Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jako, że w zeszył tygodniu miałem przegląd swojego egzemplarza i czekała mnie wymiana oleju to zacząłem czytać ten watek w okolicach wtorku a skończyłem dopiero teraz.
    Przyznać trzeba, że jest tu spora dawka wiedzy na temat olejów i to jest na plus. I tu dziękuję Rambo7 i innym użytkownikom z kupę wiedzy jaką nabyłem podczas czytania
    Niestety na minus jest to, że część ludzie jak to w internecie bywa podchodzi do sprawy emocjonalne a jeszcze inna część powtarza informacje zasłyszane, otrzymane pod stołem, na papierosku za warsztatem od Pana Józia etc.
    Gdybyśmy sobie teoretyzowali nt. olejów i ich parametrów to pewnie wszystko co pisze Rambo7 wiodło by prym i na tym można by temat zamknąć i zakończyć niepotrzebne dyskusje ale...
    Niestety jest ale bo założę się, że podobnie jak ja tak i większość ludzi, którzy czytają ten wątek czy to wybiórczo czy tak jak ja od deski do deski chce mieć jasną odpowiedź na pytanie co mogą wlać nie łamiąc przy tym warunków gwarancji.

    I tu zaczynają się w tej epopei schody bo o ile ACEA A3 lepiej chroni silnik i nie ma co o tym dłużej dywagować o tyle pomijane są tu zupełnie kwestie tego czym jest gwarancja i jakie ma zapisy.

    I tak jeśli nasze auto podlega procedurze wymiany IO na nową i nie ma tam ACEA A3 to nie sposób z tym dyskutować.
    Instrukcja podlegała wymianie bo był w niej błąd (dotyczący czego innego) a błędy mogły zdarzyć się wszędzie i jeżeli producent auta wymienia nam instrukcje obsługi na "poprawioną" i zmienia jakiś zapis to nie możemy się powoływać na zapisy z poprzedniej wersji bo nie jest to już dokument obowiązujący. Producent mógł wyłapać błąd w instrukcji i go poprawić i nie dywagujmy proszę już czy to jest wymaganie środowiskowe i czy konstrukcja silnika się zmieniła bo wszyscy wiemy że się nie zmieniła natomiast nikt nie ma żadnego potwierdzenia a już na pewno nie w formie pisemnej, że zniknięcie ACEA A3 z instrukcji spowodowane jest normami środowiskowymi.
    I proszę zrozumcie ja nie twierdzę nigdzie, że tak nie jest ale macie to na piśmie? Honda wam to gdzieś potwierdziła?
    Równie dobrze ACEA A3 mogło się tam znaleźć wg. Hondy przez pomyłkę i ta pomyłka została usunięta i mamy wszyscy nową IO z takim a nie innym zapisem.

    Rambo7 przytoczona przez Ciebie sytuacja z Dacii dotyczy tamtej sprawy i nie jest to precedens prawny i w żaden sposób nie impaktuje na inne sprawy bo każda taka sytuacja jest rozpatrzana indywidualnie i niestety w przypadku gwarancji nic Ci biegli nie pomogą i już spieszę wyjaśnić dlaczego.

    Otóż należy rozróżnić dwa podstawowe pojęcia tj. gwarancja i rękojmia i nie są to wbrew temu jak wieść gminna niesie tożsame pojęcia.
    Rękojmia to Twoje prawo nabyte z tytułu umowy kupna / sprzedaży i obowiązuje jeśli się nie mylę tak samo jak i na inne produkty w okresie 24 miesięcy. Rękojmia sama w sobie powinna być w tym okresie korzystniejsza dla kupującego ale... bo jest ale o którym mało kto wie / słyszał kto nie siedział w handlu lub nie miał z tym styczności. I niech mnie tu ktoś poprawi jeśli się mylę (nie odświeżałem swojej wiedzy na ten temat o jakiegoś czasu) ale czy nie jest tak, że w okresie 6 miesięcy od zakupu każda wada jaka wystąpi jest z domysłu traktowana jako wada ukryta i to stronie sprzedającego jest udowodnić (jeśli może), że jest inaczej a po upływie tych 6 miesięcy to w my musimy udowodnić, że usterka jak wystąpiła była wada ukrytą?
    Jakoby nie było to jest rękojmia i możemy się na nią powoła a gwarancja to jest coś do daje producent i on może ją dać ale nie musi. W dodatku gwarant zawsze w każdej sytuacji ma ściśle określone warunki gwarancji i jeśli my jako nabywcy chcemy coś reklamować z tytułu gwarancji to musimy tych warunków ściśle przestrzegać i każde odstępstwo od tych warunków może być powodem nie uznania naszych roszczeń.
    I jeśli ktoś chce się sądzić z tego tytułu po niezastosowaniu się do warunków to good luck with that! Rękojmia śmiało ale gwarancja nie.

    Jasne zostaje jeszcze droga podważania zapisów zawartych w warunkach gwarancji jako niezgodne lub działające na niekorzyść klienta ale powtórzę raz jeszcze producent nie musi dawać żadnej gwarancji bo gwarancja nie jest obligatoryjna. Jasne kto by takie auto kupił? Pewnie nikt dlatego też mamy takie a nie inne warunki gwarancji i producent układa je w 99% pod siebie nie pod kupującego. Jak myślcie po co są te liczne wykluczenia, obostrzenia, restrykcje i wymagania? Na 100% nie dla dobra kupującego.
    Dalej idąc można próbować udowadniać, że to iż nie zastosowaliśmy się do warunków gwarancji nie miało wpływu na zaistniałą usterkę ale to nadal jest mega trudne i jak się wszyscy domyślają będzie trwać bo sądy działają jak działają.

    Podsumowując:
    Czy w świetle nowych zapisów w IO czyli braku ACEA A3 ten olej zepsuje nam silnik? Pewnie nie i ciężko z tym dyskutować i chętnie bym sam taki zalał ale... patrz poniżej.
    Czy w świetle nowych zapisów w IO nie spełniamy warunków gwarancji stosując taki olej? Imho tak i jeśli nawet nie będzie to bezpośrednim powodem do nie uznania roszczeń z tego tytułu to na pewni ułatwi to gwarantowi robotę.

    Rozwiązaniem najlepszym (próbuję to obecnie uzyskać) jest męczenie Hondy o podanie na piśmie jakie oleje można stosować (normy ACEA, lepkości SAE) nie powodując przy tym naruszenia warunków gwarancji.
    Oczywiście na pierwszy mail dostałem standardowy wymijający bełkot, choć wydawało mi się, że formułując swoje pytanie nie pozostawiłem im furtki a jednak zawsze można olać pytanie klienta i odpowiedzieć tak jak się chce.
    W związku z powyższym jako, że z natury jestem tym "upierdliwym" klientem poprosiłem o odpowiedź wprost na kolejne pytania (te były już dokładniejsze) i napisałem im, że jeśli dostanę kolejny raz bełkot to przekażę sprawę do rzecznika praw konsumenta co by taką informację dla mnie uzyskał. Zmieniło to trochę narracje bo moje pytania poszły głębiej w struktury organizacji ale triumfu to bym jeszcze nie ogłaszał bo niestety znając trochę świat korporacji obawiam się, że bez prawników / urzędasów się nie obędzie.

    Tymczasem miłego wieczoru wszystkim!

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Natomiast znam wiele przypadków że po gwarancji nie tylko Honda nie chce uznać że lała olej niezgodny z IO np C3 albo nawet zgodny A5 ale silnik zaczął brać olej ..co robi ASO po gwarancji... umywa ręce pali głupa dokładnie jak w tym przykładzie: Zużycie oleju Honda Civic 2012 V-TEC 1.8 benzyna
      koledzy trzymający się kurczowo argumentu "bo ASO..." może ktoś mu poradzi co ma zrobić?
      Wielu radzi jak już jest musztarda po obiedzie lać olej A3 i najlepiej 5W-40 ... tyle ze co się już wytarło od stosowania A5 i C3 to się nie naparuje.
      Niestety, ale gdyby stan naszych silników zależał tylko i wyłącznie od symboli A3/B3 moglibyśmy śmiało napisać Eureka! No nie, nie możemy tego napisać.

      Comment


      • W razie czego, to zawsze chyba trzeba się kopać z Aso, nawet o głupie podklejenie podsufitki w ix gen mieli do mnie pretensje, że "za bardzo wystawiałem auto na słońce i żebym uzywał jakąś osłonke", więc już sobie wyobrażam ich uniki w razie awarii silnika.
        Ja mam w IO Acea A3 jak również A5, auto kupione 06.17
        W październiku 2017 roku powiedzieli mi, że trzeba wymienić IO, więc następnym razem żebym pamiętał i wziął starą IO. W kwietniu 2018 roku pojechałem na przegląd ze starą IO w celu wymiany, a wówczas usłyszałem, że nie mają czasu na takie "drobnostki" i żebym zachował tę co mam. Więc za tydzień leje olej zgodny z moją IO czyli Ravenol SSO 0w30 usvo Acea A3/B4
        Tak na marginesie ciekawy jestem jakby wyglądała batalia kogoś kto ufał Aso, a tam zalewali mu 5w30 Acea C3, w czasach gdy o gpf-ie jeszcze słychać nie było.

        Comment


        • Zamieszczone przez Arukādo Zobacz posta
          Rozwiązaniem najlepszym (próbuję to obecnie uzyskać) jest męczenie Hondy o podanie na piśmie jakie oleje można stosować (normy ACEA, lepkości SAE) nie powodując przy tym naruszenia warunków gwarancji.
          ale źle adresujesz korespondencję, równie dobrze możesz zapytać w piekarni. Napisz do producenta oleju, tam Ci odpowiedzą merytorycznie. Honda nie zna się na olejach, złozyła zamówienie do ACEA na olej, dostali pakują w swoje opakowanie bez informacji co jest w środku i tyle. Niepotrzebnie męczysz ludzi którzy nie mają kompetencji w tym zakresie. Odpowiedzi pisze manager ds. systemów zarządzania, a nie spec od olejów. Poproś w podpisie o profesje kim jest tam w centrali w Hondzie... to zobaczysz ...fachowca od faktur co odpisuje klientom .
          Arukado
          chcesz mnie pobić w ilości treści żartuję oczywiście.
          Wszystko ok, jasne (dodam ze było pisane nie w tym to w innym temacie i nie raz i kilka lat temu też, gwarancja to tez były 20 lat temu).
          W takim razie część osób musi sobie sama odpowiedzieć, czemu jedno ASO zalewa olej niezgodny np. C3, inne ASO twierdzi że tylko 0W-20, inne twierdzi że co klient przywiezie to mu zaleją, inne mówi jeszcze co innego itd. itd. Jak sami wiecie nie ma jednolitej interpretacji "co wolno" każde ASO gada co innego.
          Cały czas miejcie na uwadze że ta gwarancja się kiedyś skończy! to nastąpi jest to pewne. Pytanie co zrobicie wtedy jak niektórzy tu użytkownicy życie oddali by za wersję ASO, lub nie zastanawiali sie bo "ASO wie lepiej" zdawali się na wersję ASO a dziś gwarancja minęła, olej z aso silnik bierze olej ... ASO mówi ...radź pan sobie sam. Nie słyszałem aby jakiekolwiek ASo przejęło się lojalnym klientem, ktoś słyszał? proszę o przykład.

          Bravo katana. dziękuję za wypowiedź. Tak to właśnie wygląda.

          Ja tu nie jestem od przekonywania, ja tu "jestem na straży" by nie pieprzono głupot, jak to ma miejsce dziś ogólnie w internecie, by chociaż co 10 czytający zaczął myśleć, mam w tym niemałe sukcesy i cieszy mnie to, a że są nieprzekonani bo jeszcze nie mają wiedzy w tym zakresie to wolą utrwalać niczym nie poparte teorie i pojęcia.
          Tak ze spokojnie stosujcie co ASo radzi ...pogadamy po gwarancji.
          Należy pamiętać że ASo to nie instytucja dobroczynna, jak nie raz mówiłem to przedsiębiorstwo nastawione na zysk. Dopóki jest gwarancja jedziemy do ASO, jak jest po gwarancji liczymy na siebie.
          Last edited by rambo7; 15-01-2019, 20:40.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
            W październiku 2017 roku powiedzieli mi, że trzeba wymienić IO, więc następnym razem żebym pamiętał i wziął starą IO.
            I znów dla ASO wielki minus. Jak to jest , że jednym mówią o wymianie IO a innym nie. Ja kupiłem auto w listopadzie 2017 i do tej pory cisza o wymianie IO. U znajomych też cisza.

            Comment


            • Ja się dowiedziałem stąd - https://www.honda.pl/cars/owners/rec...d-updates.html . Po kontakcie telefonicznym byłem proszony o podanie kodu z ostatniej strony IO, w zasadzie okładki. Okazało się , że do wymiany.

              Comment


              • Grunt to jeździć do elastycznych ASO
                Bo są poważniejsze rzeczy niż wymiana książeczek..a i jeszcze okazałoby się, że nie można wlać czegoś klientowi, bo instrukcja nakłada obostrzenia podczas gdy w magazynie stoi 750 litrów czegoś co muszą zlać.
                Tak jak napisał rambo7- ASO to firma, a firma jest od zarabiania.
                Niemniej też ubolewam, że są różne filozofie. Powinna być jedna spojna.

                Comment


                • Panowie jeśli chodzi o uzyskanie informacji jaki lać olej, to wysłałem emaila do Hondy, a i zaznaczam napisałem, że miałem wymienioną instrukcję i nie miałem w niej oleju A3
                  Screenshot_2019-01-16-06-37-53-121_com.android.chrome.jpg
                  Last edited by Maraz; 16-01-2019, 06:49.

                  Comment


                  • Fajnie, tylko jeszcze żeby w Aso lali ten oryginalny 2,0, a nie Castrola 0w20.

                    Comment


                    • Jak się pytałem w ASO jaki olej oni zalewają to uzyskałem informację że Shella 5w30 a5, najlepsze jest to, że ten olej u nich kosztuje 300 zł a w sklepie internetowym 90 zł

                      Comment


                      • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                        Niemniej też ubolewam, że są różne filozofie. Powinna być jedna spojna.
                        Bo w ASO nie są przygotowani na rozmowy z nami. Tutaj na forum dyskutujemy o olejach i na podstawie wyciąganych wniosków zadajemy ASO niewygodne dla nich pytania. A dla nich jest najlepiej jak przyjedziemy a oni nam wymienią olej na taki jaki mają jak to napisałeś w magazynie. Zresztą ostatnio pytam znajomych na jakim jeżdżą oleju. Odpowiadają, że nie wiedzą , ale na takim jaki leją w ASO. Zapewne zdecydowana większość tak robi więc my jesteśmy dla ASO problemem.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          na takim jaki leją w ASO. Zapewne zdecydowana większość tak robi więc my jesteśmy dla ASO problemem.
                          Temu trzeba olać ASO i samemu sobie olej wymieniać na taki jaki się podoba
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Po gwarancji Grzechu, po gwarancji.

                            Comment


                            • W trakcie gwarancji tym bardziej, po gwarancji to już jest za późno. Użytkownik nie jest zwolniony ze znajomości IO, jeśli się "zwolnił sam" i ceduje odpowiedzialność na ASO, to niech sam się później z ASO dochodzi.
                              ASO nie ma prawa odmówić nam stosowania własnych środków eksploatacji. Niestety to częsta praktyka i szantaż "bo stracisz" gwarancję. Prawo jest po stronie klienta, taką sytuację można zgłosić do Rzecznika Praw Konsumenta. Oczywiście stawiamy się w pozycji konfrontacji z ASO w przyszłości w przypadku gdy będziemy potrzebować wsparcia ze str ASO. ASO dobrze o tym wie i wykorzystuje swoją pozycję w relacjach z klientami, bo jedyny zarobek ASO na kliencie w okresie gwarancji to wizyta standardowa gdzie za ten sam olej można skroić x3. Niestety po gwarancji ASO umywa ręce od wszelkich następstw które wyjdą w czasie, są one nie do udowodnienia, lub trudne do udowodnienia.
                              Nie chciałbym aby wyszło że nastaję na ASO ale tak to wygląda, wzajemne relacje ASO - klient od lat są nieuczciwe. (przykład ceny tego samego oleju ASO a w sklepie).
                              Ja na ASO nie narzekam, sam korzystam z ich usług i płacę słono często więcej niż się należy, ale za robotę której sam nie jestem w stanie zrobić lub nie mam warunków.
                              Pisałem już w jednym z tematów jak zostałem potraktowany zgodnie z ww procederem ASO.
                              Była inspekcja, kontrola audyt Centrali H w jednym z ASO (nie wymienię nazwy) ja, jako klient stoję naprzeciw Mistrza co mnie zapisuje na robotę wymiany oleju (mojego co przywiozłem i jestem po gwarancji).
                              Inspektor pyta Mistrza, ile mają takich klientów, ten odpowiada że tylko ten jeden. No to pyta dalej mistrza - a to nie można zrobić jakiejś kampanii aby więcej takich klientów ściągnąć zarabiacie za samą wymianę 60zł. Na to Mistrz odpowiada, "ten pan nie jest dla nas klientem". Klientem jest tylko ten którego trzyma gwarancja bo mam z niego 700zł a nie 60zł.
                              Tak że skończyło się na tym że ja jestem klient 2 kategorii a nawet w ogóle nim nie jestem, po prostu po starej znajomości mi ten olej wymienili, w zasadzie to łaskę mi zrobili i jeszcze zapłaciłem więcej niż na mieście.
                              Last edited by rambo7; 16-01-2019, 12:22.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                W trakcie gwarancji tym bardziej, po gwarancji to już jest za późno.
                                Miałem na myśli ,że na gwarancji przychodzę do ASO z własnym olejem i wymieniam go u nich, żeby był ślad w książeczce serwisowej. A po gwarancji już mogę wymieniać we własnym zakresie.

                                I jeszcze w temacie:
                                Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                                Po kontakcie telefonicznym byłem proszony o podanie kodu z ostatniej strony IO, w zasadzie okładki. Okazało się , że do wymiany.
                                Wpisałem w podanym przez Ciebie linku swój numer VIN i wyszła mi "korekta masy holowniczej przyczepy". Bardzo mnie to ubawiło bo ja mam centralny wydech więc haka nie założę.Zadzwoniłem do ASO z pytaniem czy jest jakaś akcja wymiany IO jeśli tak to z jakiego powodu. W ASO odpowiedzieli, że tak, jest akcja wymiany IO z powodu korekty parametrów dla holowania przyczepy. Zapytałem czy tylko z tego powodu a nie jeszcze np. wytycznych stosowania oleju. Nic takiego, tylko ta przyczepa.
                                Last edited by Stach13; 16-01-2019, 14:28.

                                Comment

                                Working...
                                X