Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
    Mobil 0W40 new life jest teraz pod osłoną FS, parametry niewiele się zmieniły. Nie czuć różnicy
    Wiem o tym koncern mobil nie robi już tak dobrych olei jak kiedyś, pozwał kiedyś castrola o to że robi hydrokraki nazywając fullsynhetic a teraz sam takie robi, kiedyś mobil 0W40 new life był lepszym olejem [PAO],teraz też nie jest zły ale już hydrokrak , ale są lepsze oleje, po prostu wkurzyła mnie ich polityka olejowa nie mówiąc o możliwości trafienia na podróbkę.

    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Mój Opel jeździł do tej pory na 5W40 teraz zalałem mu 0W40, z moich obserwacji wynika, że teraz szybciej łapie temperaturę. Zdaje się, że ciecz o wyższej lepkości wolniej się nagrzewa jak i również wolniej oddaje ciepło.
    Jednak ja uważam że olej o mniejszej lepkości mniej się nagrzewa.

    Nie piszemy postów zaraz po sobie jeden po drugim, proszę używć opcji edycja.
    Last edited by Grzechu; 14-03-2019, 10:01. Powód: scalenie postów, pisany jeden pod drugim

    Comment


    • Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
      Jednak ja uważam że olej o mniejszej lepkości mniej się nagrzewa.
      To poszukaj na forum w wątku olejowym Type R, jakie temperatury łapał, podczas jazdy, olej 0W20, a jakie 5W30.. zmienisz zdanie.


      Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
      kiedyś mobil 0W40 new life był lepszym olejem [PAO]
      A widziałeś kartę charakterystyki.. chyba nadal jest tam coś z PAO.. 10 -< 20%
      Last edited by Grzechu; 14-03-2019, 10:04.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        A widziałeś kartę charakterystyki..
        ... nie szalej Grzechu, kto to czyta K CH?!!?!?!?!? ... po pierwsze tej K CH nie pisał nikt z ASO Hondy, a jak nie oni to pewnie tam bzdety są napisane. Ten co zrobił ten olej to pewnie tam wydumane treści zamieścił. Mówię Ci 5 razy lepsza butelka z napisem "OEM 0W-20 Honda" niż jakaś zafajdana K Ch MOTUL'a z treścią której nikt nie rozumie. Grzechu, K Ch jest tylko dla "znawców" jakim się mienisz, w tym i ja, Karty OEM Honda typ 2 nie czytała większość ludzi co się tym podnieca.. bo jak by poczytali ...to by zawału dostali. Więc niech się cieszą i lepiej niech nie czytają. (ale gdyby kogoś korciło to na forum jest wysłana zresztą z Honda Polska łącznie z komentarzem).

        Edit:
        w kontekście powyższego tylko dodam że była mowa o wyszukiwarkach olejów ze stron producentów, jak mówiłem trzeba być niedoedukowanym aby w ten sposób dobierać olej. Wystarczy właśnie wziąć K Ch takiego oleju i porównać z K CH oleju do ochrony silnika i widać wszystko jak na dłoni. Dyskusja staje się bezprzedmiotowa. Nie ma o czym gadać. Po pierwsze nie porównujemy olejów Ekonomy-conserwing jakim jest 0W-20 do olejów Engine protection jakimi są oleje ACEA A3 albo do olejów eko jakimi są ACEA C.
        To jak by porównywać rower do czołgu. Jedno i drugie ma zupełnie inne zadanie.
        Olej energy-conserving - to zajebiste oleje najlepsze i nie ma lepszych do oszczędzania energii.
        Olej engine protection - to zajebiste oleje najlepsze i nie ma lepszych do ochrony silnika.
        Oleje low saps - to to zajebiste oleje najlepsze i nie ma lepszych do ochrony środowiska.

        ...niektórzy zaklinają tu rzeczywistość i twierdzą że inżynierowie co zbudowali Hondę to mistrzowie świata ... do tego zrobili olej opatentowali go (co nie jest prawdą) i ..tajemnica ...
        jaka tajemnica? ludzie ... dostali Wymagania środowiskowe w łapę ...dostali wytyczne i muszą je zastosować. koniec kropka. Poprosili Castrola o olej dla H, tak samo jak Ford poprosił o olej do F tak samo jak MAzda poprosiła o olej do M... i koniec, dostali oleje zgodne z Wymaganiami środowiskowymi nie ma ma to tamto.
        Olej ma spełniać określone Wymagania narzucone Normami a nie "boskością Hondy".
        Pisze jak byk w IO do czego został zaprojektowany olej 0W-20, kto doczytał tylko do tabelki SAE ...to teraz otwiera instrukcję i czyta, przeznaczenie oleju 0W-20. Ja nie wiedzę aby tam pisało "do ochrony silnika" a tak pisało w mojej instrukcji z civic 1988r.
        Last edited by rambo7; 14-03-2019, 12:22.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Ale co tu gadać honda type 2,0 0w20 to olej mineralny

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Karty OEM Honda typ 2 nie czytała większość ludzi co się tym podnieca.. bo jak by poczytali ...to by zawału dostali.
            Oplułem monitor
            K Ch oleju OEM jest beznadziejna. Jedyny + to wysoki indeks VI, który tak naprawdę jest problemem w ciężkich warunkach, czyli np. lato, plus ciepła wiosna i jesień a do tego but w podłodze,np bo jak.. Hondę mam to ogień.
            Ten tak wychwalany wysoki indeks uzyskany jest poprzez duży pakiet modyfikatorów, które w określonych warunkach kończą się bardzo szybko, a wtedy to amen w pacierzu i kolejna "perełka" na rynku wtórnym.
            No ale słowo "zalecany" działa. Szkoda, że nie dodali słowa wyłącznie, jedyny i żaden inny.
            W sumie to nawet ekologiczne. Eureka! Auto pije olej, którego nie trzeba utylizować.

            Comment


            • żeby nie było że dziadostwo... to bardzo dobry olej. Baza mineralna jest wystarczająca skoro i tak 80% stanowią dodatki uszlachetniające, więc sensu (ekonomicznego byłby za drogi i technicznego dodatki lepiej się mieszają w bazie mineralnej) stosować baz syntetycznych tam nie ma. Olej spełnia wymagania Hondy ..a Honda spełnia wymagania ACEA (mimo że na oleju nie ma informacji ACEA).
              Spełnia, bo spełniać musi bo skoro dopuszczone są ACEA A3, A5 i 0W-20 typ 2, to zgodność z Wymaganiami być musi.
              Po co są Wymagania, kto je nadaje i co z nich wynika... to już "wyższa szkoła jazdy" co dla niektórych, a karta charakterystyki ... być może niektórzy pierwszy raz o czymś takim słyszą.

              No jak można twierdzić, że jest coś co ma spełniać określone Wymagania jest dobre do wszystkiego...nawet nie czytając K Ch ... no widać można. Wiara ... jedynym wytłumaczeniem jest wiara ... Wiara w Narodzie nigdy nie gaśnie, wiedza niektórych forumowiczów w dużej części opiera się na wierze, argumenty fizykochemiczne?... to jest dla "znafców" i "teoretyków" np takich jak ja .
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Wczoraj byłem na wymianie oleju, oczywiście ze swoim olejem, czekając aż mnie wpuszczą na warsztat cyknąłem fotkę reklamy olejów Hondy, to w czerwonej ramce zapewne odnosi się głównie do oleju silnikowego IMG_20190313_155042.jpg
                Moja Honda
                https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                Comment


                • ... ale nie kpimy i nie nabijamy się z poważnej marki jaką jest Honda. Honda to naprawdę wyjątkowy koncern motoryzacyjny. Zawsze ważne było dla Hondy podejście pro - środowiskowe, np można było to zauważyć w systemach EVAP które stosowała H w latach 80tych gdzie niemcy byli w czarnej d...e. Akurat odnosiło się w tamtych czasach do trucia oparami paliwa bo oleje wszyscy stosowali do ochrony silnika ..ale było, był akcent środowiskowy.
                  Chodzi tu tylko o to że Honda jak i wszyscy zresztą, o brak rzetelnej informacji na temat możliwych do stosowania olejów. Informacja olejowa powinna przedstawić informacje w taki sposób aby użytkownik miał świadomość co jest czym i co jest do czego. Niestety koncerny podchodzą tak jak im na rękę czyli biznesowo... skoro (ja Honda) wydałam kasę na to by dostosować się do Wymagań Środowiskowych ..to szanowny kliencie zapłać za to ... bo ja dla Ciebie robię to auto. Więc wybacz ale nie jestem instytucją dobroczynna aby wspierać twój bolid i troszczyć się o jego trwałość, tylko kup co tu naważyłem ..bo gdzieś to sprzedać ..upłynnić muszę... a że jest to do określonego ściśle Celu ...to wybacz zawiłość Instrukcji bo wprost nie mogę napisać że "wyłącznie możliwy do stosowania" lub "jedyny zalecany" przy okazji daję Ci użytkowniku zagmatwaną informację ... że oleje A3 A5 możesz dolewać jak Ci wyparuje nieco 0W-20 to dolej spokojnie A3 lub A5, można, nic się nie stanie. A skoro można i nic się nie stanie to można ? ...czy nie można... skoro 0W-20 to "jedyny zalecany".
                  Więc sorry za instrukcję, jest jaka jest ... kto kumaty to i tak wie o co chodzi a kto nie, to bardzo mi przyjemnie kupuj co tu nawarzyłem, tak naprawdę gdzieś mam twój silnik, najważniejsza jest Planeta a ta nie ucierpi a ty za 6 lat kup nowa Dream super Hondę .. z olejem OEM bo tylko to jest zalecane .
                  ..intencję miałem co by przedstawić to w uczciwy sposób... no ale nie lubię gdy mnie ktoś w ciula robi... i udaje że nie robi.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Grzechu, K Ch jest tylko dla "znawców" jakim się mienisz
                    No i tu się mylisz, nie jestem znawcą a czytam Wszystko co dowiedziałem się o olejach to z tego forum . Zdecydowałem się na olej o normie ACEA A3 ale właśnie teraz przed kupnem ważna jest dla mnie K Ch, ponieważ oleje o tym samym SAE i normie ACEA A3 mają różne parametry, czyli są "grubsze" i mniej grube. Druga sprawa chcę wiedzieć jakie parametry ma olej który będę użytkował. Znając K Ch lepiej dostosuję olej do warunków i stylu mojej jazdy. Po prostu po lekturze tego watku dla mnie SAE i ACEA to trochę mało. Niestety dla niektórych producentów to ciężka sprawa załączyć taką kartę.

                    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                    Ale co tu gadać honda type 2,0 0w20 to olej mineralny
                    Ponieważ na tym forum dba się o szczegóły, więc mała uwaga, że to nie jest olej mineralny. Oleju w technologii syntetycznej nie nazywa się olejem mineralnym. Dla mało wtajemniczonych jest to fałszywa informacja.

                    Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                    Ten tak wychwalany wysoki indeks uzyskany jest poprzez duży pakiet modyfikatorów, które w określonych warunkach kończą się bardzo szybko
                    Czy nie czuwa nad tym komputer i nie przywołuje nas wcześniej do wymiany oleju ? Wysoki indeks VI stabilizuje również zmianę lepkości wraz ze wzrostem temperatury.

                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Baza mineralna jest wystarczająca skoro i tak 80% stanowią dodatki uszlachetniające,
                    A gdzie to przeczytałeś ?
                    Last edited by Stach13; 14-03-2019, 14:03.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      Ponieważ na tym forum dba się o szczegóły, więc mała uwaga, że to nie jest olej mineralny. Oleju w technologii syntetycznej nie nazywa się olejem mineralnym. Dla mało wtajemniczonych jest to fałszywa informacja.
                      Ale ja podałem linka do K CH i tam jest wyraźnie zapisane mineral oil >90%. Ponownie wklejam link:

                      A mała pomyłka to jest "HONDA 0W20 CAR ENGINE OIL"

                      Comment


                      • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                        Ale ja podałem linka do K CH i tam jest wyraźnie zapisane mineral oil >90%. Ponownie wklejam link:
                        Tu jest to dokładnie opisane. Honda 0w20 to grupa III:



                        Jeszcze nie wiadomo czy ta karta dotyczy oleju Type 2.0 ?
                        Last edited by Stach13; 14-03-2019, 13:52.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          Czy nie czuwa nad tym komputer i nie przywołuje nas wcześniej do wymiany oleju ? Wysoki indeks VI stabilizuje również zmianę lepkości wraz ze wzrostem temperatury.
                          To fakt, ale po co tyle płacić za coś co nie ma nawet dobrej bazy syntetycznej np. takiej jak PAO ? a dobra baza gwarantuje, że olej zachowuje swoje właściwości smarne dłużej.. Kiedyś już pisałem - ten olej musi mieć wysoki indeks, inaczej przy temp. 100st.C miałby lepkość, pewnie, na poziomie 5-6 - mm2/s.. a więc silnik w upały tarł by się jak ta lala, ciut nie woda.. ( lepkość wody w temp. 75st.C - 3,80 mm2/s) generalnie właściwości oleju podchodzą pod parametry wody i tyle. Nie nadaje się na bardzo wysokie temperatury - upalanie silnika na torze.. to by była masakra.. z pod maski leciał by biały dym gdyby na tym oleju pojechać Type R na drift...
                          Last edited by Grzechu; 14-03-2019, 14:29.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                            Tu jest to dokładnie opisane. Honda 0w20 to grupa III:
                            Karta wprowadza w błąd, na pewno byłaby bardziej czytelna gdyby zamiast mineral oil wpisali heavy paraffinic distillates, hydrotreated.....

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                              teraz przed kupnem ważna jest dla mnie K Ch, ponieważ oleje o tym samym SAE i normie ACEA A3 mają różne parametry, czyli są "grubsze" i mniej grube.
                              o to chodzi. Ty Stach już jesteś ekspert, i Tobie nie potrzeba udowadniać spraw oczywistych.
                              Jasne jest że wchodząc w szczegóły poszerzają się horyzonty i mamy całą gamę olejów energy-conserving o rożnych składach ale nadal mieszczących się w grupie Ekonomy-covserving. Podobnie jest w olejach do filtrów DPF/GPF mamy bardziej i mniej wyjałowione. W grupie ochrony silnika mamy bardziej i mniej mocne.
                              Całe pole do dyskusji ma sens gdy sobie pogadamy o lepszości oleju Ekonomy nad innym Ekonomy. Gadanie o lepszości oleju z grupy Ekonomy nad olejem ochrony silnika jest bez sensu.
                              Biorąc K CH oleju Eko porównując ją z K Ch innego oleju Eko możemy się zastanowić czy lepiej czy gorzej będzie chronił DPF/GPF natomiast w dalszym Ciągu należą one do Grupy low saps czyli chroniących katalizator.
                              Każdy olej smaruje silnik, ale dyskusja jest o tym który chroni najlepiej? Trudno odpowiedzieć jednoznacznie bo każdy zapewnia że chroni silnik jeśli jest dobrany (o czym mówi Instrukcja) odpowiednio do warunków (wybierając ACEA) i odpowiednio do temp. otoczenia wybierając SAE.

                              Więc jeśli ktoś dobiera olej idac na łatwiznę, czyli ceduje to na ASO lub na wyszukiwarkę koncernu olejowego to automatycznie - z definicji będzie proponowany olej o najnowszych Normach.
                              Najnowsza Norma to nie = "najlepszy olej". Nie, nie absolutnie nie. Najnowsza Norma to najnowsze Wymagania środowiskowe.
                              Wielu sprzedawców olejów traktuje to wprost mówiąc "Najwyższa Jakość" - co rozumie odbiorca? - rozumie najlepszy olej ochrony silnika.
                              Nie jest odwrotnie, "Najwyższa jakość" to = Spełnienie Najnowszych wymagań. Najnowsze Wymagania to wymagania środowiskowe.
                              Kupując olej Energy-conserwing oparty na wymaganiach oszczędzania paliwa mamy najwyższą jakość - nie ma wyższej.
                              Kupując olej o parametrach wytrzymałościowych oparty na wymaganiach nastawionych na ochronę silnika mamy najwyższą jakość - nie ma wyższej.

                              Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                              oleje o tym samym SAE i normie ACEA A3 mają różne parametry, czyli są "grubsze" i mniej grube.
                              o to chodzi ...najlepszy olej na świecie to taki olej który dobrany jest na podstawie kompromisu pomiędzy olejem do oszczędzania paliwa a ochroną silnika i ochroną środowiska. Jest sporo olejów o dominacji jednego parametru nad drugimi.
                              Wszystkie te oleje dopuszcza Honda, Toyota, czy Mazda. To jest narzucone od góry a producenci proponują nam całą gamę ACEA i SAE.
                              Nic się nie zmieniło, Najlepszy olej to taki który jest dobrany odpowiednio do warunków i temp. otoczenia.
                              często pada Pytanie - no to konkretnie który?
                              - tu nie ma odpowiedzi, to jest kwestia własnych doświadczeń, jeden je ma, inny musi polegać na ASO jeszcze inni decydują się po takiej lekturze na rozpoczęcie własnych świadomych wyborów i doświadczeń.

                              Nie można powiedzieć że 0W-20 psuje silnik, to jest nieprawda. Nie można też wiedzieć że najlepiej chroni silnik, to też jest nieprawda. Można powiedzieć że jest to dobry olej do oszczędzania energii promowany przez producenta, to jest prawda.

                              Honda nie klasyfikuje olejów pod kątem syntetyków czy hydrokraków czy mineralnych.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                                Karta wprowadza w błąd, na pewno byłaby bardziej czytelna gdyby zamiast mineral oil wpisali heavy paraffinic distillates, hydrotreated.....
                                Bo taka karta chyba ma za zadanie przekazanie innych informacji niż takich jakie nas interesują.

                                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                To fakt, ale po co tyle płacić za coś co nie ma nawet dobrej bazy syntetycznej np. takiej jak PAO ?
                                To jest Grzechu oczywiste, ten mój wpis miał na celu utrwalenie wiedzy

                                A tak przy okazji, kiedyś zastanawiałeś się z przejściem na Ravenol SSO 0W-30 ACEA A3 a zostałeś przy Liqui Moly o którym pisałeś ,że ma wysoką odparowalność. Dlaczego zostałeś przy Liqui Moly ?
                                Last edited by Stach13; 14-03-2019, 15:18.

                                Comment

                                Working...
                                X