, trzeba używać oleju przeznaczonego do diesla.

                  Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                  Mnie zastanawia jedna rzecz - ekspertow teoretykow jest wszedzie milion.
                  Na tym forum, nie znajdziesz żadnej wiedzy teoretyków ani pseudo ekspertów, takie rzeczy tylko na innych forach.
                  Tutaj możesz jedynie zapoznać się z informacją że dziś mamy jako użytkownicy co najmniej 3 rodzaje olejów. Honda jako nieliczna firma dopuszcza w zasadzie każdy rodzaj oleju. W Instrukcji pisze wyraźnie co można stosować.
                  Tylko i wyłącznie użytkownik odpowiada za swoje decyzje, nie ASO an nikt inny. Użytkownik jest zobowiązany stosować się do wytycznych.
                  Zatem stosując olej o odpowiedniej Normie - przeznaczeniu odpowiedni co do Wymagań - które nie stworzyli forumowicze !!!! ani nie teoretycy !!! ani nie pseudo eksperci !! ... a wyłącznie Organizacje Zrzeszenia Petro i samochdowe.
                  Chyba że ich nazywasz teoretykami, i ekspertami ? to ok, ... jeśli nas, np. mnie to ja się absolutnie nie czuję ekspertem. Po prostu tak jak Ty zainteresowałem się kiedyś i poczytałem Co to jest ACEA, po co to jest, do czego oni są nam potrzebni, co z tego wynika, itd... to nie jest wiedza tajna ani prywatna - moja!
                  To jest ogólnie dostępna wiedza dla każdego zainteresowanego.
                  To że ASO potrafi nalać olej ACEA A5 do silnika z GPF co ostatnio kolega użytkownik stwierdził. To tylko świadczy o tym że ASO to firma zarobkowa biznesowa a nie instytucja dobroczynna. Jak by nie czytał tu "mądrali" np. tego tematu to pewnie by tak jeździł nie mając świadomości.
                  Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                  Honda stosuje i wlewa do Civic 0W20 od 2001 roku. Mija 18 lat! Pytanie brzmi, ile Civiców sprzedała Honda w tym okresie i ile osób na całym świecie postanowiło zmienić ten olej na inny?
                  Honda jak przystało na Hondę jest zawsze w czołówce koncernów pro środowiskowych - w zasadzie zawsze lider.
                  Pytanie brzmi ile osób z powodu brania oleju sprzedało Hondę?
                  Niektórzy do dziś nie wiedzą co się stało, dlaczego tak się stało, już ich to nie interesuje, usłyszysz "nigdy więcej hondy". Uważam że mogli sami się przyczynić do takiej sytuacji.
                  Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                  Nie słyszałem aby 0W20 było , udokumentowaną, przyczyną padaki silnika.
                  Tak samo można powiedzieć że nie słyszałem aby stosowanie 15W-40 było udokumentowaną przyczyną usterki silnika Hondy. Kto zna taki przypadek?
                  Ja natomiast znam bardzo dużo przypadków stosowaniu oleju o przeznaczeniu innym niż warunki użytkowania. Takich przypadków jest bardzo dużo.
                  Takich przypadkó jest naprawdę sporo i tylko dzięki niektórym forumowiczom o nich wiemy bo się nie wstydzili i je opisali że lata całe jeździł na oleju niezgodnym z Wymaganiami Hondy i o zgrozo zalewany przez ASO !! do tego po gwarancji ASO umywa ręce mimo że jest wpisy zalewania oleju niezgodnego.
                  Nie ma takiego prawa że użytkownik jest zwolniony z myślenia i stosowania Wymagań producneta, użytkownik odpowiada w takim samym stopniu jak ASO, jak nie większym.
                  Zatem ... powielanie wiedzy ogólnie dostępnej - przecież nie mojej! ja tego sobie nie wymyśliłem, to co ja tutaj piszę to nie jest moja teoria! każdy to może poczytać.
                  Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                  ekspertow teoretykow jest wszedzie milion.
                  Dla Ciebie European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) to kolesie teoretycy i "eksperci" tak? ..no cóż... możesz udawać że tego nie ma.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                    To według Ciebie po ilu tysiącach kilometrów przebiegu na tym oleju trzeba będzie robić remont albo zmienić samochód oczywiście w przybliżeniu a po ilu na tzw lepszym oleju
                    W moim civicu wystarczyło około 10 tyś km ostrej jazdy by już było widać zużycie. Wiem to bo rozbierałem swój silnik do naga .

                    Comment


                    • ... a co Ty tam gkill się znasz ... tu są użytkownicy przekonani że mają bolid z H na masce i na oleju ekonomy-conserwing latają160-180km/h po autostradach i twierdzą że oszczędzają paliwo przy tej prędkości i mają 100% ochrony silnika, bo mają zalany olej specjalny o szczególnym przeznaczeniu... tylko nie doczytali jakim? ... bo to w zasadzie nie ważne ... ważne że z ASO i Hondowski.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                        W moim civicu wystarczyło około 10 tyś km ostrej jazdy by już było widać zużycie. Wiem to bo rozbierałem swój silnik do naga .
                        OK, a gdybyś jeździł na tym tzw lepszym oleju to jakie miał byś zużycie, tu rodzi się pytanie... Bo ta opcja będzie nie sprawdzona... ciężko to wszystko niestety udowodnić

                        Comment


                        • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                          OK, a gdybyś jeździł na tym tzw lepszym oleju to jakie miał byś zużycie, tu rodzi się pytanie... Bo ta opcja będzie nie sprawdzona... ciężko to wszystko niestety udowodnić
                          W 2012 roku zalany motul eco lite 0w20 jeszcze na estrach a w 2013 Milers oils CFS 0w20(PAO i Estry).

                          Comment


                          • Sprawdziłem sobie na wszystkich znalezionych stronach producentów olejów silnikowych. Szukałem rekomendacji oleju do mojego auta, czyli Civica 1,5 z filtrem GPF. U połowy nie było konkretnego oleju tylko "olej specjalny" a u producentów którzy mieli już takie auto w swojej specyfikacji (bez filtra mieli wszyscy) podawali swój olej 0w20. (np.Shell Helix Ultra SN 0W-20, Motul 8100 ECO-LITE 0W-20, Mobil Mobil 1™ 0W-20)
                            To tylko tak w ramach ciekawostki. Trochę mi to szukanie zajęło.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez xroma Zobacz posta
                              Sprawdziłem sobie na wszystkich znalezionych stronach producentów olejów silnikowych. Szukałem rekomendacji oleju do mojego auta, czyli Civica 1,5 z filtrem GPF. U połowy nie było konkretnego oleju tylko "olej specjalny" a u producentów którzy mieli już takie auto w swojej specyfikacji (bez filtra mieli wszyscy) podawali swój olej 0w20. (np.Shell Helix Ultra SN 0W-20, Motul 8100 ECO-LITE 0W-20, Mobil Mobil 1[emoji769] 0W-20)
                              To tylko tak w ramach ciekawostki. Trochę mi to szukanie zajęło.
                              o matko a ile razy jeszcze trzeba napisać, że oleju nie wybiera się poprzez "dobór olejów" na stronie producentów.

                              Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Rambo, dostrzegam tu Twój brak konsekwencji. Przecież to właśnie kolega gkill jak nikt zasłużył na Twoją reprymendę. Aż chce się usłyszeć ,,a nie mówiłem, pisałem". Współczuję gkillowi, ale przecież nie wiemy jak do tego doszło. Co robił z autem? Nie wiemy czy np. nie zaciągnął civikiem przyczepy campingowej z Rzeszowa do Poznania i nie zamieszkał tam na 3 miesiące, testując codziennie civika na torze. Tego nie wiemy. Twierdzenie, że to wina oleju 0w20 jest tylko częścią prawdy. Ale tą częścią, która wykrzywia obraz rzeczywistości. Co oznacza ,,ostrej jazdy"? Ostrą jazdą można zarżnąć każde auto. Trochę rzetelności w opisywaniu naszych przygód.

                                Comment

                                Working...
                                X